کلاس های دانشگاه کمبریج تا سال ۲۰۲۱ آنلاین شد

شرایط ویروس کرونا در ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی باعث شد تا هر اجتماعی که باعث پیشرفت بیماری می شود، به تعویق بیفتد. کشور ها و دولت های مختلف اقدامات گوناگونی را صورت دادند. در این میان دانشگاه ها نیز به دلیل جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر این بیماری کلاس های حضوری خود را لغو نموده و برای دوره های آنلاین اقدام کردند. از این رو دانشجویان اقداماتی را برای ادامه تحصیلات خود به صورت آنلاین صورت دادند. در این روز ها نیز خبری منتشر شده است مبنی بر این که کلاس های دانشگاه کمبریج تا سال ۲۰۲۱ آنلاین شد. پس دانشجویانی که برای تحصیل در انگلستان اقدام می کنند و قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید این نکته را مد نظر داشته باشند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کلاس های دانشگاه کمبریج تا ۲۰۲۱ آنلاین شد

دانشگاه کمبریج در بیانیه ای اعلام کرده است که تمام کلاس های حضوری را برای سال تحصیلی ۲۰۲۰- ۲۱ لغو کرده است. این دانشگاه اعلام کرده بود که اگر چه دور های آموزشی تا تابستان ۲۰۲۱ به صورت مجازی باقی می ماند، اما اگر شرایط مطابق با الزامات فاصله گذاری های اجتماعی پیش رود، برخی از گروه های آموزشی کوچک امکان برگزاری حضوری کلاس های درسی را خواهند داشت. در بیانیه مستقیم دانشگاه آمده است که: با توجه به این که احتمالا رعایت فاصله گذاری اجتماعی همچنان الزامی است، دانشگاه تصمیم گرفته تا در سال آینده سخنرانی حضوری انجام ندهد.

سخنرانی ها و تدریس ها به صورت آنلاین کماکان ادامه خواهد یافت. تمام تدریس ها همانند این دوره به صورت آنلاین انجام می شود و امتحانات نیز به صورت مجازی برگزار می شوند. سخنگوی دانشگاه کمبریج در این باره گفت: این تصمیم اکنون برای تسهیل برنامه ریزی گرفته شده است اما مانند هر زمان دیگری، در صورت تغییر در توصیه های رسمی در مورد ویروس کرونا، باز هم بررسی خواهد شد.

دانشگاه کمبریج و شرایط تحصیل

شرایط تحصیل در یکی از برترین دانشگاه های انگلستان یعنی کمبریج با توجه به شرایط ویروس کرونا دستخوش تغییرات بسیاری شده است. پروفسور استفان تووپ ، معاون دانشگاه کمبریج ، در آخرین به روزرسانی اطلاعات تاکید کرد که اگر چه دانشگاه باز خواهد شد اما باید با واقعیت ها روبرو شویم. من می خواهم به دانشجویان اطمینان دهم که کمبریج برای شروع سال تحصیلی آینده برای تحصیل و تحقیق باز خواهد بود. اما همه ما باید در مورد چالش جهانی ویروس کرونا واقع بین باشیم.

تدریس ها انجام می شود و ما اطمینان حاصل می کنیم که دانشگاه همچنان با بالا ترین کیفیت آموزشی شرایط را برای دانشجویان خود فراهم می کند. دولت انگلیس نیز برای تحصیل دانشجویان در دانشگاه های انگلستان از دانشگاه ها درخواست کرد که در ارتباط با شرایط موجود با دانشجویان صادق باشند. علاوه بر آن در انگلستان با وجود این که حدود هفتاد و پنج درصد از دانشجویان انتظار شهریه کم تری را داشتند، دولت اعلام کرد که دانشگاه ها می توانند تمام هزینه یک سال تحصیلی را از دانشجویان دریافت نمایند. این شرایط در حالی که حتی دانشجویان به صورت کاملا آنلاین هم آموزش ببینند برقرار خواهد بود. 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *