دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان

-

polytechnic university of milan

موقعیت:ایتالیا - میلان
نوع:دولتی
تعداد دانشجویان:37330 نفر
تعداد دانشجویان بین المللی:8422 نفر
سایت دانشگاه
رنکینگ QS
123
رتبه در کشور
4
هزینه ویزا
76 یورو
نرخ پذیرش
28%
بورسیه تحصیلی
دارد
خوابگاه/هزینه
دارد/4300 یورو در سال
زمان فرآیند ویزا
1 تا 3 هفته
مجوز کار
دارد
شهریه
4 هزار یورو در سال
مقاطع تحصیلی
کارشناسی، دکترا، ارشد

درباره دانشگاه

Information

دانشگاه پلی تکنیک میلان (Politecnico Di Milano) یکی از بهترین دانشگاه‌های اروپا در حوزه تکنولوژی و علوم مهندسی و از بزرگترین دانشگاه های ایتالیا در رشته مهندسی، معماری و طراحی است. این دانشگاه در سال 1863 در شهر میلان ایتالیا تأسیس شد و در حال حاضر بیش از 74.500 دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه پلی‌تکنیک میلان دارای 6 پردیس در شهر میلان و سایر شهرهای ایتالیا از جمله لکو، کرمونا، مانتوا و پیاچنزا است. پژوهش و ارائه بهترین استانداردها در آموزش، نقش اساسی و مهمی در عملکرد این دانشگاه ایفا می‌کند.دانشگاه پلی‌تکنیک میلان طبق رتبه‌بندی QS در سال 2024 رتبه 123 را در بین سایر دانشگاه‌های جهان کسب کرده است. بنابراین این دانشگاه یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در ایتالیا محسوب می‌شود.

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان در 3 ترم پاییز، زمستان و بهار پذیرش دانشجو دارد. برای پذیرش در هر یک از این ترم‌ها اطلاع از ددلاین برای ارسال مدارک و درخواست پذیرش الزامی است. ددلاین این دانشگاه طبق جدول زیر است:

 

ترم تحصیلیتاریخ ددلاین
پاییز
  • مرحله اول: سپتامبر- نوامبر (مرداد- آبان)
  • مرحله دوم: ژانویه- مارچ (دی- فروردین)
بهارمی – جولای (اردیبهشت-مرداد)
زمستانجولای (خرداد- تیر)

دانشکده ها

Faculties

در دانشگاه پلی تکنیک میلان رشته‌های مختلف در 3 حوزه طراحی، مهندسی و معماری ارائه شده است. این رشته‌ها در 4 دانشکده این دانشگاه ارائه می‌شود که عبارتند از:

  • دانشکده معماری شهرسازی مهندسی ساختمان
  • دانشکده طراحی
  • دانشکده مهندسی عمران، محیط زیست و مدیریت زمین
  • دانشکده مهندسی صنایع و اطلاعات

برخی رشته ها و دوره ها

programs

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد. در این دانشگاه 41 رشته کارشناسی ارشد، 2 رشته کارشناسی و 20 رشته دکتری به انگلیسی ارائه می‌شود. محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاه در جدول زیر ارائه شده است:

دوره هاشهریهمدتشرایط
کارشناسی ارشد معماری4000 یورو2 سال_6 به بالا TOEFL_ 78 به بالا
کارشناسی ارشد مهندسی مخابرات4000 یورو2 سال_6 به بالا TOEFL_ 78 به بالا
کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر4000 یورو2 سال_6 به بالا TOEFL_ 78 به بالا
کارشناسی ارشد مهندسی و طراحی4000 یورو2 سال_6 به بالا TOEFL_ 78 به بالا
کارشناسی ارشد مهندسی عمران4000 یورو2 سال_6 به بالا TOEFL_ 78 به بالا
کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک4000 یورو2 سال_6 به بالا TOEFL_ 78 به بالا
کارشناسی ارشد مهندسی شیمی4000 یورو2 سال_6 به بالا TOEFL_ 78 به بالا

حداقل نمرات آزمون های مختلف که برای این دانشگاه نیاز دارید

Grades
IELTS 6 به بالا
TOEFEL 78 به بالا
PTE --
GPA 70 از 100
GRE 153 به بالا
GMAT 500 به بالا

بورسیه تحصیلی

Scholarships

آن دسته از دانشجویانی که متقاضی دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا هستند می‌توانند با تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک میلان به دریافت بورسیه امیدوار باشند. این دانشگاه چندین بورسیه برای دانشجویان در نظر گرفته است که بر اساس شایستگی و نمرات به دانشجو تعلق می‌گیرد. برخی از این بورسیه‌ها عبارتند از: 

نام بورسیهمبلغ
بورسیه تحصیلی Platinum10 هزار یورو + معافیت از پرداخت شهریه 
بورسیه Gold5 هزار یورو + معافیت از پرداخت شهریه 
بورسیه silverمعافیت از پرداخت شهریه

 

خوابگاه و تغذیه

Accommodation and food

دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک میلان می‌توانند برای دریافت خوابگاه درخواست دهند. این دانشگاه اقامتگاه‌های دانشجویی در نزدیک پردیس‌های دانشگاه برای دانشجویان فراهم کرده است. تمام خوابگاه‌های دانشجویی به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که دانشجویان کاملا احساس راحتی و امنیت داشته باشند. همچنین دانشجویان در صورت تمایل می‌توانند در خوابگاه‌های خصوصی دانشگاه اقامت داشته باشند. هزینه سالانه خوابگاه‌ها به صورت میانگین 4300 یورو است.

لوکیشن و تصاویر دانشگاه

Location

مشاهیر

Celebrities
رنزو پیانو (Renzo Piano)
رنزو پیانو (Renzo Piano)
معمار ایتالیایی برنده جایزه معماری Pritzker
استفانو پسینا (Stefano Pessina)
استفانو پسینا (Stefano Pessina)
میلیاردر ایتالیایی-مونگاسکی
آلدو روسی (Aldo Rossi)
آلدو روسی (Aldo Rossi)
معمار و طراح ایتالیایی
جورجیو گوری (Giorgio Gori)
کارآفرین، روزنامه نگار و سیاستمدار ایتالیایی
جیو پونتی (Gio Ponti)
مهندس طراحی صنعتی و معمار ایتالیایی

سوالات متداول

Location

این دانشگاه دارای رتبه جهانی 123 و رتبه 4 در کشور ایتالیا است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

بیشتر بخوانید

Read more

افتخارات دانشگاه پلی تکنیک

بسیاری از دانشمندان و معماران مهم در این دانشگاه درس خوانده اند و تدریس کرده اند از میان انها میتوان به gio ponti، achille castiglioni، renzo piano،aldo rosso اشاره کرد که هر دوی انها جایزه pritzker prize را در سال های 1990 و 1998 کسب کرده اند. از دیگر دانشجویان معروف می توان به طراح مد و لباس کیلفرانکوفره نیز اشاره کرد. از دیگر مفاخر این دانشگاه Giulionattu است که جایزه نوبل شیمی را در سال 1963 کسب کرده است.

بیش از 100 ملیت مختلف در دانشگاه پلی تکنیک میلان تحصیل می کنند. تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی در این دانشگاه تدریس می شود و این موضوع تعداد زیادی از دانشجویان با استعداد خارجی را جذب این دانشگاه کرده است. دانشجویان از خدمات دوره های حرفه ای متمرکز شخصی که از طریق کلاس ها و جلسات آنلاین با شرکت ها و کارگاه های اموزشی برای ضعف های مهارتی و بازار کار همراه اطلاعیه ها و راهنمایی های شعل های بین المللی ارائه می شود استفاده می کنند.

برنامه های ابتکاری در دانشگاه پلی تکنیک میلان در تمام سطوح علمی ارائه می شود. در این دانشگاه 12 حوزه در زمینه تحقیقات متمرکز هستند. تحقیقات استراتژیک عمدتا در زمینه انرژی، حمل و نقل، برنامه ریزی، مدیریت، طراحی، ریاضیات، علوم طبیعی و کاربردی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، محیط زیست، میراث فرهنگی انجام می شود.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا

روش ها و شرایط پذیرش دانشگاه های ایتالیا جهت تحصیل وجود دارد. برای رفتن به دوره های laurea (معادل لیسانس) باید در ازمون ورودی شرکت کنید و قبول شوید. اگر که دانش آموز در آزمون ورودی قبول شد باید مدارک ثبت نام رسمی را با دادن مدارک تحصیلی به قسمت دفتر دانشجویان بین الملل تکمیل کند.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه پلی تکنیک میلان

به منظور واجد شرایط بودن برای دوره کارشناسی که یک دوره تحصیل سه ساله است باید مدرک دبیرستان که بعد از حداقل 12 سال تحصیل دریافت کرده اید داشته باشید. علاوه بر این شما باید بر اساس همان سیستم آموزشی حداقل دو سال مهارت کسب کنید. دیگر شرایط پذیرش به قرار زیر می باشد:

  • اظهار نامه ارزشی(Diehiarazione divalore)
  • گواهی اثبات تکمیل یک یا دو سال تحصیل در مورد کشورهایی که سیستم اموزشی انها 10 یا 11 سال طول می کشد.
  • مدرک امضا شده که شما در امتحان ورودی دانشگاه در کشور مبدا قبول شده اید
  • رونوشتی از گواهی تحصیلی تنها برای دانش آموزانی که درخواست ارزشیابی دوره های قبلی دانشگاه را کرده اند.
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی برای سال اول ثبت نام

برای درخواست دوره های کارشناسی ارشد(laurea magistrale) که دو ساله است داوطلبانی که مدارک دانشگاه های خارجی دارند باید مدارک زیر را برای دفتر مدیریت استاد رشته تخصصی خود ارسال کنند.

  • یک کپی از مدرک تحصیلی ترجمه شده به زبان ایتالیایی/انگلیسی/فرانسوی یا اسپانیایی
  • کپی از گذرنامه

مدارکی که ممکن است نیاز باشد

  • سند دارایی ها
  • گواهی زبان

زمانی که پذیرفته شدید دانشگاه پلی تکنیک میلان یک نامه رسمی به سفارت ارسال می کند. برای تکمیل ثبت نام ویزای ورود نیز مفید است.

 

دانشگاه پلی تکنیک میلان با 33190 دانشجو در رنکینگ دانشگاه های جهان با 53.220 امتیاز در رتبه 416 قرار دارد. همچنین این دانشگاه با داشتن 14000 استاد دانشگاه با امتیاز 40.343 در رتبه 547 درنکینگ تدریس دانشگاه ها قرار دارد. دانشگاه پلی تکنیک میلان با بیش از 130 آزمیشگاه با امتیاز 55.032 در رتبه 346 دانشگاه های جهان برای تحقیقات قرار دارد. همچنین با امتیاز 65.008 در رتبه 252 برای رنکینگ تنوع دانشجویان بین الملل قرار دارد. در رنکینگ پایداری مالی با امتیاز 53.978 در رتبه 460 قرار دارد.

رشته های دانشگاه

علوم کامپیوتری

مهارت های به دست امده در رشته علوم کامپیوتری در طیف وسیعی از صنایع مختلف ارزشمند است. بعضی از دوره های علوم کامپیوتری ممکن است شامل یک سال کار در صنعت های مختلف به صورت اختیاری باشد. تجارت و مدیریت:این دوره ها مجموعه گسترده ای در زمینه های مختلف مانند فن آوری، بازاریابی، اقتصاد، آمار، حسابداری پوشش می دهد.

اکثر این دوره ها بر پایه کار عملی هستند که نیاز دارد دانش جویان برای تکمیل پروژه های کسب و کار خود از مهارت های نظری و تحقیق در جوامع تجاری استفاده کنند. مهندسی عمومی: مهندسی عمومی شاخه ای از رشته های فنی است که به طراحی و ساخت و تعمیر و نگهداری و استفاده از موتور ها، ماشین الات و سازه ها می پردازد.

  • مهندسی مکانیک و هوا و فضا
  • مهندسی عمران
  • مهندسی برق و الکترونیک
  • مهندسی شیمی

هنرهای نمایشی و طراحی

اجرای دوره های هنری ، پرورش استعدادهای خلاق و ارتقا اعتماد به نفس خود و به دست آوردن آمادگی هایی برای رفتن به دنیای کار از جنبه های مختلف این رشته است. معماری: معماری علم طراحی، مهندسی سازه های بزرگ است دانشجویان باید 5سال برای دوره ی کارشناسی و دو سال در دوره کارشناسی ارشد تحصیل کنند.

رشته های دانشگاه پلی تکنیک میلان

فیزیک و نجوم

فیزیک یکی از قدیمی ترین علوم است ،فیزیکدانان به علت طیف وسیعی از مهارت های عملی و توانایی در درک نظریه ها تقریبا در هر صنعتی متقاضی هستند. علوم ریاضی و آماری: ریاضی و آمار برای اقتصاد جهان ضروری است. مدرک کارشناسی ریاضیات معمولا چهار سال طول می کشد و شما را در زمینه های احتمال و امار، حسابداری،جبر، ریاضی کاربردی و ریاضیات خالص متخصص می کند.

شیمی

شیمی یکی از سه رشته اصلی علوم است که به ساختار، خواص و نحوه تغییر مواد در موقعیتهای مختلف میپردازد. ارتباطات و مطالعات رسانه ای: دوره های مطالعات رسانه ای به ساختار و تولید رسانه های مختلف می پردازد. فارغ التحصیلان می توانند به عنوان تهیه کننده برنامه ها، محققان برنامه، ارتباطات و در صنعت چاپ و نشر فعالیت کنند.

گروه های مشمول پرداخت قسط

گروه اول، دانش آموزانی که در سال اول تحصیلی fuori corso ثبت نام کرده اند 0.00 یورو و دانش آموزانی که در سال دوم تحصیلی ثبت نام کرده اند 200.00 یورو باید پرداخت کنند. گروه دوم، دانش اموزانی که در سال اول تحصیلی fuori corso ثبت نام کرده اند 200.00 یورو و دانش اموزانی که در سال دوم تحصیل fuori corso ثبت نام کرده اند 384.00 یورو باید پرداخت کنند.

گروه سوم، دانش اموزانی که در سال اول تحصیلی fuori corso ثبت نام کرده اند 1.000.00 یورو و دانش اموزانی که در سال دوم تحصیل fuori corso ثبت نام کرده اند 1.300.00 یورو باید پرداخت کنند. مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) آماده هستند تا شما عزیزان را از شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا آشنا کنند، کافیست که با ما در ارتباط باشید.

دانشگاه های مشابه

Similar universities

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *