برترین شهر های اروپایی برای تحصیل در سال ۲۰۲۰

امروزه دانشجویان بسیاری برای تحصیل خود به خارج از کشور سفر می کنند. هدف این افراد ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا می باشد. تحصیل در دانشگاه های معتبر منجر به آینده نگری کاری می شود. برای تحصیل در خارح از کشور فارغ از کشور انتخابی لازم است تا شهر مورد نظر را نیز انتخاب نمود. پس از آن می بایست در ارتباط با دانشگاه های مورد نظر تحقیق کرد. برای روند تحصیلی می بایست موارد مختلفی را مانند ویزای تحصیلی نیز مورد بررسی قرار دهید. البته دقت داشته باشید که روند مهاجرت تحصیلی برای هر کشور متفاوت خواهد بود. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با بهترین شهر های اروپایی برای تحصیل صحبت کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به راه های بسیاری امکان پذیر است. به طور مثال شما می توانید برای مهاجرت تحصیلی اقدام نمایید. البته به جز مهاجرت تحصیلی روش های دیگری هم وجود دارد؛ اما روند مهاجرتی برای کشور های مختلف با هم متفاوت هستند. به طور مثال روند مهاجرت به فنلاند با روند مهاجرت به کانادا تفاوت هایی با هم دارند. البته مدل های مهاجرتی و ویزا های هر کشور نیز با هم تفاوت هایی را دارند. به طور مثال مهاجرت تحصیلی به آلمان تفاوت هایی با مهاجرت تحصیلی به فرانسه دارد.

از این رو باید برای کسب اطلاعات بیشتر به مشاوران مهاجرت مراجعه نمایید. در این راستا می توانید به موسسه حقوقی وکلای برکزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز،‌ تهران، اصفهان،‌ مشهد و تبریز دارای نمایندگی معتبر می باشد.

بهترین شهر های اروپایی برای تحصیل

همان طور که گفتیم یکی از راه های مهاجرت، مهاجرت تحصیلی می باشد. برای مهاجرت تحصیلی لازم است تا شرایط کشور مورد نظر را به دقت مورد بررسی قرار دهید. در واقع هر کشوری دارای شرایط خاص خود برای تحصیل می باشد.

مثلا تحصیل در اسپانیا با تحصیل در برزیل متفاوت است. برای رشته های مختلفی می توان مشغول به تحصیل شد. به طور مثال می توان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا اقدام نمود. البته به جز روش تحصیلی می توانید با مهاجرت کاری مثلا مهاجرت کاری به پرتغال یا با مهاجرت سرمایه گذاری به طور مثال سرمایه گذاری در چین اقدام نمایید. اما برای تحصیل جزئیات مختلفی وجود دارد که لازم است تا آن ها را بررسی نماییم.

در ابتدای راه شما باید بدانید که در چه کشور یا چه شهری مشغول به تحصیل می شوید. پس از آن لازم است تا دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنید.

اروپا یکی از مشهور ترین مناطق برای تحصیل در خارج از کشور است. اما تصمیم گیری در ارتباط با این که تحصیل در چه کشوری بهتر است سخت می باشد. با نگاه جزئی‌تر تصمیم‌گیری برای تحصیل در شهری خاص نیز چالش های بسیاری را با خود به همراه دارد.

هر کشور فرهنگ و جذابیت خاص خود را دارد و گزینه های بسیار زیادی برای دانشجویان وجود دارد. تمام این موارد و بررسی آن ها می توانند طاقت فرسا و سخت باشند. در این مقاله ما کار شما را آسان کرده ایم. از این رو در ادامه بهترین شهر های اروپایی را برای تحصیل در سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی خواهیم کرد. 

بهترین شهر های اروپایی برای تحصیل (لیسبون پرتغال)

پرتغال ممکن است یکی از کوچکترین کشور های اروپا باشد؛ اما دارای مزایای بسیار زیادی برای زندگی است. لیسبون پایتخت پرتغال، بهترین مکان برای تجربه شرایط زندگی در این کشور به بهترین نحو را دارد. این شهر نیم میلیون نفر جمعیت دارد و هم می توان با دیدگاه شهری کوچک و هم با دیدگاه شهری بزرگ به آن نگاه کرد.

بسیاری از دانشجویان بین المللی از اروپا و سایر کشور ها به آب و هوای دلپذیر و فضای آرام پایتخت پرتغال جذب شده اند. این دانشجویان کشور پرتغال را به عنوان مکانی عالی برای تحصیل در خارج از کشور می شناسند. قدم زدن در خیابان های سنگفرش شده و پر از درخت لیسبون شما را با گذشته و تاریخ غنی پرتغال آشنا می کند.

تحصیل در لیسبون پرتغال

تحصیل در لیسبون پرتغال

لیسبون یک گزینه عالی برای تحصیل است و حتی هزینه های زندگی در پرتغال و در شهر لیسبون از سایر پایتخت های اروپایی کم‌تر می باشد. برخی برنامه ها در لیسبون وجود دارند که برای تحصیل در خارج از کشور بسیار مناسب می باشند. از جمله این دوره های تحصیلی می توان به تحصیل پرستاری در پرتغال، تحصیل پزشکی در پرتغال،‌زبان و فرهنگ در دانشگاه های پرتغال و غیره اشاره نمود. از این رو برای تحصیل در کشور های اروپایی پرتغال با دارا بودن دانشگاه های معتبر در سراسر دنیا گزینه ای بسیار مناسب و حتی مقرون به صزفه می باشد. 

تحصیل در برلین آلمان

برلین به عنوان پایتخت قدرتمندترین اقتصاد اروپا، از اهمیت زیادی در منطقه برخوردار است. این شهر که به دلیل گذشته تاریخی خود مشهور است، مکان های زیادی برای غرق شدن در تاریخ غنی آلمان دارد.

تاریخ غنی، برلین را به شهری منحصر به فرد و وصف ناپذیر جالب امروزی تبدیل کرده است. این مکان به دلیل تنوع و دامنه وسیعی از دیدنی ها و فعالیت ها، مکانی عالی برای دانشجویان بین المللی است. در واقع برلین برای هر شخص چیزی برای لذت بردن دارد.

در این شهر بیش از سه و نیم میلیون نفر زندگی می کنند و زیر ساخت های قوی بسیار زیادی مانند حمل و نقل دارد. از این رو برای تحصیل در آلمان و در این شهر می توانید گزینه حمل و نقل را یکی از قوی ترین مزایا بدانید.

به عنوان پایتخت، برلین میزبان بسیاری از دانشگاه های برتر آلمان است که از بهترین دانشگاه ها در اروپا و جهان هستند. تحصیلات در این شهر مقرون به صرفه می باشد. در واقع می توان گفت که هزینه های تحصیل در آلمان مناسب هستند. هزینه های روزانه در این شهر می تواند کمی گران‌تر از سایر شهر های اروپا باشد؛ اما روش های زیادی برای لذت بردن از همه چیزهایی که برلین را متمایز می کنند وجود دارد.

یکی از برنامه های محبوب تحصیلی را می توان برنامه مطالعات اروپا در دانشگاه فرای برلین اشاره نمود. برلین تنها شهر بزرگ آلمان نیست. حتماً درباره سایر شهرهای شگفت‌انگیز دیگر برای تحصیل در آلمان تحقیق کنید.  

تحصیل در میلان ایتالیا

زمانی که دانشجویان مشغول تحصیل در ایتالیا هستند،‌ می توانند شکوه قدیمی فلورانس یا روم را در ذهن خود مجسم کنند. در واقع میلان از سایر شهر های ایتالیا برای تحصیل سبقت گرفته است.

میلان گرچه شهری کوچک است و فقط حدود یک و نیم میلیون نفر جمعیت دارد؛ اما شرایط بسیار مناسبی را در جهت تحصیل و زندگی در ایتالیا به خود اختصاص داده است. این شهر پر از زیبایی، جذابیت و هیجان است. به عنوان پایتخت مد ایتالیا، مطمئناً فروشگاه ها و افراد طراح عجیب و غریب، به ویژه در اطراف بازار معروف Galleria Vittorio Emanuele II را مشاهده خواهید کرد. مانند هر شهری در ایتالیا، ویرانه های روم باستان نیز در سراسر نقاط شهر وجود دارد.

با این حال می توان گفت که میلان یک شهر نسبتاً مدرن است. بسیاری از شرکت های فناوری و استارتاپ ها در میلان مستقر هستند و صحنه را به ترکیبی جالب از روشنفکران جوان و جذابیت کلاسیک دنیای قدیم تبدیل می کنند.

میلان همچنین قطب دانشگاهیان است زیرا در آن، بالاترین رتبه دانشگاه ایتالیا یعنی دانشگاه “Politecnico di Milano” واقع شده است. پس شما جمعیت قابل توجهی از دانشجویان را در این شهر پیدا خواهید کرد. از جمله دوره های تحصیل در ایتالیا و شهر میلان می توان به تحصیل در رشته بهداشت و پزشکی در ایتالیا اشاره نمود. 

تحصیل در پاریس فرانسه

توصیف شهر پاریس سخت و چالش بر انگیز است؛ اما همراه با هیجان های بسیار زیادی خواهد بود. مردم از سراسر دنیا برای بازدید از این شهر جذاب به فرانسه سفر می کنند. پاریس به عنوان یک پایتخت بزرگ، میزبان بسیاری از دانشجویان خارجی از سراسر دنیا می باشد. به دلیل تنوع بالای دانشجویان در این شهر و در کل در کشور فرانسه، هنگام تحصیل در خارج از کشور با ملاقات افراد جدید مشکلی نخواهید داشت.

پاریس به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیل در خارج از کشور در اروپا، دارای بسیاری از شرکت ها و برنامه های تثبیت شده است. پاریس فرانسه دوره هایی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند و آن را نه تنها یک مکان زیبا برای تحصیل بلکه یک مکان غنی آکادمیک نیز می کند. برای تحصیل در فرانسه و در شهر پاریس رشته های مختلفی وجود دارد که می توان در دانشگاه های پاریس یا موسسات این کشور آن ها را گذراند. به طور مثال می توان به تحصیل در دوره های CEA در پاریس اشاره نمود. 

تحصیل در پراگ جمهوری چک

شهر پراگ با جذابیت های منحصر به فرد خود قطعا شما را مسحور می کند. پراگ واقعاً مانند نوعی افسانه دیزنی به نظر می رسد. این شهر بسیار هیجان انگیز، مکانی عالی برای کار، زندگی و به ویژه برای تحصیل است. دانشگاه پراگ قدیمی ترین و یکی از بهترین دانشگاه های اروپای مرکزی، Univerzita Karlova است.

از آنجا که بیشتر مردم در پایتخت به زبان انگلیسی صحبت می کنند، بسیاری از دانشگاه ها و برنامه ها گستردگی موضوعات را با این زبان به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. مناظر دیدنی در پراگ با معماری خیره کننده خود که مخصوص اروپای مرکزی است، هر فردی را به خود جذب می نماید. از جمله برنامه های پرطرفدار برای تحصیل در جمهوری چک و شهر پراگ می توان به تحصیل دوره های AIFS اشاره نمود. 

تحصیل در آمستردام هلند

یقینا زندگی در هلند و شهر آمستردام،‌ قلب هر انسانی را می رباید. در آمستردام نیز مانند سایر نقاط هلند، سبک زندگی بسیار آرام است. این شهر از نظر وسعت بزرگ نیست و شما می توانید با پای پیاده و یا حتی دوچرخه نیز به نقاط مختلف آن دسترسی پیدا کنید. این یک شهر واقعاً بین المللی است، زیرا بسیاری از دانشجویان از سراسر اروپا و جهان، جذب آن می شوند.

زبان رسمی این کشور هلندی است اما می توان گفت که تقریبا همه افراد در این کشور به زبان انگلیسی تسلط دارند. از این رو برای تحصیل در هلند به زبان انگلیسی مشکلی نخواهید داشت. زیرا دوره های ارائه شده در دانشگاه های برتر آمستردام و هلند به زبان انگلیسی و با موضوعات متنوع است. برای تحصیل در آمستردام می توان به رشته های علوم اجتماعی و انسانی نگاه ويژه ای داشت. 

تحصیل در دوبلین ایرلند

تپه های سبز، صخره های ناهموار و مردم خونگرم همه و همه تصویری از ایرلند اصیل هستند. دوبلین در اطراف رودخانه لیفی یکی از شهر های زیبای بندری قرار دارد. این شهر به عنوان یک شهر بزرگ محسوب نمی شود و حدود نیم میلیون نفر جمعیت دارد.

جزیره زمرد برای هر دانشجوی بین المللی مکانی استثنایی است، به خصوص اگر می خواهید انگلیسی یاد بگیرید و تجربه فراموش نشدنی در خارج از کشور داشته باشید. اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید، می توانید هر رشته دانشگاهی را در یکی از دانشگاه های مشهور دوبلین بخوانید. شما حتی برای کار آموزی هم می توانید وارد این شهر شوید. 

تحصیل در دوبلین ایرلند

تحصیل در دوبلین ایرلند

تحصیل در لندن انگلیس

انگلیس یکی از محبوب ترین مکانهای تحصیل در خارج از کشور در اروپا است که تقریبا نیمی از دانشجویان بین المللی ایالات متحده در آنجا جمع شده اند. لندن به عنوان بزرگترین شهر اروپا، از نظر فرهنگی متنوع‌ترین است.

شما می توانید هر نوع غذا یا فعالیتی را که احتمالاً تصور می‌کنید در این شهر پیدا کنید. از نظر علمی، تعداد زیادی از دانشگاه های عالی رتبه وجود دارند که با دامنه گسترده ای از دوره های آموزشی به زبان انگلیسی انتخاب بسیاری را در اختیار دانشجویان می گذارد. لندن با داشتن یک جامعه بین المللی بزرگ، مکانی عالی برای دیدار با دانشجویان بین المللی دیگر از سراسر جهان است. دوره های تحصیلی بسیار زیادی برای حضور در دانشگاه های انگلیس و شهر لندن وجود دارد. 

سوالات متداول در ارتباط با بهترین شهر های اروپایی برای تحصیل

  1. آیا تحصیل و زندگی در کشور های اروپایی شرایط مناسبی دارد؟

    بله، تحصیل و زندگی در کشور های اروپایی دارای مزایای بسیار زیادی می باشد.

  2. آیا روند مهاجرت تحصیلی به کشور های اروپایی با هم یکسان هستند؟

    خیر، روند مهاجرت برای هر کشور با کشور دیگر متفاوت می باشد.

  3. بهترین شهر های اروپایی برای تحصیل کدامند؟

    این شهر ها عبارتند از: پاریس، لندن، لیسبون، پراگ، آمستردام و غیره.

  4. اولین شهر در لیست بهترین شهر های اروپایی برای تحصیل چه شهری است؟

    اولین شهر در این لیست لیسبون پرتغال می باشد.

  5. آیا شهر دوبلین ایرلند برای تحصیل دانشجویان مناسب است؟

    بله، این شهر مزایای بسیار زیادی برای تحصیل دانشجویان بین المللی دارد.

  6. آیا شهر پراگ جمهوری چک از بهترین شهر های اروپایی برای تحصیل شناخته می شود؟

    بله، شهر پراگ یکی از بهترین شهر های اروپایی برای تحصیل می باشد.

  7. آیا آمستردام هلند یکی از بهترین شهر های اروپایی برای تحصیل در اروپا است؟

    بله، آمستردام هلند مزایای بسیار زیادی برای تحصیل دارد.

  8. چرا لندن یکی از بهترین شهر های اروپایی برای تحصیل می باشد؟

    لندن دارای سیستم آموزشی مناسب و دانشگاه های معتبر بسیار زیادی می باشد.

  9. چرا فرانسه به عنوان یکی از بهترین شهر های اروپایی برای تحصیل می باشد؟

    فرانسه با تاریخ و فرهنگی غنی و دانشگاه های معتبر یکی از بهترین شهر ها برای تحصیل است.

  10. آيا تحصیل در میلان ایتالیا مزایای به خصوصی دارد؟

    بله، میلان ایتالیا یکی از بهترین شهر های اروپایی برای تحصیل می باشد.

  11. آیا برلین پایتخت آلمان برای تحصیل مناسب است؟

    بله، تحصیل در برلین آلمان همراه با سیستم آموزشی مناسب و فرهنگ غنی است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *