حقوق کارگر ساده در اتریش

در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با حقوق کارگر ساده در اتریش صحبت کنیم. یکی از روش های مهاجرت به کشور های مختلف از طریق کار است. افراد زیادی در سراسر دنیا برای بهبود شرایط زندگی خود اقدام به مهاجرت کاری می کنند. اما مسئله ای که باید به آن توجه داشت شرایط حقوق در کشور های مختلف است. میزان حقوق پرداختی در کشور های مختلف به فاکتور های زیادی بستگی دارد و البته در هر کشوری با توجه به شاخص های اقتصادی موجود می تواند متفاوت با دیگری باشد. از این رو قبل از اقدام برای مهاجرت کاری لازم است تا تمام اطلاعات در این زمینه را کسب کرد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به اتریش از راه های بسیار زیادی امکان پذیر است. از جمله روش های مهاجرت به کشور اتریش می توان به مهاجرت کاری به اتریش، مهاجرت سرمایه گذاری به اتریش، مهاجرت تحصیلی به اتریش، مهاجرت از طریق تولد فرزند در اتریش، مهاجرت از طرق ازداج در اتریش و … اشاره نمود. تمام این راه های مهاجرتی برای هر فرد دارای شرایط منحصری هستند و می توانند در این راستا به نتیجه مناسبی برسند. برای کسب اطلاعات در ارتباط با این روش ها لازم است تا به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید و با کارشناسان و وکلای کار آزموده مشورت کنید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز دارای نمایندگی است.

حقوق کارگر ساده در اتریش

یکی از روش های مهاجرت به کشور اتریش، مهاجرت کاری به ایت کشور می باشد. افراد بسیاری متقاضی کار در کشور اتریش هستند. کار در کشور اتریش برای هر قشری شرایط مخصوص به خود را دارد. به طور مثال برای افرادی که قصد دارند در زمینه های پزشکی در اتریش مشغول به کار شوند شرایط متفاوت است از افرادی که تمایل دارند در زمینه مهندسی در اتریش مشغول شوند. تمام این ها بر شرایط حقوقی فرد نیز تاثیر دارد.

به عبارتی فاکتور های مهمی هستند که بر حقوق یک فرد در کشور اتریش تاثیر دارند. از جمله این فاکتور ها می توان به نوع شغل، رشته تخصیلی فرد، شهر محل کار، شرکتی که در آن مشغول خواهید شد، کارفرما و … اشاره نمود. اما در کنار این ها کسب اطلاعات در ارتباط با شرایط زندگی در اتریش و هزینه های زندگی در اتریش نیز مهم است. در بخش بعدی مقاله برای رسیدن به این مفهوم در ارتباط با کشور اتریش اطلاعاتی را ارائه می کنیم.

آشنایی با کشور اتریش جهت بررسی حقوق افراد

جمهوری اتریش یا اتریش یکی از کشور های اروپایی است که در واقع در اروپای مرکزی قرار دارد. اتریش با کشور های آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، محارستان، ایتالیا، اسلوونی، سوئیس و لیختنشتاین دارای مرز مشترک است. کشور اتریش عضو اتحادیه اروپا می باشد و پایختخت این کشور شهر وین است. وین بزرگ ترین شهر اتریش نیز محسوب می شود. زبان رسمی مردم در کشور اتریش زبان آلمانی است که البته زبان های اسلوونیایی، کرواتی و مجاری نیز در این کشور رایج هستند. اتریش جزو یکی از کشور های ثروتمند جهان به شمار می رود و جمعیتی در حدود نه میلیون نفر دارد.

حداقل حقوق و دستمزد در کشور اتریش

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با حداقل حقوق و دستمزد در کشور اتریش صحبت کنیم. در ژانویه سال دو هزار و هفده میلادی دولت اتریش قانونی را تصویب کرد که با توجه به آن تمام شرکای تجاری و بیزنس ها در این کشور ملزم به پرداخت حداقل حقوق هزار و پانشد یورو به صورت ناخالص و برای شغل های تمام وقت شدند. در تصویب این قانون فدراسیون اتحادیه کارگری اتریش، اتاق کار اتریش، اتاق اقتصادی فدرال و اتاق کشاورزی اتریش نقش اساسی داشتند. این فرایند برای بخش های مختلف اتفاق افتاد و با یک جدول زمانی به پیش رفت.

به طور مثال در صنعت نساجی از سطح هزار و سیصد یورو یه هزار و پانصد یورو افزایش داشت. در بخش هتل و رستوران این افزایش قیمت از هزار و چهارصد و بیست یورو به هزار و پانصد یورو افزایش داشت. در سال جاری یعنی سال دو هزار و بیست میلادی قرار است یک ارزیابی پیشرفته صورت گیرد تا دولت بداند کدام بخش ها این قانون را رعایت کرده اند و به حداقل دستمزد کاری رسیده اند. این کار برای بررسی روند قانون جدید و این که آیا شرایطی برای پشتیبانی دولتی لازم است یا نه صورت می گیرد.

با تمام این ها برخی شرکای تجاری دولت اتریش در زمینه حداقل حقوق کارگری پا را فراتر گذاشته اند و اعلام نموده اند که حداقل حقوق هزار و هفتصد یورو در ماه است. به طور مثال آقای رودولف کاسکه رئیس AK تاکید کرد که از همان ابتدای تصویب قانون هدف این مجموعه حداقل دستمزد هزار و هفتصد یورویی است.

حداقل حقوق و دستمزد در کشور اتریش

حداقل حقوق و دستمزد در کشور اتریش

متوسط حقوق در اتریش چقدر است؟

ما در قسمت قبلی مقاله در ارتباط با حداقل حقوق در کشور اتریش صحبت کردیم. اما نکته مهم دیگری که لازم است تا به آن توجه داشته باشیم این است که میانگین حقوقی با توجه به شرایط افزایش حقوق ها در این کشور چقدر خواهد بود. میانگین حقوقی در کشور اتریش سه هزار و هفتصد و نود یورو در ماه می باشد. این بدان معنی است که تعدادی از افراد در این کشور که به عنوان کارگر ساده در اتریش محسوب می شوند از میانگین حقوقی در ماه کم تر درآمد خواهند داشت.

این در حالی است که تعداد بیشتری از افراد بیش از سه هزار و هفتضد و نه یورو در ماه درآمد دارند. طبق بررسی های انجام شده اگر حقوق و دستمزد شما بالاتر از میانگین باشد بدان معناست که در شرایط مناسبی به کار در اتریش مشغول هستید. در این کشور بیست و پنج درصد مردم بیش از ده هزار و سیصد یورو در ماه درآمد دارند و هفتاد و پنج درصد مردم بین هزار و پانصد یورو تا ده هزار و سیصد یورو درآمد دارند.

تاثیر آموزش های عالی بر میزان حقوق افراد در کشور اتریش

یکی از مهم ترین فاکتور ها و عواملی که بر میزان حقوق افراد تاثیر مثبت دارد، آموزش های عالی در سطح دانشگاهی و حرفه ای است. از این رو در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با تاثیر آموزش های عالی و حرفه ای در ارتباط با میزان حقوق افراد صحبت کنیم. این یک مسئله کاملا شناخته شده است که آموزش های عالی برابر با حقوق بیشتر هستند. اما هر مدرکی چه میزان درآمد را می تواند به شما بی افزاید؟! ما در این بخش از مقاله حقوق افراد حرفه ای را در سطوح مختلف بررسی کرده ایم.

تغییر حقوق و دستمزذ بر اساس آموزش و پرورش به طور چشمگیری از یک مکان به مکان دیگر متفاوت است و به حوزه شغلی فرد نیز بستگی بسیاری دارد. کارگرانی که دارای گواهینامه یا دیپلم هستند ، به طور متوسط ​​هفده درصد بیشتر از همسالان خود که فقط به مقطع دبیرستان رسیده اند ، درآمد کسب می کنند. کارمندانی که موفق به اخذ مدرک لیسانس شده اند ، بیست و چهار درصد بیشتر از کسانی که فقط موفق به کسب مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم شدند ، درآمد کسب می کنند. به افراد حرفه ای که موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشته ای خاص شده اند ، حقوق هایی پرداخت می شود که بیست و نه درصد بیشتر از افرادی است که دارای مدرک لیسانس در رشته های خاصی هستند.

سرانجام ، دارندگان دکترا به طور متوسط ​​در حالی که همان کار را انجام می دهند ، بیست و سه بیشتر از دارندگان درجه کارشناسی ارشد حقوق و مزایا کسب می کنند. اگر شما دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستید و با فرض اینکه در حال حاضر شغل دارید ، نمی توانید انتظار افزایش حقوق را داشته باشید. در بیشتر موارد ، پس از اتمام تحصیلات و کسب مدرک ، بررسی حقوق و دستمزد انجام می شود. در حقیقت فرایند تحصیلات تکمیلی یک سرمایه گذاری است. در واقع بسیاری از افراد آموزش عالی را به عنوان یک تاکتیک برای دست یابی به یک شغل با درآمد بالاتر دنبال می کنند.

تاثیر مدرک بر افزایش حقوق در اتریش

تاثیر مدرک بر افزایش حقوق در اتریش

متوسط افزایش حقوق سالیانه در کشور اتریش

قبل از این که در ارتباط با افزایش حقوق در اتریش به صورت سالانه صحبت کنیم باید به یکی دیگر از فاکتور های اساسی و تاثیر گذار در زمینه پرداخت های ماهیانه و حقوق ها بپزداریم. این فاکتور جنسیت است. اگر چه جنسیت نباید در پرداخت هزینه ها ودستمزد ها تاثیر داشته باشد اما در واقعیت این چنین است. پس چه کسی حقوق بیشتری می گیرد؟ زنان یا مردان؟ کارمندان مرد در اتریش چهار درصد بیشتر از همتایان زن خود در کار های مختلف به طور میانگین حقوق دریافت می کنند.

حال ببینیم میزان افزایش حقوق هر ساله در کشور اتریش چکونه است؟! اصطلاح افزایش حقوق سالانه معمولاً به افزایش در دوره زمانی 12 ماهه اشاره دارد. افزایش حقوق سالانه در یک سال تقویم (12 ماه) را می توان به راحتی به شرح زیر محاسبه کرد: افزایش حقوق سالانه = افزایش نرخ صربدر دوازده تقسیم بر افزایش فرکانس. در واقع متوسط ​​افزایش حقوق در یک سال (12 ماه) در اتریش 2٪ است. در ادامه ما نرخ رشد سالانه را بر اساس صنعت در اتریش برای سال دو هزار و نوزده میلادی بیان می کنیم. افزایش حقوق ها در :

  • بانکداری پنج درصد
  • انرژی یک درصد
  • فناوری اطلاعات شش درصد
  • مراقبت های بهداشتی دو درصد
  • حوزه سفر و توریسم هفت درصد
  • ساخت و ساز سه درصد
  • آموزش هشت درصد

بوده است. با تمام این بررسی ها باید در نظر داشته باشید که استثنائات وجود دارد ، اما به طور کلی ، وضعیت هر شرکت ارتباط نزدیکی با وضعیت اقتصادی کشور یا منطقه دارد. این ارقام معمولاً تغییر می کنند.

میانگین افزایش حقوق مرتبط با تجربه افراد در اتریش

در این بخش از مقاله به بررسی فاکتور تجربه افرا و تاثیر آن بر میزان افزایش حقوق ها می پرازیم. این مسئله یکی از اساسی ترین فاکتور ها در زمینه افزایش حقوق افراد در کشور اتریش است. اگر افراد در سطح ابتدایی تجربه باشند و هیچ تجربه ای در زمینه کار استخدام شده یا در زمینه کار در شرکت در اتریش نداشته باشند، میزان افزایش حقوق آن ها بین سه تا پنج درصد خواهد بود.

افرادی که سابقه شغلی مناسبی در کشور اتریش دارند، میزان افزایش حقوق آن ها بین شش تا نه درصد در سال خواهد بود. افرادی که دارای سطح بالایی از شرایط تجربه کاری هستند و سال های زیادی را در سطوح بالای کاری زمان گذراندند، به طور مثال مدیریت یکی از بخش های مهم شرکتی در اتریش را داشته اند میزان افزایش حقوق آن ها بین ده تا پانزده درصد در طول سال خواهد بود. اما اگر فرد به حدی تجربه داشته باشد که در سطح مدیریت ارشد مناطق مختلف و شرکت های بسیار خاص در اتریش باشد می توان گفت که میزان افزایش حقوق سالانه آن ها بین پانزده تا بیست درصد است.

از این رو باید به مسئله تجربه توجه ویژه ای داشت. پس اگر کارگری در کشور اتریش مشغول به کار است با افزایش تجربه می داند که افزایش حقوقی چند درصدی و حداقل سه درصدی را خواهد داشت. تفاوت در نرخ های افزایش به نوعی قابل توجیه است زیرا کارفرمایان تلاش بیشتری برای حفظ پرسنل باتجربه تر انجام می دهند زیرا در مقایسه با افراد با تجربه کمتر کار کردن راحت تر خواهد بود.

سوالات متداول در ارتباط با حقوق کارگر ساده در اتریش

  1. آیا اتریش کشوری مناسب برای کار است؟

    بله اتریش یکی از کشور های ثروتمند جهان است که برای کار مناسب می باشد.

  2. آیا میزان حقوق ها در اتریش رضایت بخش است؟

    بله در کشور اتریش اصولا درآمد ها برای اکثر افراد مناسب می باشد.

  3. حداقل حقوق در کشور اتریش چقدر است؟

    میزان حداقل حقوق دریافتی در این کشور هزار و  پانصد یورو در ماه می باشد.

  4. قانون حداقل حقوق در چه سالی در کشور اتریش به تصویب رسیده است؟

    این قانون در سال دو هزار و هفده میلادی توسط دولت اتریش به تصویب رسیده است.

  5. آیا امکان افزایش حقوق سالانه در اتریش وجود دارد؟

    بله به طور میانگین حدود دو درصد سالانه به حقوق ها افزوده می شود.

  6. چه فاکتور هایی بر میزان حقوق در اتریش تاثیر دارد؟

    این فاکتور ها عبارتند از میزان تحصیلات، میزان تجربه، محل کار، شرایط کاری و … .

  7. فردی که بدون تجربه وارد یک کار در اتریش می شود چه میزان افزایش حقوق دارد؟

    افزایش حقوق فردی با این مشخصات حدودا بین سه تا پنج درصد در طول یک سال می باشد.

  8. میزان افزایش حقوق افرادی که تتحصیلات دکتری دارند نسبت به افرادی که کارشناسی ارشد دارند چقدر است؟

    دارندگان دکترا به طور متوسط ​​در حالی که همان کار را انجام می دهند ، بیست و سه بیشتر از دارندگان درجه کارشناسی ارشد حقوق می گیرند.

  9. آیا با قبولی در کارشناسی ارشد می توان منتظر افزایش حقوق در اتریش بود؟

    خیر برای اعمال افزایش حقوق لازم است تا فرد حتما مدرک خود را دریافت کرده باشد.

  10. آیا در اتریش جنسیت بر میزان حقوق افراد تاثیر دارد؟

    بله به طور کلی آقایان از همتایان خانم خود در کار چهار درصد بیشتر حقوق می گیرند.

  11. میانگین حقوق در کشور اتریش جقدر است؟

    میانگین حقوقی در کشور اتریش سه هزار و هفتصد و نود یورو در ماه می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *