کار در باکو

یک گزینه برای خارجیانی که مایل به کار در باکو هستند آموزش انگلیسی است. تقاضا، به ویژه برای کسب و کار انگلیسی، رو به رشد است. معلمان می توانند با یک مدرک یا تجربه تافل 1000 تا 1500 دلار درآمد کسب کنند، در حالی که مدارس بین المللی و دانشگاه های باکو برای کارکنان واجد شرایط 3000 دلار یا بیشتر پرداخت می کنند. ادامه مقاله را بخوانید و در صورتی که سوالی داشتید با ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر تماس بگیرید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط و وضعیت کار در باکو

در سالهای اخیر آذربایجان یکی از سریع ترین اقتصادهای رشد یافته جهان را داشته است و ذخایر نفت و گاز باعث جذب سرمایه گذاران خارجی شده است. هر چند که آذربایجان در مقایسه با سایر نقاط اروپا مقصد محبوبی برای مهاجران نیست اما بخش انرژی باعث هجوم خارجی ها برای جستجوی فرصتهای شغلی شده است. تمام خارجی هایی که در آذربایجان کار می کنند به مجوز کار معتبر که معمولا توسط کارفرما ترتیب داده می شود نیاز دارند.

بازار کار در جمهوری آذربایجان:

در حالی که اکثر مهاجرانی که در آذربایجان کار می کنند در صنعت نفت و گاز مشغول هستند اما دولت فعالیت های مثبتی را برای تنوع بخشیدن به اقتصاد انجام داده است و در دیگر بخش ها مثل توریست، ارتباطات، کشاورزی و آموزش فرصت هایی را برای خارجی هایی که به دنبال کار هستند ایجاد کرده است.

بخش کشاورزی همچنان بزرگترین کارفرما است درحالیکه رشد بخش انرژی فرصت هایی را در صنایع مرتبط مثل بخش خدمات ایجاد کرده است. ساختمان سازی نیز در آذربایجان پر رونق است. پروژه های توسعه زیرساخت ها و افزایش تقاضا برای خانه باعث افزایش فرصت ها در صنعت ساخت و ساز و در نتیجه باعث ایجاد فرصت های شغلی فراوان شده است.

شرایط اخذ ویزای کاری باکو آذربایجان

شرایط اخذ ویزای کاری باکو آذربایجان

شرایط اخذ ویزای کاری باکو آذربایجان

پیش از این، اتباع خارحی می توانستند با استفاده از ویزای الکترونیک توریستی و یا با استفاده از ویزای کاری به کشور آذربایجان وارد شده و پس از آن از داخل این کشور برای اخذ مجوز کار یا مجوز اقامت موقت اقدام کنند. علاوه بر آن، اتباع 13 کشور و افرادی که از مناطقی به خصوص مستقیما به باکو سفر میکردند می توانستند یک ویزای یکبار ورود سی روزه فرودگاهی دریافت کنند. و اتباع کشور ترکیه نیز می توانستند ویزای 60 روزه یک بار ورود فرودگاهی اخذ کنند.

اما بر اساس قوانین و سیاست گذاری های جدید، تمامی ویزاهای ورودی می بایست با هدف مسافر از اقامت وی در این کشور هم خوانی داشته باشد. بنابراین تمامی اتباع خارجه که به منظور کار کردن به کشور آذربایجان سفر می کنند می بایست قبل از رسیدن به این کشور برای اخذ ویزای کاری اقدام کرده باشند. اعضای خانواده کارمندان خارجی نیز می بایست قبل از سفر خود ویزای بازدید خصوصی دریافت کنند. اتباع خارجه در صورت داشتن شرایط زیر می توانند برای اخذ مجوز کار درخواست دهند:

  • متقاضی می بایست بالای 18 سال سن داشته باشد.
  • هیچ داوطلب آذربایجانی ای برای انجام شغل موردنظر وجود نداشته باشد.
  • کارفرما می بایست به دفتر خدمات مهاجرتی این کشور رجوع کرده و با اثبات موارد فوق درخواست خود را به ثبت برساند.

دستمزد و‌ حقوق کار در باکو

آذربایجان یکی از صادرکنندگان عمده نفت است و دستمزد مردمان آن به شدت تحت تاثیر این صنعت قرار دارد. با توجه به این که حقوق در باکو بیشتر از سایر مناطق قفقاز است.همانطور که در ژانویه 2019، حداقل دستمزد در آذربایجان از 130 منات آذربایجان یا تقریبا 75 دلار میباشد. حداقل دستمزد در باکو بسیار بالاتر است، با این وجود نرخ در سراسر کشور یکسان است. منبع Turan.az

متوسط حقوق و دستمزد در باکو در سال 2019 در باکو حدود 250 دلار است. هزینه اجاره خانه، هزینه قبض آب و برق و گاز، و هزینه حمل و نقل 300 دلار در هر ماه است. بسیاری از بانک های بین المللی در باکو دفتر دارند. HSBC، Societe Generale و Credit Suisse نام چند تا از آنها است. به همین علت، متوسط دستمزد در باکو نسبت به شهر های دیگر در آذربایجان بالاتر است. 

بانک بین المللی آذربایجان و بورس اوراق بهادار باکو نیز دارای ارقام بالاتری میباشد. آمار های حقوق و دستمزد نشان می دهد که افراد حرفه ای ماهر 2500 دلار در هر ماه کسب می کند. این رقم کاملا دقیق نیست. اما آنها را جزو افراد با حقوق های بالا به حساب می آورند. حقوق آنها بیش از 10000 دلار در هر ماه است.

پیدا کردن کار و موسسات کاریابی در باکو

محبوب ترین راه برای مهاجرین برای پیدا کردن کار در آذربایجان به صورت آنلاین است. پورتال شغلی متعددی وجود دارد که شرکت ها در هر دو زبان انگلیسی و آذربایجان تبلیغ می کنند. همچنین، تعدادی از شرکت های استخدام وجود دارد که در بخش نفت و گاز تخصص دارند، در حالی که شرکت های بزرگی می توانند برای پروژه های آذربایجان به طور مستقیمی در حال استخدام باشند. 

پایتخت، باکو، مرکز تجارت است و اکثر کشورهای صادر کننده در آذربایجان مستقر هستند. ارتباطات به احتمال زیاد بزرگترین چالش روبرو خواهد بود. اگر چه بعضی از آذربایجانی ها ممکن است انگلیسی ها را درک کنند و به زبان انگلیسی صحبت کنند، مخصوصا در بخش نفت و گاز، زبان های آذری و روسی رایج ترین زبان های تجاری هستند و مهاجران می توانند حداقل چند عدد کلیدی را در یک یا هر دو زبان یاد بگیرند. 

پیدا کردن کار و موسسات کاریابی در باکو

پیدا کردن کار و موسسات کاریابی در باکو

موتور جستجو و جستجوی شغلی عمومی

  • سرمایه انسانی باکو Human Capital Baku: سرمایه انسانی باکو نقطه شروع خوبی است اگر به دنبال انجام کاری غیر از آموزش انگلیسی باشید این سایت برای متخصصان فناوری اطلاعات و مهندسی مناسب است. 
  • Learn4Good: برخی از آگهی های کاری آذربایجان در این سایت گاه گاه وجود دارد. 
  • CareerJet: من مطمئن هستم که احتمالا با CareerJet آشنا هستید. آنها در آذربایجان فرصت های شغلی دارند. 
  • راهنمای رایلی Riley Guide: سایت های دستکاری شده که شما را قادر به جستجو در استخدام در کشورهای خاص و / یا مناطق سراسر جهان می کند. 

پورتال های شغلی خارج از کشور

  • GoAbroad 
  • Linkdin: آخرین، اما نه کمترین، شبکه بزرگ حرفه ای اجتماعی یک منبع برای ایجاد ارتباطات در زمینه و محل علاقه شما است.

ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شما را به صورت کامل از هزینه زندگی در آذربایجان آشنا می کنیم، پس با ما در ارتباط باشید تا شرح چارچوب کار در باکو را برای شما بیان کنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

21 دیدگاه برای “کار در باکو

  1. امید گفت:

    سلام ، من ۳۴ سال دارم و کارمند رسمی صنعت نفت ایران هستم ، ترک هستم و میخاستم بدونم امکانش هست در صنعت نفت آزربایجان کار کنم ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      در صورتیکه بتوانید در آذربایجان کار پیدا کنید، میتوانید ویزای کاری این کشور را دریافت نمایید.

  2. رضا گفت:

    سلام من 24 سالمه و مدرک پیش دانشگاهی و فوق دیپلم نرم افزار دارم میخوام خارج از ایران به کار مشغول بشم حتی حاضرم کارگر ساده باشم ولی چون اذری زبان هستم به نظرم اذربایجان گزینه خوبی هست برام میشه برام کار پیدا کنید ؟؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      متاسفانه موسسه ما در زمینه کاریابی اقدامی انجام نمی دهد.

  3. بهزاد قربان نژاد ملکی گفت:

    سلام.۳۰ ساله و فارغ التحصیل پروتزهای دندانی.دارای مجوز لابراتوار ساخت پروتزهای دندانی.اشنایی به جدیدترین سیستم های ساخت پروتز در دنیا.اشنایی کامل به زبان کشور اذربایجان.و زبان انگلیسی در حدمکالمه.
    چطور میتونم اقامت و در رشته خودم شاغل بشم.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      در صورت یافتن کار مورد نظر می توانید برای اخذ ویزای کاری این کشور اقدام نمایید.

  4. ماریا گفت:

    سلام من کارشناسی حسابداری و ارشد مدیریت دولتی دارم آیا امکان کار در باکو دارم؟اگه هم قراره پیشنهاد شغلی داشته باشم چطوری این امکان باید بوجود بیاد
    تو مطالب بالا خوندم که برای کار باید شغلی انتخاب کنیم که متقاضی آذربایجانی نداشته باشه
    می شه چند تا شغل اسم ببرید برای خانم ها مناسب باشه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      شما می توانید برای کار در باکو از طریق کارفرما اقدام نمایید.

  5. امیر سلیمانی گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه. بنده صافکار ماهر ماشین های خارجی با ابزار های جدید آلمانی هستم. خواستم ببینم نهایت درآمد در باکو چقدره؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام
      میزان درآمد یک عدد مشخص نیست و با توجه به عواملی مثل کارفرما، میزان تخصص و… متفاوت می باشد. به هر حال شما باید در ابتدا از طریق مکاتبات به دنبال یک پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرما باشید.

  6. Faezeh گفت:

    سلام خسته نباشید . من در کار بادکنک آرایی و دیزاین مراسمات هستم آیا ممکنه بتونم در باکو کار پیدا کنم؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      برای این منظور باید از طرف یک کارفرما در باکو یک پیشنهاد شغلی داشته باشید.

  7. یاور بابایی گفت:

    با سلام و خسته نباشید. من نصاب پارکت قرنیز وکاغذ دیواری هستم، با زبان آذری آشنایی خوبی دارم و سطح کارم بالاست. می‌خواستم در کشور آذربایجان مشغول به کار بشم. لطفا راهنمایی کنید.

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام ابتدا باید یک پیشنهاد شغلی مناسب از طرف یک کارفرما در کشور آذربایجان داشته باشید و از طریق آن برای اخذ ویزای کار اقدام کنید.

  8. پریسا گفت:

    سلام همسرم راننده پایه یک است و به مدت ۱۰ سال است که گواهینامه را اخذ کرده و داری کارت هوشمندو سلامت میباشد وبا انواع ماشین آلات از جمله دامپ تراک آمیکو و انواع کامیون ها کار کرده و وارد میباشد و خودشان هم ترک زبان میباشند آیا شرایط خاصی کاری برای ایشان در کشور آذربایجان هست؟

  9. مجتبی عزیزی گفت:

    سلام بنده ۲۰ سال دارم و ۳ سال سابقه در زمینه مبل سازی هستم و مدرک کاردانی دارم چطور میتونم برا کار به آذربایجان برم و خودن ترک هستم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      با توجه به وضعیت بازار کار کشور آذربایجان، شما حتما باید پیشنهاد کار داشته باشید اما روش دیگری هم وجود دارد که از طریق سرمایه گذاری انجام می پذیرد و ما کشور های بهتری را مد نظر داریم.

  10. منصورشرطی گفت:

    سلام من مهندس برق هستم ودارای مدارک فنی حرفه ای وتعمیر کار اسپلیت وپکیج ایا با به ثبت رساندن شرکت فنی میتوان در باکو درامد کسب کرد

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      در صورتی که اساسنامه ای را برای شغل و سرمایه گذاری خود مشخص کرده اید، می توانید با مشاورین ما گفتگو کنید تا شما را دقیقا راهنمایی کنند.

  11. حسن یوسفی گفت:

    من بازنشسته سازمان اتشنشانی هستم چهل وپنج سال دارم..آیامیتوانم امیدواربه یافتن شغلی درباکوباشم.ضمنناحداقل خریدملک درباکوجهت اخذاقامت چه میزان است؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      یافتن کار و خود اشتغالی بعد از اخذ اقامت به خود شخص و شهر انتخابی برای محل زندگی او، بستگی دارد.
      برای اخذ اقامت کشور آذربایجان، می بایست قیمت ملک خریداری شده، حداقل ۱۰۰ هزار منات آذربایجان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *