تأثیرات احتمالی انتخابات ایالات متحده در مهاجرت

یکی از داغ ترین خبر هایی که این روز ها منتشر می شود در ارتباط با انتخابات کشور آمریکا می باشد. همان طور که در جریان هستید، دولت پرزیدنت ترامپ شرایط مهاجرت به آمریکا را با سختی ها و چالش هایی روبرو کرده است. این مسئله به خصوص برای ایرانیانی که قصد مهاجرت به آمریکا با هر روشی را دارند مشکلاتی را ایجاد کرده است. اما برخی از وکلا و حقوق دانان به تازگی بحث هایی را منتشر کرده اند و در آن به بررسی شرایط و تاثیرات احتمالی انتخابات بر روند مهاجرت به آمریکا پرداخته اند. در ادامه ما به بررسی یکی از مهم ترین اخبار منتشر شده در ارتباط با تأثیرات احتمالی انتخابات ایالات متحده در مهاجرت می پردازیم. 

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تأثیرات انتخابات ایالات متحده در مهاجرت

مهاجرت به آمریکا با روش های خاصی امکان پذیر است اما این روز ها به دلیل شرایط و محدودیت های اعمال شده توسط دولت این کشور شرایط با سختی هایی مواجه است. حتی این چالش ها و سختی ها برای دانشجویانی که به جهت تحصیل در آمریکا اقدام کرده اند هم وجود دارد. البته این مسئله برای افراد زیادی حتی برندگان لاتاری آمریکا هم وجود دارد. اما وکلایی در وبیناری بحث کردند که چگونه سیاست می تواند بر سیاست ملی مهاجرت تأثیر بگذارد و همچنین تأثیرات احتمالی انتخابات ایالات متحده در مهاجرت چه خواهد بود. روزا سلوریو ، رئیس دانشکده مطالعات بین المللی و مقایسه ای حقوقی ، مجری این برنامه بود که به میزبانی برنامه حقوق بین الملل و مقایسه و چهار گروه دیگر متمرکز بر قانون یا مهاجرت برگزار شد. 

تحلیل حقوق دانان بر شرایط مهاجرتی به آمریکا

آنام رحمان، یکی از شرکای Calderón Seguin PLC و از فارغ التحصیلان قانون GW ، گفت که قانون مهاجرت ایالات متحده از زمان رئیس جمهور شدن دونالد ترامپ به طور قابل توجهی تغییر کرده است. وی گفت: “ما در حال مشاهده تغییرات گسترده جسورانه ای در سراسر هیئت دولت ترامپ هستیم.” “این واقعاً ترکیبی از سیاست های نظارتی و تغییرات برنامه ای در سراسر کشور در هر بخش از مهاجرت است.” وی گفت که دولت تلاش کرده است تا پناهندگی را به کسانی که از کشورهای آمریکای مرکزی فرار می کنند محدود کند.

آنام رحمان در ادامه وبینار خود اظهار داشت که وکلای مهاجرتی در تطبیق با سیاست تحت دولت ترامپ مشکل بیشتری داشته اند ، زیرا هجوم اقدامات اجرایی در این مورد وجود دارد. او در ادامه افزود که سال ها عقب ماندگی در سیستم های مهاجرتی، اتحاد مجدد خانواده هایی را که از مرز عبور کرده اند دشوار کرده است. رحمان گفت که “انتظار همان سیاست حتی با شرایط بیشتری را از ترامپ خواهد داشت اما وعده ای از پلت فرم نامزد انتخابات ریاست جمهوری جو بایدن بر مبنای عادی سازی شرایط مهاجرت به آمریکا هم دیده می شود.

وی گفت: “با تجدید ساختار كامل دادگاه های مهاجرت، می توانیم از روند قانونی محافظت كنیم.” اوا در ادامه اشاره داشت که کشور آمریکا از حضور مهاجران سود بسیاری خواهد برد. در ادامه نیز آلبرتو بنیتز، استاد حقوق بالینی در دانشکده حقوق گفت که بزرگترین سهم وی در حقوق کمک به دانشجویان بین المللی جوان حقوق است که می خواهند از طریق تدریس به وکیل مهاجرت تبدیل شوند. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *