بهترین دانشگاه های اسلوونی

دانشگاه های اسلوانی، کالج ها، دانشکده های پزشکی، مدارس مهندسی و مدارس حقوقی سطح بالا و شناخته شده در جوامع آموزشی و تحصیلی هستند و همچنان برنامه های معتبر کارشناسی، کارشناسی ارشد و پی اچ دی (DHP) را برای افراد متقاضی ارائه می دهند. در زیر به بررسی بهترین دانشگاه های اسلوونی می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل در بهترین دانشگاه اسلوونی

جهت تحصیل در اسلوونی دانشگاه لیوبلیانا مؤسسه ای با برنامه های تحصیلی بسیار غنی است. با بیش از 53،000 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد، باعث شده که این دانشگاه را در بین بزرگترین دانشگاه های جهان رتبه بندی کنند. در مجموع 23 دانشکده و 3 آکادمی هنر تقریبا 4.000 نفر از پرسنل آموزشی و تحقیقاتی، با کمک متقاضیان، 2.000 کارمند فنی و اداری دانشگاه لیوبلیانا  را تشکیل می دهند.

این دانشگاه در سال 1919 بر پایه برنامه های آموزشی مدرن تأسیس شد. تقریبا نیم قرن می شد که این دانشگاه در اسلوانی باقی مانده بود تا زمانی که در سال 1975 به دانشگاه ماریبور، در سال 2003 به دانشگاه پریمورسکا در سواحل اسلوانی و در سال 2006 به دانشگاه نووا گوریکا پیوست.

هزینه تحصیل در دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی

دانشگاه لیوبلیانا در پایتخت اسلوانی قرار دارد. لیوبلیانا شهری نسبتاٌ بزرگ که در اروپای مرکزی واقع شده و تقریباً 300،000 ساکن را در خود جای داده است که یک دهم از ساکنان آن دانشجویان هستند، که به لیوبلیانا جنب و جوش خاصی می دهند. این دانشگاه در مرکز لیوبلیانا تأسیس شد که در آن ساختمان دانشگاه مرکزی و اکثریت دانشکده های آن قرار دارند.

هزینه تحصیل در دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی

هزینه تحصیل در اسلوونی در دانشگاه لیوبلیانا با دلار آمریکا محاسبه می گردد. برای دانشجویان اهل اسلوونی 2000 تا 4000 دلار آمریکا و برای دانشجویان بین المللی نیز 2000 تا 4000 دلار آمریکا هزینه دارد. لطفاً توجه داشته باشید که هزینه های دوره متفاوت خواهد بود. همیشه هزینه دقیق برنامه را بررسی کنید و هزینه های احتمالی اضافی را در نظر داشته باشید.

دانشگاه ماریبور در اسلوونی

دانشگاه ماریبور دومین و قدیمی ترین دانشگاه در اسلوانی می باشد. حدود 18000 دانشجو در دانشگاه ماریبور تحصیل می کنند. این دانشگاه دارای هفده دانشکده است که برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهند. دانشگاه ماریبور سبب توسعه منطقه ای شده است و دانشکده های این دانشگاه نه تنها در شهر ماریبور بلکه در سایر نقاط اسلوونی قرار دارند.

مقامات ممتاز آکادمی حرفه ای در این دانشگاه حضور داشته اند که شامل معاونان، مقامات دانشگاهی، محققین و نمایندگان دانشجویان می باشند، که در جلسات دوره ای به منظور تصمیم گیری در مورد سیاست و ساختار این دانشگاه با یکدیگر ملاقات می کنند. هیئت تصمیم گیری در زمینه مدیریت، هیئت مدیره دانشگاه است.

دوره های دانشگاه ماریبور اسلوونی

شورای دانشجویان دانشگاه ماریبور، به ریاست معاونت دانشجویی ریاست دانشگاه، دارای نقش مهمی می باشد و در جلسات دوره ای به بحث در مورد مسائل مربوط به دانشجویان می پردازد. دوره های تحصیلی ارائه شده از سوی دانشگاه ماریبور و دانشکده های عضو آن برنامه های تحصیلات تکمیلی هستند.

برنامه های تحصیل در رشته مورد نظر تحصیلی می توانند در مقطع کارشناسی (تحصیلی یا حرفه ای) برنامه های تحصیلی، درجه اول (مدت 3 یا 4 سال، بستگی به حوزه تحصیل و ویژگی های آن دارد) یا تحصیلات تکمیلی درجه دوم (یک یا دو سال، به استثنای برنامه کارشناسی ارشد عمومی و پزشکی که شش سال طول می کشد) و برنامه های تحصیلات تکمیلی دوره سوم (مدت سه سال به طول می انجامد) را داشته باشند.

هزینه تحصیل در دانشگاه ماریبور اسلوونی

دانشگاه ماریبور با اتخاذ تطبیق برنامه های تحصیلی خود با توجه به الزامات اعلامیه بولونیا موافقت کرده است. از سال تحصیلی 2010/2011 دانشگاه ماریبور تنها دانشجویان دارنده برنامه های تحصیلی بولونیا را می پذیرد. برنامه های تحصیلی توسط دانشکده ها به صورت تمام وقت یا نیمه وقت ارائه می شوند. هزینه های تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان اهل اسلوانی 2000 تا 4000 دلار آمریکا می باشد. جهت دریافت ویزای تحصیلی اسلوونی با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید، مشاورین ما اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *