تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان

تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان یکی از روش های مهاجرت تحصیلی برای متقاضیان ایرانی محسوب می شود. بر این اساس گروه مشاوران ارشد موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با تهیه این مقاله به پرسش های متقاضیان در مورد شرایط تحصیل در دبیرستان های کانادا و دبیرستان های ونکوور پرداخته اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دلایل تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان برای متقاضیان ایرانی چیست؟

کشور پهناور کانادا بنا به دلایل فراوانی محبوبیت زیادی در بین متقاضیان ایرانی برای تحصیل در دبیرستان و دانشگاه های این کشور دارد. از جمله این دلایل می توان به بالا بودن سطح کیفیت آموزشی در مقطع دبیرستان، امکان یافتن کار و اشتغال پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان و امکان ادامه تحصیل در دانشگاه ها و کالج های این کشور از مهم ترین دلایل متقاضیان برای تحصیل در دبیرستان های کانادا می باشد.

شرایط تحصیل در دبیرستان های کانادا

متقاضیان ایرانی برای تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان باید در حدود 14 تا 19 سال داشته باشند. آن ها برای تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان متقاضی باید دارای معدل درسی و ریزنمره های درسی مناسب باشد. دارا بودن انگیزه نامه قوی با بیان مشخص هدف از تحصیل در کانادا و همچنین دارا بودن صلاحیت های علمی مناسب از جمله شرایط تحصیل در دبیرستان های کانادا می باشد.

سیستم آموزشی

سیستم آموزشی تحصیلی مدارس در استان های کانادا با یکدیگر متفاوت است. در واقع هر استان سیستم و نظام آموزشی جداگانه ای دارد. سن شروع مدرسه در کانادا از 5 تا 6 سالگی و تا 18 سالگی می باشد. سن شروع مدارس و پاین تحصیلات اجباری در استان های کانادا متفاوت است. تحصیل اجباری تا 16 سالگی و در برخی استان ها مانند انتاریو، نیوبرانزویک و منیتوبا تا 18 سالگی می باشد. شروع تحصیل دبیرستان ها در کانادا اول ماه سپتامبر و زمان پایان تحصیلات در اواخر ژوئن می باشد.

تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان و ویزای دانش آموزی

متقاضیان برای تحصیل در دبیرستان های کانادا باید ویزای دانش آموزی کانادا را دریافت کنند. بدین منظور متقاضیان باید در ابتدا پذیرش تحصیلی از مدارس کانادا را اخذ کنند. متقاضیان برای اخذ پذیرش از دبیرستان های کانادا باید در فصل های بهار و پاییز اقدام کنند. پس از ارائه مدارک متقاضی باید برای انگشت نگاری و عکاسی چهره به مرکز درخواست ویزای کانادا VFS مراجعه کند. از آنجا که مرکز VFS در کشور ایران وجود ندارد، متقاضی ایرانی باید به کشورهای ترکیه و امارات متحده عربی مراجعه کند.

تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان و ویزای دانش آموزی

تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان و ویزای دانش آموزی

مدارک لازم ویزا

متقاضی پس از اخذ پذیرش از دبیرستان های کانادا می تواند به صورت آنلاین مدارک لازم را برای اخذ ویزای دانش آموزی کانادا به سایت سفارت کانادا ارسال کند. از جمله مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانش آموزی کانادا موارد زیر را می توان نام برد:

  • نامه پذیرش از دبیرستان کانادا
  • گواهی تمکن مالی برای اثبات تامین هزینه های زندگی و تحصیل در دبیرستان کانادا
  • حساب بانکی با موجودی در حدود 30 هزار دلار کانادا برای هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا به مدت یک سال
  • انگیزه نامه تحصیلی و بیان شفاف و واضح هدف از تحصیل در دبیرستان های کانادا
  • گواهی سلامت پزشکی و گواهی عدم سوپیشینه متقاضی
  • سوابق تحصیلی به همراه ریزنمره های تحصیلی
  • توصیه نامه از معلم آخرین پایه تحصیلی
  • رسید پرداخت شهریه دبیرستان
  • اوراق شناسایی و شناسنامه و پاسپورت متقاضی

زبان تحصیل در دبیرستان

متقاضیان با تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان می توانند مهارت زبان انگلیسی ESL و یا زبان فرانسه FSL را تقویت کنند. متقاضیان با آموزش زبان انگلیسی ESL در دبیرستان های این کشور مهارت های نوشتاری، خوانداری، گوش کردن و صحبت کردن را فرامی گیرند. علاوه بر این متقاضیان می توانند در دوره های آمادگی برای آیلتس شرکت کنند و از این طریق مهارت های زبان انگلیسی خود را ارتقا دهند.

ویزای همراه کانادا

در سال های گذشته والدین برای همراهی فرزندانشان در حین تحصیل در کانادا می توانستند ویزای همراه والدین را دریافت کنند و به همراه فرزندشان به این کشور وارد شوند. اما بر اساس قوانین جدید مهاجرتی کانادا در حال حاضر فقط یکی از والدین می تواند با اخذ ویزای همراه در کنار فرزند خود در کانادا حضور داشته باشد. ویزای همراه والدین کانادا از نوع ویزای توریستی می باشد که مدت اعتبار آن 6 ماه می باشد. والدین می توانند تا زمان تمام شدن تحصیل فرزندشان در کانادا او را همراهی کنند.

آیا با تحصیل در دبیرستان کانادا امکان تحصیل در رشته پزشکی وجود دارد؟

متقاضیان پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان های کانادا می توانند در دانشگاه های کانادا در رشته های متنوع ادامه تحصیل دهند. اما به طور مستقیم نمی توانند در رشته های پزشکی و دندانپزشکی کانادا تحصیل کنند. برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی کانادا متقاضیان باید در ابتدا در دوره کارشناسی علوم پایه تحصیل کنند.

  • رشته های کارشناسی علوم پایه شامل رشته های شیمی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضیات و دیگر رشته های مرتبط می باشد.
  • شرط تحصیل در رشته های علوم پزشکی کانادا دارا بودن مدرک لیسانس در رشته های علوم پایه و اخذ نمره لازم در آزمون MCAT می باشد.

تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان و اقامت در Home Stay

از جمله شرایط تحصیل در دبیرستان های کانادا دارا بودن سرپرست و قیم قانونی در این کشور می باشد. اگر متقاضی فاقد سرپرست قانونی در کانادا باشد، می تواند در کنار خانواده های کانادایی و در خانه آن ها زندگی کند. در اصطلاح به این نوع اقامت Home Stay می گویند که با نظارت دولت کانادا انجام می شود.

  • خانواده های کانادایی برای این نوع اقامت مورد اطمینان و تایید دولت کانادا می باشند.
  • متقاضیان با زندگی در کنار خانواده های کانادایی خیلی سریع تر به زبان انگلیسی مسلط می شوند.
  • از مزیت های این نوع اقامت دانش آموزی در کانادا می توان به فراگیری آداب و رسوم و فرهنگ جامعه کانادا اشاره کرد.
  • دولت کانادا برای انتخاب این نوع خانواده ها مشخصات دقیقی از این خانه ها، شغل اهالی خانه، موقعیت خانه و اتاق ها و امکانات دیگر در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

تحصیل رایگان دبیرستان در کانادا

به طور کلی شرایط تحصیل رایگان و کم هزینه در دانشگاه های کانادا برای متقاضیان فراهم می باشد. دانشگاه های کانادا شرایط لازم را برای اعطای بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی به دانشجویان واجد شرایط فراهم کرده است. بیشتر بورسیه های دانشگاه های کانادا مختص مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. اما تحصیل رایگان دبیرستان در کانادا و برخورداری از بورسیه های تحصیلی در مقطع دبیرستان در کانادا تقریباً غیرممکن می باشد.

  • اگر متقاضی تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان دارای شرایط تحصیلی ممتاز باشد یعنی ریزنمره ها و معدل تحصیلی بالایی داشته باشد و جزو دانش آموزان ممتاز دبیرستان باشد، می تواند برای سال تحصیلی بعد مشمول تخفیف در شهریه شود.
  • در واقع می توان گفت تحصیل کم هزینه دبیرستان در کانادا تا حدودی امکان پذیر است.
  • تحصیل رایگان دبیرستان در کانادا با دارا بودن مجوز اقامت دائم و شهروندی کانادا امکان پذیر است. اگر والدین متقاضی دارای مجوز کار یا تحصیل در کانادا باشد، فرزند وی می تواند در دبیرستان های دولتی کانادا به رایگان تحصیل کند.

هزینه تحصیل در دبیرستان های شبانه روزی کانادا

هزینه تحصیل در دبیرستان های کانادا البته دبیرستان های شبانه روزی Boarding School بر اساس نوع خدمات و امکانات ارائه شدن متفاوت است. به طور کلی دبیرستان های شبانه روزی کانادا دارای اقامت گاه یا خوابگاه دانش آموزی، برنامه های فرهنگی و هنری و ورزشی و امکانات رفاهی می باشند. هزینه تحصیل در دبیرستان های کانادا به صورت مدارس شبانه روزی از 35000 تا 45000 دلار کانادا می باشد.

هزینه تحصیل در دبیرستان های شبانه روزی کانادا

هزینه تحصیل در دبیرستان های شبانه روزی کانادا

هزینه تحصیل در دبیرستان های روزانه کانادا

هزینه تحصیل در دبیرستان های کانادا البته در مدارس روزانه و معمولی برای متقاضیان بین المللی تا حدود 30000 دلار می باشد. این میزان هزینه سالانه هزینه های اقامت در اقامت گاه ها و خوابگاه های دانشجویی را نیز شامل می شود. هزینه تحصیل در دبیرستان های کانادا در شهر ونکوور سالانه تا 26000 دلار می باشد.

بهترین دبیرستان های کانادا

دبیرستان های کانادا که شامل دبیرستان های روزانه، دولتی، شبانه روزی، خصوصی و بین المللی می باشد، از برترین دبیرستان های جهان محسوب می شود. رتبه بالای این دبیرستان ها در جهان از لحاظ کیفیت سیستم آموزشی، اعتبار مدرک دیپلم و وسعت و امکانات این دبیرستان ها می باشد. برخی از بهترین دبیرستان های کانادا عبارت است از:

  • دبیرستان دولتی ادمونتون Edmonton Public School: این دبیرستان که از بهترین دبیرستان های کانادا می باشد در آلبرتا قرار دارد. این دبیرستان دارای امکانات بی نظیر مانند استخر، زمین گلف، امکانات غواصی و غیره برخوردار است.
  • دبیرستان خصوصی بادول Bodwell High School: این دبیرستان دارای پایه های 8 تا 12 می باشد و از جمله دبیرستان های ونکوور می باشد. استخر سرپوشیده، زمین تنیس، سالن تئاتر و سالن موسیقی از جمله امکانات فراوان این دبیرستان می باشد.
  • دبیرستان دلتا Delta School District: این دبیرستان از بهترین دبیرستان های کانادا در استان بریتیش کلمبیا می باشد. سالن های ورزشی متعدد و سالن های تئاتر از جمله امکانات این دبیرستان می باشد.

تحصیل در دبیرستان های ونکوور

متقاضیان می توانند در دبیرستان های ونکوور در استان بریتیش کلمبیا کانادا تحصیل کنند. در ادامه به ارائه برترین دبیرستان های ونکوور بر اساس آمار موسسه تحقیقاتی آموزشی Fraser Institute می پردازیم:

  • دبیرستان یورک York House
  • دبیرستان little Flower
  • دبیرستان Crofton House
  • دبیرستان West Point Gray
  • دبیرستان Georges

ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا

به طور قطع هدف از تحصیل در دبیرستان های ونکوور، تورنتو و بهترین دبیرستان های کانادا ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد. متقاضیان با دارا بودن شرایط تحصیل در دبیرستان های کانادا می توانند از مزیت تحصیل در دانشگاه های این کشور پس از فارغ التحصیلی برخوردار شوند.

  • برخی از بهترین دبیرستان های کانادا شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور را برای فارغ التحصیلان با ارائه دوره های پیش-دانشگاهی و دوره های آمادگی ورود به دانشگاه فراهم می کنند.
  • فارغ التحصیلان دبیرستان های کانادا که دارای معدل و ریزنمره های تحصیلی ممتاز می باشند، می توانند با اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر کانادا از بورسیه های تحصیلی برخوردار شوند.

اخذ اقامت دائم کانادا

فارغ التحصیلان دبیرستان های کانادا با ادامه تحصیل در دانشگاه و تمام شدن دوره تحصیلی می توانند در فرصت جستجوی کار در کانادا کار مورد نظر خود را پیدا کنند. فارغ التحصیلان دانشگاه های کانادا با اخذ مجوز کار PGWP بر اساس مدت زمان تحصیل در دانشگاه می توانند تا 3 سال در این کشور به کار و اشتغال بپردازند. پس از حدود 5 سال کار و اشتغال در کانادا متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کند.

مزیت های تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان

متقاضیان با اخذ پذیرش و تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان می توانند از مزیت های تحصیل و اقامت در این کانادا برخوردار شوند. برخی از مهم ترین مزایای تحصیل در دبیرستان های کانادا عبارت است از:

  • تحصیل رایگان و کم هزینه در دبیرستان های کانادا
  • امکان اخذ بورسیه های تحصیلی در دبیرستان
  • امکان ادامه تحصیل در برترین دانشگاه های کانادا
  • امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت کانادا پس از تمام شدن تحصیل در دانشگاه
  • امکان یافتن کار و اشتغال در فرصت جستجوی کار در کانادا
  • امکان زندگی در برترین کشور از لحاظ کیفیت زندگی
  • امکان اخذ تابعیت و شهروندی کانادا با دارا بودن شرایط
مزیت های تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان

مزیت های تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان

خدمات موسسه اصطهباناتی

گروه مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با دارا بودن سوابق و تجربه کاری درخشان در اخذ پذیرش تحصیلی دبیرستان های کانادا به متقاضیان کمک می کنند تا بهترین گزینه را برای تحصیل در مدارس کانادا انتخاب کنند. مشاوران مجرب این موسسه برتر با آگاهی از جدیدترین قوانین مهاجرتی مشاوره های مهاجرتی را به متقاضیان ارائه می دهند. از جمله خدمات مهاجرتی این موسسه می توان به اخذ پذیرش تحصیلی، اخذ ویزای تحصیلی، ارسال مدارک لازم و ارائه مشاوره های مهاجرتی اشاره کرد.

سخن آخر

این مقاله به بررسی تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان پرداخت. دارا بودن تمکن مالی کافی و همچنین دارا بودن اخذ پذیرش از دبیرستان های کانادا از جمله شرایط تحصیل در دبیرستان های کانادا می باشد.

اگر در مورد این مقاله نیازمند کسب اطلاعات بیشتر می باشید، با مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی تماس حاصل کنید. متخصصان مهاجرت این موسسه در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و رشت در همه روزهای کاری هفته در خدمت متقاضیان گرامی می باشد.

سوال های متداول در مورد تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان

  1. شرایط تحصیل در دبیرستان های کانادا چیست؟

شرط سنی 14 تا 19 سال، دارا بودن تمکن مالی کافی و دارا بودن معدل تحصیلی مناسب

  1. آیا برای تحصیل در دبیرستان کانادا مرکز VFS در ایران وجود دارد؟

خیر، از آنجا که مرکز VFS در کشور ایران وجود ندارد، متقاضی ایرانی باید به کشورهای ترکیه و امارات متحده عربی مراجعه کند.

  1. مدارک لازم اخذ ویزا برای تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان کدامند؟

نامه پذیرش از دبیرستان کانادا، گواهی تمکن مالی، انگیزه نامه تحصیلی و هدف از تحصیل در دبیرستان های کانادا، گواهی سلامت پزشکی و گواهی عدم سوپیشینه متقاضی

  1. میزان تمکن مالی برای تحصیل در دبیرستان های کانادا چقدر است؟

حساب بانکی با موجودی در حدود 30000 دلار کانادا برای هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا به مدت یک سال

  1. آیا امکان اخذ ویزای همراه برای تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان وجود دارد؟

بله، بر اساس قوانین جدید مهاجرتی کانادا در حال حاضر فقط یکی از والدین می تواند با اخذ ویزای همراه در کنار فرزند خود در کانادا حضور داشته باشد.

  1. ویزای همراه والدین کانادا از چه نوع ویزایی است؟

ویزای همراه والدین کانادا از نوع ویزای توریستی می باشد که مدت اعتبار آن 6 ماه می باشد. والدین می توانند تا زمان تمام شدن تحصیل فرزندشان در کانادا او را همراهی کنند.

  1. شرایط تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان و اقامت در Home Stay چیست؟

اگر متقاضی فاقد سرپرست قانونی در کانادا باشد، می تواند در کنار خانواده های کانادایی و در خانه آن ها زندگی کند که با نظارت دولت کانادا انجام می شود.

  1. مزیت های اقامت در Home Stay در کانادا برای تحصیل در دبیرستان چیست؟

متقاضیان خیلی سریع تر به زبان انگلیسی مسلط می شوند و می توانند آداب و رسوم و فرهنگ جامعه کانادا را فراگیرند.

  1. آیا امکان اخذ اقامت با تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان وجود دارد؟

    بله، فارغ التحصیلان پس از حدود 5 سال کار و اشتغال در کانادا می توانند برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

  2. آیا امکان اخذ بورسیه در دانشگاه با تحصیل در دبیرستان های کانادا وجود دارد؟

    فارغ التحصیلان دبیرستان های کانادا که دارای معدل و ریزنمره های تحصیلی ممتاز می باشند، می توانند با اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر کانادا از بورسیه های تحصیلی برخوردار شوند.

  3. مزیت های تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان کدامند؟

تحصیل کم هزینه در دبیرستان های کانادا، امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا، امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت کانادا، امکان یافتن کار و اشتغال در فرصت جستجوی کار در کانادا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *