تاثیر کروناویروس بر بازار املاک استرالیا

یکی از روش های مهاجرتی به کشور های مختلف مانند مهاجرت به استرالیا، روش سرمایه گذاری می باشد. اما سرمایه گذاری در استرالیا خود به راه های مختلفی امکان پذیر است. به طور مثال شما می توانید برای خرید ملک در استرالیا یا ثبت شرکت در این کشور اقدام نمایید. اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، بازار های مالی و اقتصادی با مشکلات بسیاری مواجه شده اند. تاثیر شیوع این ویروس بر شرایط معیشتی بسیار زیاد بوده است. اما نکته مهم تاثیر شرایط موجود بر روند های مهاجرتی می باشد. در ادامه می خواهیم به بررسی اخباری مبنی بر تاثیر کروناویروس بر بازار املاک استرالیا بپردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تاثیر کروناویروس بر بازار املاک استرالیا

در حالی که هنوز چالش های زیادی پیش روی اقتصاد استرالیا و بازار های املاک قرار دارد، دلایل بسیار زیادی وجود دارد که در مورد بخش های خاصی از بازار املاک در استرالیا به ویژه در دراز مدت می توان خوش بین بود. کرونا ویروس چگونه تاثیر خود را بر بازار های املاک استرالیا می گذارد؟! این مطلب سوالی است که در تحلیل های مختلف مورد بررسی قرار گرفته. چندی پیش رسانه ها پیش بینی کردند که ممکن است چالش هایی به همین دلیل در بازار املاک به وجود بیاید.

در واقع با توجه به پیش بینی ها به نظر می رسد که بازار املاک استرالیا تا سی درصد سقوط کند. این پیش بینی ها با توجه به شیوع طولانی مدت تر ویروس کرونا اتفاق می افتد اما به نظر می رسد که هم اکنون شرایط به آرامی به مرحله سکون در استرالیا نزدیک می شوند. با توجه به این که شرایط اقتصادی استرالیا همانند کشور های مختلف در واضعیت نامناسبی قرار دارد، سقوط قیمت مسکن، بسیار کم بوده. به عبارتی این میزان سقوط کم تر از آن چه در اوایل سال پیش بینی شده بود، اتفاق افتاده است. در واقع تا کنون بازار های املاک استرالیا در برابر اصلاح مقاوم بوده اند. البته دو خطر نزولی قابل توجه برای بازار املاک وجود دارد.

حمایت های دولت برای بهبود بازار املاک استرالیا

با این که موج دومی از ویروس کرونا به راه افتاده است اما شرایط اقتصادی استرالیا رو به بهبود است. واضح است که محرک های قابل توجه مالی و اقدامات حمایتی ارائه شده توسط دولت بسیاری از مشاغل محلی را باز نگه داشته و افراد زیادی را در مشاغل خود نگه داشته است. به طور مثال بسته های حمایتی دولت برای امداد رسانی به مستاجران کمک بسیار زیادی به این افراد کرده است. در عین حال ارائه وام های مسکن به این معنی است که خرید و فروش ملک هر چقدر کم اما در این مدت صورت گرفته است.

دولت و بانک مرکزی استرالیا به وضوح اعلام کرده اند که حمایت های خود را از اقتصاد و بازار های مختلف خصوصا بازار املاک انجام می دهند و در این زمینه هر کاری را انجام می دهند. به عبارتی دولت استرالیا هزینه های بسیاری را متقبل شده است. پس با این توصیفات می توان گفت که سرمایه گذاری در استرالیا خصوصا خرید ملک در استرالیا همراه با شرایط مناسبی خواهد بود. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *