بسیاری از افراد تمایل دارند تا از میان انواع روش های مهاجرتی، مهاجرت از طریق شغل را انتخاب کنند. مهاجرت شغلی چنانچه با آگاهی و اطلاعات دقیق انجام شود یکی از بهترین مسیر هایی ست که می تواند شخص را به موفقیت و پیشرفت برساند. کشورهای مختلف قوانین و امکانات گوناگونی را در اختیار متقاضیان و مهاجران شغلی خود قرار می دهد. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص اعزام نیروی کار به خارج از کشور اطلاعات مفید و سودمندی را در اختیار شما قرار دهیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

چه مواردی در کاریابی حائز اهمیت است؟

زمانی که شما به عنوان یک شخص متقاضی در مسیر یافتن شغل هستید باید به مواردی توجه کنید که آگاهی از آنان امکان موافقت با اشتغال شما را دو چندان می کند.

  • شرط سنی

در بسیاری از کشورهای جهان افراد زیر ۴۰ سال شانس بهتری برای یافتن شغل دارند. بنابراین اگر قصد مهاجرت شغلی دارید تصمیم گیری خود را در سریع‌ترین زمان انجام دهید تا شانس های بیشتری برای اشتغال داشته باشید.

  • مدرک تحصیلی

اکثریت قریب به اتفاق کشورهای دنیا افرادی را به کار می‌گیرند که دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر از آن باشند. البته بسیاری از کشورها با تکیه بر مهارت و سابقه کاری از این مسئله چشم‌پوشی می‌کنند اما همچنان در برخی از کشورها این مسئله حائز اهمیت می باشد.

  • رزومه قوی و سابقه کار

یکی از مواردی که با دقت فراوان توسط کارفرمایان و مراکز مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد، سابقه کاری فرد می باشد. انتظار می‌رود تا فرد متقاضی سابقه حداقل سه ساله در راستای مرتبط با مدرک تحصیلی خود داشته باشد تا امکان پذیرش توسط کارفرمایان خارجی دو چندان شود.

  • مدرک زبان

این مسئله به عنوان یکی از مهم ترین مسائلی است که جهت اشتغال در خارج از کشور به آن نیاز دارید. علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی، توصیه می‌شود تا آشنایی نسبی با زبان رسمی کشور مورد نظر نیز داشته باشید تا در برقراری ارتباط با شهروندان آن دچار مشکل نشوید.

اعزام نیروز کار به خارج از کشور

معرفی بهترین کشور ها برای مهاجرت

در این قسمت از مقاله اعزام نیروی کار به خارج از کشور در ۵ کشور پر طرفدار و پر متقاضی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

  • آلمان

کشور آلمان همواره در استخدام و جذب نیروهای متخصص سراسر جهان علی الخصوص ایرانی‌ها پیشرو بوده است. حوزه بهداشت و سلامت، مهندسی آی تی و کامپیوتر در این کشور از بازار کار خوبی برخوردار بوده و افراد توانمند را به سرعت جذب میکند. یکی از قوانین تصویب شده در سال ۲۰۲۱ که ورود به بازار شغلی کشور آلمان و تسهیل می کند، این است که فرد بدون داشتن مدرک دانشگاهی نیز می تواند برای فعالیت و اشتغال در این کشور اقدام کند.

  • روسیه

کشور روسیه به واسطه ی این که بزرگترین کشور جهان از لحاظ مساحت به شمار می رود در زمینه جذب نیروی کار ماهر و توانمند اقدامات موثری انجام می‌دهد. یکی از نکات مهم در خصوص کار در کشور روسیه داشتن مدرک زبان انگلیسی و زبان روسی می باشد. نرخ بیکاری در کشور روسیه حدود ۴ درصد بوده و این مسئله نشان دهنده آن است که روند بیکاری در این کشور با سیر نزولی همراه میباشد چراکه این نرخ در سال های گذشته بسیار بالاتر بوده است. هزینه های زندگی در کشور روسیه نسبتا مناسب بوده و با درآمد افراد همخوانی دارد و به همین دلیل اشخاص زیادی تمایل دارند تا این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود در نظر بگیرد. کار در روسیه متقاضیان زیادی دارد.

  • ترکیه

با کار در ترکیه از مزایای بی شماری برخوردار هستید. کشور ترکیه یکی از همسایگان محبوب و پرطرفدار کشور ایران برای مهاجرت شغلی به شمار می‌رود. توجه داشته باشید که تسلط به زبان ترکی و انگلیسی مسئله ای که شانس افراد را برای ورود به بازار کار این کشور دوچندان می کند. شما با دریافت ویزای کار در کشور ترکیه می توانید حدود یک سال در این کشور فعالیت داشته باشید و چنانچه مورد تایید کارفرما قرار گیرید امکان تمدید ویزای شما نیز وجود دارد.

  • عمان

اخذ ویزای کار عمان برای افرادی که جویای کار هستند بسیار مهم است. اعزام نیروی کار به خارج از کشور و به کشور عمان انجام می شود. بسیاری از افرادی که قصد دارند در کشورهای خاورمیانه مشغول به فعالیت شوند کشور عمان را به عنوان یکی از اولویت های خود مطرح می کنند. این کشور برای افراد متخصص علی الخصوص در زمینه مهندسی، مدیریت و پزشکی فرصت های شغلی فراوانی را فراهم کرده است. شما پس از ارسال رزومه کاری خود و تایید توسط کار فرمای عمانی میتوانید فرایند لازم جهت اخذ ویزای شغلی را طی کنید. چنانچه مدارک شما به تایید نهایی برسد یک جلسه حضوری در خصوص حقوق، مسکن، محیط کاری و غیره برای شما برگزار می شود تا با تصویر روشنی در شغل خود فعالیت داشته باشید.

  • قطر

کار در قطر با تقاضای بالایی همراه است. کشور قطر با فراهم کردن شرایط بسیار مناسب و مزیت های فراوان در زمینه شغلی به ویژه در سال‌های اخیر، نظر متقاضیان زیادی را به خود جلب کرده است. این کشور ثروتمند در زمینه آموزش، بازاریابی، بهداشت، عمران، رسانه و غیره افراد توانمند را پذیرش کرده و به کار می گیرد. حقوق، پاداش، اضافه کار و دیگر امکانات رفاهی برای کارمندان این کشور به میزان چشم گیری وجود دارد و میزان درآمد با هزینه های زندگی از هم خوانی بسیار بالایی برخوردار است. ساعت کاری در این کشور حدود ۴۰ تا ۴۸ ساعت در هفته می باشد ولی افراد می‌توانند با هماهنگی کار فرمای خود شیفت های بیشتری را مشغول به کار شوند.

  • لهستان

کشور لهستان یکی از کشورهای اروپایی است که دارای اقتصاد بسیار قوی بوده و از نرخ بیکاری متعادلی برخوردار می باشد. این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی با کشورهای مطرح جهان همسایگی دارد و روابط بین المللی گسترده‌ای با اقصا نقاط دنیا برقرار می کند. چنانچه شما مجوز کار در کشور لهستان را دریافت کنید با عقد قرارداد موقت حدود ۶ ماه و نهایتاً تا ۳ سال میتوانید در این کشور اقامت داشته باشید. وضعیت کار در لهستان در مقاله ای دیگر مورد بررسی قرار گرفته است.

توجه داشته باشید که تسلط بر زبان لهستانی مسئله ای است که می‌تواند ارتباط شما با شهروندان این کشور را بهبود بخشد. از آنجا که مسئله رزومه تحصیلی و سابقه های کاری برای کارفرمایان این کشور حائز اهمیت است سعی کنید تا با سابقه ای درخشان برای ورود به بازار کار این کشور اقدام کنید.
در ادامه توضیحات مربوط به اشتغال در لهستان، نام  ۵ آژانس کاریابی معتبر و مورد تایید به شما ارائه خواهد شد.

  1. آژانس کاریابی ایموکی
  2. آژانس کاریابی جوانا
  3. آژانس کاریابی بلکان
  4. آژانس کاریابی گرافتون پولسکا
  5. آژانس کاریابی تیم

با ۵ نوع مجوز کار در لهستان آشنا شوید.

۵ نوع A، B، C، D، E برای متقاضیان جویای شغل در لهستان وجود دارد که در ادامه به معرفی هر یک از آن‌ها می پردازیم.

نوع مجوزتوضیحات مربوطه
نوع A در این نوع فرد ایرانی برای  کار فرمایی کار می کند که شرکت محل سکونت، دفتر و مابقی فعالیت‌های تجاری او در کشور لهستان قرار دارد.
نوع Bدر این نوع فرد ایرانی از بین ۶ تا ۱۲ ماه در لهستان اقامت دارد و پس از آن  به عنوان یک فرد قانونی در هیئت مدیره نقش فعالی داشته و می تواند تجارت خود را تاسیس کند.
نوع Cدر نوعC  فرد ایرانی برای کار فرمای غیر لهستانی کار می کند اما با گذشت بیش از سی روز به شعبه و یا مرکز کشور لهستان انتقال پیدا میکند.
نوع Dفرد ایرانی برای کار فرمای غیر لهستانی کار می کند و به منظور اجرای سرویس به کشور لهستان منتقل می شود.
نوع Eدر این نوع فرد ایرانی برای کار فرمای غیر لهستانی فعالیت می کند و برای سه ماه تا ۶ ماه آینده برای کار به کشور لهستان منتقل می شود.
  • قبرس

اعزام نیروی کار به خارج از کشور توسط موسسه اصطهباناتی انجام میشود. این کشور به دلیل نزدیک بودن به ایران خواهان زیادی برای اشتغال دارد. جالب است بدانید که در سال ۲۰۰۴ قبرس به اتحادیه اروپا پیوست و کشورهای عضو اتحادیه می‌توانند با صرف زمان کمتر از ۹۰ روز در این کشور مشغول فعالیت شود. اگر شما به عنوان یک فرد ایرانی قصد فعالیت در کشور قبرس را دارید باید از سوی کارفرما این کشور یک پیشنهاد کاری دریافت کرده و پس از آن مدارک مورد نیاز را ارسال کنید تا به تایید نهایی برسد. املاک، حمل و نقل، مهندسی برق، فناوری اطلاعات، مخابرات و امور مالی از جمله مشاغل مورد نیاز جهت استخدام نیرو در کشور قبرس می باشد.

اعزام نیروی کار به خارج از کشور

همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال

چنانچه شما به عنوان یک فرد متقاضی کار در کشور خارجی استخدام شوید طبق قوانین بین المللی می‌توانید همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال تان را با خود همراه کنید. توجه داشته باشید که استخدام به عنوان نیروی کار برای همراه کردن همسر و فرزندان مد نظر است نه صدور ویزای جستجوی کار.‌ به عنوان مثال در کشور آلمان و اتریش ویزای جستجوی کار با مدت زمان معین برای افراد صادر می‌شود ولی در طی ان اجازه همراه کردن فرزند و همسر برای فرد متقاضی صادر نخواهد شد مگر آنکه عقد قرارداد کاری اتفاق بیفتد.

جمع بندی

در این مقاله سعی شد تا در مورد اعزام نیروی کار به خارج از کشور توضیح داده شود و به معرفی کشورهای پر مخاطب و نام آشنا در خصوص مهاجرت شغلی و اشتغال اشاره شود. همانطور که گفته شد مهاجرت شغلی مسئله ای است که می تواند برای فرد مفید واقع شده و سطح درآمدی و کیفیت زندگی او را ارتقا دهد. چنانچه قصد دارید تا مهاجرت شغلی انجام دهید با کارشناسان موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس حاصل کرده و یا به شعب حضوری این مجموعه مراجعه کنید. کارشناسان مجرب این تیم تخصصی با بررسی شرایط فردی، استعدادها، مهارت و غیره بهترین کشور و بهترین نوع مهاجرت را پیش روی شما می‌گذارند تا تصمیم درست و موفقیت آمیزی را اتخاذ کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *