دانشگاه های صنعتی آلمان

دانشگاه های صنعتی آلمان تمامی رشته های مهندسی صنعتی و مهندسی برق را دارد. از بهترین دانشگاه های صنعتی آلمان می توان از دانشگاه صنعتی برلین، دانشگاه صنعتی هامبورگ نام برد. در این مقاله که توسط تیم مجرب موسسه مهاجرتی اصطهباناتی گردآوری شده است، به بررسی بهترین دانشگاه صنعتی آلمان می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

 

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه های صنعتی آلمان هستید، این پادکست را بشنوید!

بهترین دانشگاه های صنعتی آلمان

آلمان به علت حساسیتی که بر روی سیستم آموزش و پرورش خود دارد، سعی کرده تا بهترین دانشگاه و مدارس را ایجاد کند. از پر مخاطب ترین رشته در آلمان می توان مهندسی را نام برد که دارای دانشگاه های زیادی است. بهترین دانشگاه های صنعتی آلمان عبارت اند از:

دانشگاه صنعتی برلین

دانشگاه صنعتی برلین یکی از چهار دانشگاه برتر کشور آلمان است. این دانشگاه در سال ۱۸۸۴ تآسیس شد و به عنوان یکی از دانشگاه های صنعتی آلمان در جهان شناخته می شود. تعداد دانشجویان آن حدود ۳۴۰۰۰ نفر است و یک سوم آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

اهمیت دانشگاه صنعتی برلین

هیئت علمی دانشگاه صنعتی برلین ۸ عضو برنده جایزه نوبل را دارد. به همین علت سیستم آموزشی این دانشگاه کاملا حساس بوده و برنامه آموزشی خاصی را برای تمامی مقاطع در نظر دارد. این دانشگاه عضو شبکه مدیران برتر صنعتی اروپا بوده و بهترین دانشگاه صنعتی آلمان شناخته شده است.

شرایط پذیرش در دانشگاه صنعتی برلین

مراحل پذیرش در این دانشگاه بر اساس رشته و مقطع تحصیلی افراد متفاوت است. برای بعضی از رشته ها از جمله رشته های صنعتی لازم است که آزمون ورودی برگزار شود. تسلط به زبان آلمان در دانشگاه صنعتی برلین مزیت حساب می شود.

شهریه دانشگاه صنعتی برلین آلمان

مبلغ پرداختی شهریه در دانشگاه صنعتی برلین آلمان بر اساس رشته و مقطع تحصیلی آنها متفاوت است. به طور میانگین این مبلغ چیزی حدود ۱۱۰۰تا۲۰۰۰ یورو به ازای هر ترم است. این مبلغ بخشی از هزینه های جانبی نظیر حمل و نقل، بهداشت و درمان، کتاب، و غذا را پوشش می دهد.

خوابگاه دانشگاه صنعتی برلین

آلمان دانشگاه برلین خوابگاه های زیادی دارد. این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های صنعتی آلمان توانسته برای بیشتر دانشجویان بین المللی خود اتاق ارائه دهد. اجاره آن بین ۲۰۰ یورو در ماه است که امکانات کاملی نیز دارد.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه صنعتی برلین آلمان

دانشگاه برلین به دلیل رتبه ۸۴ جهانی که دارد جزو برترین دانشگاه های صنعتی آلمان است. به همین علت دانشجویان بین المللی زیادی دارد. برای همه دانشجویانی که نیاز به بورسیه دارند کمک هزینه های تحصیلی زیادی نیز ارائه کرده است که عبارت است از:

بورسیه تحصیلی KAAD دانشگاه برلین آلمان

این کمک هزینه تحصیلی بیشتر برای هزینه های زندگی در شهر برلین است. بخش کوچکی از آن برای تحصیل پرداخت می شود. بیشتر بورسیه های تحصیلی دانشگاه های صنعتی آلمان را موسسه DAAD پوشش می دهد که بیشتر این بورسیه شامل هزینه های تحصیلی است.

دانشگاه صنعتی هامبورگ

دانشگاه صنعتی هامبورگ یکی از دانشگاه های صنعتی آلمان است. این دانشگاه نسبتا کوچک بوده اما سطح آموزشی آن بسیار بالاست. فضایی رقابتی در این دانشگاه حکمفرما است. این دانشگاه در سال ۱۹۷۸ تأسیس شد.

دانشگاه صنعتی هامبورگ

دانشگاه صنعتی هامبورگ

اهمیت دانشگاه صنعتی هامبورگ

این دانشگاه بیشتر بر روی تحقیق و پژوهش تکیه کرده و توانسته دانشجویان کاملا موفقی را تربیت کند. دانشگاه هامبورگ با همکاری ۵۰ کشور دیگر توانسته قدم بزرگی در توسعه تحقیقات بین المللی در صنعت بردارد. تعداد دانشجویان دانشگاه هامبورگ ۷۰۰۰ نفر بوده که ۲۰ درصد آنها دانشجویان بین المللی هستند.

شرایط پذیرش در دانشگاه صنعتی هامبورگ چیست؟

دانشگاه هامبورگ رتبه پنجم دانشگاه های صنعتی آلمان دارد. این دانشگاه سیستم پیچیده ی آموزشی داشته و برای پذیرش در آن آزمون ورودی و رزومه قوی لازم است. قبل از ورود به کلاس های درسی از دانشجویان بین المللی آزمون زبان گرفته شده تا سطح آنها مورد ارزیابی قرار گیرد.

شهریه دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان

دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان مبلغی جهت شهریه دریافت نمی‌کند. تمامی دانشجویان باید در هر ترم مبلغی تحت عنوان هزینه مشارکت با مبلغ ۳۱۰ یورو پرداخت کنند. این مبلغ هزینه های جانبی را پوشش می دهد.

وضعیت خوابگاه دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان

موسسه DAAD دانشگاه هامبورگ را تحت پوشش قرار داده است. این موسسه بیشتر بورسیه های تحصیلی دانشگاه های صنعتی آلمان را پوشش می دهد. برای پرداخت بورسیه این موسسه اولویت هایی را در نظر دارد.

خوابگاه های دانشگاه صنعتی هامبورگ

خوابگاه studierendenwerk Hamburg  تعداد محدودی خوابگاه برای دانشجویان بین المللی برتر دارد. امکانات این خوابگاه بسیار لوکس است.  اجاره این اتاق ها ۳۰۰ یورو در ماه است. خوابگاه های خصوصی نیز در دانشگاه ها هامبورگ وجود دارد. اجاره اتاق در آن گران بوده و امکانات کاملی دارد. هزینه اجاره این اتاق ها در ماه ۳۵۰ یورو است.

دانشگاه صنعتی برانشوایگ آلمان

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های صنعتی آلمان، دانشگاه صنعتی برانشوایگ است. دانشگاه صنعتی برانشوایگ آلمان در سال ۱۷۴۵ تأسیس شده و عضو TU90 است. این دانشگاه از مشهور ترین و بهترین انستیتو های تکنولوژی آلمان است.

اهمیت دانشگاه صنعتی برانشوایگ آلمان

دانشگاه برانشوایگ یکی از معدودترین موسسات تحقیقاتی در جهان است که دارای امکانات مجهز خاص خود است. این ‌دانشگاه توانسته با موسسات تحقیقاتی زیادی در جهان همکاری کند و جوایز زیادی را نیز دریافت کند.

حوزه های تحقیقاتی دانشگاه برانشوایگ

همانطور که ذکر شد دانشگاه برانشوایگ یکی از بهترین دانشگاه های صنعتی آلمان است. این دانشگاه تحقیقات خود را در ۴ بخش انجام می دهد که عبارت اند از: شهر هوشمند، نانو، انرژی، درمان

مراکز تحقیقاتی دانشگاه برانشوایگ

این دانشگاه مراکز تحقیقاتی کاملا مجهزی دارد که عبارت اند از:

  • کارخانه آزمایشگاه باتری BL Bully
  • مرکز بیوانفورماتیک سیستم های بیسیم برانشوایگ
  • آزمایشگاه نانو مواد و تجزیه و تحلیل
  • مرکز تحقیقات خودرو
  • مرکز تحقیقات هواشناسی
  • مرکز مهندسی داروسازی

شهریه و خوابگاه دانشگاه برانشوایگ

مبلغ شهریه برای هر ترم در این دانشگاه ۴۰۰ یورو است. این مبلغ، هزینه های جانبی را نیز در بر می گیرد. این دانشگاه اقامتگاه هایی با ظرفیت پذیرش۱۸۰۰ دانشجو دارد. اجاره ماهانه این اقامتگاه ها ۲۵۰ تا ۵۰۰ یورو است.

دانشگاه صنعتی دارمشتات آلمان

این دانشگاه یکی از دانشگاه های صنعتی آلمان بوده که بیشتر جنبه تحقیقاتی دارد. دانشگاه دارمشتات در سال ۱۸۷۷ تأسیس شد. دانشگاه صنعتی دارمشتات آلمان اولین دانشگاه در جهان است که گروه مهندسی برق را برگزار کرد. تعداد دانشجویان آن ۲۶۳۰۰ نفر است و ۸۰۰۰ نفر آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

اهمیت دانشگاه صنعتی دارمشتات آلمان

این دانشگاه دارای رنکینگ جهانی ۲۵۰ است. رنکینگ داخلی آلمان با رتبه ۲۹ و رتبه ۱۰۰ جهانی برای رشته مهندسی و تکنولوژی است. زبان ادامه در تحصیل در این دانشگاه آلمانی و انگلیسی است. برای پذیرش در این دانشگاه شما باید ابتدا آزمون ورودی بدهید. سطح آموزشی دانشگاه دارمشتات با استانداردهای جهانی کاملا مطابقت دارد.

شهریه و خوابگاه دانشگاه دارمشتات

هزینه شهریه برای این دانشگاه به ازای هر ترم مبلغی حدود ۲۶۶ یورو است. گاهی تا ۲۹۶ یورو نیز افزایش پیدا می کند. دانشجویان مهمان شهریه ای پرداخت نمی کنند. این دانشگاه اقامتگاههای با ظرفیت پذیرش ۲۷۵۰ دانشجو است. هزینه ماهانه آن مبلغی ۲۰۵ تا ۴۰۶ یورو بسته به امکانات اتاق است.

دانشگاه صنعتی کلاوستال آلمان

این دانشگاه در سال ۱۷۷۵ تأسیس شد و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های صنعتی آلمان است. دانشگاه صنعتی کلاوستال آلمان جزو ۱۰ دانشگاه برتر رشته مهندسی در آلمان شناخته شده است. تعداد دانشجویان آن ۴۱۰۰ نفر است و حدود ۲۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه خارجی و بین المللی هستند.

اهمیت دانشگاه صنعتی کلاوستال آلمان

دانشگاه کلاوستال دارای ۳ دانشگاه و ۳۰ زیر مجموعه است. این دانشگاه رتبه خوبی در رشته های فنی، اقتصاد، مهندسی، پزشکی، برق دارد. هیئت علمی دانشگاه کلاوستال از ۹۰ استاد و ۴۲۰ استادیار تشکیل شده است. برای پذیرش این دانشگاه ارائه رزومه قوی کاملا الزامی است.

شهریه و بورسیه تحصیلی  دانشگاه کلاوستال

هزینه تحصیل در دانشگاه کلاوستال حدودا ۵۰۰ یورو برای هر ترم است. ۱۴۲ یورو به عنوان هزینه های جانبی در طول ترم به این مبلغ اضافه می شود. این دانشگاه حدودا ۱۸ نوع بورسیه برای دانشجویان بین المللی و داخلی خود ارائه کرده است.

خوابگاه دانشگاه کلاوستال

این دانشگاه خوابگاه نداشته و دانشجویان باید درون شهر اتاق اجاره کرده یا به هتل بروند. هزینه هتل چیزی بین ۳۰ تا ۱۱۰ یورو برای یک شب است.

دانشگاه صنعتی کوتبوس آلمان

این دانشگاه در سال ۱۹۹۱ میلادی تأسیس شد و از جوان‌ترین دانشگاه های صنعتی آلمان محسوب می شود. تعداد دانشجویان دانشگاه صنعتی کوتبوس آلمان، ۷۰۰۰ نفر است و ۱۲۵۰ نفر از دانشجویان آن را، دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده است.

شرایط پذیرش در دانشگاه صنعتی کوتبوس آلمان

برای پذیرش در این دانشگاه، داوطلبان باید تمامی مدارک تحصیلی خود را به زبان آلمانی و انگلیسی ترجمه کنند. دانشجویان بین المللی باید در آزمون زبان آلمانی شرکت کرده و نمره ۴ در بخش۴ در آزمون Daf Deutsch as a foreign language را بدست آورند. آزمون های ورودی DHS_2 و DHS_3 از مهم ترین آزمون ها بوده و قبولی در آن الزامی است.

شهریه دانشگاه صنعتی کوتبوس

تمامی دانشجویان دانشگاه کوتبوس باید مبلغ ۳۰۰ یورو را به عنوان شهریه شروع ترم پرداخت کنند. این مبلغ هزینه رفت و آمد، و حمل نقل در ایالات برلین را نیز پوشش می دهد.

دانشگاه صنعتی شمسنیتس آلمان

این دانشگاه به عنوان کالج دروس صنعتی در سال ۱۸۳۶ تأسیس شد. این دانشگاه جزو بهترین دانشگاه های صنعتی آلمان است. دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان بیشتر در زمینه تحقیقاتی شهرت داشته و جوایز زیادی در سطح جهانی دریافت کرده است. تعداد دانشجویان آن ۱۱ هزار نفر است که ۱۰۰۰ نفر آن را دانشجویان بین المللی تشکیل داده است.

دانشگاه صنعتی شمسنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمسنیتس آلمان

اهمیت دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

این دانشگاه رتبه ۴۲ را در آلمان دارد. رنکینگ جهانی آن، با رتبه ۵۲۲ است. یکی از  ۲۰ دانشگاه صنعتی آلمان است. در سال های اخیر به عنوان یکی ۱۰۰ دانشگاه صنعتی اروپا نیز شناخته شده است.

شهریه دانشگاه شمنیتس آلمان

همانطور که گفته شد این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه های صنعتی آلمان است. این دانشگاه برای مقاطع کارشناسی شهریه ای را در نظر نگرفته است. دانشجویان ارشد این دانشگاه تحت شرایط خاصی باید شهریه پرداخت کنند. به طور میانگین حدود ۳۵۰ هزار یورو است که هزینه های جانبی را نیز پوشش می دهد.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه شمنیتس آلمان

این دانشگاه بورسیه های تحصیلی زیادی را در مقاطع تحصیلی ارائه می دهد. عمده ترین بورسیه آن برای مقاطع دکترا و ارشد است. مبلغ این بورسیه حدودا ۱۲۰۰۰ یورو است و افراد تنها یک بار می توانند آن را دریافت کنند.

خوابگاه های دانشگاه شمنیتس آلمان

این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه صنعتی آلمان شناخته شده است. برای دانشجویان بین المللی و داخلی خوابگاه ها و اتاق های دانشجویی یک نفره، دو نفره یا چند نفره فراهم است. این خوابگاه ها امکانات کامل داشته و اجاره آن بسته به نوع اتاق بین ۱۶۰ تا ۵۶۰ یورو در ماه است.

دانشگاه صعنتی آخن آلمان

یکی از شناخته شده ترین دانشگاه های صنعتی آلمان است. این دانشگاه در سال ۱۸۷۰ تأسیس شد. تعدا دانشجویان دانشگاه صنعتی آخن آلمان حدودا ۴۴۰۰۰ است که ۸۵۵۶ نفر از آنها دانشجویان بین المللی هستند. ۵ نفر از اعضای هیت علمی این دانشگاه توانسته اند جایزه نوبل را دریافت کنند

اهمیت دانشگاه صنعتی آخن آلمان

رنکینگ جهانی این دانشگاه در مجله تایمز در سال ۲۰۱۷ رتبه ۷۸ را داشت. این دانشگاه جزو هشتمین دانشگاه صنعتی برتر آلمان است.

شهریه دانشگاه صنعتی آخن

این دانشگاه برای ادامه تحصیل شهریه ای را دریافت نمی کند. دانشجویان باید مبلغی برای حمل و نقل، خدمات دانشجویی، خوراک و … را بدهند. هزینه خدمات دانشجویی در ماه ۳۵۰ یورو و هزینه غذا ۲۵۲ یورو در ماه است. هزینه های مربوط به کتاب ۷۰ یورو و هزینه های مربوط به سلامت ۸۰ یورو در ماه بوده.

بورسیه تحصیلی دانشگاه آخن

این دانشگاه برای تمامی مقاطع تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکترا بورسیه درنظر دارد اما شرایط خاصی را ایجاد کرده که تنها افرادی که معدل بالایی دارند می توانند آن را دریافت کنند.

خوابگاه دانشگاه آخن

اقامتگاه studierendenwerk  که به ازای هرماه ۲۵۰ یورو باید پرداخت کنید. اتاق های این خوابگاه یک نفره یا دو نفره است. این خوابگاه اتاق هایی برای خانواده نیز دارد که برای دانشجویانی است که همراه همسر و بچه خود رزرو می کنند. دانشگاه آخن حتی برای دانشجویان معلول نیز خوابگاه ارائه کرده است. خوابگاه های پردیس نیز با اجاره ماهانه ۳۵۵ تا ۳۸۵ یورو در ماه است. خوابگاه WOHNDUA نیز هزینه های متفاوتی را برای اجاره هر اتاق ارائه داده که امکانات متفاوتی نیز دارند.

سخن آخر

دانشگاه های صنعتی آلمان امکانات زیادی را برای دانشجویان ارائه می کنند. دانشگاه صنعتی آلمان، سطح علمی بسیار بالایی دارد و با استاندارد های جهانی هماهنگ است. برای دریافت ویزای تحصیلی دانشگاه های صنعتی آلمان شما نیاز به مشاوره کارآمد دارید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی می تواند با ارائه مشاوره کارآمد سوال های شما را در مورد دانشگاه صنعتی برلین، دانشگاه صنعتی هامبورگ و … پاسخ دهد.

سوال متداول در ارتباط با دانشگاه های صنعتی آلمان

  1. دانشگاه صنعتی برلین چه شرایطی برای پذیرش دارد؟

این دانشگاه آزمون ورودی داشته و باید برای ورود به آن رزمه قوی تحصیلی داشته باشید.

  1. شهریه دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان چقدر است؟

این دانشگاه مبلغی معادل ۳۱۰ یورو برای هر ترم دریافت می کند

  1. دانشگاه صنعتی آخن چه شرایطی را برای پذیرش دارد؟

این دانشگاه به عنوان دانشگاه صنعتی آلمان، رزومه قوی، و داشتن مدرک زبان آلمانی و انگلیسی را الزامی می داند.

  1. شهریه دانشگاه صنعتی آخن چقدر است؟

۳۵۰ یورو را به عنوان شهریه دریافت کرده و هزینه جانبی را پوشش می دهد.

  1. آیا تحصیل در دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان رایگان است؟

بله، این دانشگاه مبلغی را برای شهریه دریافت نکرده و دانشجویان فقط باید هزینه حمل و نقل و.. را خود بدهند.

  1. رتبه دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان در سطح جهانی چیست؟

این دانشگاه یکی از دانشگاه های معتبر آلمان است و رتبه جهانی ۵۳۲ را درد

  1. بهترین دانشگاه صنعتی آلمان کدام است؟

دانشگاه صنعتی برلین، دانشگاه صنعتی آخن، دانشگاه صنعتی هامبورگ جزو بهترین دانشگاه های آلمان هستند.

  1. آیا دانشگاه صنعتی دارمشتات آلمان خوابگاه دارد؟

بله این دانشگاه اقامتگاه هایی با ظرفیت پذیرش ۲۷۵۰ دانشجو دارد.

  1. شهریه خوابگاه دانشگاه صنعتی کوتبوس آلمان چقدر است؟

اجاره اتاق در اقامتگاه های آن چیزی بین ۲۵۰ یورو در ماه است.

  1. شهریه دانشگاه صنعتی کلاوستال آلمان چقدر است؟

مبلغی معادل ۵۰۰ یورو در هر ترم است.

  1. دانشگاه صنعتی برانشوایگ آلمان چه نوع سیستم آموزشی دارد؟

این دانشگاه سیستم آموزشی تحقیقاتی دارد.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *