استخدام جهانی با مهاجرت دیجیتال

مجله فوربس به تازگی اخباری را در ارتباط با شرایط جدیدی از مهاجرت با نام مهاجرت دیجیتال منتشر کرده است. در گذشته ، هنگامی که شرکت ها برای پر کردن مشاغل مهم نیاز به استخدام کارمندان جدید داشتند ، معمولاً نیاز به جابه جایی فیزیکی بود. در واقع هر شرکتی نیاز به حضور استعداد ها در محل کار خود داشت. به عبارتی می توان گفت که مهاجرت همیشه روشی برای شرکت های در حال رشد برای آوردن نیروی کار یا استعداد جدید به یک کشور در نظر گرفته می شد، اما به مستندات و مراحل زیادی هم نیاز داشت. اما با وجود شرایط جدید یعنی بیماری کووید نوزده شرایط کمی متفاوت تر از قبل شد. از این رو نام مهاجرت دیجیتال بر زبان ها افتاد. 

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

استخدام جهانی با مهاجرت دیجیتال

همان طور که گفتیم روند کلی کار در کشور های مختلف و مهاجرت کاری به صورت حضوری بوده است. به طور مثال در سال ۱۹۹۰ میلادی قانونی در آمریکا برای مهاجرت کاری آمریکا با توجه به دریافت ویزای کاری آمریکا با مدل H-1B تصویب شد. این برنامه برای کمک به شرکت های آمریکایی برای غلبه بر کمبود نیروی کار در زمینه های در حال رشد که خواستار مهارت های تخصصی مانند تحقیقات ، مهندسی و برنامه نویسی رایانه بودند ارائه شد. اما جدیدا تفاوت های بسیار زیادی در روند کار مشاهده شده است.

این روز ها و از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی به دلیل شیوع ویروس کرونا افراد زیادی کار خود را به نحو مختلفی پیش گرفتند. به عبارتی می توان گفت که عموم شغل ها به صورت کار از راه دور اداره می شوند و تغییرات بسیاری در پویایی بین استعداد ها و کارفرمایان دیده شده است. استعداد های امروزی نیاز به جابجایی بین کشور ها ندارند. در واقع همه آموخته اند که مجبور نیستند از مرز های کشور خود و سایر کشور ها برای رسیدن به نقش کاری در شرکت های پیشرو حرکت کنند.

مرز های فیزیکی بسته راهی برای مهاجرت دیجیتال

از خاکستر مرزهای فیزیکی بسته و قفل در خانه ، اکنون شاهد ققنوس مهاجرت دیجیتال هستیم. این روز ها با پیشرفت هر چه بیشتر و طبیعی تحولات دیجیتالی این ایده که شرکت ها و کارگران مدرن آن ها از طریق فناوری با یکدیگر ارتباط برقرار کنند گسترش زیادی یافته است. در واقع با افزایش شرایط سخت و بسته شدن مرز های فیزیکی کشور ها به دلیل شیوع ویروس کرونای جدید، می توان بدون هیچ گونه جا به جایی شرایط کاری مناسبی را فراهم نمود.

بیماری همه گیر Covid-19 به نقطه انعطافی تبدیل شد که طی هفته ها همه چیز را تغییر داد و باعث افزایش کار از راه دور از طریق  سیستم های مختلف فناوری و آغاز دوره ای جدید از انتخاب ها شد. این روند کاری به حدی پیشرفت کرده است که تنها در یک ماه در کشور آمریکا رشد کار از راه دور بیش از ۴ درصد گزارش شده است. از این رو می توان گفت که مرز های مهاجرت دیجیتال روز به روز در حال پیشرفت هستند. از این رو می توان گفت که دنیا با تحول جدیدی مواجه خواهد شد. 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *