اعزام نیروی کار ماهر به کانادا

برنامه فدرال نیروهای متخصص و ماهر برای افرادی است که به علت داشتن تخصص در یک حرفه، واجد شرایط هستند و می خواهند از این طریق اقامت دائم کانادا را کسب کنند. در این مقاله از موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی قصد داریم تا سیستم اعزام نیروی کار ماهر به کانادا را بررسی کنیم و جزئی ترین نکات آن را برشمریم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اعزام نیروی کار ماهر به کانادا

کشور کانادا به کارکنان ماهر و متخصص بسیار نیاز دارد. یکی از اهداف اصلی مهاجرت به کانادا ورود در بازار کار است و از کارگران ماهر و متخصص که به رشد اقتصادی این کشور کمک می کنند استقبال زیادی می شود. کارکنان ماهری که دارای مجوز اقامت دائم کانادا هستند از نظر اقتصادی و رشد نیروی کار بسیار ارزشمند هستند. نیروی کار متخصص که موفق به دریافت ویزای Canadian Immigration ( اقامت دائم ) می شود، می تواند با خانواده خود به کانادا مهاجرت کند.

هر فرد به عنوان کارمند ماهر یا متخصص گزینه های مهاجرتی متعددی دارد. به عنوان مثال ممکن است برخی از افراد واجد شرایط درخواست برای ویزای Canada’s Federal Skilled Worker Class باشند. یا افرادی که قصد کار کردن در کبک را دارند، Quebec Skilled Worker Program گزینه مناسبی برای مهاجرت آن افراد و خانواده شان خواهد بود. علاوه بر این اگر محل و استان مورد نظر خود را برای اقامت مشخص کرده باشید، ممکن است بتوانید درخواست خود را از طریق یکی از برنامه های Provincial Nominee Programs ارسال کنید.

برنامه های اعزام نیروی کار ماهر به کانادا

    • Federal Skilled Worker Program:
    • این برنامه برای افرادی مناسب است که سابقه کاری مشخصی داشته باشند و قصد کار در یکی از استان های کانادا به جز کبک را داشته باشند.
    • Quebec Skilled Worker :
    • کارکنان ماهری که قصد مهاجرت به استان کبک را دارند، ممکن است بتوانند از طریق این برنامه درخواست خود را ارسال کنند.
    • Provincial Nominee Programs :
    • اکثر استان ها دارای برنامه جذب نیروی ماهر خارجی (skilled worker programs) اختصاصی خود هستند. این نوع برنامه ها به متقاضیان این امکان را می دهد تا nomination certificate استانی را به سرعت دریافت کنند. در اکثر موارد متقاضیان با این گواهی (nomination certificate ) می توانند سریع تر از سایر برنامه های مهاجرتی به کانادا نقل مکان کنند. اکثر کارفرمایان کانادایی بسیار در تلاشند تا هر چه سریع تر نیروی ماهر خارجی را جذب کنند. اگر پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی دریافت کردید ممکن است واجد شرایط ارسال درخواست از طریق این برنامه باشید.

جزئیات امتیاز دهی اکسپرس انتری برای اعزام نیروی کار ماهر به کانادا

جزئیات امتیاز دهی اکسپرس انتری برای اعزام نیروی کار ماهر به کانادا

جزئیات امتیاز دهی اکسپرس انتری برای اعزام نیروی کار ماهر به کانادا

جزئیات امتیاز دهی اکسپرس انتری برای اعزام نیروی کار ماهر به کانادا

جزئیات امتیاز دهی اکسپرس انتری برای اعزام نیروی کار ماهر به کانادا

اعزام نیروی کار ماهر به کانادا از طریق اکسپرس انتری

اکسپرس اینتری یک سیستم انتخاب برای مهاجرت کاری به کانادا است که برای انتخاب کارگران ماهر بطبق شرایط مهاجرت به کانادا طراحی شده است. اکسپرس اینتری یک فرایند کاملا الکترونیکی است که شامل دولت فدرال، دولت های استانی و کارفرمایان کانادایی می شود.برای بهتر کردن نیازهای خود، لطفا انتخاب کنید که آیا شما یک کاندیدای بالقوه برای مهاجرت به کانادا یا یک کارفرمای کانادایی علاقمند به استخدام کارگران ماهر هستید.

سیستم رتبه بندی جامع داوطلبان واجد شرایط برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری به بخش های زیر تقسیم می شود:

  • عوامل اصلی سرمایه انسانی؛
  • عوامل انتقال مهارت؛ و
  • عوامل دیگری که مربوط به کاندید استان، یک پیشنهاد شغلی ترتیب داده شده، تجربه تحصیلی کانادا، یک خواهر و برادر در کانادا، و / یا توانایی زبان فرانسه.
اعزام نیروی کار ماهر به کانادا از طریق اکسپرس انتری

اعزام نیروی کار ماهر به کانادا از طریق اکسپرس انتری

افت امتیاز سیستم رتبه بندی جامع

در مجموع، 1200 امتیاز در سیستم رتبه بندی جامع وجود دارد. برای کاندیداهای بدون همسر یا شریک زندگی این امتیازات وجود دارد:

  • حداکثر 500 امتیاز برای عوامل اصلی سرمایه انسانی؛
  • حداکثر 100 امتیاز برای عوامل انتقال قابلیت مهارت؛ و
  • 600 امتیاز برای عوامل دیگر (از جمله کاندید استانی، یک پیشنهاد شغلی ترتیب داده شده، تجربه تحصیلی کانادا، یک خواهر و برادر در کانادا و / یا توانایی زبان فرانسه) در دسترس است.

برای کاندیداهای همراه با همسر یا شریک زندگی مشترک، این امتیازات وجود دارد:

  • حداکثر 460 امتیاز برای عوامل اصلی سرمایه انسانی متقاضی اصلی؛
  • حداکثر 40 امتیاز برای عوامل اصلی سرمایه انسانی همسر یا شریک قانونی؛
  • حداکثر 100 امتیاز برای عوامل انتقال قابلیت مهارت؛ و
  • 600 امتیاز برای عوامل دیگر (از جمله کاندید استان، یک پیشنهاد شغلی ترتیب داده شده، تجربه تحصیلی کانادا، یک خواهر و برادر در کانادا و / یا توانایی زبان فرانسه) در دسترس است.

6 ژوئن 2017، تغییرات در سیستم رتبه بندی جامع شامل امتیازات اضافی برای داوطلبان با مهارت زبان فرانسوی و داوطلبان با یک خواهر یا برادر و برادر در کانادا می شود.

مهارت زبان فرانسوی

  • 15 امتیاز اضافی برای داوطلبان فرانسوی که معیارهای مناسب کافی را دارند (معادل نمره زبان کانادایی 7) یا توانایی بهتر فرانسوی، و نتایج آزمون زبان انگلیسی CLB 4 یا پایین تر، و یا هیچ آزمون زبان انگلیسی شرکت نکرده اند، تعلق می گیرد.
  • 30 امتیاز اضافی برای داوطلبان فرانسوی که مهارت کافی یا بهتری را در زبان فرانسه اثبات می کنند و همچنین نتیجه آزمون زبان انگلیسی CLB 5 یا بهتر به ثبت میرسانند.

خواهر و برادر در کانادا

  • 15 امتیاز اضافی برای داوطلبان با یک خواهر و برادر در کانادا که یک شهروند کانادا یا یا مقیم دائم که حداقل 18 سال سن دارد. این امتیازات نیز ممکن است در صورتی که همسر یا شریک زندگی داوطلب دارای یک خواهر و برادر در کانادا باشد، اعطا می شود. داوطلب یا همسر یا شریک زندگی مشترک او باید یک مادر یا پدر مشترک با خواهر یا برادرش در کانادا داشته باشد. این رابطه می تواند از طریق خون، فرزند خواندگی، ازدواج و یا قانونی شکل گرفته باشد.

سن

  • با همسر همراه (حداکثر امتیاز ممکن: 100) بدون همراه همسر (حداکثر امتیاز ممکن: 110)

سطح تحصیلات با همراه همسر

  • (حداکثر امتیاز ممکن: 140 برای PA، برای همسر 10) بدون همسر همراه (حداکثر امتیاز ممکن: 150)
  • مهارت زبان اول (انگلیسی یا فرانسوی)

معیار زبان کانادایی (CLB)

  • با همسر همراه (حداکثر امتیاز ممکن: 128 برای PA، برای همسر 20) بدون همسر همراه (حداکثر امتیاز ممکن: 136)

تجربه کار کانادا

  • تعداد سالها با همسر همراه (حداکثر امتیاز ممکن: 70 برای PA، برای همسر 10) بدون همراه همسر (حداکثر امتیاز ممکن: 80)

برنامه های کارگر ماهکاندید استانی کانادا (PNP) Provincial Nominee (PNP)

برای دریافت گواهی کاندید شدن از یک استان کانادا (به جز کبک)600 امتیاز؛ امتیازات پیشنهاد مناسب شغلی:

  • برای یک پیشنهاد مناسب شغلی از کارفرمای کانادایی در صورتی که این پیشنهاد در موقعیتی باشد که در مشاغل مدیریت ارشد گروه اصلی 00 قرار داشته باشد. 200 امتیاز.
  • برای یک پیشنهاد مناسب شغلی از کارفرمای کانادایی در صورتی که پیشنهاد یک انتخابی دیگر از استخدام برنامه ریزی شده باشد 50 امتیاز

امتیاز تجربه تحصیلی کانادا

اگر کاندید دارای مدرک معتبر برای یک یا دو سال پس از برنامه متوسطه در کانادا باشد، 15 امتیاز اگر کاندید یا:

  • دارای مدارک تحصیلی معتبر از یک برنامه پس از دوره سه ساله یا بیشتر، یا
  • دارای مدارک تحصیلی معتبر از یک برنامه در سطح دانشگاه در سطح کارشناسی ارشد ویا در سطح ورودی برای تمرین درجه حرفه ای برای شغلی که در ماتریکس دسته بندی شغلی ملی در سطح مهارت A فهرست شده برای صدور مجوز توسط یک نهاد تنظیم کننده استانی مورد نیاز است، یا
  • دارای مدارک تحصیلی معتبر از یک برنامه در سطح دانشگاه در سطح مقطع دکترا 30 امتیاز

اعزام نیروی کار ماهر به کانادا از طریق برگزیدگی در برنامه های استانی

انتخاب استانی یک مسیر ارزشمند برای اقامت دائم کانادا ارائه می دهد. برنامه های انتخاباتی استان (PNP) به ایالات و مناطق کانادا اجازه می دهد تا افرادی را که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند و کسانی که مایل به اقامت در یک استان خاص هستند را انتخاب کنند.

هر استان و منطقه کانادایی (به جز نونووت و کبک) برنامه مهاجرت استانی منحصر به فرد خود را دارد. هر PNP دارای حداقل یک جریان مهاجرتی است که با سیستم انتخاب مهاجرت فدرال Express Entry هماهنگ شده است.

کاندیدا های استانی که تحت این جریان Express Entry هستند به عنوان “کاندید ارتقا یافته ” شناخته می شوند و به داوطلبان شرکت Express Entry امتیاز 600 \”سیستم رتبه بندی جامع\” (CRS)تعلق می گیرد.

با بیش از 80 جریان مهاجرت استانی، کشف مسیر مهاجرت کانادا که برای شما مناسب است، ممکن است چالش برانگیز باشد. کانادا PNP Finder طراحی شده است که به شما کمک می کند مسیر درست مهاجرت خود را به محل اقامت دائم کانادا پیدا کنید.

اعزام نیروی کار ماهر به کانادا از طریق برگزیدگی در برنامه های استانی

اعزام نیروی کار ماهر به کانادا از طریق برگزیدگی در برنامه های استانی

درخواست اقامت دائم کانادا با کاندید شدن استانی

برنامه های کاندید استان در سراسر کانادا به طور فعال به دنبال حفظ و جستجو اتباع خارجی واجد شرایط با انجام پردازش درخواست اقامت دائم کانادا هستند.

این که یک گواهی کاندید شدن استانی از طریق اکسپرس اینتری یا خارج از سیستم انتخاب صادر شود، یک کاندید هنوز مجبور است یک درخواست جداگانه برای وضعیت دائمی (PR) به IRCC ارسال کند.

برنامه نامزدی مهاجرین آلبرتا (AINP)

برنامه مهاجرت استانی آلبرتا شامل سه دسته است: جریان فرصت آلبرتا، جریان Express Entry آلبرتا، و جریان کارآفرین کارفرمای خود. این استان کاندیدهای استانی از اتباع خارجی را انتخاب می کند که معیارهای خاص برنامه را برآورده می کنند و قصد اقامت در این استان را دارند.

برنامه انتخاب استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP)

BC PNP شامل مهاجرت افراد با مهارت، Express Entry BC و مهاجرت افراد کارآفرین است. این جریان ها به گروه هایی تقسیم می شوند که کارگران ماهر، فارغ التحصیلان بین المللی و متخصصان دیگر را با مهارت، تجربه و صلاحیت های موردنیاز در BC هدف قرار می دهند.

برنامه انتخاب استانی مانیتوبا (MPNP)

برنامه مهاجرت استانی در مانیتوبا شامل جریان هایی است که برای تعیین کارگران ماهر و خانواده هایشان که مایل به کار و زندگی در استان برای همیشه هستند، طراحی شده است. MPNP در حال حاضر تمدید می شود.

برنامه انتخابی استان نیوبرانزویک (NBPNP)

NBPNP برنامه مهاجرت استانی نیوبرانزویک است که جریان کارآفرینان، فارغ التحصیلان بین المللی، کارگران ماهر با پشتیبانی کارفرمایان و کارگران ماهر در سیستم انتخاب اکسپرس دولت فدرال را هدف قرار می دهد.

برنامه انتخابی استان نیوفاندلند و لابرادور (NLPNP)

NLPNP درخواست مهاجرت از کارگران ماهر، فارغ التحصیلان بین المللی و کارآفرینان را می پذیرد که معیارهای خاص برنامه مانند یک شغل یا پیشنهاد شغلی را برآورده می کنند و قصد اقامت دارند و توانایی برای ثبت برنامه اقتصادی در این استان وجود دارد.

برنامه انتخابی مناطق شمال غربی (NTNP)

مناطق شمال غربی درخواست های مهاجرت اقتصادی را برای اقامت در شمال کانادا تحت دو جریان اصلی پذیرفته اند – کارفرما و بازرگانی – یکی از آن ها سه جریان متمایز از جمله جریان اکسپرس اینتری برای کارگران ماهر دارد.

برنامه انتخابی نوا اسکوشیا (NSNP)

NSNP برنامه نوا اسکوشیا برای کاندید شدن کارگران ماهر واجد شرایط، فارغ التحصیلان بین المللی، کارآفرینان و متخصصانی است که به دنبال اقامت دائم در این استان هستند. این برنامه جریان های مهاجرت اقتصادی مختلفی با یک سیستم را دارد، اما سه جریان با سیستم ورودی اکسپرس اینتری هماهنگ شده اند.

برنامه انتخابی مهاجر انتاریو (OINP)

از طریق OINP، انتاریو کارگران خارجی، دانشجویان بین المللی، صاحبان کسب وکار و یا کارآفرین را که مهارت ها، تجربه، تحصیلات و قصد برای اقامت در این استان را به عنوان ساکنان دائمی انتخاب می کنند، معرفی می کند.

برنامه انتخابی استانی جزیره پرنس ادوارد (PEI PNP)

PEI PNP برنامه مهاجرتی اقتصادی استان جزیره برای کارکنان ماهر، فارغ التحصیلان بین المللی، کارآفرینانی است که قصد زندگی و کار در PEI را دارند و توانایی ایجاد اقتصاد در این استان را نشان دهند.

برنامه انتخابی ساسکاچوان (SINP)

SINP یک برنامه مهاجرت اختصاصی برای انتخاب و کاندید شدن اتباع خارجی واجد شرایط از طریق مسیرهای مختلف از جمله کارگر ماهر بین المللی : اکسپرس اینتری و تقاضای شغل های خوب در کانادا.

برنامه انتخابی یوکون (YNP)

برنامه مهاجرت رسمی استان یوکون به کارفرمایان واجد شرایط در قلمرو شمالی کانادا کمک می کند تا کارگران خارجی و کارفرمایان خارجی را برای محل اقامت دائم کانادا معرفی کنند.

سیستم اعزام نیروی کار ماهر به کبک کانادا

سیستم انتخاب داوطلبان مهاجرت به کبک، برای نیروهای متخصص به گونه ای طراحی شده است تا بتواند افرادی را که احتمال بیشتری دارد موفق به تثبیت خود از لحاظ مالی در این استان شوند، شناسایی کند. نیروهای کار ماهری که قصد دارند در مونترئال و یکی دیگر از شهرها و یا مناطق استان کبک اقامت کنند با استفاده از سیستمی ارزیابی و تعیین می شوند که با سیستم ارزیابی متقاضیان مهاجرت به سایر نقاط کانادا متفاوت است.

نیروهای کار متخصص و یا دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل از کبک می توانند تحت شرایطی که دولت کبک آن را «برنامه معمول نیروی کار ماهر» می نامد و به نام “برنامه نیروهای ماهر کبک” (QSWP) و یا “برنامه تجربه کبک” (PEQ) نیز شناخته می شود، واجد شرایط مهاجرت به کبک به حساب آیند.

تمامی متقاضیانی که قصد دارند در برنامه QSWP شرکت نمایند می بایست ابتدا، علاقه مندی خود به این کار را به صورت رایگان و از طریق تکمیل پروفایلی با استفاده از پرتال Arrima اعلام نمایند. این پرتال در تمام طول سایت باز است و افرادی که مایل به مهاجرت به کبک از طریق QSWP باشند می توانند هر زمان که بخواهند در آن یک پروفایل ایجاد نمایند.

داوطلبانی کخ از طریق QSWP درخواست مهاجرت به کشور کبک می دهند برای ثبت درخواست خود می بایست از پرتال ایمن “پروژه کبک من” (Mon projet Quebec) استفاده نمایند. Mon projet Quebec به کاندید ها این فرصت را می دهند که درخواست CSQ خود را تکمیل نمایند، هزینه های مربوط را آنلاین پرداخت کنند، وضعیت درخواست خود را پیگیری نمایند، تغییراتی در درخواست خود ایجاد نمایند، و در طول انجام این فرایند به سیستم پیام رسانی الکترونیکی شخصی دسترسی داشته باشند.

سیستم اعزام نیروی کار ماهر به کبک کانادا

سیستم اعزام نیروی کار ماهر به کبک کانادا

شرایط شرکت در برنامه نیروی کار ماهر کبک

برای داوطلبانی که با درخواست آنها برای شرکت در برنامه نیروی کار ماهر کبک موافقت می شود، یک گواهی انتخابی کبک (CSQ) صادر می شود و پس از آن می توانند در دولت کانادا درخواست اقامت دائم بدهند. دفتر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کشور کانادا (IRCC) به عنوان بخشی از فرایند تایید درخواست متقاضی، سوابق پزشکی و عدم سوء پیشینه شما را مورد بررسی قرار می دهد.

برای این که واجد شرایط دریافت CSQ باشید، می بایست در فاکتور های انتخابی مهاجرت کبک که در پایین توضیح داده شده است، نمره کافی کسب کنید. داوطلبان مجرد می بایست در این سیستم، حداقل 150 امتیاز کسب کنند در حالی که افراد متاهل به حداقل 59 امتیاز احتیاج خواهند داشت. فاکتور های انتخابی مهاجرت به کبک را می توان به شکل زیر خلاصه کرد:

  • تحصیلات: تا 14 امتیاز ( حداقل امتیاز: 2)
  • رشته تحصیلی: تا 12 امتیاز
  • پیشنهاد کاری معتبر: تا 14 امتیاز
  • سابقه کاری: تا 8 امتیاز
  • سن : تا 16 امتیاز
  • تسلط و مهارت در زبان: تا 22 امتیاز
  • داشتن خانواده و محل زندگی در کبک: تا 8 امتیاز
  • ویژگی های همسر یا پارتنر قانونی: تا 17 امتیاز
  • به همراه داشتن کودک: تا 8 امتیاز
  • داشتن تمکن مالی کافی: 1 امتیاز

بسیاری از مدارکی که برای ثبت درخواست در برنامه نیروی کار ماهر کبک باید ارائه دهید می بایست در قالب کپی برابر با اصل مدارک واقعی شما باشد. همراه با سایر مدارکی که در هنگام ثبت درخواست خود ارسال می نمایید می بایست نتایج آزمون زبان انگلیسی و یا فرانسوی خود را نیز ارائه دهید تا امتیازات مربوط به بخش تسلط به زبان را کسب کنید.

مدت زمان صدور:

مدت زمان انجام فرایند برنامه نیروی کار ماهر کبک ممکن است در هر کدام از دفاتر ویزای مهاجرتی کانادا با دیگری متفاوت باشد.

هزینه های درخواست:

هزینه های انجام فرایند برنامه نیروی ماهر کبک در سال 2019 به شرح ذیر است:

  • متقاضی اصلی : 798 دلار کانادا
  • همسر متقاضی: 171 دلار کانادا
  • هر فرزند تحت حمایت متقاضی: 171 دلار کانادا

برنامه تجربه کیک یا Programme de l’experience Quebecoise و یا PEQ یکی دیگر از راه های مهاجرتی به کبک است که می تواند مورد استفاده فارغ التحصیلان بین المللی با مدرک کبک، و افرادی که طی 24 ماه گذشته حداقل 12 ماه سابقه کار تخصصی داشته اند قرار گیرد. متقاضیان PEQ می بایست در صحبت به زبان فرانسوی، دانش متوسط پیشرفته ای داشته باشند.

حداقل شایستگی لازم برای اعزام نیروی کار ماهر به کانادا از طریق برنامه فدرال

افراد خارجی ای که قصد مهاجرت به کشور کانادا از طریق «برنامه فدرال نیروی کار ماهر» را دارند ابتدا می بایست مشخص کنند که آیا حداقل شرایط لازم برای این کار را دارند یا خیر. حداقل شرایط لازم برای شرکت در این برنامه شامل موارد زیر می شود:

در طی ده سال گذشته، متقاضی می بایست حداقل یک سال مداوم، سابقه کاری تمام وقت با حقوق، در زمینه یکی از مشاغل تخصصی ای که در طبقه بندی “مشاغل ملی” (NOC) کانادا نیاز به سطح مهارت 0, A , B دارد، داشته باشد.

مدرک زبان معتبری که معادل نمره 7 بنچمارک زبان کانادا CLB)) باشد. این مدرک زبان می بایست به انگلیسی و یا فرانسوی و در تمامی مهارت های زبانی از جمله خواندن، نوشتن، شنیدار و گفتار باشد. و مدرک تحصیلی کانادایی ( دیپلم، مدرک یا گواهی تحصیلی) یا مدرک تحصیلی کشور دیگر به همراه گزارش ارزیابی مدرک تحصیلی (ECA)

شایستگی نیروهای کار ماهر برنامه فدرال کشور کانادا را IRCC از طریق سیستم امتیاز دهی و نمره گذاری مختص به خود تعیین می نماید. در هر حال، از بین متقاضیان زیادی که برای ورود به کشور کانادا در سیستم اکسپرس اینتری وجود دارد، تنها داوطلبانی که بالاترین امتیازها را کسب نمایند موفق به اخذ دعوتنامه درخواست مجوز اقامت دائم کشور کانادا می شوند. پروفایل داوطلبان در سیستم Express Entry، که شامل نیروهای کار ماهر فدرال، و متقاضیان بخش « تجربه کانادایی» می شود، برا اساس CRS نمره گذاری و رتبه بندی می شوند.

برای اینکه واجد شرایط درخواست شرکت در برنامه فدرال اعزام نیروی ماهر باشید، داوطلبان می بایست حداقل شایستگی لازم در زمینه های کار، توانایی زبانی، تحصیلات را داشته باشند و در سیستم نمره دهی، حداقل نمره 67 از 100 را کسب نمایند. معیار های انتخابی این برنامه، متقاضیان را بر اساس فاکتورهایی مثل سن، تحصیلات، سوابق کاری، داشتن پیشنهاد کاری، توانایی زبانی و سازگاری ارزیابی می کند.

نیرو های کار ماهر برنامه فدرال بر اساس معیار های زیر انتخاب می شوند:

  • تحصیلات: تا 25 امتیاز
  • مهارت زبان: تا 28 امتیاز
  • سوابق کاری: تا 15 امتیاز
  • سن: تا 12 امتیاز
  • داشتن پیشنهاد کاری: تا 10 امتیاز
  • وفق پذیری: تا 10 امتیاز

در صورتی که از شما دعوت شود که در برنامه فدرال نیرو های ماهر کشور کانادا درخواست دهید، می بایست ثابت کنید که توانایی تامین هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده خود را خواهید داشت. این شرط برای افراد خارجی ای که در حال حاضر به صورت قانونی اجازه کار در کانادا را دارند و یا دارای شغلی در این کشور هستند، صدق نمی کند.

آزمایش های پزشکی و مقبولیت زندگی در کانادا

IRCC به کارمندان ماهر فدرال و اعضای خانواده انها پیشنهاد می دهد که بلافاصله پس از صدور ITA آنها، برای تکمیل آزمایش های پزشکی خود اقدام نمایند. جواب آزمایش های پزشکی متقاضی می بایست در زمان درخواست مجوز اقامت دائم و هنگام رسیدن به کشور کانادا اعتبار داشته باشند. متقاضیان می بایست گواهی عدم سوء پیشینه امنیتی خود را نیز به عنوان جزوی از فرایند درخواست مهاجرت خود به کشور کانادا دریافت نمایند تا واجد شرایط زندگی در این کشور باشند.

اعزام نیروی کار ماهر به کانادا از طریق برنامه فدرال

برنامه کارگر ماهر فدرال، اولین مسیر مهاجرت اقتصادی کانادایی است و به کارگران با مهارت و عزیزانشان فرصت اقامت دائم کانادا را می دهد. در اولین گام برای پیگیری اقامت دائم کانادا به عنوان کارگر ماهر فدرال باید از طریق ایجاد پروفایل آنلاین Express Entry (فرم ورودی) علاقه مهاجرت به کانادا را بیان کنید.

متقاضیان کارگر ماهر فدرال بر اساس مشخصات ارائه شده در پروفایل خود منبعی را تحت سیستم رتبه بندی جامع Express Entry (CRS)، دریافت می کنند که رتبه آنها را در مجموعه کاندیداهای واجد شرایط تعیین می کند.

دولت کانادا به صورت دوره ای برای درخواست (ITAs) از کاندیداهای بالاترین رتبه در مجموعه Express Entry، دعوتنامه هایی را ارسال می کند و رتبه های منتخب CRS (سیستم رتبه بندی جامع) را منتشر می کند. رتبه های CRS ثابت نیستند و متقاضی ها باید مراحلی را برای بهبود رتبه بندی خود در مجموعه طی کنند.

اعزام نیروی کار ماهر به کانادا از طریق برنامه فدرال

اعزام نیروی کار ماهر به کانادا از طریق برنامه فدرال

هزینه های فرآیند

  • متقاضی اصلی (550 $ هزینه فرآیند + 490 $ هزینه حق اقامت دائم) 1.040 دلار
  • همسر یا شریک حقوقی مشابه (550 $ هزینه فرآیند + 490 $ هزینه حق اقامت دائم) 1.040 دلار
  • فرزند مستقل متقاضی اصلی که زیر 22 سال باشد و همسر یا شریک حقوقی مشابه نباشد؛ یا 22 ساله یا بزرگتر باشد؛ به طوری که این شخص تا قبل از سن 22 سالگی به دلیل شرایط فیزیکی یا روانی قادر به حمایت مالی از خود نباشد
  • 150 $ هر فرزند

ملیت های خارجی علاقمند به درخواست تابعیت و اقامت کانادا به صورت دائم تحت برنامه کارگر ماهر باید حتما در خارج از استان کبک زندگی کنند. دولت کبک، خارج از سیستم فدرال Express Entry، سیستم مهاجرتی منحصر به فرد خود را دارد و به درخواست کارگران ماهر برای گواهی انتخاب کبک یا Certificat de sélection du Québec (CSQ)، تحت یکی از برنامه های مهاجرتی مانند برنامه کارگر ماهر کبک (QSWP) نیاز دارد.

مدت زمان فرآیند؛ IRCC (اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا) قصد دارد تا 6 ماه یا کمتر درخواست های کارگر ماهر فدرال را تکمیل کند. جهت اطلاع از هزینه زندگی در کانادا و کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با مشاوران دفاتر شیراز و تهران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) ما تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد اعزام نیروی کار ماهر به کانادا

1- آیا در کانادا نیاز به نیروی کار خارجی می¬باشد؟

بله، کشور کانادا به کارکنان ماهر و متخصص بسیار نیاز دارد.

2- برای افراد دارای سابقه کار چه برنامه کاری برای مهاجرت به کانادا وجود دارد؟

برنامه کاری Federal Skilled Worker Program برای افرادی مناسب است که سابقه کاری مشخصی داشته باشند و قصد کار در یکی از استان های کانادا به جز کبک را داشته باشند.

3- برای کار در استان کبک کانادا از طریق چه برنامه¬ای می¬توان اقدام کرد؟

کارکنان ماهری که قصد مهاجرت به استان کبک را دارند، ممکن است بتوانند از طریق برنامه Quebec Skilled Worker درخواست خود را ارسال کنند.

4- کدام رده سنی برای اعزام نیروی کار به کانادا دارای بیشترین امتیاز است؟

رده سنی 29- 20 سال با همراهی همسر دارای 100 و بدون همراهی همسر با 110 امتیاز، بیشترین امتیاز برای اعزام نیروی کاری به کانادا را دارند.

5- داشتن شرایط سنی 30 سال، چند امتیاز برای اعزام نیروی کار به کانادا محسوب می¬شود؟

شما با همراهی همسر دارای 95 و بدون همراهی همسر دارای 105 امتیاز هستید.

6- آیا افراد با سن بالای 40 سال می¬توانند برای اعزام نیروی کار به کانادا افدام کنند؟

برای اعزام نیروی کار به کانادا به افراد 40 ساله 45، 41 ساله 35، 42 ساله 25، 43 ساله 15 امتیاز و افراد بالای 45 سال هیچ امتیازی برای اعزام نیروی کاری تعلق نمی¬گیرد.

7- نحوه امتیاز بندی برای اعزام نیروی کاری به کانادا به چه صورت است؟

امتیاز بندی¬های مختلف برای اعزام نیروی کاری به کانادا بر اساس سن، تحصیلات، مدرک زبان انگلیسی، سابقه کار و… می¬باشد.

8- آیا به افراد با سطح تحصیلات کمتر از دبیرستان امتیاز تعلق می¬گیرد؟

خیر به افراد با تحصیلات کمتر از دبیرستان هیچ امتیازی تعلق نمی¬گیرد و بالاترین امتیاز برای افراد با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری است.

9- آیا داشتن خواهر با برادر در کانادا برای مهاجرت از طریق کار به این کشور امتیاز محسوب می¬شود؟

بله، 15 امتیاز اضافی برای داوطلبان با یک خواهر و برادر در کانادا که یک شهروند کانادا یا یا مقیم دائم که حداقل 18 سال سن دارد محسوب می¬شود.

10- داشتن پیشنهاد کاری از کانادا چند امتیاز دارد؟

پیشنهاد مناسب شغلی از کارفرمای کانادایی در مشاغل مدیریت ارشد دارای 200 امتیاز و برای یک پیشنهاد مناسب شغلی در صورتی که پیشنهاد یک انتخابی دیگر از استخدام برنامه ریزی شده باشد 50 امتیاز دارد.

11- آیا تحصیل در مقطع دکتری برای کار در کانادا امتیاز دارد؟

در صورتیکه شما دارای مدارک تحصیلی معتبر از یک برنامه در سطح دانشگاه در سطح مقطع دکترا باشید، 30 امتیاز برایتان محسوب می¬شود.

12- مدت زمان فرآیند اعزام نیروی کاری به کبک کانادا چقدر طول می¬کشد؟

مدت زمان انجام فرایند برنامه نیروی کار ماهر کبک ممکن است در هر کدام از دفاتر ویزای مهاجرتی کانادا با دیگری متفاوت باشد.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

19 دیدگاه برای “اعزام نیروی کار ماهر به کانادا

  1. سعید قائمی گفت:

    سلام بنده 33 سال سن داشته ودارای همسر وسه فرزند هستم و در خدمات فنی ساختمان اعم از تاسیسات آب و فاضلاب و گاز و برق و همچنین اجرای دیوار پوش و سقف کاذب و اسکلت فلزی و به طور کل در مشاغل فنی دارای مهارت فوق العاده ای هستم و حرفه اصلی بنده جوشکاری گاز است میخواستم بدونم برای مهاجرت به کانادا چکار باید بکنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای اخذ ویزای کاری کانادا باید در سیستم امتیاز بندی قرار بگیرید که ممکن است 2-5 سال طول بکشد. همچنین ارائه مدرک زبان نیز اجباری است.

  2. محمدرضا گفت:

    سلام من ۲۳ سالمه و مکانیک ماشینم با سه سال سابقه و بیمه و دارای مدرک ایلتس و مدرک سازمان فنی و حرفه ای در زمینه مکانیکی خودرو هستم. همچنین لیسانس دانشگاه گیلان در رشته مهندسی صنایع با معدل خوب رو دارم .میتونم به عنوان کارگر ماهر وارد کانادا بشم؟ درضمن سربازی نرفتم اما غیبت ندارم و با ثبت‌نام تو مقطع ارشد میتونم پاسپورت بگیرم.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای دریافت ویزای کارگران ماهر باید در سیستم امتیاز بندی قرار بگیرید.

  3. علیرضا قدیری گفت:

    با سلام
    مکانیک خودرو های خارجی هستم مدرک زبان ندارم ۴۳ سالمه برای رفتن به کانادا باید چکار کنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای مهاجرت کاری به کانادا باید در سیستم امتیاز بندی قرار بگیرید و امتیازات شما به حد نصاب برسد.

  4. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

    با سلام و عرض ادب
    برای کار در اکثر کشور های اروپایی محدودیت سنی وجود دارد و یا باید یک آفر کاری یا قرارداد کاری ارائه دهید.

  5. رزاقیان گفت:

    با سلام
    بنده متولده 1367 هستم و لیسانس برق انتقال توزیع دارم و یک سال سابقه کار در چاپخانه و 5 سال سابقه کار در مراکز دیتا (Data Center) رو دارم
    از نظر زبان هم در حده مکالمه روزمره و متوسط زبان انگلیسی رو بلدم
    چگونه میتونم برم کانادا

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      شما می توانید در سیستم امتیازبندی کانادا قرار بگیرید و ویزای کاری این کشور را دریافت نمایید.

  6. فرشاد گفت:

    با سلام
    من تراشکار ماشین الات سبک و سنگین هستم.خدماتی مثل تعمیر تراش قطعات موتور ،از قبیل ،سیلندر،میل لنگ،شاطون،سرسیلندر،…غیره .وهمچنین تعمیر قطعات دستگاه تراش تراشکاری مثل تعمیر،گیربکس از این جور کارا.سابقه کار بنده یازده سال،و سن ام بیستو هفت.ممنون میشم پاسخی دریافت کنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      برای اخذ ویزای کاری کانادا باید در سیستم امتیاز بندی قرار بگیرید.

  7. حسین حبیبی گفت:

    سلام .۳۹ سالمه تراشکار ماهر وجوشکار ودرزمینه کار فنی ومونتاژ کار میکنم لطفا برای ورود به بازار کار کانادا راهنمایی کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای ورود به بازار کار کانادا باید در سیستم امتیاز بندی قرار بگیرید.

  8. دبیری گفت:

    سلام جوشکارآرگون واپراتورتنش زدایی دارم چگونه میتوانم برم کاندا

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      با گذراندن دوره های فنی کشور کانادا می توانید پس از اتمام، وارد بازار کار شوید و ویزای کار دریافت کنید.

  9. سمیه معصوم پور گفت:

    سلام ۳۸ سالمه ۸ سال سابقه کار پرستاری و یه پسر ۴ ساله دارم مدرک زبان ندارم برا مهاجرت باید چیکار کنم؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      در صورتی که موفق به اخذ مدرک آیلتس متناسب با روش مهاجرت تان نیستید، می توانید از طریق خرید ملک، سرمایه گذاری، ثبت شرکت و تحصیل اقدام نمایید.
      با توجه به سن و عدم دارا بودن مدرک زبان، شرایط شما برای مهاجرت کاری مناسب نیست. بهتر می بود که استطاعت مالی خود را اعلام فرمایید تا به صورت دقیق تر نوع و روش مهاجرت خدمت تان ارائه گردد.

  10. محمود صحفی گفت:

    سلام مهندس عمران هستم ۵۳سالمه چطور میتونم برای ویزای کار در کانادا اقدام کنم.ممنون

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      شرایط سنی شما برای مهاجرت از طریق کار مساعد نیست و می بایست از طریق قانونی دیگر اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *