ویزای تحصیلی لهستان

برای اطلاع از جزئیات درباره ویزای تحصیلی لهستان و برخورداری از تسهیلاتی که می تواند به شما تعلق بگیرد، با وکلای با دانش و تجربه موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید تا راه رسیدن به رویاهایتان هر چه سریعتر و بهتر هموار گردد. شما متقاضیان عزیز می توانید سوالات خود را در بخش انتهایی همین مقاله مطرح نمائید تا مشاوران مربوطه به شما پاسخ دهند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی لهستان

روند گرفتن ویزای لهستان دشوار نیست اگر همه چیز به خوبی آماده شده باشد. ویزای دانشجویی جهت تحصیل در لهستان نیاز خاصی دارد که ساده، عادی و اساسی مانند هر کشور دیگری است. اگر شما دانشجوی دانشگاه لهستان شده باشید، وارد دوره آموزشی مقدماتی سالانه شوید – شما باید ویزا دانشجویی در لهستان بگیرید. این یک مجوز اقامت یا ویزای ملی است که به شما اجازه میدهد مدت طولانی در قلمرو جمهوری لهستان بمانید. به عبارت دیگر، با ویزای تحصیلی می توانید یک سال تمام در لهستان بمانید.

این ویزا می تواند در موسسات دیپلماتیک جمهوری لهستان: در سفارت، در کنسولگری و یا در مراکز ویزا به دست آید. لهستان سفارتخانه های خود را در ۹۱ کشور در سراسر جهان مستقر کرده است. اسناد برای گرفتن ویزا در سفارت لهستان در کشور شما ثبت می شوند. اگرچه کل فرآیند گرفتن ویزای دانشجویی لهستانی بسیار پیچیده به نظر می رسد، اما در واقع تنها ۴ مرحله تشکیل شده است:

  • ثبت مدارک برای اخذ ویزا، در این مرحله شما باید تاریخ و زمان ارسال مدارک را برای خودتان رزرو کنید. در هر کشور، این فرآیند کمی متفاوت به نظر می رسد.
  • اسناد را جمع آوری کنید، این ممکن است دشوارترین مرحله در تمام فرآیند باشد.
  • ارسال مدارک. شما باید با تمام مدارک در زمان خود حضور پیدا کنید! به شما یادآوری می کنیم که درخواست شما باید شخصا توسط متقاضی ویزا ارائه شود.
  • ویزای خود را بگیرید.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی لهستان

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای دانشجویی لهستانی:

  • فرم درخواست ویزا پر شده و کامل
  • گذرنامه بین المللی معتبر که حداقل سه ماه پس از برنامه ی شما برای ترک لهستان اعتبار داشته باشد و شامل حداقل دو صفحه خالی (نسخه اصلی و کپی) معتبر باشد.
  • نسخه اصلی پاسپورت و کپی تمام صفحات با کارت شناسایی با بیانیه ای از ثبت آماری (نسخه اصلی و کپی های آن)
  • بیمه پزشکی که در اروپا پذیرفته شده است.
  • نامه رسمی دانشگاه لهستانی که در آن پذیرفته شدید و اثبات اخذ اقامت لهستان در خوابگاه یا دیگر اسناد.
  • ۲ عکس رنگی با اندازه پاسپورت
  • رسید برای پرداخت ترم اول سال تحصیلی
  • اثبات کنید که شما به اندازه کافی دارای توانایی مالی هستید که هزینه زندگی و آموزشی خود را در لهستان تامین کنید.
  • پرداخت هزینه ی ویزا

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی لهستان

به عنوان یک قاعده، تهیه مدارک ذکر شده در بالا برای بدست آوردن ویزای دانشجویی به لهستان کافی است، با این حال، با در نظر گرفتن اسناد کنسولی در موارد موجه، ممکن است درخواست مصاحبه یا درخواست مدارک اضافی را داشته باشید.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی لهستان

ویزای دانشجویی لهستان، دوره اخذ ویزا به لهستان از ۵ تا ۱۰ روز کاری طول می کشد. اما در وب سایت های رسمی کنسولگری لهستان اطلاعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه زمان رسیدگی به اسناد می تواند تا ۳۰ روز طول بکشد.

هزینه های اخذ ویزای تحصیلی لهستان

شما باید به خاطر داشته باشید که درخواست ویزا مستلزم برخی هزینه ها است. این درخواست شامل مبلغی است که غیرقابل استرداد است، حتی زمانی که ویزای شما اعطا نمی شود. با این حال، اگر ویزا را به دست آورید، باید هزینه ویزا را پرداخت کنید که ثابت نیست و به کشور مبدا شما بستگی دارد. به طور کلی نباید از EUR ۷۰ تجاوز کند. هزینه خدمات، طبق گفته این کشور، از ۱۵ تا ۲۰ یورو است. این مبلغ پرداختی برای خدمات مرکز ویزا است. پرداخت های اضافی، این مبلغ برای سیاست بیمه پزشکی، عکس، فتوکپی یا برای مثال خدمات چاپار، هشدارهای SMS، و غیره پرداخت می شود.

هزینه های اخذ ویزای تحصیلی لهستان

شرایط دریافت ویزای همراه در لهستان

خارجی ها مجاز به کسب اجازه اقامت موقت برای اعضای خانواده یک خارجی ساکن در لهستان هستند، همسر (ازدواج باید تحت قانون لهستان تایید شود)، کودکان خردسال (به عنوان مثال آن هایی که زیر ۱۸ سال سن دارند) نه تنها کودکان خود بلکه کودکان و یا دیگر کودکان که به سرپرستی گرفته شده اند و اختیارشان تحت والدین (به عنوان مثال یک کودک از ازدواج قبلی) پذیرفته است.

در صورتی که یک خارجی در لهستان بدون پدر یا سرپرستی با وضعیت پناهنده یا سرپرستی فرعی در لهستان بماند، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ و یا دیگر بزرگسالان که مسئولیت کودک در قانون لهستان را بر عهده دارند (به عنوان مثال محافظان قانونی) نیز به عنوان اعضای خانواده در نظر گرفته می شوند. اگر بهترین منافع خارجی به آن نیاز داشته باشد، اجازه اقامت موقت به منظور الحاق خانواده می تواند به صورت زیر اعطا شود.

طلاق، جدایی یا بیوگی در صورتی که فرد خارجی با یک شخصی که با او در لهستان دیدار کرده بود، ازدواج کرده باشد. در چنین وضعیتی ممکن است مجوز سکونت تنها یک بار برای مدت زمانی که بیش از سه سال نیست اعطا شود، و متقاضی (خارجی)باید مالکیت منبع ثابت درآمد، بیمه سلامت و محل اقامت در لهستان را ثابت کند. اعضای خانواده یک خارجی ساکن در لهستان حق دارند با کسب اجازه اقامت موقت، تنها در صورتی که افراد خارجی که در لهستان زندگی می کنند اجازه اقامت موقت بدهند:

  • اجازه اقامت موقت یا اجازه اقامت طولانی مدت اتحادیه اروپا
  • اجازه اقامت موقت برای مدت حداقل ۲ سال،( آخرین مجوز اقامت برای اقامت کم تر از یک سال)
  • اجازه اقامت موقت صادر شده برای هدف انجام تحقیقات علمی
  • کارت آبی اتحادیه اروپا (مجوز کار برای کارگران ماهر بالا)

یک خارجی ساکن در لهستان براساس ویزا حق ندارد به سادگی با خانواده اش متحد شود، زیرا فقط او حق قانونی برای ماندن در لهستان دارد. اعضای خانواده یک خارجی که در لهستان اقامت دارند می توانند تحت مقررات عمومی برای ویزای لهستانی درخواست دهند. مهاجرت تحصیلی به لهستان دارای شرایط خاصی است که مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

سوالات متداول در مورد ویزای تحصیلی لهستان

1- مدت زمان صدور ویزای تحصیلی لهستان چقدر است؟

معمولا بین 5 تا 30 روز کاری طول می کشد.

2- هزینه های اخذ ویزای تحصیلی لهستان چقدر است؟

به طور کلی در حدود 70 یورو می باشد و با هزینه های جانبی در حدود 100 یورو می شود.

3- هزینه خوابگاه های دانشجویی در لهستان چقدر است؟

به طور تقریبی بین 60 تا نهایتا 150 یورو در ماه می باشد.

4- هزینه اجاره خانه دانشجویی در لهستان چقدر است؟

از حدود 300 یورو ماهانه شروع می شود و در خارج از شهر بین 150 تا 200 یورو می باشد.

5- هزینه کل یک زندگی دانشجویی در لهستان چقدر است؟

معمولا بین 450 تا 650 یورو در ماه می باشد و در شهر های بزرگ تا 850 یورو هم می رسد.

6- هزینه خورد و خوراک یک دانشجوی خارجی در لهستان چقدر است؟

هزینه غذا معمولا بین 100 تا 150 یورو در ماه است.

7- مزایای تحصیل در لهستان چیست؟

می توان به مواردی مثل تحصیل به زبان انگلیسی و نداشتن محدودیت سنی جهت اخذ پذیرش و عدم نیاز به ارائه ی مدرک زبان اشاره کرد.

8- هزینه های تحصیل پزشکی در دانشگاه ورشو لهستان چقدر است؟

در حدود 11100 یورو در سال می باشد.

9- هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان چقدر است؟

به طور میانگین در حدود 2000 تا 6000 یورو در سال می باشد.

10- حداقل هزینه تحصیل مقطع دکتری در لهستان چقدر است؟

به طور متداول از حدود 3000 یورو سالانه شروع می شود.

11- مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای دانشجویی لهستان چیست؟

فرم تکمیل شده درخواست ویزا-گذرنامه-بیمه پزشکی اروپا-نامه پذیرش دانشگاه-عکس-رسید پرداخت شهریه و هزینه ویزا.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *