دانشگاه های پزشکی ایرلند

سیاری از دانشگاه های ایرلند حتی مقاصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند، در سطح بین المللی دارای رتبه خوبی هستند، و به طور کلی، کشور همانطور که انتظار می رود انتخابی محبوب برای دانشجویان بین المللی است. تنوع انتخاب موسسات آموزش عالی در ترکیب با شهرهای تاریخی، حومه های شهری زیبا و فرهنگ منحصر به فرد ایرلند، باعث می شود که کشور به یک مقصد تحصیلی بسیار جذاب تبدیل شود. در این مقاله مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر به بررسی شرایط پذیرش دانشگاه های ایرلند پرداخته اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل و پذیرش دانشگاه های پزشکی ایرلند

آیا شما در ایرلند زندگی می کنید و به درخواست دادن به دانشگاه پزشکی فکر می کنید؟ این بخش اطلاعاتی را برای دانشجویان ایرلندی در مورد نحوه تحصیل پزشکی در ایرلند ارائه می دهد، به خاطر داشته باشید که از تمام زیر صفحات برای استفاده بیشتر از بخش استفاده کنید. تحصیل پزشکی در ایرلند : چگونه می توانم درخواست دهم؟ تمام درخواست نامه های دانشگاه پزشکی ایرلند با استفاده از دفتر تکمیل پذیرش CAO پردازش میشود. هزینه درخواست نامه آنلاین 40 یورو میباشد اگرچه درخواست شما زود انجام شود، تخفیف 25 یورویی وجود دارد.

برای تحصیل پزشکی در ایرلند، شما باید در دفتر تکمیل پذیرش CAO ثبت نام کنید، این شامل تکمیل اطلاعات شخصی شما، پرداخت هزینه درخواست و ایجاد رمز عبور است. بخاطر داشته باشید که اگر برای برنامه تحصیلی پزشکی اقدام کنید، این به عنوان یک دوره محدود به حساب می آید، که به این معنی است که شما باید ابتدا در دفتر تکمیل پذیرش CAO درخواست دهید. بنابراین دوباره مهلت پایان ارایه درخواست را بررسی نمایید.

در پایان ثبت نام، شما شماره دفتر تکمیل پذیرش CAO خود را دریافت خواهید کرد. بعد از این، می توانید مشخصات خود و جزئیات دانشگاه را وارد کنید. شما همچنین باید فتوکپی های اندازه A4 ( نسخه غیر اصل، زیرا این ها بازگشت داده نخواهند شد ) از شرایط امتحان خود را به دفتر تکمیل پذیرش CAO ارسال نمایید، دستورالعمل هایی در مورد چگونگی انجام این کار هنگام تکمیل درخواست خود دریافت خواهید کرد.

سپس می توانید گزینه های خود را با وارد شدن به « درخواست نامه من» انتخاب کنید و می توانید با «اضافه کردن گزینه های سطح 8» یا «اضافه کردن گزینه های دوره 7/6» انتخاب کنید. سپس می توانید انتخاب های ده دوره را در هر لیست انتخاب کنید – انتخاب هایی که در یک لیست انجام می دهید بر دیگری تاثیر نمی گذارد. تمام دوره های پزشکی به عنوان سطح 8 طبقه بندی می شوند.

تحصیل پزشکی در ایرلند

شرایط ورود به دانشگاه چیست؟

همه دانشگاه های پزشکی ایرلندی نیاز دارند که دانشجویان تست پذیرش CPAT را امتحان دهند و حداقل 480 امتیاز داشته باشند؛ این ها به امتیازات نمرات مدارک دیپلم شما تبدیل می شوند. الزامات ورود به دانشگاه پزشکی ایرلند بین دانشگاه ها متفاوت است. با این حال، تمام دانشگاه ها نیاز به حداقل 480 امتیاز دارند، بنابراین شما باید امتحان CPAT امتحان دهید ؛ و بیشترین نیاز به اخذ گواهی دیپلم H4 در موضوعات علمی است.

لیست دانشگاه های پزشکی ایرلند

در این بخش، بررسی اجمالی بر ۶ دانشگاه پزشکی ایرلند که سالانه تعهدات کامل را از دانشجویان آمریکای شمالی که لینک وب‌سایت های مربوطه می باشد؛ می پذیرند.

  • دانشگاه ترینتی دوبلین (TCD)

دانشگاه ترینتی در مرکز شهر دوبلین واقع شده است. دانشگاه پزشکی ترینتی در سال ۱۷۱۱ تاسیس شده و بیش از ۳۰۰ سال در حال آموزش پزشکی است.

  • دانشگاه سلطنتی جراحی در ایرلند (RCSI)

دانشگاه تاریخی سلطنتی جراحی در ایرلند در مجاورت خیابان استفن گرین در دوبلین در سال ۱۷۸۴ تاسیس شده است. در حال حاضر با نمایندگی بیش از ۶۰ ملیت در دانشگاه بین المللی سلطنتی جراحی در ایرلند ۲۵٪ دانشجویان، آمریکای شمالی هستند.

  • دانشگاه کالج دوبلین ( UCD)

دانشگاه کالج دوبلین بزرگ ترین دانشگاه ایرلند است، و دانشکده پزشکی در سال ۱۸۵۵ تاسیس شده است.

  • دانشگاه کالج کورک(UCC)

دانشگاه کالج کورک واقع در شهر کورک در بخش ساحل شمالی ایرلند است و رشته پزشکی از سال ۱۸۴۹ تدریس میشود.

لیست دانشگاه های پزشکی ایرلند

لیست دانشگاه های پزشکی ایرلند

  • گالوی، دانشگاه ملی ایرلند (NUIG)

گالوی، دانشگاه ملی ایرلند واقع در شهر گالوی در بخش ساحل غربی ایرلند است و پزشکان آینده از زمان تاسیس آن در سال ۱۸۹۴ آموزش دیده اند.

  • دانشگاه لایمریک (UL)

دانشگاه لایمریک جدید ترین دانشکده پزشکی ایرلند است. برنامه پزشکی در سال 2007 با استفاده از PBL( مشکلات مربوط به یادگیری ) به تحصیلات پزشکی راه اندازی شد.

  • دانشگاه سلطنتی جراحی در ایرلند- دانشگاه پزشکی بحرین

دانشگاه سلطنتی جراحی در ایرلند- دانشگاه پزشکی بحرین از ۲۰ سال گذشته آموزش بهداشتی را به بالاترین استانداردهای بین المللی ارائه کرده است.

رتبه و رنکینگ دانشگاه های پزشکی ایرلند

علاوه بر رتبه های برتر ۱۲۵۰ دانشگاه های جهان به طور کلی بر اساس منطقه و کشور، پنجمین رتبه بندی اخبار ایالات متحده بهترین دانشگاه های جهانی شامل بررسی رهبران در زمینه های موضوعی علمی است. اخبار ایالات متحده یک روش جداگانه برای انتشار دانشگاه های جهان در ۲۲ موضوع، مورد استفاده قرار داده است. موضوع رتبه بندی توسط Clarivat Analysts InCites طراحی شده است. Clarvat داده ها و معیار های مورد استفاده در رتبه بندی را ارائه داد، و در اطلاعات کتاب شناختی مبتنی در وب‌سایت علوم قرار داد.

این رتبه بندی موضوعی خاص که از رشته های علمی، ادارات یا دانشکده خاص در دانشگاه ها، مانند دانشکده پزشکی یا تجاری نسیت؛ بر اساس عملکرد پژوهش های علمی در این موضوعات است. اخبار ایالات متحده از روش های مختلف کتابخوانی از جمله نشریات و استناد ها و نیز شاخص های شهرت جهانی و منطقه ای در هر موضوع خاص استفاده کرده است.

در بسیاری از موارد موسسه ای که تمرکز زیادی در یک موضوع خاص داشت در این رتبه بندی بود اما از رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهانی که شامل ۱۲۵۰ دانشگاه برتر دنیا بود حذف شد.در مجموع، ۱۳۴ دانشگاه در رتبه بندی موضوعی قرار گرفتند، اما جز ۱۲۵۰ دانشگاه های برتر رتبه بندی شده قرار نداشتند. هفت کشور پرو، اندونزی، مالاوی، کنیا، الجزایر، ارمنستان و ویتنام در رتبه بندی موضوع قرار داشتند، اما در میان ۷۵ کشور در رتبه بندی کلی نبودند.

  • ۲۳۴ دانشگاه ترینتی دوبلین
  • ۲۵۰ دانشگاه کالج دوبلین
  • ۴۰۷ دانشگاه سلطنتی جراحی در ایرلند
  • ۴۰۷ دانشگاه کالج کورک
  • ۴۳۰ دانشگاه ملی گالوی

هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه های پزشکی ایرلند

  • دوره های تحصیلی کارشناسی پزشکی ۹۰۰۰ – ۴۵۰۰۰ یورو برای هر سال برای دوره تحصیلی مدرک کارشناسی
  • دوره های تحصیلی فوق لیسانس، کارشناسی ارشد، دکترا ۹۱۵۰ – ۳۷۰۰۰ یورو برای هر سال

فهرست دانشگاه های ایرلندی که دارای هزینه شهریه مناسب برای دانشجویان اروپایی و منطقه اقتصادی اروپا هستند، بررسی نمایید.

  1. دانشگاه لیمریک میانگین هزینه شهریه برای هر سال ۷۰۰۰ – ۸۰۰۰۰ یورو
  2. کالج دانشگاه کورک میانگین هزینه شهریه برای هر سال ۶۵۰۰ یورو
  3. کالج سنت پاتریک میانگین هزینه شهریه برای هر سال ۴،۵۰۰ یورو
هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه های پزشکی ایرلند

هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه های پزشکی ایرلند

هزینه شهریه برای دانشگاه های با رتبه بالا برای تحصیل پزشکی

در اینجا فهرستی از میانگین هزینه شهریه در دانشگاه های ایرلندی با رتبه های بالا وجود دارد

  • کالج ترینتی دوبلین میانگین هزینه شهریه برای هر سال ۷،۵۰۰ یورو
  • کالج دانشگاه دوبلین میانگین هزینه شهریه برای هر سال ۶،۷۰۰ یورو
  • دانشگاه ملی ایرلند، گالوی میانگین هزینه شهریه برای هر سال ۶،۰۰۰ یورو
  • کالج سلطنتی جراحان در ایرلند میانگین هزینه شهریه برای هر سال ۶،۰۰۰ – ۸،۰۰۰ یورو

برای آشنایی با کالج های دیگر کشور ایرلند و اخذ پذیرش و شرایط مهاجرت به ایرلند و تحصیل در دانشگاه های پزشکی ایرلند با موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *