ثبت شرکت در یونان

افراد بسیاری به دلایل مختلف برای مهاجرت به کشور های گوناگون اقدام می کنند. در واقع این افراد با توجه به برنامه ریزی های خود برای آینده شان تصمیمات مختلف یمی گیرند. برخی افراد نیز به دلایل مختلف برای سرمایه گذاری در کشور های مختلف اقدام می نمایند. جهت سرمایه گذاری لازم است تا با قوانین و مقررات کشور مقصد آشنا شد. از این رو می بایست به دقت به بررسی جزئیات خاصی پرداخت. افراد به دلایل گوناگونی مانند خرید ملک یا ثبت شرکت، وارد کشور های مختلف می شوند. جهت سرمایه گذاری اقدام می کنند. با این توضیحات در این مقاله هدف ما بررسی روند ثبت شرکت در یونان می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به یونان از راه ها و روش های بسیاری امکان پذیر است که می توان با استفاده از روند آینده نگارانه و شخصی خود یکی از این راه های مهاجرتی را انتخاب نمود. به طور مثال ما می توانیم با روش هایی همچون مهاجرت تحصیلی به یونان، مهاجرت کاری به یونان، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در یونان، مهاحرت از طریق تولد فرزند در یونان، مهاجرت از طریق ازدواج در یونان و … اقدام نماییم. هر کدام از این روش ها جزئیات و ویژگی های مخصوص خود را دارند. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز می باشد.

ثبت شرکت در یونان

همان طور که گفتیم یکی از راه های مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری در یونان می باشد. سرمایه گذاری ها می تواند کوتاه مدت، میان مدت و یا بلند مدت باشد. برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در یونان می توانید از روش هایی مانند ثبت شرکت در یونان، خرید ملک در یونان، کارآفرینی در یونان، خرید اوراق قرضه در یونان و … اقدام نمایید.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که شما می توانید از روش های دیگری مانند تحصیل در یونان به طور مثال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان هم وارد این کشور شوید. البه برای ورود و اقامت یونان می توان با اخذ ویزای کاری یونان و کار در یونان نیز اقداماتی را صورت داد. اما با توجه به موضوع این مقاله می خواهیم ببینیم که منظور از روند ثبت شرکت در یونان چیست و آیا ثبت شرکت در این کشور منجر به اخذ اقامت یونان و یا تابعیت بونان می شود؟! یونان توسط بسیاری از سرمایه گذاران به عنوان دروازه ورود به جنوب شرقی اروپا و خاورمیانه مورد استفاده قرار می گیرد.

یونان عضو اتحادیه اروپا است و بدین ترتیب از مزایای تجاری مشابه سایر کشو رهای اتحادیه اروپا برخوردار است. این کشور به عنوان بزرگ ترین اقتصاد در بالکان ، با تمام کشور های بالکان توافق نامه تجارت آزاد دارد. همچنین ، هیچ محدودیتی در سرمایه گذاری خارجی در یونان وجود ندارد. ثبت شرکت در یونان، از مزایای بسبار زیادی برای سرمایه گذاران بهره‌مند است. 

اقتصاد و قوانین یونان

اقتصاد و قانون یونان برای راه اندازی شرکت بسیار عالی است. یونان در سطح جهانی به عنوان دروازه ورود به جنوب شرقی اروپا و خاورمیانه شناخته می شود. اقتصاد یونان که یک کشور پیشرفته است ، اساساً بر اساس بخش خدمات و صنعت استوار است. این در حالی اسن که سه درصد ارزش کل کالا ها و خدمات را بخش کشاورزی تشکیل می دهد. در این کشور مهم ترین صنایع گردشگری و حمل و نقل تجاری است.

اقتصاد و قوانین یونان برای ثبت شرکت

اقتصاد و قوانین یونان برای ثبت شرکت

برای اینکه کشور از یک بحران جدی اقتصادی خارج شود ، دولت اهداف اطمینان رشد را تعیین کرده است ، اما این اهداف به سطح بالای سرمایه گذاری خارجی بستگی دارد. بخش های محبوب اقتصاد برای سرمایه گذاری در یونان عبارتند از: دریایی ، تجهیزات و خدمات حمل و نقل ، فن آوری های غذایی ، انرژی های تجدید پذیر ، گردشگری و محصولات زیبایی. اما توجه داشته باشید که راه اندازی شرکت در یونان مزایای بسیار زیادی دارد.

هر کدام از این مزایا باعث می شود تا سرمایه گذاران برای ثبت شرکت در این کشور اقدامات به روز تر و جذاب تری را انجام دهند. اما مزایای راه اندازی شرکت در یونان عبارتند از: زیرساخت های توسعه یافته ، تدارکات و پیوندهای حمل و نقل ، نیروی کار تحصیل کرده و کم هزینه ، سنت کارآفرینی قوی ؛ روند تشکیل شرکت آسان و سریع در مدت زمان حدودا ده روز. برای ثبت شرکت در یونان می توانید از کارشناسان موسسه حقوقی اصطهباناتی کمک و راهنمایی بگیرید. 

شرایط عمومی ثبت شرکت

مراحل و شرایط خاصی برای ثبت شرکت در یونان وجود دارد. هر فرد قبل از اقدام به سرمایه گذاری در یونان و اخذ ویزای یونان، برای این کار باید از آن اطلاع داشته باشد. از این رو در این بخش از مقاله به بررسی این شرایط می پردازیم. در ابتدا برای ثبت نام در ثبت تجارت یونان ، نام شرکت را در اتاق بازرگانی و صنایع جستجو کنید و یک گواهی نام منحصر به فرد دریافت کنید. سپس لازم است که آیین نامه محضری را در کانون وکلای آتن ثبت کنید.

در ادامه با توجه به مدل شرکتی که انتخاب می کنید می بایست حداقل سرمایه را در بانک واریز کنید. پس از آن باید شماره ثبت را دریافت نموده و تمام اسناد مهیا شده را به دادگاه بدوی ارائه کنید. در مرحله بعد لازم است که اعلانی را درباره تشکیل شرکت جدید در روزنامه ملی یونان منتشر کنید. سپس یک درخواست برای ثبت در اتاق تجارت و صنعت همراه با اساسنامه محضری ، گواهی نام شرکت و یک نسخه از نشریه در روزنامه ملی ثبت کنید.

برای مرحله بعدی می بایست در یک سازمان مالیاتی ثبت نام کنید و شماره ثبت مالیات را بدست آورید.  پس از آآن شما باید برای شروع روند فعالیت های خود برای شرکت حدید یک مهر اختصاصی داشته باشید. در نهایت لازم است که در مورد تشکیل شرکت جدید به سازمان استخدام نیروی انسانی اطلاع دهید.

انواع شرکت ها در یونان

شرکت های متنوعی را با موضوعات مختلف می توان در یونان ثبت نمود. یونان کشوری است با فضای آزاد تجاری طرفدار تجارت ، با مقررات هماهنگ شده با سایر کشور های اتحادیه اروپا. قانون شرکت های یونان ساختار های متنوعی برای تجارت در نظر گرفته است. اما ببینیم ک چه شرکت هایی را می توان در یونان به ثبت زساند. شرکت با مسئولیت محدود در یونان (EPE) یک شکل شرکت حقوقی محبوب است. حداقل سرمایه گذاری برای ثبت این مدل شرکت چهار هزار و پانصد یورو تعیین شده است که در ابتدا با حداقل نیمی از پول نقد پرداخت می شود.

برای ثبت این مدل شرکت خداقل دو سهامدار لازم است. شرکت سهامی یونانی یا (AE) شکل قانونی استاندارد برای مشاغل بزرگ با حداقل سرمایه گذاری شصت هزار یورو می باشد. اما مدل بعدی شرکت مشارکتی یونان است که با دو حالت تاسیس می شود: یا مشارکت عمومی (OE) یا مشارکت محدود (EE). سرمایه گذاران خارجی مشارکت با مسئولیت محدود را ترجیح می دهندو در این حالت حداقل دو شریک و حداقل سرمایه لازم نیست اما معمولا جهت این کار هزار یورو نیاز می شود.

شعب و نمایندگی شرکت های دیگر هم یک مدل خاص و متفاوت از ثبت شرکت ها و راه اندازی کار در یونان می باش. در این حالت شرکت های مادر اصلی باید نمایندگی را تعیین کنند که مسئول پرداخت مالیات و امور حقوقی باشد. دقت داشته باشید که افراد می توانند به عنوان بازرگان یا متخصص آزاد در کشور یونان فعالیت کنند.

مالیات بر درآمد شرکت ها

مشاغل موجود در یونان از درآمد خود از یونان و خارج از کشور مالیات پرداخت می کنند. مالیات شرکت های خارجی فقط درآمد تولیدی در یونان است. نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها در یونان بیست و هشت درصد می باشد. این مالیات ها به طور کلی در مورد انواع ساختار های تجاری فعال در یونان اعمال می شود (به استثنای برخی از تعاونی های کشاورزی و غیره).

طبق پیش بینی های صورت گرفته مالیات ها در سال دو هزار و بیست میلادی بیست و هفت درصد، در سال دو هزار و بیست و یک میلادی بیست و شش درصد و در سال دو هزار و بیست و دو میلادی بیست و پنج درصد خواهد بود. نرخ فعلی مالیات بر ارزش افزوده (مالیات فروش) در یونان 19 درصد است که پیش بینی می شود تا پایان سال دو هزار و بیست میلادی به بیست و چهار درصد برسد. 

اسناد مورد نیاز

همان طور که در بخش های قبل مقاله گفتیم سیستم ثبت شرکت در یونان همراه با مراحل خاصی است که در هر مرحله لازم است تا مدارک و اسناد خاصی ارائه شود. در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با اسناد مورد نیاز برای ثبت و تشکیل شرکت در یونان صحبت کنیم. پرونده شما برای ثبت شرکت در یونان باید شامل مجموعه ای از اسناد زیر باشد.

اسناد مورد نیاز برای تشکیل شرکت در یونان

اسناد مورد نیاز برای تشکیل شرکت در یونان

این اسناد عبارتند از: آیین نامه شرکت و اسانامه، رسید بانکی در مورد حداقل مقدار سرمایه گذاری، گواهی نام شرکت اختصاصی و منحر به فرد و انتشار نامه روزنامه برای ثبت شرکت جدید. مجموعه اسناد فوق برای تشکیل پرونده عمومی است. در واقع برای این که بتوانید شرکت ها با روند ها یا انواع مختلف را تاسیس کنید لازم است که مدارک خاص مربوط به هر مدل شرکت را ارائه دهید.

حداقل سرمایه اصلی یا سرمایه اولیه باید به حساب بانکی واریز شود. مالیات سرمایه تمرکز سرمایه باید ظرف پانزده روز پس از امضای اساسنامه پرداخت شود. خلاصه ای از اساسنامه باید به چاپخانه ملی تحویل داده شود تا در روزنامه ملی یونان منتشر شود. کلیه مدارک فوق الذکر باید به دبیرخانه دادگاه بدوی تحویل شود. به این ترتیب شرکت تازه تاسیس برای مالیات خاص و کمک های تأمین اجتماعی ثبت می شود. دقت کنید که اسناد شرکت را در کانون وکلای آتن ثبت کرده و اساسنامه (AOA) را به عنوان شاهد در یک دفتر اسناد رسمی امضا کنید.

اخذ اقامت و تابعیت یونان از طریق ثبت شرکت

یک نکته بسیار مهم که باید به آن توجه شود، اخذ اقامت یونان و تابعیت یونان می باشد. در واقع می خواهیم ببینیم که آیا با ثبت شرکت در یونان می توان اقامت و تابعیت یونان را اخذ نمود. اخذ اقامت دائم و اخذ تابعیت یونان از این طریق امکان پذیر است.

در واقع شما با هفت سال زندگی در یونان می توانید برای اخذ تابعیت این کشور درخواست دهید. برای دریافت تابعیت یونان پس از اخذ اقامت دائم این کشور لازم است تا شرایطی مهیا شود. برای این کار لازم است تا شما تمایل خود را برای اخذ تابعیت و پاسپورت یونان ارائه دهید. این امر باید در حضور دو شاهد صورت گیرد. از این رو می توان این مزیت را برای ثبت شرکت در یونان در نظر گرفت.

سوالات متداول در ارتباط با ثبت شرکت در یونان

  1. آیا کشور یونان برای زندگی و سرمایه گذاری مناسب است؟

    بله یونان کشوری با اقتصاد فعال و شرایط مناسب برای زندگی می باشد.

  2. آیا ثبت شرکت منجر به اخذ اقامت این کشور می شود؟

    بله با ثبت شرکت در یونان می توان اقامت این کشور را اخذ نمود.

  3. آیا با ثبت شرکت می توان تابعیت این کشور را اخذ نمود؟

    بله پس از هفت سال زندگی و با شرایط خاصی می توان تابعیت یونان را اخذ نمود.

  4. ثبت شرکت به چه مدل هایی امکان پذیر است؟

    ثبت شرکت در یونان با مدل هایی مانند شرکت با مسئولیت محدود،‌شعبه و نمایندگی، شرکت های مشارکتی و … امکان پذیر است.

  5. مزایای ثبت شرکت چیست؟

    این مزایا عبارتند از: زیرساخت های توسعه یافته ، تدارکات و پیوندهای حمل و نقل ، نیروی کار تحصیل کرده و کم هزینه ، سنت کارآفرینی قوی و .. . 

  6. مالیات بر درآمد شرکت ها چقدر است؟

    مالیات بر درآمد عموما بیست و هشت درصد می باشد.

  7. اولین اقدام چیست؟

    در ابتدا باید نام شرکت را در اتاق بازرگانی و صنایع جستجو کنید و گواهی نام اختصاصی دریافت کنید. 

  8. بخش های محبوب برای ثبت شرکت کدامند؟

    این بخش ها عبارتند از: دریایی ، تجهیزات و خدمات حمل و نقل ، فن آوری های غذایی ، انرژی های تجدید پذیر ، گردشگری و محصولات زیبایی.

  9. مدارک مورد نیاز چیست؟

    مدارک مربوط به ثبت شرکت عبارتند از: آیین نامه شرکت و اسانامه، رسید بانکی در مورد حداقل مقدار سرمایه گذاری، گواهی نام شرکت اختصاصی و … . 

  10. حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مدل مسئولیت محدود چیست؟

    در این حالت حداقل سرمایه چهار هزار و پانصد یورو می باشد.

  11. روند ثبت شرکت چند روز به طول می انجامد؟

    روند ثبت شرکت عموما ده روزه است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *