اعزام دانشجو به ژاپن

امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان ادامه تحصیل در کشورهای پیشرفته و مدرن هستند. اگر شما هم خواهان مهاجرت تحصیلی به ژاپن هستید همکاران و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر واقع در تهران و شیراز تحصیل در ژاپن را پیشنهاد می دهند. کشور ژاپن از نظر اقتصادی قدرتمندترین کشور جهان است و دارای برترین دانشگاه ها در جهان می باشد و از بهترین شرایط مهاجرت را دارا است. کشور ژاپن بهترین سیستم آموزشی را در جهان دارد و درصد بی سوادی در این کشور صفر است. راه های مهاجرت به ژاپن از طریق اخذ ویزای کار در ژاپن ، سرمایه گذاری و تحصیل در ژاپن می باشد، بنابراین اخذ اقامت ژاپن از طریق سرمایه گذاری ،کار و تحصیل صورت می پذیرد. موسسه حقوقی توسعه گران مهر از معتبرترین موسسات اعزام دانشجو به ژاپن مراحل اخذ ویزا و پذیرش از دانشگاه های این کشور را فراهم آورده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در ژاپن

متقاضیان ادامه تحصیل در ژاپن برای ورود به دانشگاه های ژاپن میبایست شرایط اخذ پذیرش دراین دانشگاه ها را داشته باشند از شرایط اولیه دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان است علاوه بر آن باید در امتحان ورودی دانشگاه ها شرکت کرده و در صورت اخذ نمره قبولی می توانند وارد دانشگاه ها شوند. دانشگاه های ژاپن سه نوع دولتی، خصوصی و محلی است که دانشگاه های دولتی و محلی زیر نظر وزارت آموزش، علوم و فرهنگ ژاپن می باشند و دانشگاه های خصوصی با مجوز وزارتخانه ژاپن فعالیت می کنند و بخشی از هزینه های آن ها را دولت پرداخت می کند. در کشور ژاپن تعداد دانشگاه های خصوصی نسبت به دانشگاه های دولتی و محلی بیشتر است.

اعزام دانشجو به ژاپن

شرایط تحصیل درمقطع لیسانس یاکارشناسی ژاپن

مقطع لیسانس در دانشگاه های ژاپن 4 سال به طول می انجامد و دانشجویان در این مقطع تحصیلی میبایست 124 واحد درسی را پاس کنند.دانشگاه های پزشکی در ژاپن از معتبرترین و پرطرفدارترین دانشگاه ها درسطح جهان است و تحصیل در برخی رشته های خاص مانند پزشکی، دامپزشکی و دندانپزشکی 6 سال به طول می انجامد. تعداد واحدهای درسی رشته ها در مقطع کارشناسی 188 واحد می باشد و دانشجویان پس ازفارغ التحصیلی به راحتی میتوانند درتمامی کشورهای جهان مشغول به کارشوند. تحصیل در ژاپن در مقطع لیسانس در تمامی رشته ها امکانپذیر است.

زبان تحصیل در مقطع لیسانس به زبان ژاپنی است به همین دلیل دانشجویان میبایست با زبان ژاپنی کاملا آشنا باشند البته دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در ژاپن می توانند یکسال قبل از ورود به دانشگاه در کالج های یادگیری زبان ژاپنی شرکت کنند و زبان خود را تقویت نمایند زیرا تمامی دروس و امتحانات در این مقطع به زبان ژاپنی است. بنابراین تحصیل در ژاپن در این مقطع به زبان انگلیسی مقدور نمی باشد.

شرایط تحصیل درمقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد ژاپن

تحصیل در ژاپن برای مقطع فوق لیسانس 2 سال به طول می انجامد و دانشجویان در این مقطع میبایست 30 واحد درسی را پاس کنند البته جهت ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس دانشگاه های ژاپن دانشجویان میبایست حتما مدرک لیسانس را داشته باشند و در امتحانات ورودی نیز نمره قبولی را کسب نمایند. دانشجویان در مقطع فوق لیسانس میبایست مشغول به کار پژوهشی روی پایان نامه خود شوند و بتوانند به خوبی از آن دفاع کنند. دانشجویان در مقطع فوق لیسانس می توانند با تسلط به زبان انگلیسی و آشنایی نسبی به مکالمات روزمره ژاپنی به راحتی در این مقطع مشغول به تحصیل شوند بنابراین تحصیل در ژاپن بدون داشتنمدرک زبان امکان پذیر می باشد؛ البته به جز تحصیل در رشته های علوم انسانی که دانشجو باید تسلط کامل به زبان ژاپنی را داشته باشند، بنابراین تحصیل در این رشته ها به زبان انگلیسی مقدور نمی باشد.

شرایط تحصیل در مقطع دکترا یا PHD ژاپن

تحصیل در ژاپن در مقطع دکترا 3 سال به طول می انجامد و دانشجویان میبایست 30 واحد درسی را پاس کنند.دانشجویان جهت ادامه تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه های ژاپن می بایست حتما مدرک دوره فوق لیسانس را داشته باشند و در امتحانات ورودی نیز نمره قبولی را کسب نمایند البته دفاع از پایان نامه نیز از شروط دریافت مدرک دکترا می باشد.

شهریه دانشگاه های دولتی در ژاپن حدود 500 هزار ین در سال است و هزینه ثبت نام اولیه نیز 300 هزار ین می باشد. هزینه زندگیدانشجویی در ژاپن برای دانشجویان مجرد حدود 80 هزار ین در ماه است که شامل هزینه مسکن، خوراک، پوشاک و رفت و آمد می شود. متقاضیان ادامه تحصیل در ژاپن به دلیل هزینه های بالای تحصیل و زندگی می توانند از بورس های تحصیلی استفاده کنند و حتی به صورت نیمه وقت نیز مشغول به کار شوند.

اعزام دانشجو به ژاپن

از برترین دانشگاه های دولتی در ژاپن می توان به دانشگاه کیوتو واقع در شهر کیوتو اشاره کرد. دانشگاه کیوتو حدود 119 سال قدمت دارد و از 15 دانشکده مختلف تشکیل شده. شهریه تحصیل در دانشگاه کیوتو برای مقاطع لیسانس و فوق لیسانس حدود 535 هزار ین در سال است و برای مقطع دکترا حدود 804 هزار ین در سال می باشد. دروس در دانشگاه کیوتو به زبان ژاپنی ارائه می شوند به همین دلیل دانشجویانی که خواهان ادامه تحصیل در این دانشگاه هستند میبایست با زبان ژاپنی آشنایی داشته باشند البته در رشته های فنی و دانشجویان مقطع دکترا می توانند از منابع انگلیسی استفاده کرده و مشکلات خود را برطرف نمایند. دانشجویانی که موفق به اقامت تحصیلی در دانشگاه کیوتو می شوند می توانند از خوابگاه های دانشجویی استفاده کنند. خوابگاه های مختلفی در این دانشگاه قرار دارد که شامل خوابگاه مخصوص دختران، خوابگاه دانشجویان بین المللی و … معمولا فاصله خوابگاه ها تا دانشگاه بسیار کم است. هزینه خوابگاه های در ماه حدود 400 تا 700 ین می باشد.

در بسیاری از کشور ها تولد عامل اصلی اخذ تابعیت نیست و لیکن از موارد تاثیر گذار محسوب می شود. نکته قابل توجه این است که اگر شما یک فرد خارجی باشید و فرزند شما در ژاپن به دنیا بیاید شما مقیم دائم ژاپن محسوب نمی شوید و اقامتاز طریق تولد فرزند دائم نمی باشد.

کار دانشجویی در ژاپن

دانشجویان در زمان تحصیل در ژاپن می توانند 4 ساعت در روز را کار کنند و به ازای هر ساعت کار در فروشگاه ها مبلغی حدود 600 تا 800 ین دریافت نمایند البته در روزهای تعطیل می توانند تا 8 ساعت در روز نیز کار کنند.

بورسیه تحصیلی ژاپن

عزیزانی که موفق به کسب بورسیه تحصیلی میشوند میتوانند از شرایط تحصیل رایگان ژاپن استفاده نمایند که اغلب بورسیه های تحصیلی در ژاپن به دانشجویان در حال تحصیل داده می شود اما تعدادی از بورس های تحصیلی نیز قبل از شروع تحصیل به دانشجویان داده می شود. به بورس هایی که قبل از شروع تحصیل به دانشجو داده می شود بورس مونبوشو گفته می شود.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ بورسیه تحصیلی مونبوشو ژاپن :

  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ترجمه
  • ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی به همراه ترجمه
  • ارائه پروپزال: ارائه پروپزال یکی از مهم ترین مدارکی است که متقاضی میبایست ارائه دهد. پروپزال می تواند از 1 تا 7 صفحه و به زبان انگلیسی باشد و متقاضی باید حتما ذکر کند که چرا ژاپن را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده و حتما ذکر کند که بعد از فارغ التحصیلی در صورت برگشت به ایران رشته مربوطه چه کاربردی در ایران دارد.
  • تکمیل فرم هایسفارت ژاپن که شامل اطلاعات شخصی، رشته تحصیلی، سوابق کاری، موضوع پروپزال، سوابق تحصیلی و میزان تسلط به زبان های خارجی می شود.
  • گواهی سلامت
  • خلاصه سوابق تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی
  • گواهی عدم سوء پیشینه

دانشگاه های برتر و معتبر ژاپن

در این قسمت لیستی از دانشگاه های معتبر ژاپن را آورده ایم؛

  • دانشگاه کیوتو
  • دانشگاه توکیو
  • دانشگاه توهوکو
  • موسسه فناوری توکیو
  • دانشگاه کیوشو
  • دانشگاه هوکایدو
  • دانشگاه ناگویا
  • دانشگاه اوزاکا
  • دانشگاه تسوکوبا
  • دانشگاه کیو
  • دانشگاه واسدا
  • دانشگاه بین المللی آکیتا
  • دانشگاه هیروشیما
  • دانشگاه هیتوتسوباشی
  • دانشگاه سوفیا
  • دانشگاه بین المللی مسیحی توکیو
  • دانشگاه مطالعات خارجی توکیو
  • دانشگاه کوب
  • دانشگاه چیبا
  • دانشگاه کانازاوا

شهریه دانشگاه ها و هزینه تحصیل در ژاپن

در مقایسه با آمریکا، کانادا و انگلستان هزینه های تحصیل و زندگی در ژاپن کمتر است. هزینه های دانشجویان بین المللی نسبتا کم است و بورسیه تحصیلی زیادی برای کمک به دانشجویان بین المللی وجود دارد.
مدارس و دانشگاه های ملی دارای سطح شهریه کمتری هستند و هزینه تحصیل بدون در نظر گرفتن موضوع تحصیلی مورد نظر یکسان خواهد بود. هزینه دانشگاه های دولتی کمی بیشتر است. موسسه های آموزشی خصوصی ممکن است شهریه های مختلف برای موضوعات مختلف تحصیلی داشته باشند و در مقایسه با نهادهای دولتی، به طور متوسط دوره های حقوق و اقتصاد 1.4 برابر شهریه بیشتری دارد، دوره های هنری 2.3 برابر بیشتر هزینه می شود و دندانپزشکی، گران ترین رشته تحصیلی، 6.2 برابر بیشتر از برنامه موسسه دولتی است.

  • دانشگاه های ملی: شهریه: 535.800 ین – هزینه ثبت نام: 282.000 ین – مجموع: 817.800 ین
  • دانشگاه های دولتی: شهریه: 537.809 ین – هزینه ثبت نام: 393.426 ین – مجموع: 931.235 ین
  • دانشگاه خصوصی هنرهای آزاد: شهریه: 745.123 ین – هزینه ثبت نام: 242.579 ین – مجموع: 987.702 ین
  • دانشگاه خصوصی علوم: شهریه: 1،048،763 ین – هزینه ثبت نام: 262،436 ین – مجموع: 1.311.199 ین

سوالات متداول درباره تحصیل در ژاپن

یک دانشجو در هنگام تحصیل در ژاپن چقدر می تواند درآمد داشته باشد؟

شما می توانید 3000 ین(حدود 26 دلار آمریکا) در هر ساعت از طریق کار نیمه وقت درآمد کسب کنید. متوسط دستمزد ساعتی حدود 900 ین(حدود 8 دلار آمریکا) است. همچنین می توانید 200000 تا 300،000 ین در ماه کار کنید که درآمد یک کار پاره وقت هنگام تحصیل در ژاپن است. شما قادر خواهید بود هزینه های مدرسه و زندگی خود را تامین کنید.

آیا می توانید هنگام تحصیل در ژاپن کار کنید؟

در ابتدا ویزای دانشجویی اجازه کار در ژاپن را نمی دهد. لازم است به طور خلاصه درخواست “مجوز فعالیت غیر از آنچه در وضعیت اقامت قبلاً اعطا شده است” یا مجوز کار را انجام دهید. 

تحصیل در ژاپن چگونه است؟

اکثر دانش آموزان برای تحصیل در ژاپن از یک آموزشگاه زبان شروع می کنند؛ زیرا زبان اصلی ژاپنی است. می توانید یک دوره کوتاه مدت 2-12 هفته را طی کنید یا می توانید برای یک برنامه بلند مدت ثبت نام کنید. ژاپنی ها به زبان انگلیسی خیلی خوب مسلط نیستند و دانشگاه ها فقط چند برنامه به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

اخذ ویزای دانشجویی ژاپن چقدر طول می کشد؟

پنج هفته، به محض اینکه پذیرش رسمی خود را از موسسه ژاپن دریافت کردید، حداقل 5 هفته زمان لازم است تا گواهی صلاحیت خود را دریافت کنید(نوعی مجوز قبل از ویزا) و برای شما ارسال شود. پس از آن حداقل یک هفته برای دریافت ویزا در کشور خود نیاز دارید. به طور کلی حداقل 3 ماه برای دریافت ویزای تحصیلی ژاپن به زمان نیاز دارید.

آیا می توانم بدون تسلط به زبان ژاپنی تحصیل کنم؟

در ژاپن تعداد بیشماری دانشگاه، دانشکده، دانشکده زبان و غیره وجود دارد که دوره هایی دارند که به طور خاص به زبان انگلیسی تدریس می کنند و هیچ نیازی به تسلط به زبان ژاپنی ندارند. حتی می توانید در ژاپن شغل آموزش زبان انگلیسی را بدست آورید و از طرف دیگر زبان ژاپنی را نیز یاد بگیرید. 

در ژاپن در کجا می توانم زندگی کنم؟

اگر دوستانی دارید که در ژاپن زندگی می کنند، احتمالاً شنیده اید که ژاپن چگونه “غیر دوستانه” می تواند نسبت به بیگانگان که به دنبال مسکن در این کشور هستند، باشد. اگرچه یافتن مسکن از طریق آژانس های سنتی املاک و مستغلات ژاپنی که نیاز به ضامن دارند، می تواند دشوار باشد؛ اما تعداد زیادی آژانس دیگر وجود دارند که خدمات خارجی برای مسکن در ژاپن ارائه می دهند. گزینه های آپارتمان های Gaijinpot را نیز بررسی کنید. 

می خواهم در ژاپن تحصیل کنم، کجا باید درخواست دهم؟

هزار موسسه آموزشی وجود دارد که دوره های آموزشی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. شما می توانید حداکثر تا چهار سال در یک دانشگاه، دانشکده آموزش ویژه، آموزش ابتدایی یا کالج فناوری در ژاپن ثبت نام کنید. اگر به دنبال دوره کوتاه مدت تری هستید، می توانید تا دو سال به برنامه های مبادله یا آموزشگاه های زبان بپیوندید. بسته محل تحصیل شما می توانید از همانجا برای تحصیل اقدام نمایید.

چه مدت میتوانم با ویزای دانشجویی در ژاپن بمانم؟

 ویزای دانشجویی به شما اجازه می دهد برای مدت زمانی از 3 ماه تا 4 سال است، در ژاپن بمانید. میزان زمان ویزای شما به صورت افزایشی می باشد، مانند: 3 ماه، 6 ماه، 1 سال، 1 سال و 3 ماه، 2 سال و غیره.

آیا می توانم ویزای دانشجویی خود را در ژاپن تمدید کنم؟

می توانید 90 روز قبل از انقضا، ویزای خود را(که به آن “مدت اقامت” گفته می شود) در ژاپن تمدید کنید. شما باید این درخواست را به اداره مهاجرت ژاپن ارائه دهید.

یک دانشجو در هنگام تحصیل در ژاپن چقدر می تواند درآمد داشته باشد؟

شما می توانید 3000 ین(حدود 26 دلار آمریکا) در هر ساعت از طریق کار نیمه وقت درآمد کسب کنید. متوسط دستمزد ساعتی حدود 900 ین(حدود 8 دلار آمریکا) است. همچنین می توانید 200000 تا 300،000 ین در ماه کار کنید که درآمد یک کار پاره وقت هنگام تحصیل در ژاپن است. شما قادر خواهید بود هزینه های مدرسه و زندگی خود را تامین کنید.

مزایای تحصیل در ژاپن چیست؟

مزایای تحصیل در ژاپن عبارتست از:

  • استانداردهای آموزش عالی
  • دنیا را برای پیشرفت خود ببینید و استفاده کنید 
  • زبان ژاپنی را یاد بگیرید در زمانی که تحصیل می کنید.
  • میراث فرهنگی غنی ژاپن را کشف کنید
  • ژاپن مکانی امن و صلح آمیز برای تحصیل است.
  • یادگیری هنرهای رزمی و فرهنگ
  • بهبود اشتغال 
  • شهریه کم و دریافت بورسیه های تحصیلی

آیا برای تحصیل در ژاپن الزام GPA وجود دارد؟

خیر، برای تحصیل در ژاپن نیازی به ارائه GPA نیست.

همکاران و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر در تمامی مراحل راهنمای متقاضیان ادامه تحصیل و اقامت در ژاپن هستند و قادرند در مدت زمانی کوتاه ویزای تحصیلی ژاپن را برای متقاضیان اخذ نمایند.

اگر چنان چه به فکر تحصیل در یکی از کشورهای همسایه ایران نیز باشید حتما مطالعه در خصوص تحصیل در ترکیه را به شما توصیه می نماییم.

2/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط تحصیل در ژاپن

  1. علی گفت:

    سلام میخواستم بپرسم رشته الکترونیک تو ژاپن براش کار هست؟ و این که هزینه زندگی و تحصیل لیسانس تو یک سال حدودا چه قدره؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بایستی بازار کار کشور را بسنجید و از لحاظ امکان کاریابی و درآمد مطلوب مورد بررسی قرار دهید.
      هزینه های تحصیل هم بستگی به دانشگاه محل تحصیل و همچنین شیوه زندگی شما دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *