بازگشایی مرز های کانادا بروی دانشجویان بین المللی

شیوع ویروس کرونا باعث شد تا دانشگاه های بسیاری تعطیل شوند و کلاس های خود را به صورت آنلاین برگزار کنند. در واقع تمامی دوبت ها برای جلوگیری از همه گیری ویروس کووید نوزده اقداماتی را صورت دادند. دولت کانادا هم در این باره اقدامات بسیاری را اعمال کرده است. روند مهاجرت به کانادا نیز در این باره دچار شرایط خاصی شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

با این حال دولت کانادا اقداماتی را برای بازگشایی مرز های خود برای دانشجویان اعمال مرده است. از این رو دانشجویان بین المللی می توانند با شرایط خاصی برای تحصیل در کانادا به صورت حضوری وارد این کشور شوند.

بازگشایی مرز کانادا بروی دانشجویان بین المللی

دولت کانادا بر طبق تصمیمی اعلام کرده است که مرز های خود را برای دانشجویان بین المللی باز می کند. اما این مسئله نیاز به شرایط خاصی دارد. در صورتی که دانشگاه و موسسه مطالعاتی دانشجویان برنامه آماده سازی پیشگیری از ویروس کرونا را داشته باشد و توسط مرجع بهداشت استانی یا ایالتی آن تصویب شده باشد، به دانشجویان اجازه سفر به کانادا و حضور در این کشور برای تحصیل داده می شود. در این میان لازم است تا موسسات و دانشگاه ها مشخصات برنامه های آمادگی خود را برای دولت ایالتی یا استانی خود ارسال نمایند.

این برنامه ها باید شامل جزئیاتی در مورد چگونگی اطلاع رسانی موسسات به دانشجویان بین المللی در مورد شرایط بهداشتی و مسافرت قبل از ورود، کمک به برنامه های قرنطینه ای و راهنمایی یا کمک در تهیه مایحتاج مانند مواد غذایی و دارو در حین قرنطینه باشد. این برنامه ها همچنین باید پروتکل های ایمنی و بهداشتی را در مواردی که دانشجویان با ویروس کرونا برخورد می کنند، ایجاد کنند. اداره مهاجرت و شهروندی و پناهندگی کانادا یعنی IRCC لیست DLI های تایید شده را منتشر می نماید. 

بررسی قوانین ورود به کانادا

این معیار جدید برای کلیه دانشجویان بین المللی صرف نظر از اینکه مجوز تحصیل آنها تأیید شده یا از کجا هستند ، اعمال می شود. با این حال، اداره مهاجرت به مسافران توصیه می کند تا زمانی که کلیه شرایط و کلیه مجوز های لازم را برآورده نکنند، هیچ برنامه سفری را تنظیم نکنند. به منظور سفر به کانادا پس از اجرای این اقدام جدید، دانشجویان بین المللی واجد شرایط باید بدون علامت باشند و برای ورود به کانادا به مدارک مناسب نیاز دارند. خبر خوب این که اعضای خانواده نزدیک دانشجویان نیز می توانند با آن ها به کانادا ورود کنند. این افراد شامل همسر، افراد تحت تکفل، فرزند زیر هجده سال و والدین یا سرپرست قانونی می باشد.

دانشجویان بین المللی و اعضای خانواده همراه باید پس از ورود به کانادا ، از جمله دوره قرنطینه اجباری ۱۴ روزه، کلیه اقدامات بهداشت عمومی را رعایت کنند. اقدامات جدیدی اما برای دانشجویانی که تحصیل آن ها به صورت آنلاین ادامه دارد به وجود آمده است. دانشجویان بین المللی از دولت فدرال خواسته اند که برای دانشجویان معافیت ایجاد کند. بسیاری از آن ها در کشور هایی با دسترسی محدود به اینترنت زندگی می کنند و اختلاف زمانی باعث ایجاد شرایط بسیار سخت برای حضور در کلاس می شود. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *