تحصیل مهندسی در روسیه

روس ها بسیاری از مهندسی و مهارت های لوکس مدرن را که امروز همه از وجودش لذت می برند، ساخته اند و در این زمینه تبحر خاصی پیدا کرده اند. روسیه در میان کشور های جهان دارای اقتصاد برتر جهانی است. تحصیل مهندسی در روسیه در بین فارغ التحصیلان با درجه بالا، در خصوص نرم افزار و صنعت مکانیکی و فنون مهندسی شناخته شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مزیت تحصیل مهندسی در روسیه

روسیه در حال تبدیل شدن به مرکز آموزش مدرن و فرصت های شغلی بی شماری برای مهندسان است. مراکز آموزش عالی به سرعت در مسکو و سنت پترزبورگ رشد می کنند. امروزه بیش از 880 دانشگاه در روسیه وجود دارد که رتبه آنها در بین 100 دانشگاه جهانی است و طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب نموده است. در حالی که شما در حال تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی ارشد هستید، نه تنها در یک کشور خارجی تحصیل می کنید، بلکه می توانید از سفر و قرار گرفتن در معرض یک جامعه و فرهنگ جدید بهره مند شوید.

پذیرش مهندسی در روسیه

مدارک لازم برای تحصیل در روسیه و همچنین فرایند پذیرش ساده است و نیازی به شرکت در آزمون های ورودی مشترک یا آزمون زبان انگلیسی نیست. در صورت پرداخت هزینه یک موضوع، دانش آموزان می توانند به جای زبان انگلیسی، به روسی تحصیل کنند. با این حال، کاندیداها باید آموزش 10 ماهه را برای تسلط بر زبان روسی در دوره پادفک بگذرانند.

پذیرش مهندسی در روسیه

حدودا 85 تا 90 درصد دانش آموزان هندی در حال تحصیل در رشته مهندسی در این کشور هستند. کری راوی چاندر، مدیر برنامه تحصیلی خارج از کشور، بعنوان یک مشاور متخصص آموزش و پرورش برای روسیه می گوید: هزینه تکمیل مدرک مهندسی روسیه کمتر از کالج های مهندسی دانشگاه های هند است. در مجموع 57 دانشگاه مهندسی دولتی در روسیه توسط شورای مهندسی هند به رسمیت شناخته شده و در فهرست مدارس مهندسی سازمان بهداشت جهانی ذکر شده است.

بورسیه تحصیل مهندسی روسیه

اکنون درهای تحصیل در روسیه 2018 برای اکثر دانشگاه ها در دوره مهندسی باز است. به منظور تحصیل موفق تر، برنامه هایی مانند مهندسی علوم رایانه، مهندسی پزشکی و انرژی هسته ای راه اندازی شده و مورد توجه و مطالعه دانشجویان فراوانی قرار گرفته است. در حال حاضر، 20 بورس تحصیلی کامل برای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد. با افزایش شمار دانشجویان برای تحصیل در روسیه، گستردگی رشته ها افزایش یافته و در بین رشته های مهندسی میزان بورسیه شدن دانشجویان بسته به شرایط رزومه تحصیلی آنها نیز تغییر کرده است. مایکل جوراباتوف معاون مشاور کنسولگری روسیه می گوید که کنسولگری روسیه در هند تا کنون بیش از 100 درخواست برای کمک هزینه تحصیلی دریافت کرده و به آنها پاسخ مثبت داده است.

اعتبار دانشگاه های مهندسی روسیه

وزارت امور خارجه روسیه و وزارت آموزش و پرورش یک کمیسیون ویژه ای را برای نظارت بر ادعاهای دانشگاه های روسیه در مورد برنامه های خود تشکیل داده اند. هدف از این نظارت، بهبود بودجه این موسسات و در نتیجه آموزش و پرورش است. روسیه می خواهد تا سال 2020، حداقل پنج دانشگاه دولتی خود را در میان 100 موسسۀ برتر جهان قرار دهد. به تازگی، کنسولگری فدراسیون سیستم آموزش و پرورش در روسیه در نمایشگاه هفدهمین نمایشگاه آموزش و پرورش برنامه های جدید خود با رویکرد تحصیل متعالی را ارائه کرده است.

آموزش مهندسی در روسیه

دانشگاه ها مجموعه ای از برنامه های آموزشی را برای کمک به دانش آموزان ارائه می دهند. آقای رووی چاندان می گوید: دانش آموزانی که قادر به کنار آمدن با برنامه درسی نیستند، آموزش داده می شوند و سه شانس برای گذراندن یک ترم به دست می آورند. در مورد محدودیت های ویزا، هیچ منعی وجود ندارد. دانش آموزان یک ویزای چند گانه دریافت می کنند که در پایان هر سال تمدید می شود و این باعث می شود که انگیزه ی تحصیل برای گذارندن زندگی در این کشور بالا برود. جهت مهاجرت تحصیلی به روسیه مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) می توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *