اقامت اوکراین از طریق فرزند خواندگی

یکی از کشور های اروپای شرقی اوکراین است. اوکراین با کشور های روسیه، بلاروس، لهستان، اسلواکی، مجارستان، رومانی و مولداوی مرز مشترک دارد‌. پایتخت کشور اوکراین شهر کی اف است. زبان رسمی مردم این کشور اوکراینی می باشد. اوکراین از بیست و چهار استان تشکیل شده و پس از روسیه پهناور ترین کشور قاره اروپا محسوب می شود. این کشور را می توان گلوگاه انرژی اروپا دانست. زندگی در اوکراین مزیت های بسیاری دارد که از جمله آن می توان به تحصیل رایگان برای شهروندان اوکراینی اشاره نمود. این کشور جمعیتی بیش از چهل و شش میلیون نفر دارد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به کشور اوکراین این روز ها با افزایش بیشتری مواجه شده و افراد زیادی این کشور را مقصد خود انتخاب می کنند‌. اقامت در این کشور بیشتر از طریق ویزای دانشجویی اوکراین مورد توجه بوده، گرچه روش های دیگری مانند کار در اوکراین یا سرمایه گذاری در اوکراین و … نیز وجود دارد. اما می توان گفت یکی از روش های جالب توجه مهاجرت به کشور اوکراین، اقامت اوکراین از طریق فرزند خواندگی است که در این مقاله به همت محققان گروه موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی به توضیح آن می پردازیم.

شما جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه کنید.

اقامت اوکراین از طریق فرزند خواندگی

مهاجرت به یک کشور جدید و اقامت در آن از روش های مختلفی امکان پذیر است. یکی از این روش ها اقامت از طریق فرزند خواندگی است. در این مقاله ما این روش اقامتی را برای کشور اوکراین بررسی می کنیم و تمام شرایط و جزئیات آن را بیان می نماییم. قبل از هر چیزی ببینیم منظور از فرزند خواندگی چیست؟

فرزند خواندگی به معنی دریافت سرپرستی کودکان بی سرپرست که تحت نظارت و سرپرستی سازمان بهزیستی اوکراین قرار دارند است. سرپرستی کودکان به خانواده هایی که در این زمینه شرایط لازم را داشته باشند و از نظر قانون اوکراین مشکلی نداشته باشند، داده خواهد شد. در صورتی که خانواده مورد تایید قرار گیرد و شرایط آن برای مراقبت از فرزند و حفظ منافع او تایید گردد، گزارش برای صدور حکم قطعی و نهایی به دادگاه داده خواهد شد. اما این شرایط چیست؟ در حقیقت چه شرایطی برای اخذ اقامت از طریق فرزند خواندگی کشور اوکراین وجود دارد؟ خانواده ها باید چه شرایطی برای فرزند خواندگی داشته باشند؟! تا انتهای مقاله با ما همراه شوید تا به پاسخ این سوالات دست پیدا کنیم.

شرایط دریافت پاسپورت اوکراین از طریق فرزند خواندگی

در این بخش از مقاله به بررسی شرایط فرزند خواندگی در کشور اوکراین می پردازیم. دقت داشته باشید که برای دریافت پاسپورت اوکراینی و تابعیت این کشور، باید در ابتدا اقامت دائم کشور اوکراین را به دست آورد و یکی از روش های کسب اقامت دائم این کشور همین روش فرزند خواندگی است. شرایط حضانت بین المللی در کشور اوکراین متفاوت از سایر کشور ها است.

در این کشور برای دریافت فرزند خواندگی ابتدا باید درخواست خود را ثبت کنند. ‌پس از ثبت درخواست و تا مدت زمان برگزاری دادگاه برای دادرسی حضانت فرزند، مدارک مورد نیاز باید به پایگاه اطلاعاتی ارسال شود. پس از این که درخواست ارائه می گردد، در مدت زمان ده روز، پرونده وارد پایگاه اطلاعاتی SDAPCR می شود.

اما روند از این جا پیچیده تر می شود. زمانی که درخواست شما به عنوان خانواده درخواست کننده در سیستم ثبت می شود می توانید با نماینده پایگاه اطلاعاتی به صورت آنلاین در تماس باشید. زمانی که یک سال از ثبت نام بگذرد، برای متقاضیان دعوت نامه ارسال خواهد شد. با داشتن این دعوت نامه افراد می توانند به کشور اوکراین سفر کنند. در این سفر خانواده لازم است تا به بهزیستی کشور اوکراین مراجعه کرده و پرونده های پزسکی را بررسی کنند.‌ آن ها می توانند کودکان را از نزدیک ملاقات کرده و کودکی را برای حضانت انتخاب کنند.

پس از انتخاب کودک، پرونده خانواده در همان منطقه ای که بهزیستی قرار دارد برای قاضی ارسال می گردد. معمولا در همان روز بررسی ها صورت می گیرد و نتیجه به افراد اعلام خواهد شد. اگر با درخواست شما موافقت نشود می توانید اعتراض خود را اعلام نمایید. توجه داشته باشید که قاضی بر اساس مدارک ارائه شده توسط شما تصمیم نهایی خود را اعلام می کند. به همین دلیل است که باید مدارک را کامل و بدون هیچ گونه نقصی ارائه دهید. در این حالت به راحتی می توانید منتطر نتیجه مثبت دادگاه باشید. بهتر است در این راه با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد ‌و تبریز مشورت کنید.‌

شرایط دریافت پاسپورت اوکراین از طریق فرزند خواندگی

شرایط دریافت پاسپورت اوکراین از طریق فرزند خواندگی

مدارک لازم جهت دریافت پاسپورت اکراین از طریق فرزند خواندگی

همان طور که گفتیم روند فرزند خواندگی در کشور اوکراین کمی پیچیده است و برای دریافت نتیجه مثبت و اخذ رضایت دادگاه، بهتر است تا تمام مدارک را به طور کامل تحویل دهید. در این بخش از مقاله مدارک مورد نیاز جهت دریافت حضانت کودک در اوکراین و اخذ پاسپورت اوکراینی را بیان می کنیم.

این مدارک عبارتند از: پاسپورت معتبر و اسکن از آن ، شناسنامه و اسکن از آن، کپی کامل از اسناد رسمی املاک فرد متقاضی، گواهی عدم سو پیشینه ترجمه و تایید شده، گواهی تمکن مالی از بانک، گواهی تمکن مالی به عنوان درآمد های سال های گذشته فرد متقاضی که مورد تایید دفتر اسناد رسمی باشد، گواهی سلامت مورد تایید قرار گرفته، گواهی مبتنی بر صلاحیت شخص برای دریافت فرزند خواندگی از طرف نهاد های مربوطه ( توجه داشته باشید که در این گواهی باید آدرس، شرایط سکونت، شرایط معیشتی، تعداد افراد خانواده و بیوگرافی فرد ذکر شده باشد) ، پرداخت هزینه های مربوط به مدارک، تعهدات شخصی فرد و … . نکته ای که در این روش قابل توجه است این می باشد که یکی از زوجین هم می توانند به تنهایی برای دریافت فرزند خواندگی درخواست دهند اما در این حالت لازم است تا رضایت محضری زوج دیگر به عنوان مدرک ارائه گردد‌.

چه اشخاصی نمی توانند کودکی را به فرزند خواندگی بگیرند؟

اوکراین قانون دقیقی برای فرزند خواندگی دارد. طبق قانون دویست و دوازده کشور اوکراین افرادی که دارای شرایط خاصی باشند نمی توانند کودکی را به فرزند خواندگی قبول کنند. اما این افراد چه خصوصیاتی دارند؟

افرادی که در کلینیک های روانشناسی تحت درمان باشند یا افرادی که در کلینیک های ترک اعتیاد حضور داشته باشند. افرادی که از مواد مخدر و مشروبات الکلی استفاده می کنند. افرادی که با شرایطی ناتوان هستند. اشخاصی که حقوق و دستمزد های دائمی ندارند. کسانی که بیماری آن ها توسط وزارت بهداشت اوکراین در لیست بیماری های سخت قرار گرفته باشد. فردی که به دلیل وضع سلامت نا مناسب نیاز به مراقبت و حضور شخص سومی دارد.

علاوه بر تمام این ها شخص متقاضی به عنوان پدر کودک باید تعهد دهد که هزینه های زندگی طفل را تا سن هجده سالگی پرداخت می کند. دقت کنید که اگر منافع اشخاص متقاضی با منافع کودک در مغایرت باشد نمی توانند برای فرزند خواندگی اقدام کنند. نکته مهم دیگر این که کودک باید زیر پنج سال سن داشته باشد تا بتوانید او را برای فرزند خواندگی انتخاب کنید. اما توجه داشته باشید که اگر خواهران و برداران تنی به طور گروهی توسط یک خانواده به فرزند خواندگی گرفته شوند، محدودیت مربوط به سن کودک و زیر پنج سال بودن از بین می رود‌.

قوانین کشور اوکراین برای فرزند خواندگی

در این بخش از مقاله قوانین کشور اورکراین را در این باره بیان می کنیم. طبق قوانین فرزند خواندگی اگر خانواده ای که اقدام به این کار کرده اند تمایل داشته باشند خواهران یا برادران کودکی را که به فرزند خواندگی پذیرفته اند نزد خود بیاورند، می توانند تمام اطلاعات را از کشور اوکراین درخواست نمایند. حتی اگر یکی از زوجین تمایل داشته باشد کودکی را به فرزندی بپذیرد، گواهی سلامت و گواهی عدم سو پیشینه برای هر دو نفر لازم است.

توجه داشته باشید که اگر کودکی را به فرزند خواندگی قبول می کنید، باید در سال اول حضور کودک ، حداقل سالی یک بار شرایط معیشتی و وضعیت زندگی و سلامت کودک را به دایره کنسولی یا نمایندگی دیپلمات اوکراین ارائه کند. پس از سه سال تا سن هجده سالگی باید هر سه سال یک بار این مسئله را ارائه دهند. دقت کنید که شما باید حق گفت و گو را به نمایندگی کنسولی یا تماینده دیپلمات دهید تا با کودک ارتباط برقرار کند.

قوانین کشور اوکراین برای فرزند خواندگی

نکته مهم این است که کودک اوکراینی تا سن هجده سالگی حق داشتن تابعیت اوکراینی را دارد. شما باید نام کودک و آدرس محل اقامت او را در کنسولگری یا سفارت اوکراین ثبت نمایید. توجه داشته باشید که سن شما باید بیش از بیست و پنج سال باشد تا بتوانید طبق قوانین اوکراین برای فرزند خواندگی اقدام کنید. تفاوت سنی متقاضی فرزند خواندگی با کودک طبق قوانین باید بیش از پانزده سال باشد. اگر متقاضیان طلاق گرفته باشند این وضعیت طبق قوانین اوکراین قابل قبول است. متقاضیان طبق قانون اوکراین می توانند فرزند خوانده دیگر یا کودک بیولوژیکی خود را داشته باشند و باز اقدام به فرزند خواندگی کنند.

مزایای اقامت در اوکراین از طریق فرزند خواندگی

ما در بخش های قبل این مقاله تمام شرایط و نکات مربوط به فرزند خواندگی را بررسی کردیم و قوانین کشور اوکراین را بیان نمودیم. اما بیینیم اقامت در اوکراین از روش فرزند خواندگی چه مزایایی می تواند داشته باشد. وقتی شما از این طریق به اقامت دائم اوکراین دست می یابید اول از همه نیازی نیست که سالیانه کارت اقامت خود را تمدید کنید. در این حالت شما بدون محدودیت زمانی می توانید در اوکراین زندگی کنید. با اخذ اقامت اوکراین شما می توانید به طور آزادانه به کشور های جهان از جمله کشور های اتحادیه اروپا و آمریکا سفر کنید. با اقامت در اوکراین می توانید به راحتی سرمایه گذاری در اوکراین انجام دهید یا به خرید ملک در اوکراین اقدام کنید.

از دیگر مزیت ها می توان به حق و اجازه کار بدون داشتن ویزای کاری اوکراین اشاره نمود. علاوه بر آن می توانید به سرعت و با راحتی تمام برای اخذ ویزای شنگن اقدام کنید. یکی از مزیت های دیگر آن این است که شما می تواند برای دریافت وام از بانک های اوکراینی اقدام کنید. پس از این که شما اقامت دائم‌ را از طریق فررند خواندگی دریافت کردید، می توانید برای شهروندی کشور اوکراین و اخذ ویزای اوکراین اقدام کنید. با زندگی در کشور اوکراین می توانید از تمام امکانات تحصیلی و استاندار ها بالای زندگی در این کشور برخوردار شوید‌.

سوالات متداول در ارتباط با اقامت اوکراین از طریق فرزند خواندگی

  1. برای اخذ اقامت اوکراین از طریق فرزند خواندگی فرد متقاضی باید چند سال سن داشته باشد؟

    اگر فردی قصد دارد در اوکراین فرزندی را قبول کند باید بیشتر از بیست و پنج سال سن داشته باشد.

  2. آیا با فرزند خواندگی در اوکراین می توان اقامت دائم و تابعیت این کشور را به دست آورد؟

    بله با پذیرش یک کودک به عنوان فرزند خوانده می توان در ابتدا اقامت دائم اوکراین و سپس پاسپورت اوکراینی را بدست آورد.

  3. آیا افرادی که در کلینیک های روانی یا ترک اعتیاد تحت درمان هستند می توانند اقامت اوکراین از طریق فرزند خواندگی را بدست آورند؟

    خیر یکی از شرایط فرزند خواندگی در اوکراین سلامت جسمی و روانی فرد متقاضی است.

  4. آیا یک نفر از زوجین می تواند برای فرزند خواندگی در اوکراین اقدام کند؟

    بله ولی در این صورت باید رضایت نامه همسر خود را داشته باشد و همچنین هر دو گواهی سلامت روان و عدم سو پیشینه خود را ارائه دهند.

  5. آیا برای به فرزندی پذیرفتن کودک در اوکراین شرایط سنی کودک مطرح است؟

    بله کودک باید زیر پنج سال سن داشته باشد و تفاوت سنی کودک با شخص متقاضی پانزده سال به بالا باشد.

  6. آیا می توان کودکی با خواهران یا برادران را به طور جمعی به فرزند خواندگی در اوکراین پذیرفت؟

    بله و در این حالت شرط محدودیت سنی زیر پنج سال برداشته خواهد شد.

  7. اولین قدم برا اقامت اوکراین از طریق فرزند خواندگی چیست؟

    در اولین قدم شما باید درخواست خود را ارائه داده تا در سیستم اطلاعاتی SDAPCR ثبت شود و سپس به طور آنلاین در تماس باشید.

  8. اگر متقاضی فرزند خواندگی خود کودکی داشته باشد یا در گذشته اقدام به فرزند خواندگی کرده باشد باز هم می تواند برای گرفتن فرزند در اوکراین اقدام کند؟

    بله متقاضی ختی با داشتن کودک بیولوژیکی یا فرزند خوانده دیگری باز هم می تواند برای این امر اقدام کند.

  9. آیا پس از اقامت در اوکراین از طریق فرزند خواندگی لازم است تا وضعیت کودک گزارش شود؟

    بله در سه سال اول باید سالی حداقل یک بار و در سال های بعد هر سه سال یک بار وضعیت سلامتی و معیشت کودک گزارش شود.

  10. آیا افرادی که حقوق و دستمزد دائمی ندارند می توانند برای فرزند خواندگی در اوکراین اقدام کنند؟

    خیر مسايل مالی برای دریافت کودک و فرزند خواندگی در اوکراین بسیار مهم است.

  11. شخص که به عنوان پدر کودک فرزند خوانده در اوکراین محسوب می شود چه تعهدی باید بدهد؟

    شخص باید تعهد دهد که تا سن هجده سالگی به طور کامل از کودک حمایت کند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

6 دیدگاه برای “اقامت اوکراین از طریق فرزند خواندگی

  1. مریم گفت:

    سلام برای مهاجرت از طریق تولد فرزند هم شما کار میکنید؟؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بسته به شرایط شما دارد. اکثر کشور ها در صورتی امکان پذیر است که حداقل یکی از والدین اقامت آن کشور را داشته باشد.

  2. Ellahe گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم اونجا هم مثل ایران باید خونه داشته باشی یا چیزی به اسم فرزند باید بزنیم . و درامد ثابت باید ایران داشته باشیم یا اوکراین

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      سلام
      سوال تون رو درست متوجه نشدم، برای چی باید خونه داشته باشید؟

      1. Ellahe گفت:

        ایران زمانی که بچه میخواید باید خونه داشته باشی چیزی به اسم فرزند بزنیم‌ . من میتونم‌ تلفنی از شما مشاوره بگیرم

        1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

          سلام
          بله میتونید تماس بگیرید، من درست متوجه سوال تون نمیشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *