بازگشایی تدریجی مرز های ژاپن در دوران کرونا

ژاپن یکی از کشور های آسیایی است که افراد زیادی برای مهاجرت به آن اقدام می کنند. مهاجرت به ژاپن با روش ها و راه های بسیاری امکان دارد. این روز ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و تشدید آن در کل دنیا شرایط روش های مختلف مهاجرتی به ژاپن مانند کار در ژاپن یا تحصیل در ژاپن هم تحت تاثیر قرار گرفته است. این کشور نیز همانند سایر کشور ها برای جلوگیری از همه گیری ویروس کرونا شرایط و سختگیری هایی را اعمال کرد. یکی از این کار ها در ارتباط با بستن مرز های این کشور بود. اما با بهبود شرایط، روند بازگشایی تدریجی مرز های ژاپن در دوران کرونا با بررسی تمام جزئیات در حال انجام است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بازگشایی تدریجی مرز ژاپن در دوران کرونا

شیوع بیماری کووید نوزده منجز شد تا کشور های مختلف اقدامات بسیاری برای مقابله با آن صورت دهند. مهاجرت به ژاپن نیز تحت تاثیر این روش همراه با چالش هایی بوده است. از این رو هر روزه احبار جدیدی در این باره منتشر می شود. ژاپن به تدریج مرز های خود را پس از ماه ها محدودیت شدید برای محافظت در برابر بیماری همه گیر ویروس کرونا باز می کند. اما یک کارشناس بهداشت از رهبران این کشور خواست که وضعیت جهانی را زیر نظر داشته باشند و خیلی سریع پیش نروند. از اول اکتبر ورود به ژاپن برای بازدیدکنندگان میان مدت و بلند مدت کمی آسان تر شده است.

مشاغل خاص ، کادر پزشکی و دانشجویان موظف به انجام آزمایش ویروس کرونا در فرودگاه هستند و کارفرما یا مسئولان مدرسه و دانشگاه آن ها باید اطمینان حاصل کنند که آن ها به مدت دو هفته خود را قرنطینه می کنند و به روزرسانی های منظم را به مسئولان بهداشت ارائه می دهند. در این باره نیز وزیر بهداشت ژاپن می گوید که دولت قصد دارد ظرفیت آزمایش در فرودگاه های سراسر کشور را دو برابر کند و به ۲۰ هزار مورد در روز برساند. دولت همچنین در حال بررسی معافیت برخی افراد از دوره قرنطینه ۱۴ روزه است. از مسافران تجاری ژاپنی و از اتباع خارجی با وضعیت اقامت خواسته می شود برنامه هایی را ارائه دهند که شامل مکان مورد نظر برای اقامت آن ها باشد.

اقدامات کشور ژاپن در دوران کرونا

کشور ژاپن اقدامات بسیاری را برای جلوگیری از همه گیری این بیماری صورت داده است. به طور مثال مرکز قرنطینه فرودگاه بین المللی ناریتا با تبدیل چهار سرویس بهداشتی به اتاق بازرسی برای افزایش انتظارات ورود آماده شد. طبق اظهارات اساتید ژاپنی حرکت به سمت بهبود اقتصادی و از سرگیری مبادلات با کشور های خارجی مهم است. اما وقتی صحبت از  بین المللی می شود ، لازم است بین كشور هایی كه با اپیدمی و شرایط سخت بیماری روبرو هستند و کشور هایی که چنین نیستند تفکیک قائل شد. به عنوان مثال اسپانیا ، فرانسه و انگلیس هر روز بیش از 10 هزار مورد جدید را ثبت می کنند و محدودیت های جدیدی را وضع می کنند. از این رو دولت اظهار داشت که اطمینان حاصل کنند که ورود و رفع محدودیت های سفر با شرایط ملی و بین المللی هماهنگ و متناسب است. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *