خرید ملک در ژاپن

سرمایه گذاری در کشور های مختلف راه های گوناگونی دارد. هر فردی برای سرمایه گذاری می تواند از یکی از این روش ها استفاده کند. در این مقاله با توجه به روش ها و روند های سرمایه گذاری هدف ما بررسی روند خرید ملک در ژاپن است. برای خرید ملک در هر کشوری می بایست مولفه های بسیاری را در نظر داشته باشید. در واقع برای خرید ملک به جهت سرمایه گذاری باید به جزئیات و شرایط خرید توجه کنید. قوانین خرید و فروش ملک در هر کشوری با کشور دیگر متفاوت است. از این رو روند سرمایه گذاری هم می تواند با توجه به قوانین موجود کاملا متفاوت باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به ژاپن از روش های مختلفی امکان پذیر است. ژاپن یکی از کشور های آسیایی و در عین حال دارای پیشرفت های زیاد است که عده زیادی برای مهاجرت به این کشور از روش های مختلف اقدام می کنند. برای مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت ژاپن می توان از راه هایی مانند مهاجرت تحصیلی به ژاپن، مهاجرت کاری به ژاپن، مهاجرت سرمایه گذاری به ژاپن، مهاجرت از طریق ثبت شرکت در ژاپن، مهاجرت از طریق ازدواج در ژاپن و … اقدام نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با هر کدام از این راه ها می توانید به کارشناسان و وکلای برگزیده موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز، تهران،‌ اصفهان، مشهد و تبریز می باشد.

خرید ملک در ژاپن

روش های بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در ژاپن وجود دارد که هر کدام از این روش ها برای افراد مختلف می تواند شرایط گوناگونی را به همراه داشته باشد. از جمله روش ها و راه های سرمایه گذاری در ژاپن می توان به خرید ملک در ژاپن، ثبت شکت در ژاپن، کارآفرینی در ژاپن، اقامت از طریق بازنشستگی در ژاپن و … اشاره نمود. برای هر کدام از این روش ها لازم است تا فرد متقاضی اقدامات لازم را انجام دهد.

اما به جز روش مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در ژاپن می توان از روش های دیگری مانند مهاجرت تحصیلی به ژاپن برای تحصیل در ژاپن و مهاجرت کاری به ژاپن و اخذ ویزای کاری ژاپن هم اساره نمود. به طور مثال شما می توانید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن و یا تحصیل روانشناسی درژاپن هم اقدام نمایید. در زمینه کار در ژاپن هم پوزیشن های متعدد بسیاری وجود دارد. هر کدام از این روش ها نیاز به اقدامات خاصی دارد. اما دقت داشته باشید که خرید خانه کار بزرگی است و نباید از آن به آسانی گذشت.

جنبه های مختلف معاملات املاک و مستغلات در ژاپن توسط قانون به شدت مورد بررسی و حمایت قرار می گیرد. در حقیقت قوانین مربوط به معاملات املاک و مستغلات در ژاپن به خوبی تدوین شده است. به عبارتی می توان گفت که مقررات بسیاری برای جلوگیری از بروز مشکلات ایجاد شده است. یکی از مریت های مهم خرید ملک در این کشور این است که کارشناسان مسکن ژاپن سال ها است که از افرادی که به دنبال خرید املاک و مستغلات در ژاپن هستند حمایت می کنند. از این رو می توان گفت که سرمایه گذاری در ژاپن با خرید ملک روش سوآور و مناسبی است.

اقدام های اولیه برای خرید ملک در ژاپن

اگر شما تصمیم بزرگی مانند سرمایه گذاری پول خود در یک ملک در ژاپن گرفته اید، آنچه شما نیاز دارید راهنمایی مورد اعتماد متخصصان در زمینه املاک و مستغلات است. اما علاوه بر این که باید از وکلای موسسه حقوقی اصطهباناتی مشورت بگیرید ما هم در این مقاله برای شما توضیحاتی ارائه داده ایم. در زمینه خرید ملک در ژاپن یا هر کشور دیگری باید حتما با دقت پیش بروید . این دقت به چه دلایلی مورد نیاز است و چرا باید از مشاوران راهنمایی خواست؟!

اقدام های اولیه برای خرید ملک در ژاپن

اقدام های اولیه برای خرید ملک در ژاپن

ما این دلایل را برای شما ذکر کرده ایم که عبارتند از: ایمنی قانونی،‌ ترجمه اسناد، مشاوره حرفه ای در رابطه با قیمت ها و روند بازار، کمک به مشاهده و بازدید برای بررسی املاک، ارائه استاندارد های بازار و مشاوره قیمت، مذاکرات و مراحل رسمی با فروشنده و … . اولین قدم شما باید همیشه مشورت با یک نماینده باشد و مکان مورد نظر ، ملزومات و بودجه مورد نظر خود را برای او به دقت شرح دهید. این امر مستلزم امضای توافق نامه نمایندگی کمیسیون یا توافق نامه کارگزاری در ژاپن است. کمیسیون کارگزاری قانونی در ژاپن سه درصد است

. در ادامه دقت داشته باشید که باید با بانک های ژاپنی هم وارد مذاکره شوید و برای خرید ملک به مشوت با آن ها بپردازید. توجه کنید که بانک های ژاپنی می توانند درخواست وام شما را به صورت غیر رسمی پیش تصویب کنند و از این رو روند خرید ملک در ژاپن به راحتی پیش خواهد رفت. یکی از مهم ترین مزیت های جامعه ژاپنی تکیه بر اعتماد است. از این رو تأیید کلامی از سوی یک بانک می تواند یک فروشنده را با اعتماد به نفس تر کند و برای معامله های مناسب به پیش برد.

آیا یک خارجی می تواند در ژاپن ملک بخرد؟

در این بخش از مقاله قصد داری در ارتباط با خرید ملک در ژاپن و اجازه خرید برای اتباع خارجی در این کشور صحبت کنیم. اولین نکته که به عنوان مهم ترین نکته هم محسوب می شود این است که هیچ محدودیتی قانونی در خرید ملک در ژاپن برای خارجی ها وجود ندارد. افرادی که به عنوان تبعه خارجی در ژاپن قصد خرید ملک را دارند فقط در طول بیست روز از خرید املاک و مستغلات می توانند آگاه سازی کتبی به بانک ژاپن ارائه دهند.

برای خرید خانه در ژاپن نیازی به داشتن تابعیت یا حتی ویزای اقامت نیست. با این حال ، خرید ملک در ژاپن به خریدار حق دریافت ویزای اقامت ژاپن را نمی دهد. اگر ویزای اقامت دائم ندارید ، با یک شهروند ژاپنی ازدواج نکرده اید ، و یا حداقل اقامت خود در ژاپن با سابقه کار تعیین شده را ندارید ، نمی توانید با امید خرید ملک در ژاپن به انتظار دریافت اقامت ژاپن و یا تابعیت ژاپن باشید.

برای اخذ اقامت دائم ژاپن و یا تابیعت ژاپن لازم است تا از روش های دیگری اقدام نمایید. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که هیچ محدودیتی در مورد حقوق مالکیت در زمین وجود ندارد. در حقیقت بر خلاف بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی و برخی از مناطق هاوایی ، هیچ گونه محدودیتی در مورد حق مالکیت در زمین وجود ندارد. 

راهنمای خرید ملک در ژاپن

خرید ملک در ژاپن مراحل گوناگونی دارد که برای شما ارائه می دهیم. تا این جا متوجه شدیم که یک فرد تبعه خارجی و از کشور های دیگر می تواند به راحتی برای خرید ملک در ژاپن اقدام نماید. اما ببینیم مراحل خرید ملک در این کشور چگونه است . در ابتدا لازم است تا فرد برای خرید ملک در ژاپن ویژگی های تحقیق و گزینه های تأمین اعتبار را به دقت مورد بررسی قرار دهد. در حقیقت اولین قدم برای هر کسی که مایل به خرید ملک است، با تحقیق در مورد گزینه های مختلف ، تعیین اولویت های شما و تعیین بودجه شروع می شود.

در حقیقت شما باید مشخص کنید که قصد خرید چه گونه ملکی را دارید و یا این که می خواهید زمین خریده و آن را به عنوان یک ملک بسازید؟! در مرحله بعدی باید در ارتباط با هزینه ها بررسی های لازم را انجام دهید و در ارتباط با وام های مسکن در ژاپن اطلاعات کسب کنید. به طور کلی ، وام دهندگان در ژاپن بودجه لازم را برای افرادی فراهم می کنند که بیش از بیست و پنج درصد از درآمد ناخالص سالانه خود را به پرداخت وام مسکن اختصاص می دهند.

دقت کنید که مالیات حدود شش تا هفت درصد به قیمت خرید اضافه می کند. نکته مهم دیگر این است که اگر از یک نماینده برای خرید ملک استفاده می کنید ، باید سه درصد از قیمت خرید به اضافه شصت هزار ین به علاوه مالیات بر مصرف (در حال حاضر هشت درصد ) هزینه کارگزاری (کمیسیون) را پرداخت کنید.

اخذ وام در کشور ژاپن برای خرید ملک

این که در ژاپن اقامت دارید و یا قصد دارید از خارج از ژاپن برای خرید ملک اقدام نمایید دیدگاه های متفاوتی را در ارتباط با اخذ وام در کشور ژاپن برای شما ارائه می دهد. برخی از بانک های ژاپنی به خارجیان مقیم ژاپن وام می دهند. در صورت داشتن اقامت دائم ژاپن یا متاهل بودن با یک شهروند ژاپنی ، شما به احتمال زیاد توسط یک وام دهنده مورد تایید واقع می شوید. برخی از بانک ها همچنین به خارجی هایی که تجربه کار طولانی مدت در ژاپن دارند و یا همسر شان ویزای اقامت دائم دارند هم وام می دهند.

اگر غیر مقیم باشید ، پیدا کردن وام دهنده در ژاپن بسیار دشوار خواهد بود ، اما برخی ممکن است به صورت موردی به شما وام هایی ارائه دهند. با جمع آوری اطلاعات در مورد منابع مالی بالقوه که به خارجی ها وام می دهند شروع کنید. بانک های خصوصی و اتحادیه های اعتباری محلی اکثر وام های مسکن در ژاپن را تأمین می کنند. دقت داشته باشید که می خواهید چه نوع وامی را در ژاپن ریافت نمایید. در حال حاضر وام با بهره ثابت در ژاپن بسیار محبوب است زیرا نرخ بهره بسیار پایین می باشد.

مراحل یافتن ملک در ژاپن برای خرید

پس از طی مراحل ابتدایی در ارتباط با خرید ملک در ژاپن، می توانید برای یافتن ملک در این کشور نیز اقدام نمایید. در واقع پس از تصمیم گیری در مورد پارامترهای اساسی ملک مورد نظر ، زمان آن است که واقعاً خرید کنید. یک راه خوب برای این کار ، یافتن ویژگی های قابل مقایسه در محله مورد نظر و اطلاع از قیمت های خرید و فروش در این منطقه است. در کشور ژاپن وزارت زمین ، زیرساخت ها ، حمل و نقل و گردشگری دارای وب سایت معتبری برای کمک به خریداران در زمینه یافتن قیمت های قابل بررسی برای خرید و فروش و معاملات املاک است.

مراحل یافتن ملک در ژاپن

مراحل یافتن ملک در ژاپن

البته شما می توانید از مشاوران املاک در ژاپن هم کمک بگیرید. اگر خارج از ژاپن هستید، می توانید با مراجعه به داده های روند قیمت و مقایسه لیست املاک در املاک و مستغلات ژاپن بصورت آنلاین شروع کنید. برای خرید ملک و انتخاب خانه های مورد نظر خود می بایست انواع خانه ها را ببینید و تمام جزئيات را مورد بررسی قرار دهید. اگر می خواهید یک خانه جدید در ژاپن خریداری نمایید لازم است تا در این زمینه اطلاعات خود را به روز نمایید.

مرحله نهایی خرید ملک در ژاپن

در این بخش می خواهیم در ارتباط با مرحله نهایی خرید ملک در ژاپن صحبت کنیم. در ابتدا در ارتباط با سند املاک در این بخش صحبت می کنیم. طبق قانون ژاپن ، این یک سند کتبی است که باید قبل از اجرای خریدار توافقنامه خرید ، به خریدار تحویل داده شود و همچنین به صورت شفاهی توضیح داده شود. دلیل توضیح این است که اطمینان حاصل شود که خریداران از اطلاعات کافی قبل از اجرای توافق نامه خرید الزاماً قانونی ، تعداد اختلافات بین خریداران و فروشندگان را کاهش دهند. هنگامی که از محتوای توضیحات مطالب مهم اطلاع کسب کردید، زمان آن است که توافقنامه خرید را امضا کنید.

شما باید مطمئن باشید که قرارداد خرید شامل کلیه مواردی است که با فروشنده توافق کرده اید. علاوه بر این ، اگر خرید شما در اواسط سال صورت می گیرد ، باید مطمئن شوید که فروشنده مالیات دارایی های ثابت و مالیات شهرسازی را پرداخت کرده باشید. برای امضای توافق نامه ژاپن با اثر حقوقی ، باید یک تمبر یا مهر ساخته شده با نام خود را با کاراکترهای ژاپنی تهیه کنید ، به همراه مدارکی مبنی بر اینکه شما تمبر را بطور قانونی به نام خود در دفتر محلی ثبت کرده اید. در نهایت با ارائه مبلغ می توانید به کار پایان دهید.

سوالات متداول در ارتباط با خرید ملک در ژاپن

  1. آیا کشور ژاپن برای خرید ملک کشوری مناسب است؟

    بله کشور ژاپن برای خرید ملک و سرمایه گذاری گزینه ای بسیار مناسب محسوب می شود.

  2. چه روش هایی برای سرمایه گذاری در ژاپن وجود دارد؟

    از جمله روش های سرمایه گذاری در ژاپن عبارتند از: خرید ملک در ژاپن، کارآفرینی در ژاپن، ثبت شرکت در ژاپن و … .

  3. چرا باید در زمینه خرید ملک در ژاپن از مشاوران کمک گرفت؟

    به دلیل بررسی در ایمنی قانونی،‌ ترجمه اسناد، مشاوره حرفه ای در رابطه با قیمت ها و روند بازار، کمک به مشاهده و بازدید برای بررسی املاک و … .

  4. آیا امکان خرید ملک در ژاپن با اخذ وام از بانک های این کشور وجود دارد؟

    بله بانک های ژاپنی وام هایی با عنوان خرید ملک در ژاپن ارائه می دهند.

  5. آيا برای خرید ملک در ژاپن توسط افراد خارجی محدودیتی وجود دارد؟

    خیر هیچ گونه محدودیتی برای خرید ملک در ژاپن وجود ندارد.

  6. آیا امکان اخذ تابعیت ژاپن از طریق خرید ملک در ژاپن وجود دارد؟

    خیر امکان اخذ تابعیت از طریق خرید ملک در ژاپن موجود نیست.

  7. آیا با خرید ملک در ژاپن می توان برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام نمود؟

    خیر با خرید ملک در ژاپن نمی توان برای اخذ اقامت دائم اقدام کرد.

  8. مالیات بر خرید ملک در ژاپن چقدر است؟

    مالیات بر خرید ملک در ژاپن حدود شش تا هفت درصد است.

  9. آیا وام خرید ملک در ژاپن به همه افراد در این کشور تعلق می گیرد؟

    خیر برای دریافت وام خرید ملک در ژاپن باید شرایط خاصی موجود باشد.

  10. برای یافتن ملک در ژاپن چگونه می توان اقدام نمود؟

    برای یافتن ملک می توان از طریق وب سایت های معتبر وزارت خانه های ژاپن علاوه بر روش های حضوری نیز اقدام نمود.

  11. برای امضای توافقنامه خرید ملک در ژاپن چه مدرکی لازم است؟

    برای امضای این توافق نامه لازم است تا مهری به نام شخص و با نام ژاپنی ارائه شود.

3.7/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *