تحصیل داروسازی در کره جنوبی

در این مقاله که به همت گروه تحقیقاتی موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه شده است، در ارتباط با تحصیل داروسازی در کره جنوبی صحبت می کنیم. اگر شما به رشته تجربی علاقه دارید و یا در این رشته تحصیل می کنید، قطعا یکی از پر طرفدار ترین شاخه های آن یعنی داروسازی را می شناسید. البته این رشته در میان خیلی از دانش اموزان و دانشجویان طرفدار دارد. گرچه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کره جنوبی نیز طرفداران مخصوص خود را دارد. کره جنوبی کشوری است که در شرق آسیا و در شبه جزیره کره قرار گرفته است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

پایتخت این کشور، شهر سئول است که بزرگ ترین شهر ان نیز محسوب می شود. شعار ملی مردمی در کشور کره جنوبی این است: به همه انسان ها خوبی برسانید. سئول یکی از بزرگ ترین شهر های دنیا است که به عنوان شهری مدرن و صنعتی شناحته می شود. در این کلان شهر بیش از ده میلیون نفر زندگی می کنند.‌ در کل جنعیت کشور کره جنوبی بیش از پنجاه و یک میلیون نفر است. مساحت کشور کره جنوبی صد هزار و سیصد و شصت و سه کیلومتر مربع است‌ که سه درصد از آن را آب ها تشکیل می دهند. زبان رسمی مردم در کشور کره جنوبی، کره ای است.‌

واحد پول در این کشور وون می باشد. کره جنوبی در چهار دهه گذشته، دومین رشد سریع اقتصادی دنیا را داشته است از این رو می توان گفت، سرمایه گذاری در کره جنوبی یا کار در کره جنوبی گزینه های بسیاری مناسبی برای حضور در این کشور خواهند بود‌. از این رو می توان گفت راه های مهاجرت به کره جنوبی متفاوت هستند. اگ تمایل به مهاجرت به این کشور را داشته باشید توصیه می کنیم با کارشناسان ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مشورت کنید. نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی علاوه بر شهر شیراز، در شهر های تهران، اصفهان، مشهد و تبریز نیز فعال هستند.

تحصیل داروسازی در کره جنوبی

تحصیل داروسازی در کره جنوبی همانند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کره جنوبی، دارای شرایط خاصی است که این شرایط می تواند برای هر دانشگاهی متفاوت باشد. دانشگاه های کشور کره جنوبی کیفیت بسیار بالایی دارند و در رده بندی جهانی شرایط مناسبی دارند. معمولا در بیشتر دانشگاه های کره جنوبی که برای رشته های پزشکی یا دندان مزشکی پذیرش دارند می توان داروسازی را نیز دید. اگر شما متقاضی تحصیل در رشته داروسازی در یکی از دانشگاه های کره جنوبی باشید، لازم است تا رزومه قوی ای داشته باشید و برای رسیدن به نتیجه مطلوب تلاش بسیاری کنید.

برای هر دانشگاه ممکن است شرایط پذیرش متفاوت باشد. برخی از کورس ها و رشته های دانشگاه های کره جنوبی در زمینه داروسازی به زبان انکلیسی ارائه می شوند. از این رو لازم است تا برای تحصیل داروسازی مدرک زبان انگلیسی مرتبط با درخواست دانشگاه را ارائه داد. البته توجه داشته باشید که دانستن زبان کره ای برای زندگی در کشور کره جنوبی الزام دارد و می توان به راحتی با دانستن این زبان در کشور کره زندگی کرد. دانشگاه های مختلفی در کره جنوبی به ارائه کورس های تحصیلی و گرایش های مختلف داروسازی می پردازند. در بخش های بعدی به معرفی این دانشگاه ها می پردازیم و شرایط هر کدام را بررسی می کنیم.

دانشگاه های ارائه دهنده داروسازی در کره جنوبی

داروسازی رشته ای است که در دروه تحصیلی آن، دانشجو می تواتد با تکنیک های مختلف تهیه دارو و یا شناخت دقیق و توزیع آن ها آشنایی کامل پیدا کند. دانشجویان داروسازی این اطلاعات را کسب می کنند که اثر دارو ها بر ذهن و جسم انسان چگونه است و تاثیرات مثبت و منفی هر دارویی را به طور کامل بررسی می کنند. در این رشته دانشجویان موظف هستند با کار در ازمایشگاه ها اطلاعات خود را در ارتباط با مواد شیمیایی افزایش داده و به تحقیق و توسعه بپردازند. در برخی از دانشگاه ها از دانشجو خواسته می شود تا برای فارغ التحصیلی تحقیقاتی ارائه دهد و همین طور در دوره های کارآموزی شرکت کند. در حقیقت سال های اخر تحصیلی این افراد بیشتر به پروسه های عملی داروسازی پرداخته می شود.

دانشگاه های کره جنوبی نیز رفتاری این چنینی دارند و سعی می کنند تا دانشجویان داروسازی را برای رسیدن به داروسازی قابل اعتماد کمک و یاری کنند. اما باید ببنیم کدام یک از دانشگاه های کره جنوبی این رشته را ارائه می دهند؟! از جمله دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی در کره جنوبی عبارتند از دانشگاه هان یانگ، دانشگاه اجو ، دپارتمان داروسازی دانشگاه سی جونگ، دانشگاه سئول کره جنوبی و … .‌هر کدام از این دانشگاه ها برای رشته داروسازی شرایط خاصی دارند که در ادامه بیان خواهیم کرد.

تحصیل داروسازی در دانشگاه سی جونگ کره جنوبی

دانشگاه سی جونگ کره جنوبی در شهر سی جونگ قرار گرفته است و آنوزش رشته داروسازی را در سال دو هزار و یازده میلادی به صورت دوره ای شش ساله تحصیلی آغاز کرد.‌ کالج داروسازی این دانشگاه ارتباط بسیار مستقیمی با نراکز مختلفی همچون اداره غذا و داروی کره، موسسه ملی بهداشت کره، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، موسسه توسعه منابع انسانی کره و … دارد. دانشکده داروسازی در این دانشگاه دارای شور و نشاط بسیاری برای تولید استعداد های جهانی است که باعث می شود تا رشته داروسازی در داخل و خارج از کره اهمیت بسیار زیادی پیدا کند. در نتیجه صلاحیت تحقیق و نتایج آموزشی به حداکثر خواهد رسید و در نهایت به سنگ بنای توسعه پزشکی جدید تبدیل می شود.

هدف رشته داروسازی در این دانشگاه، آموزش دانش آموزان برای داشتن دانشی حرفه ای در داروسازی، مهارت های عملی در کسب و کار و مهارت های ارتباط بین المللی و علاوه بر این تبدیل شدن به داروسازان و دانشمندان داروسازی بین المللی است. دوره داروسازی در این دانشگاه با ایجاد یک سیستم آموزشی با محوریت تحقیقات داروسازی پایه و بالینی که پیشگام در توسعه جدید دارو ها و تحقیقات پزشکی برجسته است ایجاد شده. اجرای برنامه درسی داروسازی در این دانشگاه با رشد کافی به خرفه های صنعتی و اداری کمک بسیار زیادی می کند تا پاسخگوی تقاضای مشاغل و سازمان های دولتی باشد.

تحصیل داروسازی در دانشگاه سی جونگ کره جنوبی

تحصیل داروسازی در دانشگاه سی جونگ کره جنوبی

تحصیل داروسازی در دانشگاه سئول کره جنوبی

یکی دیگر از دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی در کره جنوبی، دانشگاه بین المللی سئول کره جنوبی است. دقت کنید که برای تحصیل در کره جنوبی لازم است تا هزینه زندگی در کره جنوبی را نیز مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید روند دقیقی در مهاجرت به کره جنوبی داشته باشید. دانشگاه ملی سئول کره جنوبی مسئولیت اصلی خود را برای خدمت به شهروندان کره و دانشحویان بین المللی با ارائه بالاترین و بهترین کیفیت آموزشی، تحقیق و خدمات به کشور می باشد.‌ هدف نهایی دانشگاه تجهیز دانشجویان به دانش و فهمی عمیق است.

این دانشگاه با تاکید بر فعالیت های پژوهشی امکانات بورسیه تحصیلی بسیار مناسبی را برای دانشجویان خود فراهم می آورد.‌ اما ماموریت دانشکده داروسازی در دانشگاه ملی سئول این است که کالج برتر داروسازی در زمینه اموزش، تحقیقات و خدمات باشد. این دانشکده همچنین وطیفه خود را پرورش دانشجویان برای بهبود و سلاما شهروندان می داند. گروه داروسازی در این دانشکاه برنامه منتهی به آموزش داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. این برنامه زمینه های اساسی در شیمی دارویی، فارماکولوژی، بیوشیمی، شیمی بهداشت، شیمی تحلیلی و … را به دانشجویان ارائه می دهد. دانشجویان در این برنامه تحصیلی اموزش های لازم را برای جسم، مکانسیم عمل، ترکیب و پخش و استفاده از مواد شیمیایی و الودگی های زیست محیطی را دریافت می کنند.

علوم‌ پایه پزشکی و برنامه های داروسازی بیمارستانی از سال هزار و نهصد و هشتاد و سه در این برنامه گنجانده شده است. گروه تولید دارو نیز مدرک دوره خود را تا کارشناسی ارشد ارائه می دهد. این برنامه زمینه اصلی تحصیلی دانشجویان را در زمینه تولید دارو، میکروبیولوزی، کار فیزیکی در داروخانه ها و … ارائه می دهد. تاکید این دوره تحصیلی بیشتر بر سنتز مواد اولیه، توسعه دوز های مختلف دارویی، کنترل اطلاعات مربوط به دارو ها و کنترل کیفیت دارو ها می باشد. در این دانشگاه دوره دکتری داروسازی نیز به طور جامعی بزای علاقه مندان ارائه می گردد.‌ دانشجویان داروسازی در این دانشگاه اجازه کار در زمان تحصیل را خواهند داشت و اگر شامل بورسیه های تحصیلی نشوند، می توانند برای کار دانشجویی در کره جنوبی و این دانشگاه اقدام نمایند.‌

تحصیل داروسازی در دانشگاه اجو کره جنوبی

داروسازی با گرایش های مختلف در دانشگاه اجو کره جنوبی نیز ارائه می گردد. این دانشگاه در فوریه سال دو هزار و ده میلادی موافقت وزارت آموزش، علوم و فناوری را برای افتتاح دانشکده داروسازی خود کسب کرد‌. دانشکده داروسازی دانشگاه آجو، به جای ارائه یک آموزش داروسازی تئوری گرا با محوریت دارو ها، یک برنامه اموزشی شش ساله را بر مبنای اموزش داروسازی بالینی به دانشجویان خود ارائه می دهد. علاوه بر آن در این دوره خدمات درمانی دارویی مبتنی بر بیماری ها و آموزش های داخلی به دانشجویان ارائه می گردد.

علاوه بر این، دانشگاه اجو کره جنوبی به دلیل همکاری های همه جانبه با شرکت های داروسازی و تحقیقاتی مختلف، امکان فعالیت های تحقیقاتی ویژه را در محیطی اموزشی و جذاب فراهم کرده است. دانشکده داروسازی این دانشگاه هدف خود را برای تبدیل شدن به یک ‌مدرسه داروسازی در سطح جهانی که تا سال دو هزار و بیست و سه میلادی پیشرو باشد، دنبال می کند. هدف دانشکده داروسازی کمک به بهبود سلامت و رفاه انسان از طریق آموزش و تحقیقات در رشته داروسازی است.

برای رسیدن به این هدف، دانشگاه طرفیت های خودسازی و تحقیق را در دانشجویان ارتقا می بخشد، دانش تخصثی و مهارت های علمی افراد را بهبود می دهد، صلاحیت های افراد را برای ایفای نقش اصلی در مراقبت های بهداشتی بین المللی پرورش می دهد و دانش تخصصی و مهارت های عملی را در داروسازی بالینی و داروخانه های صنعتی تقویت می کند.

هزینه تحصیل داروسازی و زندگی در کره جنوبی

یکی از مهم ترین بخش های مهاجرت، ان هم مهاجرت تحصیلی، هزینه تحصیل در کره جنوبی و هزینه زندگی در کره جنوبی است. هزینه تحصیل برای رشته داروسازی در دانشگاه های کره جنوبی، سالیانه مبلغی بین پنج هزار تا هفت هزار دلار می باشد که البته این هزینه برای دانشگاه های خصوصی رقم بالاتری خواهد بود. هزینه زندگی در این کشور بسته به محل زندگی و شرایط زندگی فرد متغیر است و می توان گفت با رعایت هزینه ها دانشجو می تواند به طور میانکین ماهیانه هزار دلار هزینه کند.

هزینه تحصیل داروسازی در کره جنوبی

هزینه تحصیل داروسازی در کره جنوبی

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل داروسازی در کره جنوبی

  1. درآمد داروسازان در کره جنوبی چقدر است؟

    درآمد سالانه داروسازان 67000 دلار  طبق برآورد های دولتی می باشد.

  2. هزینه تحصیل داروسازی در کره جنوبی چقدر است؟

    در یک دانشگاه خصوصی کره جنوبی ، هزینه ها در هر ترم 5،800 دلار تخمین زده می شود. و در دانشگاه بین المللی سئول ، میانگین شهریه سالانه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد 6500 دلار آمریکا است.

  3. آیا کره جنوبی برای تحصیل داروسازی مناسب است؟

    کره جنوبی به خاطر دانشگاه های خود مشهور است. سه دانشگاه بزرگ شناخته شده جهان عبارتند از: دانشگاه ملی سئول ، دانشگاه کره و دانشگاه یونسی.

  4. کدام دانشگاه ها در کره جنوبی رشته داروسازی را ارائه می دهند؟

    از جمله دانشگاه های ارائه دهنده داروسازی می توان به دانشگاه آجو، دانشگاه سئول و دانشگاه سی جونگ اشاره کرد.

  5. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی داروسازی در کره جنوبی است؟

    بله دانشجویان می توانند برای دریافت بوریه های تحصیلی دولتی و غیر دولتی اقدام کنند.

  6. آیا امکان کار در زمان تحصیل رشته داروسازی موجود است؟

    بله دانشجویان می توانند در زمان تحصیل به کار نیز بپردازند.

  7. آیا کره جنوبی از نظر امنیت کشور مناسبی برای تحصیل است؟

    بله کره جنوبی یکی از کشور های بی حاشیه و آرام می باشد که برای تحصیل بسیار مناسب است.

  8. آیا رشته داروسازی در کره جنوبی برای تمام مقاطع تحصیلی ارائه می شود؟

    بله داروسازی در تمام مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می گردد.

  9. هزینه زندگی دانشجویی در کره جنوبی چقدر است؟

    هزینه زندگی به نوع زندگی فرد بستگی دارد اما با رعایت هزینه ها می توان گفت میانگین ماهیانه هزار دلار هزینه خواهد شد.

  10. تحصیل رشته داروسازی در کره جنوبی به چه زبان هایی است؟

    تحصیل داروسازی در دانشگاه های این کشور به زبان های کره ای و انگلیسی امکان پذیر است.

  11. آیا برای تحصیل داروسازی حضور در دوره های کارآموزی نیز امکان پذیر است؟

    بله برخی از دانشگاه های این کشور دوره های کارآموزی و همچنین ارائه تحقیق برای فارغ التحصیلی خواهند داشت.

 

3/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *