دانشگاه های رایگان آلمان

دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در دانشگاه های رایگان آلمان هستند، می توانند در اکثر دانشگاه های دولتی این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. یکی از دلایلی که باعث شده تحصیل در کشور آلمان برای دانشجویان بین المللی جذابیت داشته باشد، هزینه تحصیل رایگان در این کشور می باشد. شما دانشجویان عزیز می توانید مقاله ای که توسط موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید. در این مقاله به بررسی لیست دانشگاه های رایگان آلمان می‌پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط عمومی تحصیل در دانشگاه های رایگان آلمان

کشور آلمان یکی از بهترین کشورها برای ادامه تحصیل می باشد. دانشگاه های رایگان کشور آلمان هر ساله در میان برترین دانشگاه های دنیا قرار می گیرند. دانشجویان بین المللی قادر خواهند بود تا در این کشور به تحصیل رایگان بپردازند. تحصیل رایگان شامل تمامی رشته های تحصیلی در دانشگاه های کشور آلمان می باشد. دانشگاه های رایگان این کشور آموزش های با کیفیتی را به تمام دانشجویان خود ارائه می دهند.

دلیل تحصیل رایگان در آلمان چیست؟

دولت کشور آلمان در سال های اخیر شاهد مهاجرت دانشجویان فراوانی به قصد تحصیل رایگان در آلمان بوده است. کشور آلمان مایل است تا دانشجویان برتر سراسر جهان را به خود جذب نماید تا پس از فارغ التحصیلی آنان را در کشور خود به خدمت گیرد، این نیز یکی از دلایل تحصیل رایگان در کشور آلمان می باشد.

لیست دانشگاه های رایگان آلمان

دانشجویان قادر خواهند بود تا در کشور آلمان به تحصیل رایگان بپردازند. بیش از 300 دانشگاه عمومی همراه با 1000 رشته تحصیلی موجود می باشد که گزینه های بسیاری را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند. تحصیل رایگان در کشور آلمان می تواند فرصت خوبی برای دانشجویان بین المللی باشد. لیست برخی از دانشگاه های رایگان آلمان به شرح زیر می باشد:

دانشگاه کلن (University of Cologne)

این دانشگاه در سال 1388 تأسیس شد. امروزه، دانشگاه کلن یکی از دانشگاه های برجسته تحقیقاتی در کشور آلمان است. این دانشگاه طیف وسیعی از رشته های تحصیلی را ارائه داده و به دانشجویان خود فرصت پیشرفت می دهد.

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانس مونیخ (Ludwig Maximilians University Munich)

این دانشگاه به عنوان یکی از موسسات علمی و پژوهشی برتر اروپا شناخته شده است. دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانس دانشمندان و دانشجویان با استعدادی را از سراسر جهان به خود جذب کرده است.

دانشگاه گوته فرانکفورت (Goethe University Frankfurt)

دانشگاه گوته فرانکفورت در میان برترین دانشگاه های تحقیقاتی بین المللی قرار دارد. این دانشگاه به نام یوهان ولفگانگ فون گوته نامگذاری شده است و طیف وسیعی از رشته های تحصیلی را به دانشجویان خود ارائه می دهد.

دانشگاه RWTH آخن (RWTH Aachen University)

دانشگاه RWTH آخن یک دانشگاه عالی با حدود 45،000 دانشجو و شهرت برجسته در تحقیقات و صنعت می باشد. این دانشگاه در میان برترین دانشگاه های دنیا قرار دارد.

دانشگاه مونستر (University of Münster)

دانشگاه مونستر با بیش از 45،700 دانشجو یکی از بزرگ ترین دانشگاه های رایگان آلمان است. این دانشگاه هر ساله دانشجویان و محققان زیادی را از آلمان و سراسر جهان به خود جذب می کند.

دانشگاه روهر بوخوم (Ruhr University Bochum)

این دانشگاه دارای بیش از 43،000 دانشجو از بیش از 130 کشور جهان است. دانشگاه روهر بوخوم از دیگر دانشگاه هایی که امکان تحصیل رایگان را فراهم می کند.

دانشگاه دویسبورگ اسن (University of Duisburg-Essen)

دانشگاه دویسبورگ اسن یکی از بزرگ ترین دانشگاههای رایگان آلمان است. این دانشگاه دارای استانداردهای ملی و بین المللی در زمینه های تحقیق، آموزش و مدیریت می باشد.

دانشگاه هامبورگ (Universität Hamburg)

دانشگاه هامبورگ بزرگ ترین موسسه تحقیق و آموزش در شمال آلمان است. این دانشگاه طیف متنوعی از دوره ها و فرصت های تحقیقاتی عالی را ارائه می دهد.

دانشگاه آلکساندر ارلانگن-نورنبرگ (FAU Erlangen-Nürnberg)

ایندانشگاه در سال 1743 تأسیس شد. این دانشگاه، یک دانشگاه تحقیقاتی قدرتمند در کشور آلمان است که دارای 39.868 دانشجو، 263 دوره تحصیلی و 4000 کارمند علمی می باشد.

 دانشگاه فنی مونیخ (Technical University of Munich)

دانشگاه فنی مونیخ یکی از برترین دانشگاه های اروپا است. این دانشگاه پیوندهای محکمی با شرکت ها و مسسات علمی در سراسر جهان ایجاد می کند.

دانشگاه وورتسبورگ (University of Würzburg)

دانشگاه وورزبورگ با بیش از 28،000 دانشجو یکی دیگر از بزرگ ترین دانشگاه های آلمان می باشد. این دانشگاه طیف وسیعی از رشته ها را ارائه می دهد.

لیست دانشگاه های رایگان آلمان

لیست دانشگاه های رایگان آلمان

رتبه جهانی دانشگاه های رایگان آلمان

کشور آلمان یکی از مقاصد محبوب جهت تحصیل در خارج از کشور است. هر ساله بزرگ ترین دانشگاه های این کشور در میان برترین دانشگاه های دنیا قرار می گیرند که همین موضوع باعث شده تا مدرک اخذ شده از این کشور در تمام دنیا معتبر شناخته شود. رتبه دانشگاه های رایگان آلمان در سال 2020 به شرح زیر می باشد:

 

نام دانشگاه

       رتبه بر اساس رتبه بندی QS      رتبه بر اساس رتبه بندی THE
رتبه جهانیرتبه در اروپارتبه جهانیرتبه در اروپا
دانشگاه کلن30813415771
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانس مونیخ3286317
دانشگاه گوته فرانکفورت301148291123
دانشگاه RWTH آخن993613854
دانشگاه مونستر34715615157
دانشگاه روهر بوخوم251124432193
دانشگاه دویسبورگ اسن60126119493
دانشگاه هامبورگ1496422798
دانشگاه آلکساندر ارلانگن-نورنبرگ18384319142
دانشگاه فنی مونیخ43125514
دانشگاه وورتسبورگ16375462205

هزینه تحصیل و زندگی در آلمان

هزینه تحصیل در خارج از کشور برای بسیاری از دانشجویان معضل بزرگی است. به تصور بسیاری از متقاضیان هر چه مقصد تحصیلی محبوب تر باشد، در نتیجه هزینه تحصیل نیز بالاتر خواهد بود. خوشبختانه کشور آلمان از جمله کشورهایی است که تحصیل در دانشگاه های دولتی آن از این قاعده مستثنی می باشد. آلمانی ها معتقدند که نباید با آموزش به عنوان یک محصول تجاری برخورد شود و دسترسی آزاد به آموزش عالی رشد اقتصادی و رفاه بیشتر جمعیت را تضمین می کند.

هزینه تحصیل و زندگی در آلمان

هزینه تحصیل و زندگی در آلمان

هزینه تحصیل در آلمان به چه صورت است؟

در گذشته نه چندان دور قانونی وضع شده بود که به دانشگاه های دولتی این کشور اجازه می داد سالانه شهریه ای در حدود 1000 یورو دریافت کنند. اما پس از سال ها اعتراض عمومی شهریه ها در سال 2014 مجدداً لغو شد، اما تحصیل در دانشگاه های رایگان آلمان با مبلغ کمی به عنوان هزینه های ادارای، دانشجویی و حمل و نقل عمومی همراه است که به عنوان “سهم ترم” شناخته می شود و از 300 یورو بیشتر نمی شود.

هزینه های زندگی در آلمان

علاوه بر هزینه ای که به عنوان هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور آلمان عنوان شد، دانشجویان بین المللی با هزینه های دیگری از جمله هزینه زندگی در کشور آلمان رو به رو خواهند بود. با کمی مدیریت مالی هوشمندانه و تغییراتی ناچیز در سبک زندگی، هزینه زندگی دانشجویان خارجی در آلمان کاملاً مقرون به صرفه خواهد بود. هزینه های زندگی دانشجویی در کشور آلمان به شرح زیر می باشند:

عنوانهزینهعنوانهزینه
یک وعده غذا در رستوران معمولی10 یوروبلیط یک طرفه حمل و نقل شهری2.80 یورو
غذا برای دو نفر در رستورانی با سطح متوسط50 یوروبلیط ماهانه حمل و نقل شهری 70 یورو
شیر یک لیتری0.84 یوروتعرفه عادی تاکسی3.50 یورو
یک کیلوگرم برنج1.98 یوروخدمات اینترنت32.21 یورو
دوازده عدد تخم مرغ2.23 یوروهزینه ماهانه باشگاه ورزشی30.14 یورو
یک کیلوگرم گوشت قرمز10.06 یوروهزینه یک جفت شلوار جین76.83 یورو
یک کیلوگرم گوجه فرنگی2.48 یوروآیارتمان یک خوابه در مرکز شهر739.85 یورو
یک کیلوگرم سیب زمینی1.28 یوروآیارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر558.67 یورو
یک کیلوگرم سیب2.31 یوروآیارتمان سه خوابه در مرکز شهر1،418.00 یورو
لباس تابستانی35.04 یوروآیارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر1،054.80 یورو

کار دانشجویی در کشور آلمان

دانشجویانی که در دانشگاه های رایگان آلمان به ادامه تحصیل مشغول هستند، می توانند جهت کاهش هزینه های زندگی خود در این کشور به کار دانشجویی بپردازند. کشور آلمان دارای پایین ترین نرخ بیکاری در کل اروپا است.

مدت زمان کار دانشجویی در آلمان

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا می توانند در هنگام تحصیل در کشور آلمان به مدت 120 روز به صورت تمام وقت تا 240 روز به صورت نیمه وقت به کار دانشجویی مشغول شوند. باید توجه داشت که دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا مجاز به کار به صورت خود اشتغالی یا آزاد نمی باشند.

درامد کار دانشجویی در کشور آلمان

دانشجویان در کشور آلمان می توانند حداکثر 450 یورو (491 دلار آمریکا) ماهانه درآمد داشته باشند. اگر آن ها بیش از این مقدار درآمد داشته باشند، شماره مالیات بر درآمد دریافت خواهند کرد و مالیات از حقوق آن ها کسر خواهد شد.

کار پس از تحصیل در دانشگاه های رایگان آلمان

دانشجویانی که می خواهند پس از فارغ التحصیلی برای یافتن کار در آلمان بمانند، باید در حالی که هنوز دانشجو هستند، برنامه ریزی را برای این کار شروع کنند. داشتن مهارت در زبان آلمانی برای یافتن کار در آلمان بسیار مفید است؛ زیرا تعداد مشاغل آزاد بدون نیاز به دانستن زبان آلمانی بسیار محدود خواهد بود.

کار پس از تحصیل در دانشگاه های رایگان آلمان

کار پس از تحصیل در دانشگاه های رایگان آلمان

مدارک لازم برای کار در آلمان پس از تحصیل

دانشجویان از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا که مایل به کار در کشور آلمان پس از فارغ التحصیلی هستند، می توانند اجازه اقامت خود را برای یافتن کار تا 18 ماه تمدید کنند. برای درخواست مجوز اقامت طولانی مدت به مدارک زیر نیاز است:

  • گذرنامه
  • گواهی مدرک دانشگاهی یا سند رسمی از دانشگاه مبنی بر موفقیت در تحصیل
  • بیمه درمانی
  • تمکن مالی

متقاضیان می توانند به محض یافتن کار برای اجازه اقامت آلمان یا کارت آبی EU درخواست کنند. متقاضیان می توانند پس از پنج سال کار در کشور آلمان درخواست اقامت در این کشور را داشته باشند.

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه های رایگان آلمان

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های رایگان کشور آلمان را دارند نیاز به ارسال مدارک خود خواهند داشت. هر دانشگاه معیارهای پذیرش خاص خود را دارد اما به طور کلی، مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر می شوند:

  • گذرنامه معتبر
  • کپی دیپلم دبیرستان
  • ریز نمرات تحصیلی
  • عکس پاسپورتی
  • مدرک زبان معتبر
  • انگیزه نامه
  • تکمیل فرم درخواست
  • رسید پرداخت هزینه درخواست

سخن آخر

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با سال ها تجربه در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی، ویزا و اقامت آماده ارائه مشاوره تخصصی در رابطه با تحصیل دانشگاه های رایگان آلمان می باشد. هم وطنان عزیز در صورتی که هر سوالی در زمینه دانشگاه های رایگان آلمان و لیست دانشگاه های رایگان آلمان داشته باشند، می توانند جهت راهنمایی و مشاوره حضوری به شعب این موسسه در شهرهای شیراز، تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و رشت مراجعه کنند.

سوالات متداول در رابطه با دانشگاه های رایگان در آلمان

  1. علت عدم دریافت هزینه در دانشگاه های رایگان آلمان چیست؟

    آلمانی ها معتقدند که نباید با آموزش به عنوان یک محصول تجاری برخورد شود و دسترسی آزاد به آموزش عالی رشد اقتصادی و رفاه بیشتر جمعیت را تضمین می کند.

  2.  دانشگاه های رایگان آلمان کدامند؟

    دانشگاه های رایگان آلمان شامل دانشگاه کلن، روهر بوخوم، فنی مونیخ، گوته فرانکفورت، مونستر و غیره می شود.

  3.  رتبه دانشگاه های رایگان آلمان چقدر است؟

    رتبه دانشگاه های رایگان آلمان بسیار خوب بوده و هر ساله در میان دانشگاه های برتر دنیا قرار می گیرند.

  4.  هزینه زندگی دانشجویانی که در دانشگاه های رایگان آلمان تحصیل می کنند چقدر است؟

    هزینه زندگی دانشجویانی که در دانشگاه های رایگان آلمان تحصیل می کنند بسته به عادات و سبک زندگی آن ها متفاوت است.

  5.  آیا دانشجویانی که در دانشگاه های رایگان آلمان تحصیل می کنند امکان کار دانشجویی را دارند؟

    بله، دانشجویانی که در دانشگاه های رایگان آلمان به ادامه تحصیل مشغول هستند، می توانند جهت کاهش هزینه های زندگی خود در این کشور به کار دانشجویی بپردازند.

  6.  مدت زمان کار دانشجویی در کشور آلمان چقدر است؟

    دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا می توانند در هنگام تحصیل در کشور آلمان به مدت 120 روز به صورت تمام وقت تا 240 روز به صورت نیمه وقت به کار دانشجویی مشغول شوند.

  7. میزان درآمد مشاغل دانشجویی در کشور آلمان چقدر است؟

    دانشجویان در کشور آلمان می توانند حداکثر 450 یورو (491 دلار آمریکا) ماهانه درآمد داشته باشند.

  8.  آیا دانشجویانی که در دانشگاه های رایگان آلمان تحصیل می کنند امکان کار پس از تحصیل را دارند؟

    بله، دانشجویانی که در دانشگاه های رایگان آلمان تحصیل می کنند امکان کار پس از تحصیل را خواهند داشت.

  9.  مدارک لازم برای کار پس از تحصیل رایگان در آلمان چیست؟

    مدارک لازم برای کار پس از تحصیل در آلمان شامل بیمه نامه، اثبات تمکن مالی و گواهی مدرک دانشگاهی می شود.

  10.  آیا تحصیل در دانشگاه هامبورگ رایگان است؟

    بله، دانشگاه هامبورگ جزو دانشگاه هایی است که امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان خود فراهم می کند.

  11.  مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه های رایگان آلمان چیست؟

    مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه های رایگان آلمان شامل دیپلم دبیرستان، ریز نمرات تحصیلی، انگیزه نامه، گذرنامه معتبر و سایر موارد دیگر می شود.

  12.  آیا مدرک اخذ شده از دانشگاه های رایگان آلمان معتبر است؟

    بله، با توجه به کیفیت بالای آموزشی ارائه شده در دانشگاه های رایگان آلمان، مدرک اخذ شده از این کشور در تمام دنیا به رسمیت شناخته می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *