تحصیل تخصص پزشکی در لهستان

پزشکی یکی از رشته های پر طرفدار و جذاب در کل دنیا می باشد. فاکتور های بسیاری وجود دارد که باعث می شود تا اشخاص زیادی متقاضی تحصیل در این رشته باشند. کار در رشته پزشکی نیز مورد علاقه افراد زیادی است و این مسئله به دلیل تمکن مالی به وجود آمده در پزشکان است. البته ناگفته نماند که زحمت رشته پزشکی بسیار زیاد است. تحصیل تخصص پزشکی در لهستان برای دانشجویان پزشکی که تمایل به ادامه تحصیل دارند، در دسترس است. تخصص پزشکی در گرایش های مختلف موجود است و هر شخصی می تواند بنا به شرایط و علاقه خود یکی از این گرایش ها و رشته ها را انتخاب نماید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

لهستان یکی از کشور های اروپایی است که به دلیل پیشرفت روز افزون به عنوان یکی از کشور های جذاب جهت مهاجرت شناخته می شود. برای مهاجرت به لهستان می توان روش های گوناگونی را بررسی نمود. اگر تمایل به مهاجرت به لهستان دارید، لازم است تا در این زمینه اطلاعات بسیاری کسب کرده و با متخصصان مشورت کنید. راه های مهاجرت به لهستان عبارنتد از: مهاجرت تحصیلی به لهستان، مهاجرت کاری به لهستان، مهاجرت سرمایه گذاری لهستان، تولد فرزند در لهستان، ثبت شرکت در لهستان و … . جهت اطلاع از این روش ها می توانید به نمایندگی های موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایید.

تحصیل تخصص پزشکی در لهستان

همان طور که می دانید یکی از روش های مهاجرتی، مهاجرت تحصیلی می باشد. مهاجرت تحصیلی به لهستان جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور لهستان طرفداران بسیار زیادی دارد. تحصیل پزشکی در لهستان چه در دوره های ابتدایی و چه در دوره های تخصصی و پیشرفته مزایای بسیار زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. ببینیم مزیت های تحصیل پزشکی تخصصی در کشور لهستان چیست؟! اما قبل از آن کمی در ارتباط با کشور لهستان به جهت اطلاع از شرایط زندگی در لهستان و هزینه های زندگی در لهستان آشنا شویم.

آشنایی با لهستان برای تحصیل تخصص پزشکی در این کشور

جمهوری لهستان یا به طور خلاصه کشور لهستان، کشوری است که در مرکز اروپا قرار گرفته و با کشور های آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، لیتوانی، روسیه، بلاروس و اوکراین مرز مشترک دارد. لهستان نهمین کشور بزرگ اروپا است و مساحتی به اندازه سیصد و دوازده هزار و ششصد و نود و شش کیلومتر مربع دارد. جمعیت این کشور بیش از سی و هفت میلیون نفر است و جزوی از اتحادیه اروپا می باشد. پایتخت کشور لهستان، شهر ورشو است که بزرگ ترین شهر این کشور نیز محسوب می شود. زبان رسمی مردم در این کشور لهستانی است.

چرا تحصیل در تخصص پزشکی در لهستان؟!

چه مسئله ای باعث می شود تا لهستان را برای تحصیل در تخصص پزشکی و اخذ ویزای تحصیلی لهستان انتخاب کنیم؟! چرا تحصیل در تخصص پزشکی در لهستان مهم است؟! در این بخش از مقاله مزایای تحصیل در لهستان برای تخصص پزشکی را بیان می کنیم. تحصیل پزشکی در لهستان برای شما مدرکی را به ارمغان می آورد که مطابق با معیار های آموزش لهستان و اتحادیه اروپا همراه با وزارت آموزش ایالات متحده و هیئت پزشکی در ایالات متحده است.

چرا تحصیل در تخصص پزشکی در لهستان؟!

چرا تحصیل در تخصص پزشکی در لهستان؟!

فارغ التحصیلان پزشکی در لهستان واجد شرایط درخواست اقامت لهستان و برنامه های آموزشی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه ها هستند. اما توجه داشته باشید که فارغ التحصیلان دوره های تخصصی پزشکی در لهستان به زبان انگلیسی، می توانند در بیمارستان های مختلف کشور هایی از قبیل ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، آفریقای جنوبی، نیجریه، انگلیس، ایرلند، نروژ، سوئد و لهستان اقدام نمایند.

دانشجویان در لهستان می توانند علاوه بر یادگیری یک زبان جدید، فرهنگ و سنتی جذاب را بیاموزند و به سایر کشور های اروپایی به راحتی دسترسی داشته باشند. بررنامه های تخصص پزشکی در لهستان کاملا مطابق با فرایند بولونیا هستند و این اطمینان را برای شما حاصل می کنند که برنامه های دانشگاههای لهستان کاملا از دستورالعمل های اتحادیه اروپا، وزارت آموزش ایلات متحده آمریکا و سایر نهاد های حاکم بر آموزش عالی برای آموزش پزشکی در دوره های ایتدایی و تخصصی پیروی می کند.

شرایط دوره های تخصص پزشکی در دانشگاه های لهستان

آیا می دانستید که تقریبا ده ها دانشگاه در کشور لهستان برنامه های تخصص پزشکی ارائه می دهند؟! این دوره های تخصصی همگی توسط پزشکان مشهور بین المللی که در ایالات متحده یا انگلستان فعالیت می کنند تدریس می شوند. امروزه هجده دانشگاه دولتی وجود دارد که در لهستان فعالیت می کنند. به همراه بیست موسسه، نه دانشکده پزشکی مستقل و پنج دانشگاه اقتصادی پیشرفته. دانشگاه علوم پزشکی گدانسک و دانشگاه علوم پزشکی پوزناچ از جمله دانشگاه های لهستانی هستند که این امکان را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند که در کشور لهستان به زیان انگلیسی به تحصیل پزشکی بپردازند.

در حقیقت این دانشگاه ها امکان تحصیل به زبان انگلیسی در لهستان را برای دانشجویان و متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی فراهم می کنند. دانشگاه های پزشکی در لهستان یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویانی است که به دنبال تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در خارج از کشور هستند. بیش از 11 مدرسه پزشکی در لهستان برنامه های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

برنامه های آموزش بین المللی بین دانشجویان کشور های ایالات متحده، کانادا، اسکاندیناوی و انگلیس بسیار محبوب است. اکثر دانشگاه های پزشکی نیز پزشکی ابتدایی سال پایه و اساس مطالعات پزشکی زیر بنایی را به زبان انگلیسی ترتیب می دهند. و علاقه مندان برای تحصیل پزشکی به زبان لهستانی می توانند یک سال دوره زبان لهستانی را در دانشگاه ها آموزش ببینند.

دانشگاه ها و مدت زمان تحصیل تخصص پزشکی در لهستان

در بخش های قبلی مقاله در ارتباط با شرایط تحصیل تخصصی پزشکی برای دریافت ویزای تحصیلی لهستان توضیحاتی را ارائه دادیم. در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با دانشگاه ها و مدت زمان تحصیل تخصص پزشکی در این کشور صحبت کنیم. همان طور که گفتیم دوره های پزشکی در لهستان هم به زبان انگلیسی و هم به زبان لهستانی ارائه می شوند. حال می بایست ببینیم دوره های پزشکی در لهستان به زبان انگلیسی چگونه هستند. دوره پایه پزشکی که دوره مقدماتی تحصیلات پزشکی در لهستان است یک ساله می باشد. اما دوره پزشکی کارشناسی در یک برنامه شش ساله ارائه می شود.

دانشگاه ها و مدت زمان تحصیل تخصص پزشکی در لهستان

دانشگاه ها و مدت زمان تحصیل تخصص پزشکی در لهستان

یک دوره پزشکی ویژه با عنوان دوره پزشکی برنامه شتاب برای فارغ التحصیلان رشته های خاص وجود دارد که چهار ساله است. توجه داشته باشید که شما می توانید برای تحصیل داروسازی در لهستان، پرستاری در لهستان و دندانپزشکی در لهستان نیز اقدام نمایید. اما ببینیم دوره های تخصصی پزشکی چگونه هستند؟! دوره های تخصصی پزشکی که با عنوان دوره دکترا پزشکی شناخته می شود، یک دوره سه ساله است و در رشته ها و گرایش های مختلفی ارائه می گردد.

دانشگاه های علوم پزشکی لهستان که ارائه دهنده دوره های پایه و تخصصی پزشکی هستند، عبارتند از: دانشگاه علوم پزشکی بیدگوزس، آکادمی پزشکی بیالیستوک، آکادمی پزشکی گدانسک، دانشگاه علوم پزشکی لودز، دانشگاه علوم پزشکی لوبلین، دانشگاه علوم پزشکی جاگلیونیان، آکادمی پزشکی پوزنان، دانشگاه علوم پزشکی پوزنان، دانشگاه علوم پزشکی سیلسیا، دانشگاه علوم پزشکی ورشو و دانشگاه پزشکی ورسولاو.

تخصص پزشکی در دانشگاه های مختلف لهستان

در این بخش از مقاله ما قصد داریم به بررسی تخصص های پزشکی در دانشگاه های پزشکی لهستان بپردازیم و برخی از این دوره های تخصصی را در دانشگاه های مختلف مورد بررسی ویژه خود قرار دهیم.

تخصص پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه بیالیستوک لهستان

به عنوان اولین دانشگاه قصد داریم به بررسی و معرفی شرایط دوره تخصصی پزشکی در دانشگاه بیالیستوک ارمنستان بپردازیم. این دانشگاه تخصص پزشکی را با یک سیستم موثر آموزش نظری و عملی ارائه می دهد. بیمارستان ها و کلینیک های دانشگاه برنامه ها و امکانات عالی آموزشی را برای دانشجویان در هر تخصص پزشکی ارائه می دهند. شما می توانید بخشی از یک جامعه بزرگ و یکپارچه از دانشجویان خارجی و در یک دانشگاه مدرن و پویا و در حال توسعه باشید.

دوره های تخصص پزشکی در این دانشگاه با ارائه بهترین آموزش به دانشجویان توسط اساتید حرفه ای و مسئول همراه با انجام تحقیقات در بالاترین سطوح علمی در گذار بین المللی است. این دانشگاه دارای زیر ساخت های پیشرفته تحقیقاتی و آموزشی است که از جمله آن ها می توان به بیمارستان های بالینی مدرن دانشگاهی، مرکز داروسازی اروپایی، مرکز داروهای تجربی، مرکز تحقیقات بالینی، مرکز بیوانفورماتیکو تجزیه و تحلیل داده ها، آزمایشگاه تصویربرداری مولکولی و مرکز شبیه سازی پزشکی اشاره نمود.

تخصص پزشکی به زبان انگلیسی در آکادمی پزشکی گدانسک

یکی دیگر از موسسات، آکادمی ها و دانشگاه هایی که تخصص پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند آکادمی پزشکی گدانسک نام دارد. این آکادمی در میان دانشگاه های لهستان رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است. اما نکته بسیار مهم این است که اثر بخشی پژوهشی که یکی از فاکتور های مهم تحصیلی در این کشور است، یک نکته بسیار مهم در این دانشگاه می باشد. این نکته باعث شده تا دانشگاه گدانشک در رتبه دوم در لهستان قرار گیرد.

این دانشگاه یک آموزش تخصصی حرفه ای پزشکی را به صورت بین المللی ارائه می کند. زیر ساخت های آموزشی بسیار مدرنی در این دانشگاه وجود دارد از جمله آزمایشگاه های شبیه سازی و چند رسانه ای مدرن. این دانشگاه بزرگ ترین آکادمی پزشکی را در شمال لهستان دارد و بیمارستان اصلی این آکادمی یکی از مدرن ترین بیمارستان های اروپا است.

در این دانشگاه توسط متخصصان پزشکی یک مرکز تحقیقاتی ایجاد شده است که متخصص در تحقیقات مربوط به ناهنجاری های ژنتیکی است که خطرات سرطان و معضلات مربوط به آن را بررسی می کند. دانشجویان بین المللی زیادی از کشور های مختلف مانند کانادا، انگلیس، عراق، آلمان و … وارد این کشور می شوند تا در دانشگاه گدانسک تحصیل کنند.

تخصص پزشکی به زبان انگلیسی در آکادمی پزشکی گدانسک

تخصص پزشکی به زبان انگلیسی در آکادمی پزشکی گدانسک

تخصص پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه پزشکی لودز

یکی دیگر از دانشگاه های معروف لهستان که در رشته پزشکی فعال هستند، دانشگاه پزشکی لودز است. در این بخش از مقاله قصد داریم به ارائه اطلاعات پیشرفته در زمینه مطالعات پزشکی به زبان انگلیسی در این دانشگاه بپردازیم. این دانشگاه دوره های پزشکی را در مدل های مختلفی ارائه می کند. برنامه پزشکی پایه شش ساله به زبان انگلیسی یکی از برنامه های این دانشگاه است. اما برنامه تخصص پزشکی در این دانشگاه چهار ساله خواهد بود. حال ببینیم هزینه تحصیل دوره های تخصصی پزشکی در این دانشگاه چگونه است.

برای سال اول تحصیل در این دانشگاه و برای تخصص پزشکی می بایست سیزده هزار و دویست یورو هزینه کنید. هزینه برای سال های دوم تا چهارم یکسان خواهد بود و مبلغ آن سیزده هزار یورو در سال می باشد. دقت کنید که برای دریافت پذیرش از این دانشگاه می توانید به راحتی به جای مصاحبه حضوری از مصاحبه با اسکایپ بهره ببرید. از این رو لازم نیست فقط برای یک امتحان به لهستان سفر کنید. شروع مراحل درخواست تحصیل در این دانشگاه از ماه فوریه است. درخواست خود را می توانید به صورت آنلاین ارائه داده و پذیرش را دریافت نمایید.

تحصیل تخصصی پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه پوزنان

به عنوان آخرین دانشگاه ارائه دهنده رشته های تخصصی پزشکی به بررسی و تخصص پزشکی در دانشگاه پوزنان می پردازیم. این دانشگاه یکی از مشهور ترین دانشگاه های لهستان با صد سال سابقه است. این دانشگاه علاوه بر این که ارائه دهنده خدمات علمی بسیار معتبر در زمینه تخصصی پزشکی در لهستان است، امکانات بسیاری را در اختیار دانشجویان قرار داده است. این دانشگاه اولین دانشگاه در لهستان بوده است که تحصیلات تمام وقت را به زبان انگلیسی ارائه نموده است. برنامه های تخصص پزشکی در این دانشگاه بسیار متنوع است و دانشجویان بین المللی زیادی وارد این دانشگاه می شوند.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل تخصص پزشکی در لهستان

  1. آیا تحصیل پزشکی درلهستان خوب است؟

    بله تحصیل پزشکی در لهستان از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و مزایای بسیاری دارد. همچنین تحت تایید وزارت پزشکان آمریکا هم می باشد.

  2. آیا سیستم تحصیلی لهستان برای تحصیل پزشکی مناسب است؟

    بله سیستم تحصیلی لهستان مورد تایید مراکز معتبر پزشکی دنیا است و از فرایند بولونیا پیروی می کند.

  3. آیا دانشگاه های پزشکی لهستان معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های این کشور در کل دنیا اعتبار بسیاری دارند و مورد علاقه دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا می باشد.

  4. کدام دانشگاه ها در لهستان ارائه دهنده رشته های تخصصی پزشکی هستند؟

    دانشگاه های بسیاری از جمله دانشگاه علوم پزشکی بیدگوزس، آکادمی پزشکی بیالیستوک، آکادمی پزشکی گدانسک، دانشگاه علوم پزشکی لودز و … ارائه دهنده تخصص پزشکی هستند.

  5. تخصص پزشکی در لهستان معمولا به چه زبانی است؟

    این دوره ها بیشتر به زبان انگلیسی هستند.

  6. آیا تحصیل پزشکی در لهستان رایگان است؟

    خیر برای تحصیل پزشکی و تخصص پزشکی باید در لهستان هزینه و شهریه پرداخت نمود.

  7. آیا با داشتن مدرک پزشکی لهستان می توان در کشور های دیگر کار کرد؟

    بله به دلیل اعتبار بسیار بالای این مدرک و آموزش به زبان انگلیسی می توان برای کار در کشور های دیگر اقدام کرد.

  8. برنامه تخصص پزشکی در لهستان معمولا چند ساله است؟

    برنامه تخصص پزشکی در این کشور عموما چهار ساله می باشد.

  9. هزینه تحصیل تخصص پزشکی در لهستان معمولا چقدر است؟

    هزینه تحصیل تخصص پزشکی در این کشور حدودا سیزده هزار یورو سالیانه می باشد.

  10. اگر تمایل به تحصیل پزشکی به زبان لهستانی باشد، آیا دوره زبان برگزار می شود؟

    بله یک دوره یک ساله زبان لهستانی برای علاقه مندان برگزار می گردد.

  11. اولین دانشگاه پزشکی ارائه دهنده تحصیلات تمام وقت پزشکی در لهستان کدام دانشگاه است؟

    دانشگاه پوزنان اولین دانشگاه پزشکی ارائه دهنده تحصیلات تمام وقت به زبان انگلیسی است.

4/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *