اخذ تابعیت یونان از طریق تولد

هدف ما در این مقاله بررسی اخذ تابعیت یونان از طریق تولد می باشد. برای مهاجرت به کشور های مختلف راه ها و روش های مختلفی امکان پذیر می باشد. تولد فرزند در برخی از کشور ها می تواند منجر به دریافت اقامت و تابعیت آن کشور شود اما برای برخی از کشور ها این مسئله امکان پذیر نمی باشد. در واقع قوانین خاصی برای دریافت تابعیت از طریق تولد فرزند وجود خواهد داشت که در هر کشور این قوانین متفاوت خواهند بود. از این رو لازم است تا قبل از هر گونه اقدام مهاجرتی به کشور مورد نظر قوانین مربوط به تولد فرزند در این کشور را مورد بررسی قرار داد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاحرت به یونان از روش های مختلفی امکان پذیر است. هر کدام از این روش ها همراه با قوانین و مقررات خاصی امکان پذیر هستند. برای مهاجرت به یونان می توان از روش های مختلفی اقدام نمود که عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به یونان، مهاجرت کاری به یونان، مهاجرت سرمایه گذاری به یونان، مهاجرت از طریق تولد فرزند در یونان، مهاجرت از طریق ازدواج در یونان و … . برای این که بتوانید از شرایط مهاجرتی اطلاع پیدا کنید لازم است تا با مشاوران و وکلای موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مشورت نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز دارای نمایندگی های معتبر می باشد.

اخذ تابعیت یونان با تولد

همان طور که گفتیم یکی از راه های مهاجرت به یونان از طریق اخذ تابعیت یونان از طریق تولد می باشد. دقت کنید که قوانین مربوط به تولد فرزند در هر کشور با کشور های دیگر متفاوت است. در واقع باید گفت که قوانین تولد فرزند در کشور های مختلف با توجه به قانون و اصل خاک و در نقطه مقابل اصل خون بررسی می شود. به عبارتی برخی از کشور ها اصل خاک را در نظر می گیرند و برخی از کشور ها در این زمینه اصل خون را مورد بررسی قرار می دهند و این قانون را قبول دارند.

یکی از روش های اعطای تابعیت با عنوان اصل خاک شناخته می شود که بر مبنای آن هر فردی که در خاک یک کشور یا مرز های زمینی و هوایی یک کشور متولد شود، حق شهروندی و تابعیت این کشور را خواهد داشت و می تواند به عنوان یک شهروند از تمام حق و حقوق مربوط به تابعیت این کشور استفاده ببرد. در مقابل اصل خاک اما اصل خون قرار دارد. در این مدل شرایط متقاوت از اصل خاک است و بر مبنای تابعیت و ملیت والدین به کودک تابعیت یا ملیت داده می شود. البته برخی از کشور ها نیز تلفیقی از اصل خاک و اصل خون را ارائه می دهند.

با تمام این ها باید توجه داشته باشید که علاوه بر اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند در یونان می توان از روش های دیگری همچون کار در یونان و اخذ ویزای کاری یونان یا سرمایه گذاری در یونان و خرید ملک در یونان نیز اقدام نمود. البته شما می توانید با تحصیل در یونان به طور مثال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان نیز برای حضور در این کشور اقدام نمود. در واقع می توان گفت که اخذ اقامت یونان دارای روش های مختلفی است. امروزه كسب تابعیت یونان و علاوه بر آن داشتن گذرنامه و هویت یونانی به عنوان یكی از بزرگترین آرزو های مهاجرانی است که به یونان مهاجرت می کنند. 

ثبت تولد کودک در یونان

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با ثبت تولد کودک در یونان صحبت کنیم. اگر فرزند شما در یونان متولد شده است ، باید تولد کودک خود را در نزدیک ترین دفتر ثبت در شهرداری که کودک در آن متولد شده است ، اعلام کنید. برای این کار لازم است تا مدارکی را ارائه نمایید. این مدارک عبارتند از: “اعلامیه تولد” صادر شده توسط واحد ثبت بیمارستان یا کلینیک محل تولد. معمولاً اعلامیه تولد مستقیم از بیمارستان به اداره ثبت محلی ارسال می شود ، به طوری که اداره ثبت احوال شناسنامه را به موقع صادر می کند.

ثبت تولد کودک در یونان

ثبت تولد کودک در یونان

توجه داشته باشید که مهم است که مراقب باشید تا اسم خود را دقیقاً همانطور که در تمام اسناد حقوقی شما نوشته شده است ، اعلام کنید. متأسفانه در اسناد رسمی گاهی اشتباهات املایی و عددی وجود دارد. اگر این مورد انجام شود ، روند اصلاح آن کاملاً پیچیده است. اگر اشتباه ساده باشد ، این اصلاح با دستور دادستان عمومی قابل انجام است. اگر اشتباه پیچیده تر باشد ، مانند بیش از یک حرف یا عدد اشتباه ، باید با تصمیم دادگاه اصلاح شود که یک فرایند وقت گیر است که به کمک های قانونی احتیاج دارد.

مدرک بعدی کارت اقامت والدین یا پناهجویان می باشد که باید نسخه اصلی آن ارائه شود. گواهی ازدواج و شماره های تامین اجتماعی نیز برای ثبت تولد فرزند در یونان لازم می باشد. در مورد پناهندگان و پناهجویان ، اعلامیه تولد شامل اطلاعات مربوط به اجازه اقامت والدین یا کارت های پناهجویان است. اگر پدر کودک در هنگام تولد در یونان نباشد و گواهی رسمی ازدواج ارائه شود تنها جزئیات و اسناد مورد نیاز برای مادر مورد نیاز است.

ثبت نام تولد فقط پس از صدور شناسنامه توسط دفتر ثبت انجام می شود. شما ده روز پس از تولد برای انجام این کار فرصت خواهد داشت. اگر ثبت نام نوزاد خود را به تاخیر بیاندازید جریمه هایی در این رابطه وجود دارد. تاخیر بین یازده تا صد روز صد یورو جریمه دارد و تاخیر بیش از صد روز برای ثبت دارای سیصد یورو جریمه می باشد. 

تابعیت و اقامت یونان از طریق تولد فرزند

تبعه هر کشوری چه از کشور های اتحادیه اروپا باشد و چه خارج از اتحادیه اروپا، در صورتی که بتواند تبار یونانی خود را اثبات نماید، حق دارد برای تابعیت یونان درخواست کند. اگر برنامه موفقیت آمیز باشد این افراد می توانند در یونان زندگی کرده و کار در یونان را داشته باشند. فرزندان متولد شده از مادران یونانی قبل از تاریخ هشت می هزار و نهصد و هشتاد و چهار میلادی یا فرزندان متولد شده از پدران یونانی تا تاریخ قبل از شانزدهم ژانویه هزار و نهصد و هشتاد و دو میلادی یا نوه های مادربزرگ و پدر بزرگ متولد یونان واجد شرایط دریافت تابعیت یونان هستند.

کسانی که به دنبال تابعیت هستند ، گواهی از شهرداری محلی در یونان است که گواهی می دهد جد آن ها در یونان بدنیا آمده و آنان اصالتا یونانی هستند را باید ارائه دهند. مردان بین نوزده تا چهل و پنج سال که تابعیت یونان را به دست می آورند ، موظفند شش ماه خدمت ملی را در ارتش یونان انجام دهند. حق كسب تابعیت یونان به كودكانی كه دارای مدرک دیپلم از مدرسه متوسطه یا حرفه ای یونان یا دانشگاه هستند ، اعطا می شود. همچنین به کودکانی که به مدت نه سال در یک مدرسه یونانی تحصیل کرده یا شش سال آموزش متوسطه را سپری کرده اند ، اعطا می شود.

زمانی که کودکی بتواند با تولد در این کشور اقامت یونان را کسب کند و در نهایت پاسپورت یونان را دریافت نماید از مزایای بسیار زیادی در این زمینه برخوردار خواهد بود. به عبارتی پاسپورت یونان یکی از قوی ترین پاسپورت های دنیا است که رنینگ بالایی را در یمان پاسپورت های دنیا دارد. پاسپورت یونان در کنار کشور های فرانسه، ژاپن، مالتا، نروژ و آمریکا در رتیه چهارم را به خود اختصاص داده است.

با اخذ پاسپورت یونان از طریق تولد فرزند یا هر روش دیگری می توان به کشور های اتحادیه اروپا، کشور های حوزه شنگن و در کل به صد و بیست و چهار کشور دنیا بدون ویزا سفر نمود. علاوه بر آن چهل و یک کشور با ویزای فرودگاهی خواهند بود و تنها ورود به سی و سه کشور نیاز به دریافت ویزا دارد. پس داشتن پاسپورت یونان همراه با مزایای بسیار زیادی است. 

تابعیت والدین از طریق تولد فرزند در یونان

یکی از یوالاتی که ممکن است برای علاقه مندان به تولد فرزند در یونان به وجود بیاید این است که آیا با تولد فرزند در یونان می توان اخذ اقامت والدین را نیز داشت؟! در این بخش از مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم. همان طور که گفتیم تولد فرزند در یونان منجر به دریافت تابعیت و اقامت فرزندان نمی شود و لازم است تا در این زمینه شرایطی مهیا باشد از این رو باید توجه داشته باشید که تولد فرزند منجر به اخذ اقامت یونان و تابعیت یونان برای والدین کودک هم نخواهد شد.

حتی اگر با روش های سهت و چالش برانگیزی هم امکان دریافت تابعیت یونان برای کودکان وجود داشته باشد باز هم والدین کودک نمی توانند اخذ تابعیت و اقامت یونان را به این واسطه داشته باشند. اگر شما تمایل دارید که اقامت یونان یا تابعیت یونان را دریافت نمایید لازم است تا با روش های دیگری مانند کار در یونان، تحصیل در یونان یا سرمایه گذاری در یونان برای این امر اقدام نمایید.

شرایط دو تابعیتی در یونان برای تولد فرزند

یکی دیگر از سوالاتی که پیش می آید این است که آیا شرایط دو تابعیتی برای یونان و فرزندانی که در این کشور متولد می شوند و والدین آن ها تابعیت یونانی را ندارند وجود خواهد داشت یا خیر؟! دقت داشته باشید که برخی از کشور ها شرایط دو تابعیتی را به هیچ عنوان مورد قبول خود ندارند. از این رو لازم است تا ببینیم برای یونان شرایط چگونه است؟! در کشور یونان شرایط به گونه ای است که می توان به راحتی دو تابعیت خود را حفظ نمود.

شرایط دو تابعیتی در یونان

شرایط دو تابعیتی در یونان

از این رو شما می توانید هم زمان هم تابعیت کشور ایران یا تبعه اول خود را داشته باشید و هم می توانید تابعیت کشور یونان را اخذ نمایید. البته در کشور یونان قوانینی وجود دارد که به تبعه آن می توان سلب تابعیت یونانی را انجام داد. در واقع اگر شما بخواهید تابعیت کشور دیگری را داشته باشید می توانید تابعیت یونانی خود را سلب نموده و برای تابعیت کشور دیگری اقدام نمایید. در واقع در این کشور تابعیت دوگانه مورد تایید می باشد.

تولد فرزند در یونان با ویزای توریستی

همان طور که گفتیم با تولد فرزند در یونان نمی توان تابعیت و اقامت این کشور را اخذ نمود. توجه داشته باشید که عده ای با امید دریافت تابعیت یونان با اخذ ویزای توریسیتی می خواهند وارد این کشور شده و فرزند خود را متولد کنند. اما توجه داشته باشید که در صورتی که هیچ کدام از والدین تبعه یونان نباشند، نمی توان با این روش برای خود یا فرزندان نیز پاسپورت یونان را دریافت نمود. دقت کنید چون یونان قانون خون را پذیرفته است نمی توان با ویزای توریستی به اهداف اقامت و تابعیت این کشور از طریق تولد فرزند دست یافت.

سوالات متداول در ارتباط با اخذ تابعیت یونان از طریق تولد

  1. آیا یونان برای زندگی و تولد فرزند کشوری مناسب است؟

    بله یونان یکی از بهترین کشور ها برای زندگی و تولد فرزند می باشد.

  2. چه اصولی برای اخذ تابعیت یونان از طریق تولد فرزند باید بررسی شود؟

    در این راستا لازم است تا اصل خاک یا اصل خون بودن یونان بررسی شود.

  3. آیا اخذ تابعیت یونان از طریق تولد فرزند امکان پذیر است؟

    خیر در این روش کودک نمی تواند تابعیت یونان را داشته باشد.

  4. آيا یونان قانون تابعیت دوگانه را می پذیرد؟

    بله یونان قوانین تابعیت دوگانه را می پذیرد.

  5. آيا با ویزای توریستی می توان برای تولد فرزند و اخذ تابعیت یونان از طریق تولد اقدام نمود؟

    خیر به دلیل این که کودک نمی تواند تابعیت این کشور را اخذ نماید این کار تاثیری ندارد.

  6. آیا اخذ تابعیت یونان از طریق تولد برای والدین امکان پذیر است؟

    خیر اخذ تابعیت برای والدین امکان پذیر نخواهد بود.

  7. در چه صورت می توان تابعیت یونان از طریق تولد فرزند را به دست آورد؟

    در صورتی که یکی از والدین تبعه یونان باشد یا پدربزرگ و مادربزرک یونانی باشند.

  8. آيا پاسپورت یونان دارای ارزش مناسبی می باشد؟

    بله پاسپورت این کشور دارای رتبه چهار می باشد.

  9. ثبت تولد کودک در یونان دارای چه شرایطی است؟

    برای ثبت تولید باید اعلامیه تولد را از بیمارستان گرفته و با سایر مدارک مورد نیاز ارائه داد.

  10. تا چه زمانی می توان ثبت تولد کودک در یونان را درخواست نمود؟

    تا ده روز بعد از تولد باید این کار را انجام داد. در غیر این صورت والدین کودک می بایست جریمه هایی را پرداخت نمایند.

  11. آيا پناهجویان می توانند تولد کودک خود را در یونان ثبت نمایند؟

    بله پناهجویان هم می توانند تولد کودک خود را در یونان به ثبت برسانند.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *