دانشگاه پزشکی هاروارد

مدرسه پزشکی هاروارد یا HMS، دانشکده پزشکی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه هاروارد است. این دانشکده در محدوده پزشکی لانگوود، در محله Mission Hill بوستون، ایالت ماساچوست واقع شده است. دانشکده پزشکی هاروارد، در سال 1782 تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین دانشکده های پزشکی ایالات متحده آمریکا به شمار می رود و همواره در U.S. News و World Report مقام اول را بین دانشکده های پزشکی پژوهش – محور داشته است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

درباره دانشگاه پزشکی هاروارد

برخلاف سایر دانشکده های پزشکی معتبر و معروف، دانشگاه هاروارد آمریکا تنها با یک بیمارستان همکاری نمی کند بلکه در محدوده بوستون، چندین بیمارستان آموزشی وابسته به خود دارد که مستقیما با آن همکاری می کند. دانشکده پزشکی هاروارد حداکثر 2900 مدرس رسمی تمام وقت و پاره وقت دارد که شامل دستیار، مربی و استاد تمام می شوند و هم چنین بیش از 500 مدرس تمام وقت و پاره وقت غیر رسمی دارد. اکثریت اساتید این بخش، از طریق بیمارستانهای آموزشی وابسته به هاروارد به این مقام منصوب می شوند.

دانشکده پزشکی هاروارد در 19 سپتامبر سال 1782، پس از اینکه رئیس جمهور وقت، جوزف ویلارد، گزارشی از برنامه های خود برای تاسیس یک دانشکده پزشکی به کارمندان و رییس دانشکده هاروارد ارائه داد تاسیس شد. این دانشکده، سومین دانشکده پزشکی قدیمی در ایالات متحده آمریکا به شمار می رود که پس از دانشکده پزشکی پرلمن در دانشگاه پنسیلوانیا و کالج پزشکان و جراحان دانشگاه کلمبیا افتتاح شد.

اعضای دانشکده پزشکی هاروارد در زمان تاسیس آن شامل افرادی مانند جان وارن، بنجامین واترهاوس، ارون دکستر می شد. کلاس ها ابتدا در زیر زمین “سالن هاروارد” و سپس در کلیسای هولدن برگزار می شدند. دانشجویان شهریه ای بابت تحصیل پرداخت نمی کردند اما برای هر 5 یا 6 کلاس، می بایست یک بلیط تهیه می کردند. اولین و دومین دانشجویان این دانشکده در سال 1788 فارغ التحصیل شدند.

در قرن بعد، دانشکده پزشکی هاروارد، با توجه به تغییر روابط کلینیکی خود، چندین و چند بار جا به جا شد که این خود شاهدی بر این مدعاست که این دانشکده بیمارستان آموزشی مجزایی برای خود ندارد. در سال 1810، دانشکده به بوستون منتقل شد، جایی که امروزه مرکز شهر، خیابان واشنگتن در آن واقع شده است. در سال 1816، دانشکده به خیابان میسون انتقال یافت و به عنوان قدردانی از هدایای دادگاه عالی ماساچوست، با نام دانشکده پزشکی هاروارد ماساچوست شناخته می شد.

در سال 1847، دانشکده برای نزدیکتر بودن به بیمارستان عمومی ماساچوست، به خیابان میسون تغییر مکان داد. در 1833 دانشکده به میدان کوپلی انتقال یافت. قبل از این اتفاق در سال 1869، چارلز ویلیام الیوت رییس دانشگاه هاروارد شد و دانشکده پزشکی را در بدترین شرایط ممکن نسبت به سایر بخش های دانشگاه یافت. وی دستور داد تغییراتی اساسی در این بخش شکل گیرد و اقداماتی مانند بالا بردن استانداردهای پذیرش دانشجو، ایجاد کلاس های رسمی انجام داد و این دانشکده را تبدیل به یک مدرسه حرفه ای کرد که خود پیش زمینه لازم برای تغییر آن به یکی از بهترین دانشکده های پزشکی در دنیا فراهم کرد. در سال 1906، دانشکده پزشکی به مکان کنونی خود در محدوده پزشکی لانگ وود تغییر مکان یافت. 5 ساختمان چهارگوش و مرمری لانگوود به عنوان آزمایشگاه، سالن آمفی تئاتر و فضای تحقیقاتی استفاده می شوند.

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه هاروارد

در حالی که دانشجویان پذیرفته شده در دانشکده پزشکی هاروارد (HMS) بازتاب دهنده تنوع فوق العاده از دستاوردها، علایق و زمینه ها هستند، و همچنین آنها بسیاری چیزها را مشترکا به اشتراک می گذارند. آنها خود انگیزه هستند، برای اهداف والای خود رویا پردازی می کنند، و به رویکرد خود در هنر درمان متعهد هستند.

هیئت ثبت نام ما درخواست نامه ها را بر اساس طیف گسترده ای از معیارها ارزیابی می کند که شامل سوابق تحصیلی دانشجویان و MCTA (آزمون ثبت نام کالج پزشکی ) نمرات فعالیت های فوق برنامه آنها، تحقیقات، تجربیات خدمات اجتماعی آنها در زمینه مراقبتهای سلامتی می باشد. در حالی که ما از دانشجویان انتظار داریم که توانایی خود را برای علوم فیزیکی و بیولوژیکی نشان دهند، کاندیدای ایده آل ما کسانی هستند که دارای زمینه علمی متعادل شامل علوم انسانی و علوم اجتماعی باشند.

به منظور اطمینان از اینکه متخصصان مراقبت های بهداشتی پیش رو در فردا همان تنوعی را در مقایسه با بیمارانی که در خدمت آنها هستند، نشان می دهند، HMS به صورت اختصاصی دانشجویان با استعداد از قومیت های مختلف با زمینه اقتصادی ثبت نام می کنند، مخصوصاً از جوامعی که از نظر تاریخی حرفه پزشکی کمتر نمایان شده اند. یک دکتر هاروارد شخصی است که پیگیر تعالی می باشد – هم از نظر حرفه ای و هم از نظر شخصی- و این راهی است برای زندگی او. اگر این راه زندگی شما را توصیف می کند، ما شما را تشویق می کنیم که برای تحصیل در دانشگاه پزشکی هاروارد درخواست دهید.

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه هاروارد

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه هاروارد

دانشکده پزشکی HMS درخواست نامه هایی از دانشجویان فعلی باسابقه های خوب و فارغ التحصیل کالج های معتبر پذیرش می کند که :

  • شواهد موجودی که گواهی فکری و شخصیتی آنها را نشان دهد که این صلاحیت برای پیش بینی موفقیت در تحصیل و تمرین پزشکی لازم است
  • در طول سالهای دوره کارشناسی توانایی خود را برای علوم فیزیکی و بیولوژیکی نشان دهند، اما نه اینکه باعث حذف علوم انسانی و علوم اجتماعی شوند
  • تحصیلات تکمیل شده و ضمیمه شده آنها با حداقل یک سال کالج یا آموزش دانشگاهی در آمریکا یا کانادا در صورتی که آنها دارای کار علمی تکمیل شده خارج از آمریکا یا کانادا دارند. دانشجویان خارجی که دارای مدرک لیسانس یا مدرک پیشرفته از یک موسسه در آمریکا یا کانادا نیستند به ندرت پذیرش می شوند.
  • انگلیسی سلیس و روان خود را نشان دهند که باعث ارتباطات تاثیر گذار میان تیم مراقبت پزشکی می شود و همچنین میان پزشک و بیمار برای ارائه مراقبت بسیار حیاتی است.
  • دانشجویان نیازمند تکمیل حداقل سه سال کار کالجی و مدرک لیسانس پیش از تحصیلات تکمیلی هستند. به علاوه دانشجویان می بایست تمامی پیش نیاز های کارآموزی قبل از تحصیلات تکمیلی را تکمیل نمایند.

لطفاً به خاطر داشته باشید : دانشجویانی که در دانشکده پزشکی ثبت نام می شوند، واجد شرایط برای درخواست ثبت نام در کلاس های اولین سال نیستند. دانشجویانی که درخواست ثبت نام در HMS برای دو مورد قبلی نیز واجد شرایط نیستند. HMS دانشجویان انتقالی را قبول نمی کند.

هزینه و شهریه دانشگاه پزشکی هاروارد

واقع در دانشگاه هاروارد دارای آخرین مهلت درخواست نامه ۲۲ اکتبر می باشد. هزینه درخواست نامه در دانشگاه هاروارد ۱۰۰ دلار است. شهریه برای دانشجویان تمام وقت 61600 دلار می باشد. نسبت دانشجویان- دانشکده 13.1:1 می باشد. دانشکده پزشکی دارای 9298 استادان و کارکنان تمام وقت می باشد.

در طول سال ها از زمانی که دانشکده پزشکی هاروارد در سال ۱۷۸۲ تاسیس شد، HMS همچنان تغییرات و اصلاحات و همچنین تاثیراتی بر روی تحصیلات پزشکی داشت. دانشجویان امروزه به ۵ جوامع علمی تقسیم بندی می شوند، که مربی گری و مشاوره و آموزش مبتنی بر گروه را تحت نظارت دانشکده ارائه می دهد. دانشجویانی که به حرفه های تحقیقاتی بیومدیکال علاقه مند هستند می توانند برای برنامه تکنولوژی و علوم بهداشتی MIT -هاروارد درخواست دهند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی هاروارد

در میان رتبه بندی های سراسری، رتبه بندی علمی دانشگاه های جهان (ARWU) Academic Ranking of World Universities، از زمانی که برای نخستین بار منتشر شد، همه ساله دانشگاه هاروارد را به عنوان بهترین دانشگاه جهان رتبه بندی کرد. هنگامی که QS و (THE) Times Higher Education با مشارکت یکدیگر رتبه بندی دانشگاهی جهانی را تحت عنوان THE-QS در طول سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ منتشر کردند، دانشگاه هاروارد همه ساله جایگاه برتر را از آن خود کرد، بنابراین از آن سالها این جایگاه را در رتبه بندی شهرت جهانی THE تا زمان انتشار آن در سال ۲۰۱۱ حفظ کرده است.

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی هاروارد

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی هاروارد

در رابطه با رتبه بندی شاخص های خاص، هاروارد در هر دو مورد بهترین بوده است، هم در رتبه بندی دانشگاهی از نظر عملکرد علمی در سال های ۲۰۱۵- ۲۰۱۶ و همچنین در Mines ParisTech : رتبه بندی حرفه ای دانشگاه های جهان (2011)، که تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی دارنده سمتهای CEO در ۵۰۰ تا از شرکت ثروت های جهانی ( Fortune Global ) را ارزیابی می کند. طبق نظرسنجی سال 2016 که توسط Princeton Review انجام گرفته است، برای دانشجویان و والدین آنها، هاروارد دومین نام متداول ” کالج رویایی ” در آمریکا می باشد.

به گزارش College ROI :

Best Value Colleges که توسط PayScale انجام می گیرد، در آخرین نسخه ۲۰۱۶، هاروارد را بیست و دومین در سراسر جهان قرار می دهد. رتبه سال ۲۰۱۹ : 6. اگر نیاز به مساعدت و اطلاعات بیشتری دارید،می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) ، تماس حاصل فرمایید و از مشاوره آنها در زمینه شرایط تحصیل در دانشگاه هاروارد بهره مند شوید.

2.3/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *