اقامت اسلوونی از طریق ازدواج

روش های بسیار زیادی برای دریافت اقامت کشور های مختلف وجود دارد که هر کدام از این روش ها به طور قطع دارای شرایط ویژه ای است. یکی از روش های اخذ اقامت در کشور جدید ازدواج است. از این رو در این با مقاله ما به بررسی اقامت اسلوونی از طریق ازدواج پرداخته ایم. ازدواج و قوانین ازدواج در هر کشور شرایط خاص خود را دارد و می بایست با توجه به این شرایط خاص برای ازدواج اقدام نمود. این شرایط برای افرادی که قصد دارند برای مهاجرت از ظریق ازدواج وارد کشوری جدید شوند سخت تر خواهد بود. از این رو داشتن اطلاعات لازم در این زمینه بسیار مفید خواهد بود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای مهاجرت به اسلوونی علاوه بر مهاجرت از طریق ازدواج در اسلوونی می توانید به روش های دیگری نیز اقدام نمایید. هر کدام از این روش ها با توجه به شرایط هر فرد سنجیده می شوند و شخص می تواند بر مبنای شرایط شخصی خود یکی از این موارد را انتخاب نماید. از جمله دیگر روش های مهاجرت به اسلوونی عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به اسلوونی، مهاجرت کاری به اسلوونی، مهاجرت سرمایه گذاری به اسلوونی، مهاجرت از طریق ثبت شرکت در اسلوونی، مهاجرت از طریق تولد فرزند در اسلوونی و … . برای اطلاع از تمام جزئیات می توانید به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی های فعال در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز است.

اقامت اسلوونی از طریق ازدواج

یکی از روش های متداول برای مهاجرت به اسلوونی روش ازدوج در اسلوونی است. بسیاری از افرادی که قصد دارند در اسلوونی ازدواج کنند به دنبال پرسش این پاسخ هستند که با ازدواج در این کشور آیا می توانند به اقامت دائم اسلوونی دست پیدا کنند؟! در این مقاله ما به بررسی همین موضوع می پردازیم و نکات بسیاری را در این زمینه و برای اطلاع از اخذ اقامت در اسلوونی از طریق ازدواج برای شما بیان خواهیم کرد.

ازدواج در کشور اسلوونی همانند سایر کشور ها تابع قوانین و شرایط خاصی است که می بایست به بررسی آن ها پرداخت تا بتوان در این کشور به مرحله ازدواج رسید. شرایط خاص ازدواج در اسلوونی را در بخش های بعد بیان می کنیم. در ابتدا برای بررسی شرایط زندگی در اسلوونی و هزینه های زندگی در اسلوونی به بررسی کشور اسلوونی می پردازیم تا با این کشور آشنایی مختصری پیدا کنیم.

آشنایی با اسلوونی جهت ازدواج در این کشور

در این بخش به معرفی کشور اسلوونی می پردازیم. اسلوونی یا همان جمهوری اسلوونی کشوری است که در جنوب اروپای مرکزی قرار گرفته و با کشور های ایتالیا، اتریش، کرواسی و مجارستان مرز مشترک دارد. پایتخت کشور اسلوونی شهر لیوبلیانا است و بزرگ ترین شهر در این کشور محسوب می شود. زبان رسمی مردم در این کشور اسلونیایی است و جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر دارد. مساحت کشور اسلوونی بیست هزار و دویست و هفتاد و سه کیلومتر مربع می باشد و اکثر جمعیت این کشور در شهر لیبوبلیانا زندگی می کنند. اسلوونی کشوری جزو اتحادیه اروپا و سازمان ناتو است که واحد پول و ارز رسمی آن یورو می باشد.

ازدواج در اسلوونی

در این قسمت از مقاله در ارتباط با ازدواج در اسلوونی صحبت می کنیم. ثبت ازدواج در این کشور همانند باقی کشور ها دارای شرایطی خاص است. البته توجه داشته باشید که برای مهاجرت به اسلوونی شما می توانید از طریق کار در اسلوونی یا تحصیل در اسلوونی یا به عبارتی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی اقدام نمایید. اما دقت داشته باشید که در زمینه ازدواج در کشور اسلوونی زوجینی که می خواهند رابطه خود را رسمی کنند و در کشور اسلوونی ازدواج کنند ، باید ازدواج خود را در دفتر ثبت نام اسلوونی ثبت نمایند.

حضور در این دفاتر ثبت در کشور اسلوونی الزامی است و زوجین می توانند پس از آن هم مراسم مذهبی خود را اجرا نمایند. افرادی که از خارج از کشور اسلوونی قصد دارند وارد این کشور شوند و برای ازدواج در اسلوونی اقدام نمایند لازم است تا با وکلای مجرب موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مشورت نمایند. اما نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید شرایط اصلی ازدواج در کشور اسلوونی است. این شرایط نکات بسیار مهمی را به ما یاد آور خواهد شد.

ازدواج در اسلوونی

ازدواج در اسلوونی

شرایط اصلی ازدواج در اسلوونی چیست؟

اطلاع یافتن از شرایط اصلی ازدواج در کشور اسلوونی برای افرادی که قصد اقامت در اسلوونی را برای ازدواج در این کشور دارند راحت تر می کند. از این رو در این بخش به بررسی این موارد مهم می پردازیم. یکی از اصلی ترین شرط های قانونی برای امکان ازدواج در کشور اسلوونی ، داشتن سن حداقل هجده سال است. این قانون هم برای خانم ها و هم برای آقایان قابل اجرا است و هر دو باید بالای هجده سال سن داشته باشند.

در شرایطی که شخص سن زیر هجده سال داشته باشد ، رضایت والدین او برای ازدواجش لازم خواهد بود. زوجینی که در این کشور قصد ازدواج را دارند می بایست به این نکته توجه داشته باشند که طبق قوانین اسلوونی این افراد نمی توانند با هم خون یا فرزند خوانده خود ازدواج کنند. طبق قانون اسلوونیایی ، خارجی ها می توانند به راحتی با یک تبعه اسلوونیایی ازدواج کنند و در این کشور حضور داشته باشند.

اما نکته ای که ممکن است برای شما جالب تر باشد این است که یک زوج می توانند در کشور اسلوونی ازدواج کنند در حالی که هیچ کدام از آن دو تابعیت اسلوونی و پاسپورت اسلوونی را نداشته باشند. برای داشتن یک ازدواج معتبر در اسلوونی صرفا لازم است که این زوج دو شاهد در زمان ثبت ازدواج و مراسم مذهبی خود داشته باشند.

مراحل ثبت ازدواج در اسلوونی چگونه است؟

اگر تصمیم دارید که در اسلوونی ازدواج کنید ، اولین قدم ثبت ازدواج در یک دفتر ثبت ازدواج در یکی از شهر های اسلوونی است. توجه داشته باشید که در این حالت لازم است تا هر دو شریک در دفتر ثبت که ازدواج در آن ثبت می گردد، ثبت نام کنند. اشخاصی که می خواهند در اسلوونی ازدواج کنند می توانند پیش از موعد مقرر در طی مدت شش ماه تا دو هفته قبل از تاریخ تعیین مراسم عروسی ، مراحل ثبت ازدواج را انجام دهند.

معمولاً ثبت سوابق ازدواج حاوی اطلاعات اساسی در مورد عروس و داماد و همچنین اطلاعات مربوط به شاهدان است. این اطلاعات عبارتند از: تاریخ و محل ازدواج، نام داماد و عروس ، سن ، محل تولد ، نام والدین و مذهب. اما توجه داشته باشید که گواهی ازدواج در اسلوونی پس از ازدواج مدنی در این کشور صادر می گردد.

مدارک لازم برای ثبت ازدواج در اسلوونی چیست؟

هنگام ثبت نام ، زوجین اعلام می کنند که شرایط لازم برای یک ازدواج معتبر را رعایت می کنند و تصمیم خود را مطابق میل شخصی و بدون اجبار گرفته اند. افراد متقاضی ازدواج در اسلوونی لازم است مجموعه ای از اسناد و مدارک را ارائه دهند. از جمله این اسناد و مدارک عبارتند از: شناسنامه ، گواهی ای که ثابت کند افراد در حال حاضر مجرد هستند و قادر به ازدواج در اسلوونی خواهند بود، اسنادی که حاکی از طلاق همسر قبلی یا فوت همسر قبلی شخص متقاضی ازدواح است ( در مورد اشخاصی که قبلاً ازدواج کرده بودند) و گذرنامه های افراد (در مورد ازدواج شهروندان خارجی در کشور اسلوونی).

افراد خارجی متقاضی ازدواج در اسلوونی باید مواردی را در نظر داشته باشند. از جمله این موارد عبارتند از: ارائه سند معتبر برای اجازه و سفارش ازدواج می تواند توسط سفارت صادر شود. ارائه گواهی عدم منع قانونی برای ازدواج ضروری است. در مورد اتباع بیگانه که قبلاً ازدواج کرده اند و ازدواج را با طلاق به پایان رسانده اند ، ارائه اسناد طلاق یا حکم ابطال اجباری است. توجه داشته باشید که اسناد طلاق باید در محضر دادگاه اسلوونی ارائه شود و دادگاه با بررسی های کامل تاکید کند که این سند طلاق در کشور اسلوونی معتبر است. در شرایطی که شهروند خارجی متقاضی ازدواج نمی تواند در لحظه ای که باید تمام این اسناد به مقامات محلی ارائه شود ، در کشور اسلوونی حضور پیدا کند ، این مراحل می تواند از طریق وکالت نامه به یک وکیل تکمیل شود.

مراسم های ازدواج در اسلوونی باید در کجا برگزار شود؟

شما به عنوان یک فرد که قصد دارید در اسلوونی ازدواج کنید باید با این قانون آشنا شوید که مراسم عروسی در اسلوونی شرایط خاصی دارد. از این رو در ادامه این قسمت از مقاله در ارتباط با این که مراسم عروسی در اسلوونی کجا باید برگزار شود صحبت می کنیم. به عنوان یک قاعده کلی ، بیشتر ازدواج های ثبت شده اسلوونی در مکان هایی انجام می شود که طبق قانون محلی مورد تایید باشد.

با این حال مراسم ازدواج خانوادگی که در اسلوونی با نام مراسم ازدواج مدنی شناخته می شود، می تواند در خارج از واحد های مورد تایید ویژه ازدواج اتفاق بیفتد البته به شرطی که زوج دلیل محکمی برای این امر ارائه دهند. به طور مثال یکی از آن ها دچار بیماری خاصی باشد. البته توجه داشته باشید که تمام قوانین و شرایط فوق می توانند منتفی شوند و شما در هر مکانی مراسم ازدواج خود را برگزار نمایید. اما لازم است تا شرایطی را در این زمینه رعایت نمایید. در این حالت افراد متاهل باید هزینه های مربوط به این مدل از مراسم خود را به طور کامل پرداخت نمایند.

روند اخذ اقامت در اسلوونی از طریق ازدواج

دقت کنید تمام بررسی هایی که تا به این بحش صورت دادیم، به این منظور بود که بتوانیم در زمینه اخذ اقامت اسلوونی از طریق ازدواج صحبت کنیم. در حقیقت فردی که در کشور اسلوونی ازدواج می کند با داشتن شرایطی می تواتد روند اخذ اقامت اسلوونی را با سرعت بیشتری پیش ببرد. توجه داشته باشید افرادی که با تبعه اسلوونی ازدواج می کنند می تواتنند به راحتی در ابتدا اخذ اقامت دائم اسلوونی را داشته باشند و پس از آن نیز برای دریافت پاسپورت اسلوونی اقدام کنند.

روند اخذ اقامت در اسلوونی از طریق ازدواج

روند اخذ اقامت در اسلوونی از طریق ازدواج

برای تمدید اقامت اسلوونی در ابتدتی امر شرایط به این صورت است که می بایست حداقل سه سال از ازدواج شخص در اسلوونی گذشته باشد و یک سال هم از زندگی او در اسلوونی زمان گذشته باشد. در این صورت می توان کارت تمدید اقامت را دریافت نمود. اما برای اخذ اقامت دائم در اسلوونی از طریق ازدواج، شرایط به شرح زیر است. در ابتدا این که فرد باید حداقل سن هجده سال را داشته باشد. نکته دوم این که تابعیت قبلی شخص باید لغو شده باشد.‌ در ادامه باید به این نکته توجه داشته باشید که فرد باید به مدت ده سال در اسلوونی زندگی کرده باشد و قبل از ارائه درخواست خود نیز پنج سال به صورت مداوم در این کشور باشد.

توجه داشته باشید که فرد می بایست بر زبان اسلوونیایی تسلط داشته باشد و هیچ گونه سو پیشینه ای هم نداشته باشد. البته دقت کنید که این شخص نباید از زندگی در اسلوونی منع شده باشد. دقت کنید که در این زمینه تعهدات مالیاتی هم لازم است. در نهایت پس از بررسی شرایط و اخذ اقامت دائم اسلوونی می توان برای دریافت تابعیت و پاسپورت اسلوونی نیز اقدام نمود.

سوالات متداول در ارتباط با اقامت اسلوونی از طریق ازدواج

  1. آیا اسلوونی کشوری مناسب برای زندگی و ازدواج است؟

    بله اسلوونی یکی از کشور های اروپایی با شرایط مناسب برای زندگی می باشد.

  2. شرایط سن برای ازدواج در اسلوونی چگونه است؟

    در اسلوونی هر کدام از زوجین می بایست بالای هجده سال سن داشته باشند.

  3. آیا امکان ازدواج افراد زیر هجده سال در اسلوونی است؟

    خیر مگر در حالتی که والدین هر کدام از زوجین در این زمینه رضایت خود را اعلام نمایند.

  4. آیا زوجینی که تابعیت اسلوونی ندارند می توانند در این کشور ازدواج کنند؟

    بله در اسلوونی امکان ازدواج حتی برای افرادی که تابعیت این کشور را ندارند موجود می باشد.

  5. شرط داشتن ازدواج معتبر در اسلوونی چیست؟

    شرط اصلی داشتن ازدواج معتبر در این کشور داشتن دو شاهد در زمان ازدواج است.

  6. اولین قدم برای ثبت ازدواج در اسلوونی چیست؟

    اولین قدم ثبت ازدواج در یک دفتر ثبت ازدواج در یکی از شهر های اسلوونی است.

  7. مدارک لازم برای ثبت ازدواج در اسلوونی چیست؟

    این مدارک عبارتند از: شناسنامه، گواهی تجرد، گواهی طلاق یا گواهی فوت همسر قبلی و … .

  8. آیا افراد خارجی نیاز به ارائه اجازه برای ازدواج در اسلوونی دارند؟

    بله افراد خارجی باید نوعی مجوز را از سفارت دریافت نمایند.

  9. شرایط ازدواج فردی که قبلا ازدواج کرده در اسلوونی چگونه است؟

    شرط اطدواج این افراد این است که یا حتما حکم طلاق همسر سابق خود را ارائه نمایند یا این که حکم فوت همسر قبلی را ارائه کنند.

  10. آیا امکان اخذ اقامت اسلوونی از طریق ازدواج وجود دارد؟

    بله در اسلوونی می تواند با ازدواج اقامت را کسب نمود.

  11. با چند سال زندگی در اسلوونی می توان اقامت اولیه را تمدید نمود؟

    پس از یک سال زندگی در اسلوونی و سه سال گذشت از زمان ازدواج، می توان اقامت اولیه را تمدید کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *