رشته رادیولوژی در المان

رشته رادیولوژی در المان یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین رشته ها می باشد. هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا جهت ادامه تحصیل به کشور آلمان مهاجرت می کنند. درآمد رشته رادیولوژی در المان بسیار بالا بوده و همین موضوع باعث جذب دانشجویان بین المللی به این کشور شده است. شما دانشجویان عزیز می توانید مقاله ای که توسط موسسه حقوقی اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

رشته رادیولوژی چیست؟

متخصصان رادیولوژی با کمک تجهیزات پزشکی از بدن انسان تصاویری می سازند. برای این کار آن ها از فناوری تصویربرداری استفاده می کنند که تابش یونیزه یا غیر یونیزه را شامل می شود. این روش ها از رادیولوژی اسکلتی تا تصویربرداری با تشدید امواج مغناطیسی را شامل می شود. به این ترتیب آن ها باعث تشخیص و درمان به موقع چندین بیماری های جدی می شوند.

ادامه تحصیل رادیولوژی در آلمان

در این رشته دانشجویان یاد خواهند گرفت که روش های فناوری رادیولوژی چگونه کار می کنند و مزایا و معایب خاص آن ها چیست. دانشجویان رشته رادیولوژی در المان قادر به برنامه ریزی و انجام مراحل تجزیه و تحلیل با تجهیزات پزشکی و اطمینان از تضمین کیفیت آن ها می باشند. هنگام انجام معاینات رادیولوژیک شناسایی زود هنگام سرطان و به لطف ماموگرافی با ذرات یونیزه یا تشعشع الکترومغناطیسی کار خواهند کرد.

روش کار

تصاویر برشی جزئی از بافت ها و اندام ها را بر اساس میدان های مغناطیسی قوی ارائه می دهند. سونوگرافی از امواج صوتی با فرکانس بالا برای تولید تصاویر استفاده می کند. توموگرافی انتشار پوزیترون (PET) یک روش پزشکی هسته ای است که از مواد رادیواکتیو سطح پایین برای تولید تصاویری از عملکردهای بیوشیمیایی و فیزیولوژیکی در بدن استفاده می کند.

آن چه دانشجویان در این رشته خواهند آموخت؟

تشخیص، پرتو درمانی و پزشکی هسته ای تمرکز اصلی این برنامه تحصیلی است. پیشرفت شخصی، دانش قانون بهداشت، اقتصاد بهداشت و مدیریت پروژه آموزش دانشجویان را کامل می کند.

  • دانشجویان در مورد اندام های انسان و عملکردهای بدن دانش کسب خواهند کرد.
  • دانشجویان دانش اولیه را برای عملکرد صحیح تجهیزات آموزش می بینند.
  • دانشجویان روش های فنی و روش های معاینه و درمان را در 36 هفته کارآموزی یاد خواهند گرفت.
  • دانشجویان با محافظت در برابر اشعه و مدیریت داده های تصویر دیجیتال آشنا می شوند.

مزایای تحصیل تخصص رادیولوژی در آلمان

متخصصان رادیولوژی به طور مستقل معاینات را طبق دستور پزشک انجام می دهند. آن ها مسئولیت اطمینان از انجام معاینات به موقع و با کیفیت خوب و پردازش اطلاعات دیجیتالی را دارند. دانشگاه های کشور آلمان از کیفیت آموزشی بالایی برخوردارند و با تحصیل در آلمان راه ورود فارغ التحصیلان تخصص رادیولوژی به بازار کار جهانی هموار می شود.

مزایای تحصیل تخصص رادیولوژی در آلمان

مزایای تحصیل تخصص رادیولوژی در آلمان

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با تحصیل رشته رادیولوژی در آلمان می باشند.

موقعیت های کاری متخصصان

دانشجویانی که به تحصیل تخصص رادیولوژی در آلمان مشغول هستند، می توانند پس از فارغ التحصیلی در هر یک از حوزه های زیر به فعالیت مشغول شوند:

  1. بیمارستان ها (موسسات تشخیص رادیوگرافی، پزشکی هسته ای و پرتو درمانی)
  2. کلینیک های سرپایی و مراکز توان بخشی
  3. فعالیت های گروهی
  4. تحقیق و پژوهش
  5. آموزش و تدریس
  6. صنعت
  7. خود اشتغالی

شرایط تحصیل در رشته رادیولوژی در المان

دانشجویانی که خارج از اتحادیه اروپا بوده و قصد تحصیل تخصص رادیولوژی در آلمان را دارند باید مدرک تحصیلی که مورد تأیید دانشگاه های این کشور است را ارائه دهند. تحصیل در این رشته به زبان آلمانی است، در نتیجه ارائه مدرک معتبر زبان آلمانی الزامی است. طول مدت تحصیل در رشته رادیولوژی سه ساله (شش ترم) و به صورت تمام وقت بوده و دانشجویان به ECTS 180 نیاز خواهند داشت.

مدارک لازم

مدارک لازم برای تحصیل در رشته رادیولوژی در المان به شرح زیر می باشند:

  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • آزمون ورودی
  • مدرک زبان معتبر (حداقل سطح B2)
  • گواهی پزشکی
  • گواهی عدم سابقه کیفری
  • شناسنامه
  • انگیزه نامه (به آلمانی)
  • بیمه نامه
  • گواهی اثبات تمکن مالی

دانشگاه ها برای تحصیل رشته رادیولوژی در المان

دانشگاه های کشور آلمان جزو شناخته شده ترین دانشگاه های دنیا می باشند و مدرک اخذ شده از آن ها در تمام دنیا به رسمیت شناخته می شود. مدرک رادیولوژی اخذ شده از برخی دانشگاه های آلمان مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان ایران می باشد. برخی از این دانشگاه های معتبر به شرح زیر می باشند:

دانشگاه لایپزیگ (Leipzig University)

دانشگاه لایپزیگ یکی از قدیمی ترین دانشگاه های پزشکی در جهان است. این دانشگاه در 2 دسامبر 1409 توسط فردریک اول تأسیس شد. افراد مشهوری از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند که عبارتند از: آنجلا مرکل (صدر اعظم آلمان)، گوته، واگنر، لایبنیتز. این دانشگاه دارای بیش از هشت برنده جایزه نوبل است.

دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ (Freiburg University)

این دانشگاه دارای متنوع ترین رشته های تحصیلی در سراسر آلمان است که درصد زیادی از دانشجویان آن را دانشجویان بین المللی تشکیل داده اند. دانشگاه فرایبورگ یکی از بزرگ ترین دانشگاه های کشور آلمان به حساب می آید. بیش از 24،000 دانشجو از بیش از 100 کشور در در 11 دانشکده این دانشگاه برجسته تحصیل می کنند.

دانشگاه هایدلبرگ (Heidelberg University)

دانشگاه هایدلبرگ قدیمی ترین و از برجسته ترین دانشگاه های دنیا و کشور آلمان محسوب می شود. این دانشگاه در سال 1386 میلادی به دستور کنت روپرت اول تأسیس شد. دانشگاه هایدلبرگ المان یک دانشگاه دولتی در کشور آلمان است. این دانشگاه طیف وسیعی از رشته ها از جمله رادیولوژی را در بر گرفته است.

دانشگاه روت آخن (Rwth Aachen University)

این دانشگاه در سال 1966 تأسیس شد و دارای 9 دانشکده مختلف می باشد. تقریباً 2700 دانشجوی در دانشکده پزشکی این دانشگاه تحصیل می کنند. دانشگاه روت آخن از موسسات علمی و پژوهشی برجسته در اروپا است.

دانشگاه توبینگن (Tübingen University)

دانشگاه توبینگن یکی دیگر از قدیمی ترین دانشگاه های پزشکی در کشور آلمان است. دانشگاه توبینگن به عنوان یک دانشگاه برتر برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی و علوم انسانی شناخته شده است و تاکنون حداقل سه بار جایزه نوبل در زمینه پزشکی و علوم را دریافت کرده است.

دانشگاه مونستر (Münster University)

دانشگاه مونستر در سال 1780 تأسیس شد. دانشکده پزشکی دانشگاه مونستر یکی از بهترین دانشکده های پزشکی در کشور آلمان به حساب می آید. این دانشگاه دارای بیش از 45،700 دانشجو و بیش از 5000 نیروی کار متخصص است. دانشگاه مونستر دانشجویان و محققان را از آلمان و سراسر جهان به خود جذب می کند. کیفیت تدریس در دانشگاه مونستر در سطح استاندارد بین المللی است که آن را به گزینه ای عالی برای تحصیل در رشته رادیولوژی در کل کشور آلمان تبدیل می کند.

دانشگاه وورزبورگ (Würzburg University)

دانشگاه وورزبورگ یکی از موسسات برتر آموزش عالی در کشور آلمان است. دانشگاه وورزبورگ در بسیاری از رشته های علمی از جمله زیست شناسی، پزشکی، رادیولوژی، فیزیک و روانشناسی شناخته شده است. این دانشگاه، یک دانشگاه با اعتبار بین المللی در زمینه تحقیقات می باشد.

دانشگاه وورزبورگ

دانشگاه وورزبورگ

دانشگاه اتو فون گریک ماگدبورگ (Magdeburg University)

این دانشگاه جزو دانشگاه های تازه تأسیس در کشور آلمان می باشد. دانشگاه ماگدبورگ در سال 1993 و به دنبال ادغام دانشگاه فنی سابق، دانشکده پزشکی و کالج تربیت معلم ایجاد شد. دانشکده پزشکی دانشگاه ماگدبورگ با تأکید جدی بر یادگیری عملی، آموزش عالی پزشکی را در اختیار تمام دانشجویان بومی و بین المللی خود قرار می دهد.

دانشگاه ویتن/هردکه (Witten/Herdecke University)

این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های خصوصی در کشور آلمان است. دانشگاه ویتن/هردکه تعداد قابل توجهی از دانشجویان را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای رشته پزشکی پذیرفته است. دانشجویان این دانشگاه ملزم به پرداخت شهریه هستند. با این وجود دانشگاه ویتن/هردکه طیف گسترده ای از بورسیه ها و فرصت های مالی را برای دانشجویان خود فراهم می کند.

دانشگاه لوبک (Lübeck University)

دانشگاه لوبک یک دانشگاه تحقیقاتی است و در سال های 2006، 2009 و 2016 رتبه اول را در بین دانشگاه های پزشکی کشورهای آلمان، اتریش و سوئیس کسب کرده است. دانشگاه لوبک دارای در حدود 4،945 دانشجو، 160 پروفسور و 100 استاد می باشد.

هر گونه سوال در رابطه با تحصیل در رشته رادیولوژی در کشور آلمان را با کارشناسان موسسه حقوقی اصطهباناتی در میان بگذارید.

هزینه تحصیل در رشته رادیولوژی در المان

کشور آلمان فرصتی را فراهم کرده است تا دانشجویان بین المللی بتوانند به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی این کشور به تحصیل رشته رادیولوژی مشغول شوند. دانشجویان هر ترم مبلغی در حدود 250 تا 300 یورو را بابت انجام کارهای اداری و انجمن های دانشجویی و حمل و نقل پرداخت خواهند کرد. در حال حاضر، دانشجویان غیر اروپایی در بادن-ووتنبرگ باید 3.000 یورو در سال برای تحصیل پرداخت کنند.

 هزینه های زندگی

هر چند که خیلی از دانشجویان می توانند در آلمان به رایگان درس بخوانند اما برای مهاجرت به آلمان لازم است بدانید که هزینه زندگی یک امر غیر قابل اجتناب است. هزینه زندگی در بعضی از شهرهای آلمان بیشتر از شهرهای دیگر است به عنوان مثال مونیخ گران ترین شهر آلمان است. متوسط هزینه زندگی در مونیخ 12.000 یورو در سال است. اجاره خانه بیشترین هزینه زندگی را شامل می شود. برخی از هزینه های زندگی دانشجویانی که به تحصیل در رشته رادیولوژی در کشور آلمان مشغول می باشند به شرح زیر است:

عنوانهزینهعنوانهزینه
غذا در رستوران ارزان قیمت10 یوروسیگار6.70 یورو
غذا در مک دونالد8 یوروتاکسی (تعرفه عادی)3.50 یورو
آبجو داخلی3.50 یوروقبوض خدماتی برای آپارتمان 85 متر مربعی221.17 یورو
آبجو وارداتی3.50 یورواینترنت32.20 یورو
شیر (یک لیتر)0.84 یوروباشگاه تناسب اندام30.13 یورو
قرص نان سفید تازه1.34 یوروبلیط یک طرفه (عبور محلی)2.80 یورو
برنج (یک کیلوگرم)1.98 یورورفت و آمد ماهانه (قیمت معمولی)70 یورو
تخم مرغ2.23 یوروتاکسی یک ساعت انتظار30 یورو
پنیر محلی (یک کیلوگرم)7.96 یورواجاره باشگاه تنیس19.68 یورو
سینه مرغ (یک کیلوگرم)7.13 یورویک دست لباس تابستانی35.05 یورو
گوشت قرمز (یک کیلوگرم)10.06 یورویک جفت شلوار جین Levis 50176.82 یورو
سیب (یک کیلوگرم)2.31 یورویک جفت کفش پیاده روی نایک80.89 یورو
موز (یک کیلوگرم)1.66 یوروآپارتمان (یک خوابه) در مرکز شهر739.89 یورو
پرتقال (یک کیلوگرم)1.88 یوروآپارتمان (سه خوابه) در مرکز شهر560.15 یورو
گوجه فرنگی (یک کیلوگرم)2.48 یوروآپارتمان (یک خوابه) در خارج از مرکز شهر1،419.07 یورو
کاهو0.95 یوروآپارتمان (سه خوابه) در خارج از مرکز شهر1،057.23 یورو

درآمد رشته رادیولوژی در المان

درآمد کارشناسان رادیولوژی در آلمان متناسب با هزینه های زندگی در این کشور می باشد. کارشناسان رادیولوژی باید در سال اول به کارآموزی پرداخته و در آمدی در حدود 1800 یورو در ماه خواهند داشت. در سال دوم و در صورت داشتن مجوز کار این مبلغ به 3000 یورو در ماه خواهد رسید. هر چه تجربه افراد در این زمینه کاری بیشتر باشد، میزان درآمد دریافتی آن ها نیز به همان اندازه افزایش می یابد.

سخن آخر

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با سال ها تجربه در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی، ویزا و اقامت آماده ارائه مشاوره تخصصی در رابطه با تحصیل رشته رادیولوژی در آلمان می باشد. هم وطنان عزیز می توانند جهت راهنمایی و مشاوره حضوری به شعب این موسسه در شهرهای شیراز، تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و رشت مراجعه کنند.

سوالات متداول در رابطه با رشته رادیولوژی در المان

  1. آیا تحصیل رشته رادیولوژی در المان می تواند انتخاب مناسبی برای دانشجویان ایرانی باشد؟

    بله، با توجه به کیفیت بالای آموزشی در دانشگاه های این کشور، تحصیل رشته رادیولوژی در المان می تواند انتخاب مناسبی برای دانشجویان ایرانی باشد.

  2. تحصیل رشته رادیولوژی در آلمان چگونه است؟

    دانشجویان رشته رادیولوژی در المان قادر به برنامه ریزی و انجام مراحل تجزیه و تحلیل با تجهیزات پزشکی و اطمینان از تضمین کیفیت آن ها می باشند.

  1. دانشجویان رشته رادیولوژی در المان با چه مباحثی آشنا می شوند؟

    دانشجویان رشته رادیولوژی در المان با مباحثی مانند محافظت در برابر اشعه ایکس، اندام انسان، عملکردهای بدن و سایر موارد دیگر آشنا می شوند.

  1. موقعیت کاری فارغ التحصیلان رشته رادیولوژی در المان چگونه است؟

    فارغ التحصیلان رشته رادیولوژی در المان می توانند در حوزه هایی مانند بیمارستان ها، صنعت، خود اشتغالی، مراکز توان بخشی و غیره مشغول به فعالیت شوند.

  2. زبان لازم برای تحصیل رشته رادیولوژی در المان چیست؟

    زبان آموزش رشته رادیولوژی، آلمانی است در نتیجه ارائه مدرک معتبر در زبان آلمانی الزامی است.

  1. شرایط تحصیل رشته رادیولوژی در المان چیست؟

    دانشجویانی که خارج از اتحادیه اروپا بوده و قصد تحصیل تخصص رادیولوژی در آلمان را دارند، باید مدرک تحصیلی که مورد تأیید دانشگاه های این کشور است را ارائه دهند.

  1. مدارک لازم برای تحصیل رشته رادیولوژی در المان چیست؟

    مدارک لازم برای تحصیل رشته رادیولوژی در المان شامل آخرین مدرک تحصیلی، ریز نمرات، انگیزه نامه، تمکن مالی و غیره می شود.

  2. مدت زمان تحصیل در رشته رادیولوژی در المان چقدر است؟

    طول مدت تحصیل در رشته رادیولوژی سه ساله (شش ترم) و به صورت تمام وقت بوده و دانشجویان به ECTS 180 نیاز خواهند داشت.

  1. دانشگاه های آلمان برای تحصیل رشته رادیولوژی کدامند؟

    دانشگاه های آلمان برای تحصیل رشته رادیولوژی دانشگاه لوبک، توبینگن، هایدلبرگ، مونستر و غیره می باشند.

  2. هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در المان چقدر است؟

    دانشگاه های دولتی آلمان رایگان هستند و تنها در هر ترم در حدود 250 تا 300 یورو را بابت انجام کارهای اداری دریافت می کنند.

  3. درآمد کارشناسان رادیولوژی در المان چقدر است؟

    کارشناسان رادیولوژی باید در سال اول به کارآموزی پرداخته و درآمدی در حدود 1800 یورو در ماه خواهند داشت و در سال دوم و در صورت داشتن مجوز کار این مبلغ به 3000 یورو در ماه خواهد رسید.

1.5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

4 دیدگاه برای “رشته رادیولوژی در المان – شرایط تحصیل در دانشگاه های رادیولوژي

  1. روژهه‌لات گفت:

    سلام شرط معدل هم داره!؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بله، برای تحصیل در آلمان در رشته رادیولوژی معدل و رزومه شما مورد بررسی قرار می گیرد.

  2. حمید گفت:

    سلام . من کارشناس رادیولوژی از دانشگاه شهید بهشتی هستم. چطور میتونم برای کار به آلمان مهاجرت کنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای ویزای کاری آلمان نیاز به ارائه مدرک زبان آلمنی حداقل b1 را دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *