دانشگاه جان‌ هاپکینز آمریکا

دانشگاه جان‌ هاپکینز آمریکا اولین دانشگاه تحقیقاتی در ایالات متحده محسوب می شود. که در بالتیمورِ مریلند واقع شده است و یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی می‌باشد، که به احترام کارآفرین و نیکوکار آمریکایی جان هاپکینز تاسیس شده.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کمک هفت میلیون دلاری جانز هاپکینگ برای ساخت و تجهیز بیمارستان دانشگاه، در زمان خود بزرگترین کمک نوع‌دوستانه تاریخ آمریکا بود. دانشگاه جان هاپکینز از زمان تأسیس خود یکی از معتبرترین دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی جهان محسوب شده و از گزینشی‌ترین دانشگاه‌های آمریکا به‌شمار می‌آید.

این دانشگاه بر این باور بنا شده است که آموزش و تحقیق به یکدیگر وابسته اند و یک دانشگاه مدرن باید هر دو را به خوبی انجام دهد.

مقاله پیشنهادی:تحصیل در کانادا یا آلمان؟

 رتبه دانشگاه جانز هاپکینز امریکا

سالرتبهموسسه رتبه‌بندیدانشکده
20195 دنیاscimago institutions rankings*
20192 کشورU.S. News & World Reportپزشکی
202012 دنیاتایمز*
20202 کشورU.S. News & World Report*
20201 کشورCollege Magazineدوره ‍لیسانس علوم پزشکی

 

دانشکده‌های دانشگاه جان‌ هاپکینز آمریکا

  1. دانشکده پرستاری
  2. دانشکده بازرگانی
  3. دانشکده عالی مطالعات بین المللی
  4. دانشکده علوم و هنر کریگر
  5. دانشکده علوم تربیتی
  6. دانشکده بهداشت بلومبرگ
  7. دانشسرای پزشکی و بیمارستان وابسته به دانشگاه
  8. دانشکده مهندس وایتینگ
  9. دانشکده مهندسی زیست پزشکی

بخش عمده شهرت دانشگاه جانز هاپکینگ آمریکا به دانشسرای پزشکی و بیمارستان وابسته به آن بازمی‌گردد. تا به امروز هجده تن از دانش‌آموختگان، پژوهشگران و استادان دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز موفق به دریافت جایزه نوبل در پزشکی ویا فیزیولوژِی شده‌اند!

همچنین بیمارستانِ دانشگاه جانز هاپکینز امریکا برای چند ده سال پیاپی به عنوان یکی از سه بیمارستان برتر ایالات متحده برگزیده شده است.

هزینه تحصیل در دانشگاه جان هاپکینز آمریکا

در مورد هزینه های تحصیل در دانشگاه جان هاپکینز امریکا، شعار این دانشگاه این است که “ما متعهد به ثبت نام بهترین دانش آموزان ، صرف نظر از شرایط مالی خانواده آنها هستیم.”

اما با توجه به خصوصی بودن دانشگاه همچنان برای تحصیل در این دانشگاه بدون دریافت بورسیه باید هزینه‌‌هایی پرداخت شود که در جدول زیر اطلاعاتی از هزینه‌های سالانه کامل تحصیلات جان هاپکینز ، قبل از کمک های مالی ، بورس های تحصیلی ویا جوایز دیگر را مشخص می کند.

البته اگر شما از بخواهید برای اقامت خود از خدمات خوابگاهی این دانشگاه استفاده کنید باید بدانید که هزینه های اقامت جدا از شهریه اخذ می شوند. هزینه خوابگاه نیز به عواملی چون تعداد نفرات در اتاق و مکان خوابگاه بستگی دارد.

در نظر داشته باشید که هزینه واقعی متفاوت خواهد بود.

هزینه های دوره کارشناسی دانشگاه جان‌هاپکینز آمریکا

دانشکدهشهریه
دانشکده هنر و علومدلار 58,720
دانشکده مهندسیدلار 58,720
Peabody موسسهدلار 56,313

توجه داشته باشید که همه ارقام مربوط به سال تحصیلی 2021-22 است. برای اطلاع دقیق‌تر از شهریه‌ها میتوانید به سایت دانشگاه جان هاپکینز مراجعه کنید.

هزینه های دوره کارشناسی ارشد

دانشکدهشهریه
دانشکده مطالعات پیشرفته بین المللیواشنگتن: 55540 دلار
بولونیا: 40310 یورو
دانشکده هنر و علوم58720 دلار
دانشکده تجارت کری64000 دلار
دانشکده آموزش875 دلار+اعتبار
دانشکده مهندسی58720
دانشکده پزشکی58000
دانشکده پرستاریMSN تمام وقت: 42960 دلار

MSN/MPH تمام وقت : 59136 دلار

Peabody موسسه56313 دلار
دانشکده بهداشت عمومی73980 دلار

توجه داشته باشید که همه ارقام مربوط به سال تحصیلی 2021-22 است.برای اطلاع دقیق‌تر از شهریه ها میتوانید به سایت دانشگاه جان هاپکینز مراجعه کنید.

هزینه های دوره دکتری

دانشکدهشهریه
دانشکده مطالعات پیشرفته بین المللیواشنگتن: 55540 دلار
بولونیا: 40310 یورو
دانشکده هنر و علوم58720 دلار
دانشکده آموزش45260دلار
دانشکده مهندسیدلار PhD: 58,720
دلار Doctor of Engineering: 65,000
دانشکده پزشکی58000
دانشکده پرستاریتمام‌وقت PhD: $42,426
تمام‌وقت DNP: $33,534
Peabody موسسه56313 دلار
دانشکده بهداشت عمومی59184 دلار

توجه داشته باشید که همه ارقام مربوط به سال تحصیلی 2021-22 است.برای اطلاع دقیق‌تر از شهریه ها میتوانید به سایت دانشگاه جان‌هاپکینز مراجعه کنید.

مقاله پیشنهادی: آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه

بورسیه و کمک‌های مالی دانشگاه جان‌ هاپکینز آمریکا

همانطور که می دانید مخارج زندگی در خارج از ایران بسیار بالا و سرسام آور خوهد بود به همین خاطر اکثر دانشجویان سعی دارند تا با اخذ بورسیه در خارج از کشور ادامه تحصیل دهند.

در ادامه انواع بورسیه‌هایی که می‌توان از دانشگاه جان هاپکینز امریکا درخواست داد را مشاهده می‌کنید.

دانشگاه جان‌ هاپکینز آمریکا

کمک هزینه و بورس تحصیلی

دانشجویانی که شهروند ایالات متحده ، اقامت دائم یا سایر افراد غیر شهروند واجد شرایط نباشند (وضعیت پناهندگی ، پناهندگی، آزادی مشروط انسانی) دانشجویان بین المللی محسوب می‌شوند و واجد شرایط کمک مالی فدرال نیستند، اما میتوانند برای دریافت بورسیه از دانشگاه هاپکینز درخواست دهند.

اگر فکر می کنید خانواده شما به کمک مالی احتیاج دارند، حتماً این مورد را در برنامه پذیرش قید کنید و مشخصات CSS را ارسال کنید.

هاپکینز به دانشجویان بین المللی نیازمند است، و شرایط مالی در روند پذیرش در نظر گرفته می شود و برای رفع نیاز محاسبه شده همه دانشجویان از جمله دانشجویان بین المللی تلاش می‌کند!

شما میتوانید برای به دست اوردن اطلاعات بیشتر و اطلاع از زمان‌بندی اپلای و مدارک مورد نیاز برای شرکت در برنامه بورسه دانشگاه جان هاپکینز امریکا کلیک کنید!

فرصت های کاری

فرصت های شغلی شامل مشاغل نیمه وقت است که به دانش آموزان امکان می دهد در طول سال تحصیلی برای هزینه های آموزشی درآمد کسب کنند. دانشجویان ممکن است در دانشگاه یا خارج از آن کار کنند. بیشتر دانش آموزان بین 10 تا 15 ساعت در هفته کار می کنند در حالی که کلاس ها به صورت جلسه ای هستند.

وام های اختیاری دانشجویی و والدین

وام های کم بهره فدرال در اختیار دانش آموزان و والدین است تا بتوانند هزینه های آموزشی را پرداخت کنند.

برنامه پرداخت ماهانه دانشگاه جان‌ هاپکینز آمریکا

والدین می توانند هزینه شهریه و خوابگاه و وعده‌های غذایی را به طور ماهیانه پرداخت کنند . برای شرکت دراین طرح 55 دلار هزینه درخواست وجود دارد ، اما هیچ بهره یا هزینه دیگری ندارد.

موارد مورد نیاز برای اپلای کارشناسی دانشگاه جان‌ هاپکینز آمریکا

  1. معرفی نامه استاد
  2. برنامه و ضمیمه
  3. گزارش دبیرستان
  4. توصیه مشاور مدرسه  و مشخصات دبیرستان
  5. آزمون استدلال SAT یا ACT
  6. گزارش اواسط سال

اگر همچنان نیازمند اطلاعات بیشتری درباره چگونگی اپلایی برای دانشگاه جان هاپکینز آمریکا هستید ، میتوانید با تماس با موسسه ما از شرایط و مدراک لازم جهت اپلای برای این دانشگاه اطلاع پیدا کنید !

در آخر

تحصیل در دانشگاه جان‌ هاپکینز آمریکا، مزیت های به خصوص خود را دارد و شما با توجه به وضعیت خود و علاقه تان می توانید برای تحصیلی در این دانشگاه اقدام کنید.

این دانشگاه با شعار “حقیقت آزادت می‌سازد” یکی از برترین دانشگاه‌های پزشکی در ایالات متحده امریکا است که بسیاری از دانشجویان،استادان ویا دانش‌آموختگان این دانشگاه موفق به دریافت جایزه بین‌المللی نوبل شده اند.

اگر همچنان نیازمند اطلاعات بیشتری درباره تحصیل در دانشگاه جان هاپکینز آمریکا هستید، مشاوران موسسه اصطهباناتی می توانند به شما کمک شایانی در این زمینه کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *