آزمون تست داف

در این مطلب میخوانید

کشور آلمان به عنوان یکی از مقاصد برتر تحصیلی برای تحصیل در خارج از کشور متقاضیان ایرانی محسوب می شود. سالانه تعداد زیادی متقاضی ایرانی برای تحصیل با کیفیت بالا در برخی از دانشگاه های برتر آلمان به این کشور مهاجرت می کنند. در حالی که بیشتر دانشجویان بین المللی تحصیل در دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی را ترجیح می دهند، تعداد قابل توجهی نیز دوره هایی با زبان آلمانی را به عنوان زبان رسمی این کشور انتخاب می کنند. متقاضیان تحصیل در دوره زبان آلمانی باید دارای نمره لازم از آزمون های مهارت زبان مانند Testdaf باشند که از طریق آن دانش و تسلط آن ها بر زبان آلمانی ارزیابی می شود. بنابراین، اگر شما نیز مایل به تحصیل در آلمان هستید و باید در دوره ‌های زبان آلمانی شرکت و نمره و مدرک لازم را کسب کنید، برای اطلاع از همه جزئیات مربوط به آزمون تست داف این مقاله به قلم مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی را مطالعه کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بررسی اجمالی آزمون زبان آلمانی testdaf

همه متقاضیانی که برای تحصیل در دانشگاه های آلمان، انجام تحقیق و پژوهش های علمی و کار در آلمان نیاز به اخذ ویزای این کشور دارند، باید دارای مدرک زبان آلمانی برای اثبات تسلط و مهارت به زبان آلمانی باشند. شرکت در آزمون زبان داف توسط همه دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی در آلمان به رسمیت شناخته شده است. علاوه بر این متقاضیانی که برای کار و اشتغال به آلمان وارد می شوند باید مدارکی به منظور اثبات توانایی خود در دانش آلمانی خود به مؤسسه های تحقیقاتی و کارفرمایان ارائه دهند. آزمون زبان آلمانی داف یک آزمون زبان در سطح پیشرفته است. این آزمون سطوح B2 تا C1 را در مقیاس 6 سطح شایستگی پوشش می دهد که در چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان ها (CEFR) تعیین شده است. گواهی صادر شده پس از پایان موفقیت آمیز هر 4 بخش از آزمون زبان آلمانی Testdaf در سطح 4 Testdaf به عنوان مدرک مهارت های زبانی مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی تقریباً در هر رشته و دوره تحصیلی در دانشگاه ها و مؤسسه های آموزش عالی در آلمان عمل می کند. آزمون زبان Testdaf همچنین مدارک بین المللی شناخته شده ای را ارائه می دهد که ثابت می کند دانش زبان آلمانی متقاضی برای تکمیل پروژه های علمی و ورود به حرفه های دانشگاهی کافی است. متقاضیان برای شرکت در آزمون داف و یا ثبت نام تست داف نیاز به دارا بودن دانش تخصصی ندارند.

Test-DaF آزمون زبان آلمانی به عنوان زبان خارجی

آزمون زبان آلمانی Testdaf مخفف “Test Deutsch als Fremdsprache” یا “Test of German as a Foreign Language”  یک آزمون بین المللی شناخته شده برای مهارت زبان آلمانی است که دانش زبان آلمانی متقاضیانی را که مایل به تحصیل در آلمان و یا به دنبال فرصت های شغلی در این کشور اروپایی برتر هستند را ارزیابی می کند. این آزمون فقط مختص متقاضیانی است که دوره‌ هایی با زبان آلمانی را به عنوان رشته و برنامه آموزشی انتخاب کرده‌اند و می ‌خواهند مهارت ‌های زبانی خود را در قالب مدرک معتبر نشان دهند. پس از به دست آوردن نمره تعیین شده، برای پذیرش تحصیلی، کار و انجام مطالعات تحقیقاتی به زبان آلمانی در نظر گرفته می شوند. در واقع در پاسخ به پرسش آزمون testdaf چیست؟ باید گفت که این آزمون زبان آلمانی به عنوان زبان خارجی (Deutsch als Fremdsprache – Testdaf) یک آزمون زبان بین المللی برای متقاضیانی است که تسلط خوبی به زبان آلمانی دارند. متقاضیانی که می خواهند در یک دانشگاه آلمانی تحصیل کنند باید بتوانند ثابت کنند که سطح زبان آن ها برای تحصیل در دانشگاه های آلمان کافی است. دارا بودن مدرک زبان آلمانی  Testdafیکی از روش های اثبات این تسلط است. به طور معمول سطح 4 آزمون DaF برای پذیرش دانشگاه های آلمان کافی است.

آزمون testdaf ایده آل برای …

  • تحصیل در دانشگاه ها و موسسه های آموزشی آلمان
  • هدایت تحقیقات و پژوهش های علمی در آلمان
  • کار و اشتغال در فرصت های شغلی آلمان
  • دارا بودن مدرک یک آزمون زبان آلمانی استاندارد و مورد پذیرش همه دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی در آلمان
  • دارا بودن مدرک علمی برای اثبات دانش زبان آلمانی به موسسه های آموزشی و کارفرمایان آلمانی

معیارهای واجد شرایط برای آزمون زبان آلمانی تست داف

تا آنجا که به آزمون مهارت زبان آلمانی مربوط می شود، دانش خاصی برای این آزمون مد نظر نمی باشد. متقاضیان باید سطح متوسط زبان آلمانی را از هر موسسه معتبری که زبان آلمانی را آموزش می دهد، با حدود 700 تا 1000 ساعت آموزش گذرانده باشند. با این حال، قبل از شرکت در آزمون testdaf، بهتر است متقاضیان بررسی کنند که آیا آمادگی تست داف آن ها با معیارهای سطح متوسط این زبان مطابقت دارد یا خیر. برای تعیین آمادگی آزمون تست داف متقاضیان می توانند به سایت https://www.testdaf.de/teilnehmer/tn-vorbereitung_test.php?id=1 مراجعه و در یک آزمون 10 دقیقه‌ای شرکت کنند. این آزمون به آن ها نشان می دهد که در چه سطحی هستند.

ساختار آزمون زبان آلمانی تست داف

Testdaf در 96 کشور و در مراکز برگزاری آزمون های رسمی، یعنی دارای مجوز ارائه می شود. متقاضیانی که مایل به شرکت در آزمون در کشور خود هستند، باید تاریخ امتحان، مهلت ثبت نام و هزینه های آزمون testdaf را بررسی کنند. آزمون زبان آلمانی Testdaf به طور متمرکز توسط موسسه Testdaf در شهر بوخوم مطابق با استانداردهای کیفیت به طور دقیق درجه بندی می شود. نمونه سوالات آزمون زبان آلمانی testdaf برای همه شرکت کنندگان یکسان است. ورقه های امتحانی توسط کارشناسان آموزش دیده درجه بندی می شوند. در ورقه های امتحانی از 3 سطح نمره در هر یک از 4 بخش امتحان، نمره متقاضی ثبت می شود. 3 سطح نمره آزمون زبان آلمانی testdaf عبارت است از:

  • Testdaf سطح 3 (TDN 3)
  • Testdaf سطح 4 (TDN 4)
  • Testdaf سطح 5 (TDN 5)

سطوح Testdaf معادل B2 تا C1 در چارچوب مشترک اروپایی برای زبان های شورای اروپا  (CEF) است.

سطوح آزمون  testdaf

آزمون زبان آلمانی testdaf که بیشتر توسط موسسه testdaf توسعه یافته و برگزار می شود، مانند هر آزمون مهارت زبان دیگری از بخش های مختلفی تشکیل شده است. بخش های 4 گانه این آزمون مهارت های  Speaking، Listening، Writing  و Reading متقاضیان را ارزیابی می کند. بر اساس نتایج به دست آمده پس از پایان آزمون، متقاضیان بر اساس یکی از این 3 سطح آزمون مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند:

  • TDN 5 یا TestDaF-Niveaustufe 5 معادل سطح C1 زبان آلمانی
  • TDN 4 یا TestDaF-Niveaustufe 4معادل سطح B1 زبان آلمانی
  • TDN 3 یا TestDaF-Niveaustufe 3معادل پایین ترین سطح زبان آلمانی

متقاضیان باید حداقل در هر بخش به سطح TDN 4 برسند تا بتوانند به راحتی در هر دوره آلمانی پذیرش تحصیلی (با توجه به شرایط آکادمیک و دیگر شرایط) را دریافت کنند. با این حال، اگر متقاضی به سطح TDN 5 برسد، در آن صورت این متقاضی دارای دانش بالایی در زبان آلمانی است. ذکر این نکته ضروری است که سطوح فوق معادل سطوح B2 تا C1 است که توسط چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان (CEFR) ) تعیین شده است.

دانشگاه های آلمان به چه سطح آزمون داف نیاز دارند؟

متقاضیانی که در هر بخش مهارت های مختلف آزمون زبان آلمانی testdaf نمره سطح 4 یا TDN 4 را کسب کنند، دارای مهارت های لازم زبان آلمانی برای اخذ پذیرش در دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی آلمان می باشند. ذکر این نکته ضروری است که همه دانشگاه های کشور آلمان به این سطح از آزمون داف نیاز ندارند و برخی ممکن سطح زبانی پایین تری را به عنوان شرایط پذیرش در نظر گرفته باشند. به طور کلی نمره و سطح مورد نیاز ازمون داف بر اساس نوع دانشگاه، رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی در دانشگاه های آلمان متفاوت است.

چه متقاضیانی نیاز به نمره آزمون testdaf دارند؟

امتحان تست داف به عنوان یک آزمون مهارت زبان آلمانی در سطح استاندارد مورد نیاز برخی از متقاضیان است. متقاضیانی که دارای شرایط زیر می باشند، باید دارای نمره مورد پذیرش از این آزمون برای اثبات مهارت زبان آلمانی باشند:

  • دانشجویانی که می خواهند در آلمان تحصیل کنند و نیاز به اثبات تسلط و مهارت به زبان آلمانی دارند.
  • دانشجویانی که نیاز به اثبات تسلط و مهارت زبان آلمانی در کشور خود دارند.
  • دانشجویانی که قصد دارند در یکی از دوره های تحصیلی کوتاه مدت دانشگاه های آلمان تحصیل کنند و می خواهند مهارت زبان آلمانی خود را بررسی کنند.
  • متقاضیانی که برای فرصت های آکادمیک به مدرک زبان آلمانی نیاز دارند.
  • دانشجویانی که برای تحصیل از طریق برنامه اتحادیه اروپا به آلمان سفر می کنند و می خواهند در پایان اقامت خود مدرک زبان رسمی آلمانی داشته باشند.

‌اهمیت نمونه سوالات آزمون زبان آلمانی testdaf

قبل از شرکت در هر آزمون، درک مفهومی آزمون و نمونه سوالات مطرح شده حائز اهمیت فراوانی است. آگاهی از ساختار سوالات به متقاضیان کمک می‌ کند تا برای هر آزمونی هوشمندانه آماده شوند و احتمال موفقیت آن ‌ها در آزمون به طور تصاعدی افزایش می ‌یابد. متقاضیان با ورود به بخش ها یا زیر آزمون های امتحان تست داف، ملزم به پاسخگویی به سؤالات چند گزینه ای و درست / غلط در درک مطلب خواندن و شنیداری می باشند. مدت زمان آزمون های داف (بدون وقفه) 3 ساعت و 10 دقیقه می باشد.

مدت زمان برگزاری آزمون زبان

مدت زمان برگزاری آزمون زبان

بخش های آزمون زبان آلمانی testdaf

آزمون زبان آلمانی تست داف مانند هر آزمون زبان دیگری دارای بخش های مختلف است. بخش های آزمون زبان آلمانی تست داف شامل بخش درک مطلبReading Comprehension، بخش شنیداری Listening Comprehension، بخش خوانداری Oral Production و بخش نوشتاری Written Production است.

·بخش درک مطلب  Reading Comprehension

در بخش درک مطلب  Reading Comprehensionاز آزمون های testdaf متقاضیان باید در مدت 60 دقیقه به سوالات 3 متن کوتاه حاوی 30 سوال پاسخ دهند. هر یک از 3 متن داده شده ممکن است بر اساس سطح دشواری متفاوت باشند. متون بخش درک مطلب یا به زبان آلمانی Leseverstehen بیشتر بر اساس موضوعات مربوط به زندگی روزمره، دانش عمومی اولیه، موضوعات اجتماعی و سیاسی، علوم عمومی و غیره می باشند. متقاضیان به همراه دفترچه حاوی سوالات یک برگ برای پاسخ نامه نیز دریافت می کنند که در 10 دقیقه پایان این بخش می توانند جواب ها را به پاسخ نامه منتقل کنند. هدف از سوالات این بخش ارزیابی درک متون نوشتاری و مفهوم این متون است.

·بخش درک شنیداری Listening Comprehension

در بخش درک شنیداری Listening Comprehension یا به زبان آلمانی Horverstehen به متقاضیان 3 متن صوتی داده می شود که هر کدام شامل 25 سوال یا موضوع می باشد. از طریق این بخش از آزمون زبان آلمانی  testdafمتقاضیان باید توانایی خود را در درک متون گفتاری زبان آلمانی ثابت کنند. با تفاوت در سطح دشواری، متقاضیان باید به گفتگوهای مربوط به زندگی روزمره، یک مصاحبه رادیویی با 4 سخنران، یک سخنرانی کوتاه و غیره گوش دهند. مدت زمان آزمون درک مطلب در حدود 40 دقیقه می باشد.

·بخش نوشتاری Written Production

 با نوشتن در مورد یک موضوع در 60 دقیقه در بخش نوشتاری یا به زبان آلمانی Schriftlicher Ausdruck از آزمون زبان آلمانی testdaf توانایی های نوشتاری متقاضیان تجزیه و تحلیل می شود. انتظار می رود متقاضیان در این بخش با اطلاعات عمومی خود یک مقاله با ساختار مناسب یا یک متن کوتاه در مورد یک موضوع خاص مانند داده های آماری، نکات راهنما و غیره بنویسند.

·بخش خوانداری Oral Production

این بخش از آزمون زبان آلمانی testdaf که به زبان آلمانی Mundlicher Ausdruck نامیده می شود، به ارزیابی مهارت‌ های شفاهی متقاضیانی می پردازد که مایل به تحصیل یا کار در آلمان هستند، این بخش درک خوانداری 30 دقیقه‌ای از متقاضیان می‌ خواهد که به 7 سوال پاسخ دهند که مربوط به موضوعات کلی، بحث ‌ها و موقعیت ‌هایی است که ممکن است در زندگی روزمره با آن ها مواجه شوند.

بخش خوانداری

بخش خوانداری

جدول زمانی آزمون زبان آلمانی testdaf

در جدول زیر روش دقیق آزمون زبان آلمانی testdaf، تعداد سوالات هر بخش و مدت زمان پاسخ به سوالات هر بخش ارائه شده است. علاوه بر این مدت زمان استراحت بین هر دو بخش در امتحان  testdaf ارائه شده است:

بخش های آزمون زبان آلمانی testdafتعداد سوالات مدت زمان پاسخ به سوالات
بخش درک مطلب  Reading Comprehension30 سوال60 دقیقه
مدت زمان استراحت10 دقیقه
بخش درک شنیداری Listening Comprehension25 سوال40 دقیقه
مدت زمان استراحت30 تا 60 دقیقه
بخش نوشتاری Written Production

 

1 سوال60 دقیقه
مدت زمان استراحت10 دقیقه
بخش خوانداری Oral Production7 سوال30 دقیقه

نکات مهم در مورد ثبت نام آزمون testdaf

موسسه زبان آلمانی testdaf هر سال 6 بار این آزمون را در 500 مرکز آزمون در تقریبا 100 کشور برگزار می کند. قبل از اینکه متقاضیان تاریخ این آزمون را انتخاب کنند، لازم به ذکر است که فرآیند ارزیابی کامل حدود 6 هفته طول می کشد. بنابراین، آن ها باید قبل از پایان مهلت درخواست دانشگاه ها، تاریخ آزمون زبان آلمانی testdaf خود را بدون توجه به اینکه برای پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در آلمان درخواست می دهند، انتخاب کنند. در واقع متقاضیان باید به تاریخ درخواست پذیرش تحصیلی دانشگاه های آلمان و همچنین تاریخ آزمون داف توجه کنند. برای دریافت بالاترین سطح نمره در TestDaf، مهم است که متقاضیان زبان آلمانی را به طور کامل در کلاس آمادگی آزمون زبان آلمانی testdaf فرا گیرند. در حالی که دارا بودن نمره این آزمون تنها یکی از الزامات بسیار برای تحصیل در آلمان برای دانشجویان ایرانی و همچنین دانشجویان دیگر کشورها است، اما ارزیابی هزینه تحصیل در آلمان نیز ضروری است.

خدمات موسسه اصطهباناتی برای آزمون تست داف

بسیاری از شما متقاضیان ایرانی که قصد اخذ ویزای کار یا تحصیل و یا فرصت مطالعاتی آلمان را دارید، نمی دانید چه مدرک زبان آلمانی برای این ویزا مورد نیاز است. به همین دلیل ما مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی لازم می دانیم اطلاعات مربوط به این موضوع را در اختیار شما قرار دهیم. پیشنهاد ما این است که برای مشاوره رایگان با وکلا و مشاوران موسسه ما تماس بگیرید. در واقع پیشنهاد می کنیم با دارا بودن شرایط تحصیل در دانشگاه های آلمان و یا کار در این کشور تشخیص نوع مدرک زبان آلمانی را به یک موسسه مهاجرتی حرفه ای بسپارید، در این صورت مطمئن خواهید بود که کارها به خوبی پیش خواهد رفت. در بسیاری از موارد شاهد هستیم که افراد سودجو از این موقعیت سوء استفاده کرده و با وعده های توخالی بسیاری از متقاضیان را فریب می دهند. به همین دلیل کمک گرفتن از یک موسسه معتبر و متخصص و با دارا بودن تجربه کاری درخشان حائز اهمیت فراوانی است. موسسه ما در کنار شماست و کمک می کند تا ویزای اقامت تحصیلی یا کاری آلمان را به راحتی دریافت کنید. به شما اطمینان می دهیم که این موسسه به صورت قانونی ثبت شده و فعالیت های آن در چارچوب قانون انجام می شود، بنابراین موسسه معتبری است و به راحتی می توانید به آن اعتماد کنید. وکیل و مشاور موسسه ما با آگاهی از شرایط و الزامات دریافت مدرک زبان آلمانی testdaf مشاوره های سودمندی به شما ارائه می دهند. از خدمات این موسسه می توان به تکمیل تشریفات مربوط به پذیرش تحصیلی دانشگاه های آلمان، ثبت نام آزمون تست داف، نوشتن یک SOP بی عیب و نقص و کمک در هر مرحله از فرآیند درخواست پذیرش می باشد. بهترین شانس!

ثبت نام آزمون زبان آلمانی testdaf

آزمون زبان آلمانی TestDaf مختص متقاضیانی است که می خواهند تحصیلات عالی را در آلمان دنبال کنند یا در آلمان کار کنند. بدین منظور متقاضیان با حل نمونه آزمون تست داف و همچنین مطالعه منابع آزمون تست داف و آمادگی کامل می توانند برای ثبت نام آزمون زبان آلمانی testdaf اقدام کنند. متقاضیان می توانند هر چند بار که بخواهند در این آزمون شرکت کنند. بر اساس تجربه آزمون تست داف، بهتر است متقاضیان قبل از درخواست مجدد برای شرکت در این ازمون، مهارت های زبان آلمانی خود را بهبود بخشند. از مهم ترین شرایط لازم برای ثبت نام آزمون testdaf موارد زیر را می توان نام برد:

  • اولین و مهمترین شرط ثبت نام در آزمون زبان آلمانی TestDaf دارا بودن دانش کافی زبان آلمانی است. برای این کار، متقاضیان می توانند برای یادگیری زبان آلمانی و آشنایی با منابع آزمون تست داف به هر موسسه معتبر مراجعه کنند.
  • دومین شرط مهم برای ثبت نام در آزمون زبان آلمانی TestDaf دارا بودن پاسپورت معتبر با اعتبار کافی است.
  • پس از احراز دو شرط فوق، متقاضیان می توانند از طریق آنلاین ثبت نام خود را انجام دهند. برای ثبت نام آنلاین متقاضی باید کشور، مرکز آزمون و تاریخ امتحان را انتخاب کند. متقاضی برای ثبت نام می تواند به وب سایت رسمی آزمون زبان آلمانی TestDaf مراجعه کند.

نمایندگی رسمی برگزارکننده آزمون testdaf در ایران

متقاضیانی که در کشور آلمان حضور ندارند، می توانند در مراکز برگزاری آزمون زبان آلمانی testdaf در 96 کشور جهان و از جمله ایران شرکت کنند. نمایندگی رسمی برگزاری آزمون زبان آلمانی testdaf در ایران موسسه آموزش زبان آلمانی گوته در تهران است. متقاضیان برای ثبت نام آزمون testdaf می توانند به سایت موسسه آموزش زبان آلمانی گوته به نشانی www.dsit.org.ir مراجعه کنند. پس از ثبت نام کد پرداخت هزینه ثبت نام TAN-Number به ایمیل متقاضیان ارسال می شود. متقاضیان با دریافت کد پرداخت باید به سایت www.testdaf.de مراجعه و مراحل ثبت نام آزمون را کامل کنند.

نتیجه آزمون داف چه مدت اعتبار دارد؟

اگرچه اعتبار نتیجه آزمون داف TestDaf برای یک دوره نامحدود و به اصطلاح مادام العمر است، اما برخی از دانشگاه ‌ها در آلمان به نمرات آزمونی نیاز دارند که بیشتر از 1، 2 یا 3 سال از دریافت آن نگذشته باشد. بر اساس تجربه آزمون تست داف بهتر است متقاضیان قبل از هر کار معیارهای واجد شرایط هر دانشگاهی را که برای آن درخواست می دهد، بررسی کنند.

مدت زمان انتظار اعلام نتیجه آزمون

مدت زمان انتظار اعلام نتیجه آزمون

نکات مهم در مورد آزمون زبان آلمانی testdaf

متقاضیان ایرانی برای شرکت در آزمون زبان آلمانی testdaf و کسب نمره مورد نیاز باید به نکات مهمی توجه کنند. برخی از این نکات مهم در مورد این ازمون زبان آلمانی عبارت اند از:

  • متقاضیان ایرانی برای شرکت در آزمون زبان آلمانی testdaf نیازمند سفر به کشورهای دیگر نمی باشند و می توانند در موسسه گوته تهران در این آزمون شرکت کنند.
  • برای آشنایی متقاضیان با نمونه سوالات آزمون زبان آلمانی testdaf در سایت تست داف بسیاری از این سوالات ارائه شده است.
  • متقاضیان ایرانی با شرکت در آزمون زبان آلمانی testdaf و کسب نمره لازم در سطح 4 می توانند به راحتی پذیرش تحصیلی را از دانشگاه های آلمان دریافت کنند.
  • نتیجه آزمون زبان آلمانی testdaf مورد تایید همه دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی آلمان و همچنین سازمان های صادرکننده ویزای کار آلمان است.
  • از تجربه آزمون تست داف برای متقاضیان ایرانی این است که کسب نمره لازم از این آزمون در کشور ایران بهتر از اخذ پذیرش مشروط از دانشگاه های آلمان تا زمان شرکت در کلاس آمادگی آزمون زبان آلمانی testdaf و کسب نمره لازم می باشد.
  • مدت زمان انتظار برای اعلام نتیجه آزمون زبان آلمانی testdaf در حدود 6 هفته است.
  • متقاضیان ایرانی با اعلام نتیجه های این آزمون می توانند برای ارائه درخواست پذیرش تحصیلی از دانشگاه های آلمان اقدام کنند.

زمان برگزاری آزمون زبان آلمانی TESTDAF

تاریخ های آزمون زبان آلمانی Testdaf به طور متمرکز توسط موسسه زبان آلمانی TestDaF تنظیم می شود. ظرفیت هر جلسه در مرکز آزمون زبان آلمانی testdaf در حدود 100 شرکت کننده است. تاریخ و زمان برگزاری آزمون زبان آلمانی testdaf بر اساس اعلام وب سایت رسمی این آزمون https://www.dkfa.de/en/testdaf-dates/ در سال 2023 عبارت است از:

  • 14 فوریه 2023 TestDaF (دیجیتال)

مهلت ثبت نام: 2023/09/01 – 2023/06/02

  • 09 مارس 2023 (بر اساس مقاله (TestDaF)

دوره ثبت نام: 2023/01/12 – 2023/09/02

  • 11 اپریل 2023 TestDaF (دیجیتال)

مهلت ثبت نام: 2023/06/03 – 2023/03/04)

  • 11 مه 2023 (بر اساس مقاله( TestDaF)

مهلت ثبت نام: 2023/03/16 – 2023/04/13

  • 13 ژوئن 2023 TestDaF (دیجیتال)

مهلت ثبت نام: 2023/08/05 – 2023/05/06)

  • 26 جولای 2023 (بر اساس مقاله( TestDaF

مهلت ثبت نام: 2023/05/31 – 2023/06/28

  • 08 آگوست 2023 TestDaF (دیجیتال)

مهلت ثبت نام: 2023/03/07 – 2023/07/31

  • 12 سپتامبر 2023 TestDaF (دیجیتال)

مهلت ثبت نام: 2023/07/08 – 2023/04/09)

  • 11 اکتبر 2023 (بر اساس مقاله( TestDaF)

مهلت ثبت نام: 2023/08/16 – 2023/09/13

  • 26 اکتبر 2023 TestDaF (دیجیتال)

مهلت ثبت نام: 2023/09/20 – 2023/10/18

  • 21 نوامبر 2023 TestDaF (دیجیتال)

مهلت ثبت نام: 2023/10/16 – 2023/11/13

هزینه آزمون تست داف در سال 2023-2024

متقاضیان برای شرکت در آزمون زبان آلمانی موسسه testdaf باید هزینه های ثبت نام را پرداخت کنند. هزینه های آزمون کاغذی و آزمون دیجیتال تست داف در سال 2023-2024 عبارت است از:

  • هزینه آزمون تست داف به صورت کاغذی در حدود 215 یورو می باشد.
  • هزینه آزمون تست داف به صورت دیجیتال و آنلاین در حدود 210 یورو می باشد.

تفاوت آزمون های بین المللی زبان آلمانی

گاهی متقاضیان نمی دانند آزمون تست داف یا گوته یا DSH کدام برای اهداف مهاجرتی آن ها بهتر است. آزمون های بین المللی زبان آلمانی شامل آزمون گوته، TestDaF و DSH می باشند که از نظر محتوا، ساختار، سطح دشواری و تعداد سوال ها متفاوت هستند. آزمون گوته توسط موسسه گوته ارائه می شود و دارای 6 سطح است که از A1 تا C2 را شامل می شود. آزمون TestDaF یک آزمون استاندارد برای متقاضیان بین المللی است که می خواهند در دانشگاه های آلمان تحصیل کنند و دارای 4 سطح از TDN 3 تا TDN 5 می باشد. آزمون DSH یک آزمون زبان آلمانی برای متقاضیان بین المللی است که قصد تحصیل در دانشگاه ها و موسسه های آموزشی آلمان را دارند و شامل 3 سطح است که از DSH-1 تا DSH-3 را شامل می شود. برای درک بهتر انتخاب بین آزمون تست داف یا گوته و یا DSH نکات مثبت و منفی این آزمون های زبان آلمانی در جدول زیر ارائه شده است:

آزمون های بین المللی زبان آلمانینکات مثبت و مزایا نکات منفی و معایب نکات مهم برای کسب آمادگی
آزمون گوته Goethe Exam-به طور گسترده توسط دانشگاه ها و کارفرمایان آلمان شناخته شده است.

-در بسیاری از کشورهای جهان برزار می شود.

-در هر زمانی از سال قابل برگزاری است.

-دارای هزینه کمتر نسبت به دیگر آزمون های زبان آلمانی است.

-آزمون هر سطح دارای محدودیت زمانی مشخصی است که می تواند برای برخی از متقاضیان یک چالش باشد.

-امتحان ممکن است بر اساس سطح مهارت برای برخی از متقاضیان بسیار آسان یا بسیار دشوار باشد.

-سطح A1 و A2 این آزمون توسط همه دانشگاه های آلمان به رسمیت شناخته نمی شود.

-صحبت کردن، نوشتن، خواندن و گوش دادن به زبان آلمانی را تا حد امکان تمرین کنید.

-در دوره آمادگی آزمون گوته شرکت کنید که توسط بسیاری از آموزشگاه های زبان در سراسر جهان ارائه می شود.

-از منابع آنلاین و مواد مطالعه برای تکمیل یادگیری خود استفاده کنید.

-در مورد مهارت های گفتاری و نوشتاری خود از دیگران بازخورد دریافت کنید.

آزمون تست داف TESTDAF-به طور گسترده توسط دانشگاه های آلمان شناخته شده است.

-دارای محتوا و ساختار منسجم در تمام سطوح است.

-مهارت های متقاضی در هر چهار مهارت زبان را می سنجد.

ارائه گواهی مهارت که دو سال اعتبار دارد.

-فقط در تاریخ های خاصی در طول سال برزار می شود.

-در مقایسه با دیگر  آزمون ها گران تر است.

-در برخی کشورها در دسترس نمی باشد.

-در دوره آمادگی TestDaF شرکت کنید که توسط بسیاری از آموزشگاه های زبان در سراسر جهان ارائه می شود.

-از منابع آزمون تست داف آنلاین استفاده کنید.

-هر چهار مهارت زبانی (صحبت کردن، نوشتن، خواندن و گوش دادن) را به طور منظم تمرین کنید.

-در مورد مهارت های گفتاری و نوشتاری خود از دیگران دریافت کنید.

-تست های زمان بندی شده را تمرین کنید تا به فرمت امتحان عادت کنید.

آزمون DHS-به طور گسترده توسط دانشگاه های آلمان شناخته شده است.

-دوره های آمادگی این آزمون در بیشتر دانشگاه های ارائه دهنده دوره های آلمانی در دسترس است.

-مهارت های زبانی متقاضی در هر چهار مهارت زبان را می سنجد.

-فقط برخی از دانشگاه های آلمان به نتیجه این ازمون نیاز دارند.

-این آزمون ممکن است برای برخی از متقاضیان بر اساس سطح مهارت آن ها دشوار باشد.

-این آزمون ممکن است بیش از حد به موضوعات علمی تمرکز کند که ممکن است برای همه متقاضیان مناسب نباشد.

-در دوره آماده سازی DSH در بسیاری از دانشگاه های آلمان شرکت کنید.

-هر چهار مهارت زبانی (صحبت کردن، نوشتن، خواندن و گوش دادن) را به طور منظم تمرین کنید.

-با مباحث آکادمیک مطرح شده در آزمون آشنا شوید.

-در مورد مهارت های گفتاری و نوشتاری خود از دیگران بازخورد دریافت کنید.

سخن آخر

در این مقاله در مورد آزمون تست داف اطلاعات جالبی ارائه شد و به این پرسش ها پاسخ داده شد که آزمون تست داف چیست؟ روش های آمادگی آزمون تست داف کدام اند؟ و شرایط ثبت نام تست داف چگونه است؟ علاوه بر این در مورد شرایط و الزامات و همچنین مدارک لازم برای ثبت نام و شرکت در این آزمون توضیحات لازم ارائه شد. متقاضیان ایرانی برای شرکت در آزمون زبان آلمانی تست داف می توانند با مشاوران موسسه اصطهباناتی مشاوره کنند. مشاوران موسسه ما با ارائه خدمات مشاوره  رایگان راهنمایی های سودمندی به متقاضیان ارائه می کنند. این موسسه برای تمامی الزامات تحصیلی شما در خارج از کشور، یک منبع مورد اعتماد و معتبر است. تیم کارشناسان موسسه ما در هر مرحله از فرآیند ثبت نام و شرکت در این آزمون آماده کمک به شما هستند.

5/5 - (4 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *