مغازه داری در کانادا

مغازه داری در کانادا از بوتیک های بزرگ و مجلل گرفته تا مغازه های کوچک و جالب همگی یک چشم انداز فوق العاده در کانادا محسوب می شوند. شما باید انتخاب کنید که چه نوع مغازه ای می خواهید، چه نوع محصولاتی را می خواهید بفروشید و مشتریان شما چه کسانی هستند. بنابراین برای نوع فروشگاهی که برای شما مناسب است فکر کنید. با ما همراه باشید تا شما را با تمام جنبه های مغازه زدن در کانادا و قیمت مغازه در کانادا آشنا کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

 

مغازه زدن در کانادا

با افزایش جمعیت و اشتغال در کانادا  از سال 2016 ، مغازه داری در کانادا رشد زیادی داشته است. شما به عنوان فردی که قصد مغازه زدن و راه اندازی کسب و کار در کانادا را دارید، باید چندین مرحله را پشت سر بگذارید. هر چند که در ابتدا شروع کسب و کار در کانادا سخت به نظر می رسد، اما مراحل کمی وجود دارد که رویای شما را برای مغازه زدن در کانادا به واقعیت تبدیل می کند.

 

مرحله اول- داشتن یک ایده خوب برای کسب و کار

این اصل را در نظر بگیرید که یک کسب و کار موفق با یک ایده خوب شروع می شود. قبل از اینکه بخواهید سرمایه گذاری کنید، ایده خود را کاملا بررسی کنید و جنبه های مختلف آن را در نظر بگیرید. علاوه بر این، شما باید کسب و کاری را انتخاب کنید که در آن مهارت و تجربه کاری دارید و با وضعیت مالی شما مطابقت دارد.

 

مرحله دوم: ارائه طرح کسب و کار

بهترین راه برای تست ایده کسب و کار این است که آن را به یک طرح تجاری تبدیل کنید. طرح تجاری این امکان را فراهم می کند که با بازار و محصولات کسب و کار مورد نظر، ضعف ها و نقاط قوت آن آشنا شوید. شاید در اوایل کار تنها یک طرح ساده آماده کرده باشید اما داشتن یک طرح کسب و کار کامل شما را در رسیدن به هدفهایتان کمک می کند.

 

مرحله سوم- انتخاب یک نام تجاری مناسب

انتخاب اسم برای کسب و کار در کانادا با توجه به یکسری قوانین انجام می شود. در زمان انتخاب نام باید مسائل قانونی را در نظر بگیرید. نام کسب و کار شما در نهادهای قانونی کانادا ثبت می شود. همچنین نام تجاری باید مرتبط با کسب و کار و دارای معنی مثبت، جالب و به یادماندنی باشد.

 

مرحله چهارم – انتخاب نوع مالکیت برای کسب و کار

در کانادا زمانی که می خواهید کسب و کاری را شروع کنید تنها سه نوع مالکیت می توانید برای ساختار کسب و کار خود انتخاب کنید:مالکیت انحصاری ( Sole Proprietorship )، مالکیت سهامی (Corporation) و مشارکتی (Partnership) . البته انتخاب های دیگری نیز وجود دارد که زیرمجموعه سه نوع مالکیت اصلی قرار دارند. انتخاب کنید که کدام یک ازین ساختارها برای کسب و کار شما مناسب است.

 

مرحله پنجم- تعیین منابع مالی کسب و کار

برخی از افراد قادر هستند از منابع مالی شخصی ، هزینه های کسب و کار خود را تامین کنند. در حالیکه بسیاری از افراد برای تامین هزینه های راه اندازی کسب و کار خود به منابع مالی دیگر نیاز دارند. با بررسی میزان هزینه ها ، نوع تامین منابع مالی برای کسب کار خود را انتخاب کنید.

 

مرحله ششم- دریافت مجوز کسب و کار

تقریبا تمامی کسب و کارها در کانادا برای شروع فعالیت به مجوز  نیاز دارند. بسته به نوع کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنی، باید مجوز های مربوطه را کسب کنید.

 

مرحله هفتم-  ثبت نام برای GST/HST

در اکثر موارد( مگر اینکه درآمد ناخالص سالیانه کسب و کار کمتر از30.000 دلار باشد) باید برای مالیات بر محصولات و خدمات(GST ) و مالیات بر فروش ( HST) ثبت نام کنید.

 

مرحله هشتم- ثبت نام برای مالیات بر فروش استانی ( در صورت نیاز)

برخی از استان ها مالیات بر فروش خود را با مالیات بر محصولات و خدمات در سطح فدرال مطابقت نداده اند. در این استان ها باید برای مالیات بر فروش ثبت نام کنید. اگر در استان های آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا و ساسکاچوان کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید باید برای مالیات بر فروش استانی( PST ) و اگر در استان کبک هستید باید برای مالیات بر فروش کبک (QST ) ثبت نام کنید.

 

مرحله نهم- استخدام نیروی کار

داشتن حداقل یک نیروی کار برای کسب و کارها در کانادا الزامی است. برای استخدام نیروی کار باید تحت قوانین کانادا عمل کنید.

 

مرحله دهم- خرید بیمه کسب و کار

علاوه بر بیمه مشاغل به بیمه های دیگری برای  حمایت از کسب و کار خود نیاز دارید. انواع بیمه ها را با وکیل خود بررسی کنید و مشخص کنید کدام بیمه برای کسب و کار شما مناسب است.

 

مرحله یازدهم- ثبت دقیق اطالاعات

اگر از همان ابتدای کار، اطلاعاتی مانند حسابداری و مالیات را دقیق ثبت کنید، کار شما برای پرداختها بسیار راحت می شود. داشتن یک نرم افزار حسابداری خوب در سازماندهی کسب و کار به شما خیلی کمک می کند.

 

مرحله دوازدهم- بازاریابی کسب و کار

بعد از انجام تمامی مراحل راه اندازی کسب و کار و مغازه خود در کانادا، یکی از مهم ترین کارها بازاریابی است. استراتژی نوع بازاریابی را انتخاب و برای کسب و کار خود تبلیغ کنید.

 

قیمت مغازه در کانادا

 

 خرید مغازه در کانادا و اخذ اقامت

افرادی که قصد دارند به همراه خانواده از طریق خرید مغازه اقامت کانادا را کسب کنند ، می توانند یک کسب و کار تاسیس شده بخرند و یا کسب و کار خود را ایجاد کنند. افراد می توانند برای ویزای کار به عنوان مدیر کسب و کار از طریق برنامه کارگران موقت خارجی  (TFW ) درخواست دهند. قوانین جدید برنامه TFW  برای صاحبان مشاغل مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. پس از گذشت کمتر از یک سال، صاحبان مشاغل که دارای ویزای کار موقت هستند می توانند برای اقامت دائم تحت برنامه های استانی یا نیروی کار ماهر فدرال برنامه اکسپرس اینتری درخواست دهند. خرید مغازه در کانادا باید با یک طرح تجاری مناسب پشتیبانی شود تا منجر به یک شغل دائم در کانادا و اخذ اقامت شود.

 

چه افرادی واجد شرایط خرید مغازه و کسب و کار در کانادا هستند؟

در صورت داشتن شرایط زیر می توانید برای خرید کسب و کار در کانادا اقدام کنید:

  • به عنوان یک سرمایه گذار خارجی تجربه مدیریت مورد تایید را داشته باشید.
  • سرمایه کافی برای خرید مغازه و راه اندازی کسب و کار در کانادا را داشته باشید.
  • به زبان انگلیسی یا فرانسوی به عنوان مدیر یک کسب و کار تسلط داشته باشید.

 

قیمت مغازه در کانادا

شاید در ابتدا باز کردن مغازه در کانادا سخت به نظر برسد، اما مطمئنا یک ایده سودآور است. مغازه ها مواد غذایی، لوازم خانگی، تجهیزات منازل ، پوشاکو بسیاری از نیازهای روزمره شهروندان را تامین می کنند. باز کردن مغازه در کانادا فرصت های باور نکردنی را در اختیار شما قرار می دهد. قیمت مغازه در کانادا از 100.000 دلار شروع می شود. البته باید به این نکته توجه کنید که عوامل متعددی در قیمت مغازه در کانادا تاثیر گذار هستند.

 

 عوامل تاثیر گذار در قیمت مغازه در کانادا

همانطور که گفتیم فاکتورهای مختلفی در تعیین قیمت مغازه در کانادا موثر هستند. در ادامه به بررسی این عوامل می پردازیم:

1- مکان انتخابی

استان، شهر، منطقه و محلی که برای خرید مغازه در کانادا انتخاب می کنید مهمترین عامل در تعیین قیمت مغازه است. توجه داشته باشید که در برخی مناطق شهرادری ها، قوانین خاصی را برای راه اندازی کسب و کارها اعمال می کنند. بنابراین قبل از خرید یا اجاره ملک توصیه می شود که اطلاعات کامل را کسب کنید

2- مجوز ها و گواهی های مورد نیاز

برای خرید و راه اندازی مغازه در کانادا قطعا به مجوز نیاز دارید. مجوزها در سطح دولتی فدرال، استانی و منطقه ای صادر می شود. بسته به نوع کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید به مجوزهای مختلفی نیاز دارید.

3- متراژ مغازه

بدیهی است که متراژ مغازه رابطه مستقیمی با قیمت مغازه دارد. متراژ مغازه یک فاکتور اصلی تعیین کننده هزینه برای خرید مغازه در کانادا است. بسته به نوع کاری که می خواهید راه اندازی کنید باید در خصوص اندازه مغازه تصمیم بگیرید.

4- بیمه

هزینه پرداخت بیمه یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین قیمت مغازه است. بسته به نوع شغل باید بیمه های مختلفی را پرداخت کنید.

5- تجهیزات و امکانات مغازه

از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت مغازه تجهیزات و امکانات مغازه است که در خرید آن نقش بسزایی دارد. جدا از داشتن تجهیزات و امکانات اولیه، ممکن است مغازه از طراحی و دیزاین خاصی برخوردار باشد

خرید مغازه در کانادا

 

مراحل خرید مغازه در کانادا

برای خرید مغازه در کانادا و راه اندازی کسب و کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  • کسب و کاری که قصد خرید آن را دارید انتخاب کنید.
  • مجوز ارزیابی اثرگذاری بر بازار کار کانادایی( LMIA) را دریافت کنید. ( توجه داشته باشید که این نامه تنها برای طرح های تجاری مناسب صادر می شود.(
  • زمانی که مجوز LMIA را دریافت کردید ، می توانید به عنوان یک سرمایه گذار خارجی برای ویزای کار موقت12 تا 24 ماهه قابل تمدید، درخواست دهید.

 

 نحوه مغازه داری در کانادا

کسب و کارهای خرده فروشی ، خدمات و محصولات خود را مستقیما از فروشگاه، مغازه و یا به صورت آنلاین به مشتریان می فروشند. در ادامه به طور کامل  مقررات راه اندازی یک کسب و کار مستقل در کانادا را بررسی می کنیم.

  • – شروع کسب و کار
  • زمانی که می خواهید کسب و کاری را در کانادا شروع کنید، قبل از اینکه بتوانید محصولات و خدمات خودتان را ارائه کنید، باید به چندین نکته توجه کنید. اکثر مشاغل در کانادا باید حداقل سه مرحله زیر را تکمیل کنند:
  • از مجوزها و مقرراتی که مرتبط با کسب و کار شماست، آگاه شوید.( کسب و کارها ممکن است به مجوزهایی در سطح دولتی فدرال، استان و منطقه نیاز داشته باشند)
  • یکی از ساختار های مشخص شده برای کسب و کار در کانادا را انتخاب کنید
  • مشخص کنید که آیا نیاز به پرداخت مالیات بر فروش (HST) دارید یا خیر؟

 

مشاوران ما راهنمایی های بیشتری در مورد این مراحل و الزامات شروع کسب وکار در کانادا در اختیار شما قرار می دهند.

انتخاب مکان مناسب برای خرید مغازه در کانادا

انتخاب مکان مناسب برای بیشتر مشاغل یک مسئله بسیار مهم است. مکانی که انتخاب می کنید به نیازهای کسب و کار شما و مکانی که مشتریان و رقبای شما هستند بستگی دارد. علاوه بر این، محیط و فضای محلی که برای کسب و کار انتخاب می کنید فاکتور بسیار مهمی است. توجه داشته باشید قبل از اینکه بتوانید فروش خود را شروع کنید، باید به شهرداری منطقه ای که انتخاب کردید مراجعه کنید و از الزامات منطقه ای که در آن محل اعمال می شود ، مطلع شوید.

ارائه فروش آنلاین

در صورتی که می خواهید برای کسب و کار خود فروش آنلاین داشته باشید باید از یک سری قوانین از جمله قراردادهای آنلاین و مالیات فروش آنلاین پیروی کنید.

اطلاع از فهرست موجودی

فهرست موجودی شامل محصولاتی می شود که در انبار دارید. با مدیریت دقیق موجودی انبار متوجه خواهید شد که کدام یک از محصولات مورد تقاضا هستند و کدام یک فروش نمی روند. در نتیجه آسان تر می توانید فروش خود را مدیریت کنید.

انتخاب عرضه کننده کالا

عرضه کنندگان کالا افرادی هستند که محصولات مغازه شما را تامین می کنند. پیدا کردن عرضه کنندگان مناسب  و مدیریت رابطه با آنها بخش بسیار مهم در اداره مغازه در کانادا است.

مغازه داری در کانادا

 

قوانین مغازه داری در کانادا

بسته به نوع محصولاتی که در کسب و کار خود در کانادا ارائه می کنید باید از یکسری از قوانین پیروی کنید. این قوانین عبارتند از:

  • برچسب گذاری محصولات مصرفی

استانداردهای برچسب گذاری برای محصولات مصرفی روزمره ( مثل لباس، وسایل برقی و تجهیزات و غذای حیوانات خانگی) وجود دارد که برای فروش محصول باید با آنها آشنا باشید.

  • برچسب گذاری و بسته بندی محصولات مصرفی( غیر از مواد غذایی)

باید با قوانین و الزامات بسته بندی و برچسب گذاری محصولات ( از جمله غذای حیوانات خانگی) آشنا باشید.

  • برچسب ساخت کانادا (Made in Canada)

برای تبلیغ محصولات باید با قوانین برچسب ‘ساخت کانادا” و یا “طراحی و مونتاژ شده در کانادا’ آشنا باشید.

  • برچسب گذاری منسوجات

اگر منسوجاتی از جمله لباس، فرش و لوازم خانگی در کانادا می فروشید، محصولات شما باید به درستی برچسب گذاری شده باشند. برچسب روی محصولات باید اطلاعات دقیق محصول را به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه دهند. در صورتی که محصولات ساخت کانادا باشند باید نام سازنده، پردازنده، تکمیل کننده کار و نام کامل تجاری و آدرس سازنده بر روی برچسب ذکر شود.

  • اطمینان از ایمنی محصولات مصرفی

در کانادا اگر محصولاتی را تولید، توزیع یا به فروش می رسانید، وظیفه اطمینان از ایمنی محصولات با شما است. مغازه دار باید با نکات ایمنی، خطرات و عوارض جانبی محصولات برای بزرگسالان و کودکان آشنا باشد.

  • برچسب گذاری و سلامت مواد غذایی

شما باید اطلاعات لازم در خصوص برچسب گذاری و سلامت مواد غذایی را از واحد بهداشت منطقه ای که در آن فعالیت می کنید دریافت کنید. مقامات بهداشت منطقه از محیط و تجهیزات کسب و کار شما برای اطمینان از سلامت مواد بازدید می کنند.

  • مجوز موسیقی

اگر در محیط کسب و کار خود از موزیک های ضبط شده استفاده می کنید، باید برای دریافت مجوز موزیک از مقامات محلی اقدام کنید.

  • مجوز خورده فروشی تنباکو

برای فروش محصولات تنباکو، به مجوز نیاز دارید. در صورتی که می خواهید محصولات تنباکو را وارد کنید به مجوز واردکننده تنباکو نیز نیاز خواهید داشت. انبار و یا فروش سیگار های غیر قانونی، ممنوع است.

  • قوانین مربوط به سیگار کشیدن

شما به عنوان مغازه دار باید از قوانینی که در خصوص استعمال سیگار در فضاهای عمومی اعمال می شود، تبعیت کنید.

  • فروش بلیط لاتاری

اگر قصد دارید در کسب و کار خود بلیطهای بخت آزمایی و بازی های شانس بفروشید به مجوز استانی نیاز دارید.

 

 سودآورترین کسب و کارهای کوچک در کانادا

کسب و کارهای کوچکی در کانادا هستند که سود بسیاری را به همراه دارند. یکی از سودآورترین کسب و کار در کانادا مشاوره املاک است. مشاوره املاک شامل خرید، فروش و اجاره واحد های مسکونی و دفاتر تجاری می شود. از دیگر مشاغل سودآور در کانادا شرکت های حمل و نقل و انبارداری است. این شرکتها از درآمد بالایی در کانادا برخوردار هستند. شرکت های مدیریت و تصفیه پسماندها از دیگر کسب و کارهای کوچک سودآور در کانادا هستند که وظیفه تصفیه پسماندهای فعالیت های دولتی را بر عهده دارند.  شرکت های خدمات مالی نیز جزء مشاغل پر سود محسوب می شوند که در تمامی بخش ها به آنها نیاز است. باشگاه ها و مراکز ورزشی به دلیل استقبال زیاد شامل مشاغل پردرآمد در کانادا هستند.

اجاره مغازه در کانادا

 

بهترین استان ها برای مغازه زدن در کانادا

با توجه به اینکه کانادا دارای بازار کار پویا و ثبات اقتصادی است، تقریبا در تمام استان های کانادا راه اندازی کسب و کار و مغازه زدن سودآور است. اما برخی از استان های کانادا هستند که از امتیازات ویژه ای برای مغازه داری برخوردارند. در ادامه می توانید لیست این استان ها را مشاهده کنید:

  • سرزمین های شمال غربی

سرزمین های شمال غربی ، همانطور که از نام آن مشخص است در شمال غرب کانادا در شمال استان های آلبرتا، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا قرار دارد. با توجه با وجود صنایع مهم مثل تولید الماس، حمل و نقل، گردشگری در این استان مغازه زدن در این استان یک ایده پرسود است. برای سرمایه گذاری در یلونایف به حداقل 3000.000 دلار سرمایه و در شهرهای دیگر 150.000 دلار سرمایه نیاز است.

  • ساسکاچوان

ساسکاچوان یکی از بهترین استان های کانادا برای راه اندازی کسب و کار است. یکی از مهم ترین دلایل انتخاب استان ساسکاچوان، پایین بودن هزینه های مالیات در این استان و وجود منابع مختلف کشاورزی و معادن است. برای شروع کسب و کار دارایی خالص باید حداقل 500.000 دلار باشد. البته در برخی از مناطق با سرمایه 100.000 دلار هم می توانید کار خود را شروع کنید.

  • بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا در منطقه زمانی شهرهای بزرگی مثل لس آنجلس و سانفرانسیسکو قرار دارد، ازین رو امکان ارتباط تجاری با ایالت متحده آمریکا وجود دارد. ونکوور به عنوان یکی از شهرهای ساحلی اقیانوس آرام، یک شهر مبهوت کننده برای کسب و کار شما است. داشتن دارایی حدود 300.000 دلاری و سرمایه 100.000 دلاری برای راه اندازی کسب و کار در بریتیش کلمبیا نیاز است.

  • آلبرتا

استان آلبرتا دارای یکی از قویترین اقتصادها در کانادا است. با وجود منابع مختلف کشاورزی، نفت و تکنولوژی این استان از رشد اقتصادی بسیار بالایی برخوردار است. طبق آمارها، با توجه به افزایش گردشگران در فصول بهار و تابستان و عدم اخذ مالیات بر فروش، آلبرتا یک مکان فوق العده برای مغازه داری است.

  • انتاریو

بخش تولید جنوب غربی انتاریو، تقریبا 52 درصد از محموله های تولیدی کانادا را تشکیل می دهد. علاوه بر این ، استان انتاریو نزدیکترین استان به ایالت متحده آمریکا است و امکان تجارت با این کشور را فراهم می کند. البته باید به این موضوع اشاره کرد که استان انتاریو دارای بالاترین میزان مالیات بر درآمد در کانادا است.

 

سخن پایانی

به منظور خرید مغازه و مغازه داری در کانادا، شما باید کسب و کاری که قصد راه اندازی آن را دارید انتخاب کنید. به این نکته توجه کنید که باید شغلی را انتخاب کنید که در آن تجربه کار دارید. پس از تایید کسب و کار، می توانید برای ویزای کار موقت 12 تا 24 ماه اقدام کنید. قیمت مغازه در کانادا به عوامل متعددی همچون موقعیت و متراژ مغازه و نوع مجوزها بستگی دارد. اگر قصد مغازه زدن در کانادا را دارید با مشاوران ما در موسسه حقوقی اصطهباناتی تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

1- برای شروع مغازه داری در کانادا باید چه اقدامی انجام داد؟ برای شروع باید ایده خوبی برای کسب و کار خود داشته باشید.

2- آیا داشتن تجربه کاری برای مغازه داری در کانادا لازم است؟ بله، داشتن حداقل دو سال تجربه کاری در زمینه مرتبط نیاز است.

3-  قیمت خرید مغازه در کانادا چقدر است؟ قیمت مغازه در کانادا از 100.000 دلار شروع می شود.

4-آیا مجوز LMIA برای مغازه داری در کانادا لازم است؟ بله، برای شروع کسب و کار در کانادا به نامه ارزیابی تاثیرگذاری بر بازار کار کانادا (LMIA) نیاز داری.

5- قیمت مغازه در کانادا به چه عواملی بستگی دارد؟ قیمت مغازه در کانادا به موقعیت ملک، متراژ، بیمه، امکانات و تجهیزات مغازه بستگی دارد.

6- اعتبار مجوز اقامت موقت برای مغازه داری در کانادا چقدر است؟ مجوز اقامت موقت ببه مدت 12 تا 24 ماه اعتبار دارد.

7- مغازه داری در کانادا شامل چه قوانینی می شود؟ قوانین مغازه داری در کانادا شامل برچسب گذاری و بسته بندی مواد، تامین ایمنی مواد، و اطمینان از سلامت محصولات می شود.

8- چند نوع مالکیت برای کسب و کار در کانادا وجود دارد؟ شما می توانید مالکیت انحصاری ( Sole Proprietorship )، مالکیت سهامی (Corporation) و مشارکتی (Partnership) را برای کسب و کار خود در کانادا انتخاب کنید.

9- آیا نیاز به مهارت زبان برای شروع کسب و کار در کانادا وجود دارد؟ بله، شما باید توانایی زبان انگلیسی یا فرانسوی را داشته باشید.

10- آیا مغازه داری در کانادا شغل مناسبی است؟ بله، با توجه به رشد جمعیت کانادا از سال 2016، مغازه داری در کانادا جزء مشاغل سودآور محسوب می شود.

4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *