تحصیل در دانشگاه ژنو

کشور سوئیس کشوری در اروپای غربی است. سوئیس با کشور های آلمان، اتریش، لیختنشتاین، ایتالیا و فرانسه همسایگی دارد.‌ این کشور بیش از هفت میلیون نفر جمعیت دارد و از بیست و شش ایالت تشکیل شده است. پایتخت سوئیس شهر برن است اما شهر های مهم این کشور ژنو و زوریخ است. این شهر ها قطب های اقتصادی سوئیس محسوب می شوند. این کشور را می توان جزو ثروتمند ترین کشور های جهان دانست. در سوئیس چهار زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش رسمی هستند. شرایط بسیار خوب کشور سوئیس باعث شده تا مهاجرت به این کشور افزایش یابد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای مهاجرت به سوئیس روش های زیادی وجود دارد. از جمله این روش ها می توان مهاجرت تحصیلی به سوئیس، مهاجرت کاری به سوئیس، سرمایه گذاری در سوئیس و … اشاره نمود. کشور سوئیس دانشگاه های بسیار معتبری دارد. دانشگاه های سوئیس در رنکینگ جهانی جزو بهترین ها هستند. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با دانشگاه بین المللی ژنو در سوئیس نکات کامل و جامعی را ارائه دهیم.

اگر انتخاب شما برای مهاجرت به کشور سوئیس و اقامت در سوئیس روش های دیگر است، می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های مختلف شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز از همکاران ما راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

دانشگاه بین المللی ژنو در سوئیس

این مقاله که به همت گروه کارشناسی موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه شده است، تمام نکات در ارتباط با دانشگاه بین المللی ژنو در سوئیس را برای شما بیان می کند. ژنو دومین شهر بزرگ سوئیس است. این دانشگاه در نزدیکی فرودگاه ژنو، دفتر سازمان ملل متحد و مرکز همایش پالکیسو قرار گرفته است.

تاریخچه دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس

دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس در سال هزار و پانصد و پنجاه و نه میلادی توسط ژان کالون افتتاح گردید. این دانشگاه در ابتدا به عنوان یک مدرسه علوم دینی برای آموزش مسائل دینی افتتاح شد و بعد ها رشته های علوم طبیعی، حقوق و فلسفه به برنامه درسی این دانشگاه افزوده شد. در قرن نوزدهم نیز دانشکده پزشکی تاسیس گردید. در دهه هزار و نهصد و سی انستیتوی ژان ژاک روسو که یک مدسه خصوصی اموزشی تاسیس شده در سال هزار و نهصد و دوازده بود بخشی از این دانشگاه شد.

بسیاری از دانشجویان به دلیل شهرت این دانشگاه در مطالعات بین المللی گیاه شناسی و آموزش جذب این دانشگاه می شوند. اما این موسسه خصوصی بین المللی هم اکنون به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی در ژنو سوئیس شناخته می شود. مکان این دانشگاه به گونه ای است که رفت و آمد برای دانشجویان به راحتی انجام می پذیرد. در سال دو هزار و نه دانشگاه ژنو جشن بزرگی به مناسبت چهار صد و پنجاهمین سالگرد افتتاح خود برگزار گرد.

معرفی دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس

حال که در ارتباط با تاریخچه این دانشگاه معروف اطلاعات مناسبی کسب کردیم، به معرفی این دانشگاه می پردازیم. دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس دارای نه دانشکده می باشد. این دانشکده ها عبارتند از دانشکده علوم، دانشکده پزشکی، دانشکده علوم انسانی، دانشکده اقتصاد و مدیریت (GSEM )، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه ژنو (G3S) ، دانشکده الهیات، دانشکده روانشناسی و آموزش و دانشکده ترجمه و تفسیر اشاره نمود‌. البته این دانشگاه مراکز بین رشته ای زیادی هم دارد. بیشتر کورس های تحصیلی دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس به زبان فرانسوی برگزار می شود.

در این دانشگاه بیش از پانزده هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند که البته حدود شش هزار دانشجو در این دانشگاه از کشور های دیگر برای تحصیل در ژنو وارد این دانشگاه شده اند. بیشتر دانشجویان بین المللی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به ادامه تحصیل خود هستند. به عبارتی می توان گفت حدود چهل درصد از دانشجویان این دانشگاه بین المللی هستند. دانشجویان زیادی در خود دانشگاه به کار مشغولند. این تعداد حدود ۱۷۰۰ نفر است.

دانشگاه ژنو

دانشگاه ژنو

در این دانشگاه تقریبا سیصد برنامه تحصیلی و رشته مختلف ارائه می شود. کورس های تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه بین المللی ژنو معمولا به زبان انکلیسی ارائه می شود. ارتباطات بین المللی دانشگاه ژنو بسیار بالا است به گونه ای که حتی با سازمان هایی مانند سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل متحدد هم ارتباط تنگاتنگی دارد. این دانشگاه با سایر دانشگاه های جهان نیز ارتباط زیادی دارد. از جمله آن می توان به دانشگاه های پرینستون ایالات متحده آمریکا، دانشگاه یونسی کره جنوبی و دانشگاه سیدنی استرالیا اشاره نمود. دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس دانشمندان و دانشجویان پر افتخار زیادی را به جامعه علمی دنیا و مردم معرفی کرده است. از جمله ان می توان به ده دانش آموخته این دانشگاه اشاره نمود که برنده جایزه نوبل شده اند .

یکی از شخصیت های برتری که در این دانشگاه تحصیل کرده است، کوفی عنان می باشد. شخصیت های برتر دیگری نیز وجود دارند که می توان به احسان نراقی، علی محمد کاردان، یان فلمینگ، نیکولا بوویه، فردیناند پی بیر و آنری ( دوک اعظم لوکزامبورگ ) اشاره نمود. دانشگاه ژنو هر ساله در بین دانشگاه های معتبر دنیا قرار می گیرد و رتبه ای بسیار عالی دارد. این دانشگاه در سال دو هزار و نوزده میلادی در رتبا صد و ده قرار گرفته است.

موسسات و انستیتو های دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس

این دانشگاه از مراکز و موسسات زیادی تشکیل شده است که در ابن بخش از مقاله به معرفی آن ها می پردازیم. موسسات و مراکز مهم این دانشکده عبارتند از: موسسه تاریخ اصلاحات، گروه علوم کامیپوتر، موسسه علوم زیستی (سیاست گذاری انرژی) ، انستیتوی مطالعات جهانی، مرکز مطالعات بین دین ها، مرکز علوم عاطفی سوئیس و … . این دانشگاه با موسسات سایر دانشگاه ها همکاری های زیادی دارد و دانشجویان از دانشگاه های دیگر می توانند دوره هایی را بگذرانند.

اما انستیتو های بسیاری نیز در این دانشگاه وجود دارند. از جمله این انستیتو ها می توان به موارد زیر اشاره نمود: انستیتو تحصیلات تکمیلی مطالعات بین المللی و توسعه ( IHEID ) ، موسسه جهانی بوسسی ( شورای جهانی کلیسا ها) ، مرکز مهندسی زیستی و عصبی ( EYSS ) ، مرکز ملی ابر رایانه سوئیس، مرکز هنر حقوقی، مرکز تصویر برداری زیست پزشکی (CIBM ) ، مرکز پزشکی قانونی دانشگاه ( CURML )، انستیتوی کار و بهداشت و امور مالی. این دانشگاه سالیانه بودجه زیادی را به خود اختصاص می دهد. به طوری که این بودجه در سال دو هزار و شانزده میلادی هفتصد و شصت میلیون یورو بوده است.

نحوه دریافت پذیرش از دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس

دانشگاه بین المللی ژنو در طول سال دو نوبت برای پذیرش دانشجو اقدام می کند. برای افرادی که قصد دارند در ترم پاییز مشغول به تحصیل شوند، ثبت نام از ماه ژانویه شروع می شود. برای دانشجویانی که قصد دارند برای ترم بهار ثبت نام کنند باید از اواسط سپتامبر برای پذیرش در دانشگاخ ژنو اقدام کنند. توجه داشته باشید که تعداد کمی از رشته ها در فصل بهار پذیرش دارند. افرادی که از ایران قصد تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند باید حداقل معدل دیپلمشان دوازده باشد. همچنین باید آزمون های مکمل دانشگاه های سوئیس را بگذرانند. این آزمون در دو مرحله کتبی و شفاهی از داوطلبان گرفته می شود و مواد آن ریاضی، تاریخ و سنجش سطح زبان انکلیسی و فرانسوی است. اگر برای کارشناسی ارشد اقدام کرده اید و زبان تحصیل انگلیسی است باید مدرک معتبر زبان انگلیسی ارائه کنید.

برای دریافت پذیرش باید مدارکی از جمله فرم درخواست پذیرش، عکس، کپی از گذرنامه، رزومه بر اساس فرمت دانشگاه، مدرک فارغ التحصیلی و ریز نمرات، نامه قبولی دانشگاه و … اشاره نمود. اما همان طور که گفتیم این دانشگاه دارای دانشکده پزشکی است. ببینیم شرایط پزشکی در این دانشگاه چگونه است.

پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس

همان طور که گفتیم یکی از دانشکده های معتبر این دانشگاه دانشکده پزشکی است. این دانشکده سالیانه دانشجوبان زیادی را برای تحصیل پذیرش می کند. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه بین پنج تا هفت سال طول می کشد. مدرک این دانشکده کاملا مورد تایید وزارت بهداشت و درمان کشور ایران است. از این رو با خیالی آسوده می توان به تحصیل در رشته های مختلف شاخه پزشکی در دانشگاه بین المللی ژنو پرداخت. البته تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در سوئیس در سایر دانشگاه های این کشور هم امکان پذیر است. دوره های نظری و عملی در ماژول های آموزش بالینی به صورت یکپارچه اعمال می شوند و تمرکز بیشتر بر روی روش های بالینی و یادگیری و استفاده از مهارت های مختلف در رشته های گوناگون تحصیلی است.

پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس

پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس

از جمله رشته هایی که در این دانشکده وجود دارد، می توان به اعصاب، ژنتیک و پیوند اشاره نمود. پزشکی در دوره کارسناسی ارشد بین شش ترم تا حداکثر ده ترم در این دانشگاه به طول می انجامد. برای کارشناسی ارشد پزشگی در دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس رشته های مختلفی از جمله پزشکی داخلی، متخصص اطفال، جراحی، زنان و زایمان، روانپزشکی، پزشکی عمومی و مراقبت های اولیه، جراحی گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، عصب شناسی، جراحی مغز و اعصاب، پوست، مراقبت های ویژه و … اشاره نمود. در پایان تحصیل دانشجو باید پایان نامه خود را ارائه دهد. در پایان امتحانی به نام امتحان فدرال در پزشکی انسانی EFMH از افراد گرفته خواهد شد. دندانپزشکی در این دانشگاه با ارائه کورس های تحصیلی مختلف ارائه خواهد داد.

هزینه تحصیل در دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس

با تمام بررسی هایی که در ارتباط با این دانشگاه صورت گرفته، قصد داریم در این بخش هزینه تحصیل در دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس را بیان کنیم. به طور میانگین می توان گفت هزینه تحصیل در این دانشگاه هزار فرانک سوئیس است. البته این هزینه به طور میانگین است و قطعا برای رشته های مختلف تحصیلی در دانشگاه ژنو سوئیس کم یا زیاد خواهد شد. البته ناگفته نماند که مقطع تحصیلی هم در هزنیه ها تاثیر دارد. هزینه میانگین هزار یورویی به عنوان مالیات تحصیل از افراد گرفته می شود. علاوه بر آن می توان گفت میانگین هزینه های تحصیلی دیگر مانند خرید کتاب و .‌.. نیز هزار فرانک سوئیس می باشد.

بیمه درمانی هزینه سالیانه ای به اندازه پنج هزار و پانصد و پنجاه فرانک به خود اختصاص خواهد داد. هزینه اجاره خانه دانشجویی را می توان سالانه هشت هزار و چهارصد به طور میانگین بیان کرد و برای حمل و نقل عمومی هزینه ای به مقدار چهارصد و پنجاه یورو در سال تخمین زد. البته ناگفته نماند که این دانشگاه امکانات زیادی برای دانشجویان خود فراهم نموده است.

سوالات متداول در ارتباط با دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس

  1. هزینه تحصیل در دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس به طور میانگین چقدر است؟

    هزینه تحصیل در دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس با طور میانگین در سال هزار فرانک سوئیسی می باشد.

  2. آیا دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس رشته پزشکی ارائه می دهد؟

    بله دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس در دانشکده پزشکی رشته پزشکی را به داوطلبان و متقاضیان در شاخه های مختلف پزشکی ارائه می دهد.

  3. آیا در دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس می توان به تحصیل در رشته دندانپزشکی پرداخت؟

    بله یکی از رشته های مهم دانشکده پزشکی دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس دندانپزشکی است.‌

  4. تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس به چه زبانی است؟

    کورس های تحصیلی در مقطع کارشناسی دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس اغلب به زبان فرانسه ارائه می شود.

  5. آیا تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟

    بله در برخی رشته های این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی می توان به زبان انکلیسی تحصیل کرد.

  6. دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس چند دانشکده دارد؟

    این دانشگاه دارای نه دانشکده مختلف از جمله دانشکده پزشکی، دانشکده علوم، دانشکده الهیات و … اشاره نمود.

  7. آیا مدرک دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس در دنیا معتبر است؟

    بله این دانشگاه در رنکینگ ‌جهانی رتبه بالایی دارد و دارای اعتبار جهانی می باشد.

  8. آیا مدرک پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس در ایران اعتبار دارد؟

    بله این مدرک مورد تایید وزارت بهداشت و درمان کشور ایران است.

  9. آیا دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس امکانات مناسبی در اختیار دانشجویان قرار می داد؟

    بله امکانات دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس بسیار مناسب است. کتابخانه ها، اماکن ورزشی مجهز و … برای دانشجویان فراهم است.‌

  10. چند بار در سال امکان پذیرش در دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس وجود دارد؟

    این دانشگاه دو بار در طول سال برای ترم های پاییز و بهار اقدام به پذیرش دانشجویان می کند.

  11. چند درصد از دانشجویان دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس از کشور های دیگر هستند؟

    حدود چهل درصد از دانشجویان دانشگاه بین المللی ژنو سوئیس بین المللی هستند.

4/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *