کار در قطر

قطر شبه جزیره ای در خلیج فارس و هم مرز ایران، ترکیبی از معماری شگفت و پیشرفت و تکنولوژی در کنار شتر سواری و گشت و گذار در صحرا است. قطر ثروتمندترین کشور جهان است که میزبان جام جهانی 2020 را برعهده دارد. اگر از جاذبه هایی چون برگزاری تورهای جهانی تنیس (ATP)، برگزاری تورنمنت های حرفه ای گلف، وجود آثار هنری بزرگ جهان، فرودگاه بین المللی حمد به عنوان بهترین و مدرن ترین فرودگاه جهان و خطوط هوایی قطرایرویز به عنوان بهترین ایرلاین جهان بگذریم؛ از استانداردهای بالای زندگی در این کشور و درآمد و دستمزد اتباع خارجی نمی توان به سادگی عبور کرد. این کشور براساس آخرین رتبه بندی گزارش توسعه انسانی به عنوان برترین کشور عربی در جهان شناخته شده است. بالا بودن سطح بهداشت، تحصیل، کار و امنیت در راستای استانداردهای جهانی این کشور را به یکی از قطب های اقتصادی جهان تبدیل کرده است.این کشور کوچک ساحلی تا سال 1967 یکی از مستعمره های کشور انگلستان محسوب می شد اما دیری نگذشت که به کشوری مستقل و پرآوازه تبدیل شد. نظام حکومتی این کشور پادشاهی است و مردم در همه امور زندگی خود بر اساس دستور اسلام عمل می کنند. دوحه پایتخت آن کلان شهر زیبا و توسعه یافته ای است. در گذشته زمانی که هنوز منابع عظیم نفت و گاز این کشور کشف و استخراج نشده بود، مردم این کشور از طریق ماهیگیری و خرید و فروش مروارید روزگار می گذراندند. در حال حاضر درآمد مردم این کشور از صادرات نفت و گاز است. در این مقاله در مورد این موضاعات اطلاعات جدید و به روزی به دست می آورید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • دلایل انتخاب کشور قطر برای کار
  • شرایط اخذ ویزای کار در قطر
  • انواع ویزای کار در قطر
  • شرایط اخذ مجوز کار در قطر
  • سایت کاریابی در قطر
  • مشاغل مورد نیاز در قطر
  • مشاغل پرطرفدار در قطر
  • میزان درآمد و حقوق مشاغل در قطر
  • شرایط استخدام کارگران خارجی در قطر
  • حقوق و دستمزد و ساعات کاری کارگران خارجی در قطر
  • مزایای کار در قطر
  • مزایای مجوز کار در قطر
  • چرا اتباع خارجی کشور قطر را برای کار انتخاب می کنند؟

دلایل انتخاب کشور قطر برای کار

از مهم ترین دلایل افراد برای انتخاب این کشور برای کار می توان به بالا بودن سطح حقوق و درآمد در این کشور به نسبت کشورهای اروپایی، مالیات بسیار کم و در حد ناچیز، بالا بودن سطح استانداردهای زندگی و شرایط مناسب کاری برای افراد خارجی اشاره کرد. هرچند بزرگترین دلیل سرازیر شدن افراد خارجی جویای کار در قطر،  پایین بودن نرخ بیکاری است. در سال 2018 نرخ بیکاری این کشور به درصد غیر قابل باور 0.10 رسید، به این معنی که از هر هزار نفر در کشور قطر فقط یک نفر بیکار است.کشور قطر در زمان های دور جمعیت بسیار کمی داشت، اما به واسطه رونق اقتصادی افراد خارجی جویای کار برای درآمد و حقوق بالا به این کشور سرازیر شدند. در حال حاضر بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور ثروتمند از کشورهای مصر، اردن، پاکستان، سریلانکا، بنگلادش و ایران است.

شرایط اخذ ویزای کار در کشور قطر

به منظور اخذ مجوز کار در کشور قطر افراد باید از طرف کارفرماهای قطری دعوت نامه دریافت کنند. بدین منظور متقاضیان باید رزومه و سوابق کاری خود را برای شرکت های کاریابی قطری ارسال کنند. در صورتی که کارفرمای قطری با کار متقاضی موافقت کند، بایستی برای ویزا و مجوز کار متقاضی اقدامات لازم را انجام دهد. این ویزای کاری در مرحله اول تا مدت 3 ماه معتبر است؛ در صورتی که کارفرمای قطری از کار متقاضی رضایت داشته باشد، این ویزا برای مدت 3 سال تمدید می شود.ساعات کاری برای متقاضیان کار در قطر هفته ای 40 تا 48 ساعت است. علاوه بر این متقاضیان می توانند به صورت اضافه کاری نیز به کار بپردازند. کارکنان کشور قطر هیچ گونه مالیاتی به دولت پرداخت نمی کنند. متوسط حقوق و دستمزد کارکنان در قطر ماهانه 5000 دلار است که نسبت به حقوق و دستمزد کشورهای اروپایی بیشتر است.

شرایط اخذ ویزای کار در قطر

شرایط اخذ ویزای کار در قطر

انواع ویزای کار قطر

به منظور انجام کار در کشور قطر نیازمند ویزای کار هستید. بدون ویزای کار در قطر امکان انجام کار وجود ندارد. زمینه ساز امکان استخدام و به کارگیری افراد خارجی در کشور قطر ویزای کار است. در قطر دو نوع ویزای کاری وجود دارد:

ویزای آزاد کشور قطر

ویزای آزاد ویزایی است که برای اتباع خارجی خواهان کار در قطر، امکان انتخاب محل کار و یا تغییر محل کار را فراهم می کند. افراد زیادی درپی این ویزای قطر هستند اما دسترسی به آن کمتر امکان پذیر است. با دریافت این نوع ویزا می توانید به کشور قطر سفر کنید و کار مورد نظر خود را پیدا کنید.

ویزای کفالتی کشور قطر

ویزای کفالتی ویزایی است که بر اساس قرارداد منعقد شده میان کارفرما و اتباع خارجی عمل می کند. در این نوع ویزا، متقاضی یک ویزای کار و حقوق مشخص شده دارد و در صورتی که متقاضی قصد تغییر شغل خود را داشته باشد، در مرحله اول به رضایت کارفرما نیاز دارد و سپس باید مراحل خاصی را طی کند. کفیل و یا کارفرما می توانند برای دریافت این نوع ویزا اقدام کنند.در صورتی که متقاضی موفق به دریافت ویزای کار قطر شود، می تواند خانواده درجه یک (همسر و فرزندان) خود را به همراه خود به قطر ببرد. امکان همراهی فرزندخواندگان نیز برای متقاضی دارای ویزای کار وجود دارد که نیازمند طی مراحل اداری فراوانی است. در صورتی که متقاضی دارای ویزای کار، دارای والدین وابسته ای باشد امکان همراهی آن ها نیز در قطر وجود دارد.

شرایط اخذ مجوز کار در قطر

مدارک و شرایط لازم به منظور اخذ مجوز کار در کشور قطر برای افراد خارجی به شرح زیر است:

  • ارائه ویزای کار قطر،
  • ارائه آزمایش سل و ایدز متقاضی،
  • ارائه عکس از قفسه سینه متقاضی،
  • ارائه رزومه و سابقه کاری،
  • ارائه آخرین گواهی نامه آموزشی کار و مهارت ترجمه شده به زبان عربی،
  • دارا بودن مهارت کاری مرتبط با شغل مورد نظر،
  • ارائه پاسپورت معتبر و گواهی نامه با اثر انگشت متقاضی.

در طی مدت اخذ مجوز کار که به طور معمول 6 هفته طول می کشد، متقاضی نباید از کشور قطر خارج شود.

سایت های کاریابی در قطر

متقاضیان کار در کشور قطر برای یافتن شغل مورد نظر می توانند از طریق سایت های کاریابی، مشاغل مورد نظر خود را انتخاب کنند. پس از انتخاب شغل مناسب، متقاضی باید رزومه و سابقه کاری خود را برای کارفرمای آن شغل ارسال کند. به منظور یافتن شغل مناسب در کشور قطر، بایستی به زبان عربی و انگلیسی مهارت داشته باشید؛ مهارت کاری در رشته مورد نظر داشته باشید و در ارتقا و رشد توانایی های خود کوشا باشید. مردم کشور قطر برای ارزش های اخلاقی همچون صداقت و خوش اخلاقی و وفاداری کاری ارزش زیادی قائل هستند. در صورت توافق میان متقاضی کار و کارفرمای قطری، دعوت نامه ای برای متقاضی ارسال می شود.از میان سایت های معتبر کاریابی در قطر می توان سایت های زیر را نام برد:

  • Qatarliving.com
  • JobsinQatar.Org
  • Bayat.com
  • Qa.indeed.com

در صورتی که قصد پیدا کردن کار در کشور قطر را دارید، اما نمی دانید باید از کجا شروع کنید و شرایط آن را نمی دانید؛ می توانید با مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی مشاوره کنید. وکلا و کارشناسان مجرب این موسسه برتر در کشور با آگاهی از جدیدترین قوانین حقوقی و مهاجرتی و با تخصص کامل در امور مهاجرتی، شرایط اخذ ویزا، شرایط اخذ پذیرش برترین دانشگاه های اروپایی و آسیایی بهترین گزینه مهاجرتی ممکن و مناسب را به شما ارائه می دهند.

مشاغل مورد نیاز کشور قطر در سال 2020

کشور قطر به دلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خوب و مجاورت با کشور ایران به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد افراد برای یافتن شغل محسوب می شود. از مشاغل مورد نیاز این کشور کوچک اما با فرصت های شغلی بسیار می توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • مدیر فروش و مهندس فروش.
  • متخصص ارشد روابط عمومی.
  • استاد دانشگاه در رشته زبان انگلیسی.
  • متخصص کلکسیون های هنری (مهارت به زبان عربی).

مشاغل مربوط به املاک و مستغلات:

درآمد و حقوق افراد فعال در این حوزه نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

مشاغل مربوط به ساخت و ساز:

با توجه به رشد پروژه های عمرانی و ساخت و ساز در این کشور افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند، می توانند درآمدهای بالایی را کسب کنند. به طور مثال درآمد ماهانه یک مدیر پروژه ساخت و سازهای عمرانی و شهری تا 12 هزار دلار می رسد.

مشاغل مربوط به هتلداری:

از آن جا که کشور قطر در زمینه توریسم سرمایه گذاری های فراوانی کرده است و صنعت گردشگری این کشور با رونق و رشد بسیار خوبی همراه بوده است؛ هتلداری و مشاغل مربوط به آن در فهرست مشاغل مورد نیاز و البته پردرآمد این کشور محسوب می شود.

مشاغل مربوط به حوزه فناوری اطلاعات:

به دلیل پیشرفت و توسعه کشور قطر در زمینه فناوری اطلاعات، افراد متخصص و خلاق در این زمینه می توانند درآمد بالایی را کسب کنند.

مشاغل مربوط به تبلیغات، فروش و بازاریابی:

کشور قطر از جمله کشورهایی است که در زمینه تبلیغات سرمایه گذاری های فراوانی کرده است. به دلیل وجود شرکت های چند ملیتی در قطر، مدیران خلاق بخش فروش و بازاریابی این شرکت ها می توانند درآمد بالایی را کسب کنند.

مشاغل مربوط به منابع انسانی:

افراد متخصص در زمینه منابع انسانی که سابقه کار و مهارت لازم برای مدیریت این کار را دارند، می توانند در کشور قطر درآمد بالایی داشته باشند.

مشاغل پرطرفدار در کشور قطر در سال 2020

کشور قطر از جمله کشورهایی است که با کمبود نیروی کاری متخصص و ماهر مواجه است. بر همین اساس فرصت های شغلی بی نظیری برای متخصصین حوزه های متفاوت علمی و فنی در این غنی ترین کشور جهان وجود دارد. از میان پرطرفدارترین مشاغل در کشور قطر می توان مشاغل زیر را نام برد:

مهندسی صنایع، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی مخابرات، پرستاری، پزشکی، مهندسی عمران و امور مربوط به ساخت و ساز و ساختمان.

میزان درآمد و حقوق مشاغل در قطر

دولت قطر از جمله کشورهایی است که بالاترین حقوق و دستمزد را به کارکنان خود می دهد. علاوه بر این خبر خوب، عدم پرداخت مالیات از طرف کارکنان به دولت یکی از بزرگترین مزایای کار در کشور قطر محسوب می شود. در جدول زیر چند شغل و میزان درآمد و حقوق ماهانه پرداختی آن ها در کشور قطر ارائه شده است:

             شغل        حقوق ماهانه( ریال قطر)
         مهندس برق                         95.000
         وکیل                       38.000
         مهندس عمران                       144.000
        مدیر امر مالی                       37.000
        مهندس مکانیک                       124.000
        مهندس پروژه                       153.000
       مهندس نقشه بردار                       124.000

شرایط استخدام کارگران خارجی در قطر

از آن جا که در کشورهای حوزه خلیج فارس و به ویژه در کشور قطر افراد متخصص بومی کمتری وجود دارند و با توجه به این که این کشور از بازار کار خوبی برخوردار است، فارغ تحصیلان دانشگاهی خارجی می توانند برای اخذ ویزا و مجوز کار این کشور اقدام کنند. در کشور قطر اولویت استخدام و به کار گیری کارگران با کارگران قطری است. در صورتی اتباع خارجی می توانند وارد بازار کار قطر شوند که برای آن کار مورد نظر درخواست از سوی کارگران قطری وجود نداشته باشد. موسسه های کاریابی پس از دریافت رزومه و سوابق کاری متقاضی، آن ها را مورد بررسی قرار می دهند. مدت زمان اعلام نتیجه جاب آفر(پیشنهاد کاری) موسسه کاریابی به متقاضی90 روز می باشد. در صورت موافقت شرکت قطری با کار متقاضی، شرایط کاری در جلسه ای حضوری برای متقاضی توضیح داده می شود. پس از آن در صورتی که متقاضی با این شغل موافق باشد به کارفرمای قطری ارجاع داده می شود تا روند استخدام و انعقاد قرارداد کاری انجام شود.

ذکر این نکته ضروری است تا زمانی که متقاضی به صورت رسمی استخدام نشود، ملزم به پرداخت هیچ گونه هزینه ای نمی باشد. پس از استخدام رسمی، حقوق اولین ماه متقاضی به عنوان کارمزد به موسسه کاریابی پرداخت می شود. از دیگر شرایط استخدام کارگران خارجی در کشور قطر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن مجوز اقامت اتباع خارجی در قطر،
  • ممنوع بودن استخدام کارگران خارجی بدون موافقت اداره کار کشور قطر،
  • دارا بودن مهارت کاری و سلامت جسمی کارگران خارجی.

حقوق و دستمزد و ساعات کاری کارگران خارجی در کشور قطر

حقوق و دستمزد کارگران خارجی منوط به میزان حقوقی است که در قرارداد درج شده است. این حقوق و دستمزد بر اساس واحد پول قطر، ریال قطری پرداخت می شود. کارگران مجاز به 8 ساعت کار روزانه و 48 ساعت کارهفتگی هستند. مرخصی های سالانه رسمی کشور قطر شامل 3 روز عید فطر، 3 روز عید قربان و یک روز به مناسبت روز ملی قطر است. در کشور قطر نابرابری جنسیتی از لحاظ میزان دستمزد و حقوق بین زنان و مردان وجود ندارد و در شرایط کاری مشابه پرداخت ها یکسان می باشد. زنان برای زایمان می توانند از 50 روز مرخصی زایمان استفاده کنند. افرادی که قصد سفر به مکه را دارند، می توانند تا دو هفته مرخصی با حقوق بگیرند.

مزایای کار در کشور قطر

در کشور قطر به جز حقوق و درآمد ثابت بر اساس قرارداد منعقد شده میان کارکنان و کارفرمایان، مبلغی به عنوان “جبران خسارت” پرداخت می شود. این مبلغ بر اساس حقوق و دستمزد اولیه و در پایان دوره قرارداد کاری محاسبه می شود. در واقع این مبلغ، پاداش پایان دوره قرارداد کاری است که دولت قطر به منظور قدردانی از کار اتباع خارجی در کشور قطر به آن ها پرداخت می کند. این مبلغ از آن جا که بر اساس 15 تا 20 روز حقوق اولیه تا سال سوم کاری و یک ماه حقوق سال سوم کاری به بعد محاسبه می شود؛ برای افرادی که مدت زمان طولانی در این کشور مشغول به کار می باشند، حائز اهمیت فراوانی است.پس از این که مدت زمان درج شده در قرارداد کاری تمام شد، به کارکنان “حق الزحمه” پرداخت می شود. مبلغ این حق الزحمه توافقی است که بین کارفرما و کارکنان بسته می شود. معمولا در صورتی که کارکنان به مدت 5 سال در یک شرکت مشغول به کار باشند، میزان حق الزحمه این فرد به ازای 3 هفته تا یک ماه حقوق هر سال کاری می باشد.برخی از شرکت های قطری در صورتی که یک کارگر زودتر از سررسیدن پایان قرارداد، کار خود را ترک کند، حقوق روزهای مرخصی کارگر را هم به ازای روزهای کاری پرداخت می کنند. در صورتی که یک کارگر یک سال را بدون گرفتن مرخصی کار کرده باشد، کارفرما حقوق 3 تا 4 هفته کاری را به عنوان پاداش عدم مرخصی به او پرداخت می کند.

مزایای کار در کشور قطر

مزایای کار در کشور قطر

مزایای مجوز کار در قطر

یکی از مهم ترین مزایای اخذ مجوز کار در قطر این است که اتباع خارجی که در این کشور مشغول به کار هستند، می توانند از خانواده خود (همسر و فرزندان) بخواهند که به او در قطر ملحق شوند. البته بر اساس قوانین سختی که در سال های اخیر در این مورد وضع شده است؛ اتباع خارجی مشغول به کار در قطر برای همراهی و پیوستن خانواده در قطر باید توانایی تامین هزینه های جداگانه هر یک از اعضای خانواده خود در مدت زمان زندگی در قطر را اثبات کند. در واقع باید تمکن مالی ماهانه به ازای هر عضو خانواده را به اداره مهاجرت قطر نشان دهد. از دیگر مزایای دریافت مجوز کار می توان به برخورداری از خدمات اجتماعی، امکان اجاره مسکن و درخواست دریافت وام اشاره کرد.

چرا اتباع خارجی کشور قطر را برای کار انتخاب می کنند؟

یکی از دلایل انتخاب کشور قطر برای کار از سوی اتباع خارجی، قرار داشتن وضعیت بهداشت و امنیت و کار این کشور در سطح استاندارد های جهانی است. از دیگر دلایل این انتخاب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نرخ بیکاری بسیار پایین،
  • حقوق و دستمزد بالا،
  • سرعت بالای رشد و توسعه اقتصادی،
  • مهاجر پذیر بودن کشور قطر،
  • وجود فرصت های کاری فراوان،
  • تلفیقی از سنت و مدرنیته در قطر،
  • پایین بودن میزان جرم و جنایت،
  • دارای بالاترین سرانه درآمد در جهان.

سوالات متداول در مورد کار در قطر

1- دلایل انتخاب کشور قطر برای کار چیست؟ از مهم ترین دلایل افراد برای انتخاب این کشور برای کار می توان به بالا بودن سطح حقوق و درآمد در این کشور به نسبت کشورهای اروپایی، مالیات بسیار کم و در حد ناچیز، بالا بودن سطح استانداردهای زندگی و شرایط مناسب کاری برای افراد خارجی اشاره کرد. هرچند بزرگترین دلیل سرازیر شدن افراد خارجی جویای کار به این کشور پایین بودن نرخ بیکاری است. در سال 2018 نرخ بیکاری این کشور به درصد غیر قابل باور 0.10 رسید، به این معنی که از هر هزار نفر در کشور قطر فقط یک نفر بیکار است.

2- شرایط اخذ ویزای کار در کشور قطر چیست؟به منظور اخذ مجوز کار در کشور قطر افراد باید از طرف کارفرماهای قطری دعوت نامه دریافت کنند. بدین منظور متقاضیان باید رزومه و سوابق کاری خود را برای شرکت های کاریابی قطری ارسال کنند. در صورتی که کارفرمای قطری با کار متقاضی موافقت کند، بایستی برای ویزا و مجوز کار متقاضی اقدامات لازم را انجام دهد. این ویزای کاری در مرحله اول تا مدت 3 ماه معتبر است؛ در صورتی که کارفرمای قطری از کار متقاضی رضایت داشته باشد، این ویزا برای مدت 3 سال تمدید می شود.

3- ویزای آزاد کشور قطر چه نوع ویزایی است؟ویزای آزاد ویزایی است که برای اتباع خارجی خواهان کار در قطر، امکان انتخاب محل کار و یا تغییر محل کار را فراهم می کند. افراد زیادی درپی این ویزا هستند اما دسترسی به آن کمتر امکان پذیر است. با دریافت این نوع ویزا می توانید به کشور قطر سفر کنید و کار مورد نظر خود را پیدا کنید.

4- ویزای کفالتی قطر چه نوع ویزایی است؟ویزای کفالتی ویزایی است که بر اساس قرارداد منعقد شده میان کارفرما و اتباع خارجی عمل می کند. در این نوع ویزا، متقاضی یک ویزای کار و حقوق مشخص شده دارد و در صورتی که متقاضی قصد تغییر شغل خود را داشته باشد، در مرحله اول به رضایت کارفرما نیاز دارد و سپس باید مراحل خاصی را طی کند. کفیل و یا کارفرما می توانند برای دریافت این نوع ویزا اقدام کنند.

5- شرایط و مدارک اخذ مجوز کار در کشور قطر را نام ببرید؟ارائه ویزای کار قطر، ارائه آزمایش سل و ایدز متقاضی، ارائه عکس از قفسه سینه متقاضی، ارائه رزومه و سابقه کاری، ارائه آخرین گواهی نامه آموزشی کار و مهارت ترجمه شده به زبان عربی، دارا بودن مهارت کاری مرتبط با شغل مورد نظر، ارائه پاسپورت معتبر و گواهی نامه با اثر انگشت متقاضی.

6- مشاغل مورد نیاز کشور قطر در سال 2020 را نام ببرید؟مشاغل مورد نیاز کشور قطر مشاغلی در حوزه های املاک و مستغلات، ساخت و ساز، هتلداری، فناوری اطلاعات، تبلیغات و فروش و بازاریابی و منابع انسانی است.

7- مشاغل پرطرفدار کشور قطر در سال 2020را نام ببرید؟ مشاغل پرطرفدار کشور قطر مهندسی صنایع، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی مخابرات، پرستاری، پزشکی، مهندسی عمران و امور مربوط به ساخت و ساز و ساختمان است.

8- شرایط استخدام کاری کارگران خارجی در کشور قطر چیست؟در کشور قطر اولویت استخدام و به کار گیری کارگران با کارگران قطری است. در صورتی اتباع خارجی می توانند وارد بازار کار قطر شوند که برای آن کار مورد نظر درخواست از سوی کارگران قطری وجود نداشته باشد. موسسه های کاریابی پس از دریافت رزومه و سوابق کاری متقاضی، آن ها را مورد بررسی قرار می دهند. مدت زمان اعلام نتیجه جاب آفر(پیشنهاد کاری) موسسه کاریابی به متقاضی90 روز می باشد. در صورت موافقت شرکت قطری با کار متقاضی، شرایط کاری در جلسه ای حضوری برای متقاضی توضیح داده می شود. پس از آن در صورتی که متقاضی با این شغل موافق باشد به کارفرمای قطری ارجاع داده می شود تا روند استخدام و انعقاد قرارداد کاری انجام شود.

9- پرداخت “جبران خسارت” در کشور قطر در چه مواردی است؟در کشور قطر به جز حقوق و درآمد ثابت بر اساس قرارداد منعقد شده میان کارکنان و کارفرمایان، مبلغی به عنوان “جبران خسارت” پرداخت می شود. این مبلغ بر اساس حقوق و دستمزد اولیه و در پایان دوره قرارداد کاری محاسبه می شود. در واقع این مبلغ، پاداش پایان دوره قرارداد کاری است که دولت قطر به منظور قدردانی از کار اتباع خارجی در کشور قطر به آن ها پرداخت می کند. این مبلغ از آن جا که بر اساس 15 تا 20 روز حقوق اولیه تا سال سوم کاری و یک ماه حقوق سال سوم کاری به بعد محاسبه می شود؛ برای افرادی که مدت زمان طولانی در این کشور مشغول به کار می باشند، حائز اهمیت فراوانی است.

10- پرداخت “حق الزحمه” در کشور قطر در چه مواردی است؟پس از این که مدت زمان درج شده در قرارداد کاری تمام شد، به کارکنان “حق الزحمه” پرداخت می شود. مبلغ این حق الزحمه توافقی است که بین کارفرما و کارکنان بسته می شود. معمولا در صورتی که کارکنان به مدت 5 سال در یک شرکت مشغول به کار باشند، میزان حق الزحمه این فرد به ازای 3 هفته تا یک ماه حقوق هر سال کاری می باشد.

11- مزایای اخذ مجوز کار در کشور قطر را نام ببرید؟یکی از مهم ترین مزایای اخذ مجوز کار در قطر این است که اتباع خارجی که در این کشور مشغول به کار هستند، می توانند از خانواده خود (همسر و فرزندان) بخواهند که به او در قطر ملحق شوند. البته بر اساس قوانین سختی که در سال های اخیر در این مورد وضع شده است؛ اتباع خارجی مشغول به کار در قطر برای همراهی و پیوستن خانواده در قطر باید توانایی تامین هزینه های جداگانه هر یک از اعضای خانواده خود در مدت زمان زندگی در قطر را اثبات کند. در واقع باید تمکن مالی ماهانه به ازای هر عضو خانواده را به اداره مهاجرت قطر نشان دهد. از دیگر مزایای دریافت مجوز کار می توان به برخورداری از خدمات اجتماعی، امکان اجاره مسکن و درخواست دریافت وام اشاره کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

11 دیدگاه برای “کار در قطر

  1. مسعود مهدیه گفت:

    با سلام من لیسانس برق دارم و حدود 5 سال سیم کشی ساختمان از صفر تا 100 انجام دادم میخواستم ببینم شرایط به نحوی هست برای کار درقطر؟؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای کار در قطر شما باید از طریق دفاتر کاریابی اقدام نمایید. موسسه ما در زمینه کاریابی اقدامی انجام نمی دهد.

  2. مهدی عباسی گفت:

    سلام خسته نباشید بنده مدت ۶ سال در آتشنشانی مشغول بکار میباشم و بخاطر درامد کم و رسمی نبودن خواهان اشتغال در قطر میباشم.آیا نیرو آتشنشان جذب میشود؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای کاریابی در قطر و اطلاعات بیشتر از شرایط کاریابی لطفا با موسسات مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

  3. مریم گفت:

    سلام
    برای عکاس حرفه ای با رزومه و نمونه کار و مدرک جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران هم راه مهاجرت به کشور قطر باز است؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای کار در کشور قطر باید یک پیشنهاد شغلی را به قطر ارائه دهید و ویزای کاری این کشور را دریافت نمایید.

  4. ناصر شعبانی گفت:

    سلام من اشپز هستم سه سال دبی یک سال عمان کار کرده ام احتیاج به کار دارم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      شما می توانید از طریق ارتیابط مستقیم با کارفرما و یا سایت های کاریابی اقدام نمایید.

  5. یاسین گفت:

    سلام و عرض ادب و احترام،
    کارشناسی ارشد معماری معدل 16. طراح و عکاس به صورت حرفه ای،30ساله مولف 2کتاب، و نوازنده ساز ویولون هستم، میخواستم لطفا بفرمائید بنده چگونه میتونم ازین کشور مهاجرت کنم در کمترین زمان که هزینه کمتر داشته باشه؟
    آیا میتونم فول فاند دکتری معماری در انگلستان بگیرم؟
    حتی حاظرم برای کار در کشورهای کویت،عمان،قطر، یا آلمان و انگلیس و اروپا، یا کانادا اقدام کنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای مهاجرت به هر کشور روش های متفاوتی وجود دارد که می توانید اقدام نمایید. لطفا با ما در ارتباط باشید تا در رابطه با هرکشور اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهیم.

  6. مهدی گفت:

    با سلام من با آشنایی با کامپیوتر هستم لطفا من را استخدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *