ویزای استارت آپ مالزی

ویزای استارتاپ مالزی، یکی از روش های مهاجرتی است که می توانید از طریق آن وارد مالزی شده و کسب و کار خودتان را نیز راه اندازی کنید. این روزها در سراسر دنیا، استارتاپ های زیادی در حال فعالیت و سودآوری هستند به همین علت هم کشورهای مختلف از جمله مالزی از افرادی که ایده های ناب و جدید و راه حل های تازه داشته باشند استقبال می کند تا به این ترتیب بتواند رشد اقتصادی خود را افزایش دهد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برنامه مهاجرتی از طریق ویزای استارتاپ یک روش نسبتا راحت و البته جذاب برای اخذ ویزای مالزی است. برای این که بدانید آیا واجد شرایط دریافت ویزا هستید یا نه؟ و از مراحل و روش اخذ این ویزا مطلع شوید این مطلب را از دست ندهید.

برنامه مهاجرتی مالزی از طریق استارتاپ ویزا

اگر نگاهی به دور و برتان بیندازید تعداد زیادی استارتاپ می بینید که بعد از تلاش های زیاد توانسته اند به موفقیت برسند و تعداد زیادی کاربر یا مصرف کننده پیدا کنند. از تاکسی های اینترنتی گرفته تا سرویس های پیش بینی آب و هوا، آموزش و ربات های خانگی، همگی ماحصل تلاش استارتاپ ها هستند. در یک تعریف کلی، استارتاپ به معنای یک پروژه است که در راستای رشد دادن و کامل کردن یک ایده خام و جدید راه اندازی شده است.

استارتاپ ها ممکن است منجر به تولید یک محصول یا خدمت یا پلتفرم خاص شوند. در هر حال این روزها، استارتاپ ها نقش مهمی در رشد و توسعه تکنولوژی و افزایش رفاه زندگی ها بر عهده دارند.

کشور مالزی مثل بسیاری از کشورها، این امکان را فراهم کرده که افراد خلاق و با استعداد از طریق ویزای استارتاپ مالزی وارد این کشور شوند و استارتاپ خود را راه اندازی نمایند. به این ترتیب افرادی که در یک زمینه خاص ایده یا طرحی دارند می توانند بعد از دریافت استارتاپ ویزای مالزی، شرکت خود را در این کشور ثبت و شروع به فعالیت کنند. در ادامه نیز دولت مشوق ها و طرح های حمایتی و مشاوره هایی را در اختیار این استارتاپ ها قرار می دهد تا بتوانند مسیر خود را بهتر طی کنند.

البته همه این موارد مشروط به این نکته است که در ابتدا، ایده و طرحی که در ذهن دارید را بتوانید به شکل یک طرح تجاری یا بیزنس پلن درآورده و آن را به تایید نهادهای حمایتی یا افراد سرمایه گذار در مالزی برسانید. درباره بیزنس پلن و موارد مرتبط با آن در ادامه مطلب مفصلا صحبت می کنیم.

شاخص های اقتصادی مالزی

قبل از آن که درباره شرایط و نحوه دریافت ویزای استارتاپ مالزی صحبت کنیم، بد نیست نگاهی به وضعیت اقتصادی و شاخص های اقتصادی موثر بر استارتاپ ها در این کشور بیندازیم. براساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت و تجارت بین الملل کشور مالزی، می توانیم اطلاعات جامعی درباره وضعیت صادرات و واردات این کشور، شرکای اقتصادی مهم و … داشته باشیم.

این آمارها نشان می دهد که در سه ماهه اول سال 2021 صادرات مالزی به میزان 12/3 میلیارد دلار، رشد داشته و واردات آن نیز با رشد 6/7 میلیارد دلاری همراه بوده است. همچنین به طور کلی تجارت بین الملل مالزی در سال 2021 با رشد قابل توجهی مواجه شده که آن را به یکی از کشورهای مناسب جهت سرمایه گذاری و راه اندازی شرکت تبدیل کرده است.

چین یکی از شرکای اصلی تجاری مالزی، با سهم 18/3 درصدی از کل حجم تجارت خارجی این کشور محسوب می شود. سایر شرکای تجاری مهم این کشور سنگاپور، آمریکا، چین تایپه، ژاپن و … هستند که همگی جزو کشورهای پویا و دارای رشد اقتصادی می باشند.

نرخ مالیات بر درآمد افراد در مالزی 30 درصد است که زمینه را برای یک اقتصاد پویا و رو به رشد مهیا می کند. در کنار این موارد، نرخ مالیات شرکت ها نیز شاخص بسیار مهمی برای کسانی محسوب می شود که قصد دارند از طریق استارتاپ ویزای مالزی وارد این کشور شوند. نرخ مالیات بر شرکت ها در مالزی، 24 درصد است. افراد می توانند از طریق ویزای استارتاپ مالزی، وارد این کشور شده و ایده های خلاقانه خود را پیاده سازی کنند. شرایط اقتصادی مناسب این کشور، این اجازه را به مهاجران می دهد که با خیالی آسوده، برنامه های اقتصادی و کاری خود را عملی کنند. در ادامه مطلب بیشتر با ابعاد و روش های اخذ ویزای استارت آپ مالزی آشنا می شویم.

شرایط اقتصادی مالزی

شرایط اقتصادی مالزی

چرا ویزای استارتاپ مالزی یک روش مهاجرتی خوب است؟

اگر چرخی بین انواع روش های مهاجرتی بزنید متوجه می شوید که در این زمینه تنوع زیادی وجود دارد اما بسیاری از افراد فاقد شرایط لازم برای آنها هستند. به عنوان مثال ممکن است برخی افراد از نظر شرایط سنی یا مدارک تحصیلی، کیس مناسبی برای مهاجرت تحصیلی نباشند یا نتوانند یک کارفرما جهت اخذ جاب آفر پیدا کنند. برای افرادی که فاقد این شرایط هستند یا ذهنی پویا و خلاق دارند و می خواهند کسب و کار خودشان را اداره کنند، بهترین گزینه ویزای استارتاپ مالزی است.

ویزای کارآفرینی بهتر است یا ویزای استارتاپ مالزی؟

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند ویزای کارآفرینی همان ویزای استارتاپ است. این دو برنامه مهاجرتی تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند که در این قسمت توضیح می دهیم.

یکی از مهمترین تفاوت های ویزای کارآفرینی و ویزای استارتاپ مالزی، در نوع ویزایی است که به شما تعلق می گیرد. در برنامه کارآفرینی، ویزای کاری موقت دریافت می کنید اما در برنامه استارتاپی، شما در نهایت می توانید بعد از چند سال اقامت موقت یا دایم این کشور را اخذ نمایید.

از دیگر تفاوت های ویزای کارآفرینی و استارتاپ مالزی، در ماهیت این دو برنامه مهاجرتی است. در کارآفرینی، صرفا ایجاد شغل کفایت می کند اما تمرکز برنامه استارتاپی، روی ارائه راه حل برای یک مشکل یا معضل است.

به طور کلی راه اندازی استارتاپ منجر به خلق یک تیم جدید و یک پروژه اقتصادی جدید می شود در حالی که کارآفرینی فرآیند نوین و تازه ای ندارد و می توان به همان روش های سنتی و قدیمی اقدام به ایجاد شغل کرد.

نکته بعدی در زمینه تفاوت های بین ویزای استارتاپ مالزی و ویزای کارآفرینی، در میزان و نحوه سرمایه گذاری است. در کارآفرینی میزان سرمایه زیادتری نیاز دارید که باید همه آن را خودتان پرداخت کنید در حالی که در برنامه استارتاپی، بخش اعظم هزینه های شما توسط سرمایه گذار یا نهادهای حمایت کننده پرداخت می شود.

از نظر شرایط سنی و مکن مالی نیز، ویزای کارآفرینی سختگیری های بیشتری دارد و اخذ ویزای استارت آپ مالزی به مراتب آسانتر می باشد.

ویزای استارتاپ مالزی برای چه اشخاصی مناسب است؟

ویزای استارت آپ مالزی، یک برنامه مهاجرتی بسیار کارآمد برای افرادی است که ایده های مختلف و جالب دارند.

اگر از آن دست افرادی هستید که برای مشکلات و معضلات مختلف زندگی، راه حل های خلاقانه دارید شاید بتوانید یکی از ایده های خود را به عنوان یک طرح تجاری درآورده و در نهایت استارتاپ ویزای مالزی را دریافت کنید.

این برنامه محدودیت سنی خاصی ندارد و برای کسانی که کیس مهاجرت تحصیلی یا کاری نیستند بسیار مناسب است. به این ترتیب اگر در بازه سنی هستید که نمی توانید برای مهاجرت کاری یا تحصیلی به مالزی اقدام کنید اصلا نا امید نشوید زیرا هنوز این امکان را دارید که از طریق ویزای استارتاپ مالزی، وارد خاک این کشور زیبا شوید.

اگر می خواهید برنامه مهاجرتی تان، سریع انجام شود نیز مهاجرت از طریق استارتاپ گزینه بسیار مناسبی محسوب می شود. در این روش، بعد از ارائه طرح تجاری و اخذ تاییدیه، می توانید شرکت خود را در مالزی ثبت کرده و منتظر استارتاپ ویزا باشید.

مهاجرت از طریق استارتاپ ویزا همچنین برای کسانی که می خواهند با همسر و فرزندانشان مهاجرت کنند، گزینه مناسبی است زیرا در نهایت می توانند اعضای خانواده را نیز به عنوان همراه با خود به مالزی ببرند. اگر مدرک زبان ندارید هم نگران نباشید زیرا می توانید صرفا با تسلط نسبی به زبان انگلیسی ویزای استارت آپ مالزی را دریافت کنید.

شرایط دریافت ویزای استارتاپ مالزی

برای دریافت ویزای استارت آپ مالزی، شرایطی وجود دارد که به آن می پردازیم. در مرحله اول شما باید ایده خلاقانه یا طرح ذهنی خود را به صورت یک طرح تجاری یا بیزنس پلن درآورید. در بیزنس باید به شکلی جامع به همه ابعاد کار اعم از ریسک ها و خطرات و نقاط مثبت و سود و نحوه اجرای هر مرحله اشاره کنید. این طرح همان چیزی ست که در نهایت دولت مالزی و سرمایه گذاران مطالعه می کنند و براساس آن تصمیم می گیرند که از برنامه شما حمایت کنند یا خیر. بنابراین، داشتن یک بیزنس پلن جامع و جذاب و البته مبتنی بر واقعیت، بسیار ضروری است.

در مرحله بعد باید طرح تجاری خود را به Malaysia Digital Hub Space ارائه کنید و بتوانید تاییدیه آنان را بگیرید.

Malaysia Digital Hub Space طرح کسب و کار و ایده شما را که در بیزنس پلن شرح داده اید به همراه شرایط اجرایی بررسی می کند و اگر به این نتیجه برسید که این ایده قابلیت اجرایی دارد و سودآور است، آن را تایید می کند.

طراحی بیزنس پلن

طراحی بیزنس پلن

از دیگر شرایط اخذ ویزای استارتاپ مالزی، می توان به تمکن مالی و مدارک بیمه و هویتی اشاره کرد. این مدارک نیز باید تهیه شده و در پرونده درخواست شما قرار داده شود. برای این که ویزای استارتاپ مالزی را دریافت کنید، حتما باید یک آدرس قانونی در این کشور داشته باشید و آن را در پرونده خود درج کنید. در ادامه نیز باید یک شرکت ثبت کرده و اطلاعات مربوط به آن از جمله اسناد و مدارک مهر و اساسنامه و غیره را ارائه دهید. در صورتی که همه مدارک خواسته شده را به درستی تهیه کرده باشید در نهایت می توانید ویزای استارتاپ مالزی را دریافت نموده و وارد این کشور شوید.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای استارت آپ مالزی

در این قسمت مدارکی را که برای اخذ ویزای استارتاپ مالزی نیاز دارید، بر می شمریم تا با تهیه همه آنها ریسک ریجکت شدن ویزای شما کاهش پیدا کند. تجربه نشان داده است که حتی وجود نقص های کوچک در پرونده و نبود یکی از این مدارک نیز منجر به رد درخواست ویزا می شود. بنابراین حتما در روند تهیه مدارک خود نهایت دقت را داشته باشید. مهمترین مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای استارتاپ مالزی؛

  • ارائه پاسپورت و تمام مدارک هویتی فرد متقاضی
  • ارائه طرح تجاری یا بیزنس پلن
  • ارائه نامه تاییدیه Malaysia Digital Hub Space
  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس رنگی پاسپورتی
  • ارائه نامه اثبات تمکن مالی
  • ارائه مدارک عدم سوءپیشینه
  • ارائه مدارک بیمه خدمات درمانی

مهارت زبان مورد نیاز جهت اخذ ویزای start up مالزی

تسلط به زبان انگلیسی از ملزومات اساسی و اولیه جهت مهاجرت است. همانطور که می دانید یکی از مهمترین موانع سر راه مهاجرت افراد اخذ مدرک زبان معتبر می باشد و همین موضوع پروسه مهاجرت آنان را طولانی و سخت تر می کند.

نکته مثبت در برنامه مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ مالزی این است که نیازی به مدرک زبان انگلیسی ندارید و تسلط به زبان انگلیسی برای زندگی و مکالمه در این کشور کفایت می کند. همچنین نیازی به داشتن مدرک زبان رسمی کشور مالزی هم ندارید و می توانید در صورت نیاز یا علاقه اقدام به یادگیری زبان مردم این کشور کنید.

مراحل راه اندازی استارتاپ در مالزی

بعد از آن که با درخواست استارتاپ ویزای شما موافقت شد، تازه مسیر شما آغاز می شود. برای این که بتوانید استارتاپ خود را در مالزی راه اندازی کنید، باید اقداماتی را در این کشور انجام دهید که در ادامه توضیح می دهیم.

مرحله اول: اخذ مجوزکاردر مالزی

با این که شما ویزای استارتاپ مالزی را دارید اما برای شروع به کار و راه اندازی شرکت استارتاپی خود باید از اداره کار مالزی، مجوز کار را دریافت کنید. کشور مالزی در زمینه مجوزهای کاری قوانین نسبتا سختگیرانه ای دارد، این قوانین در مقایسه با برخی کشورهای خاورمیانه مثل امارات یا عربستان سعودی، پیچیده تر هستند.

پروسه دریافت مجوز کار در مالزی، دارای حساسیت ها و پیچیدگی های خاصی است که باید با وسواس انجام دهید زیرا تمامی مدارک و سوابق و اهداف، بررسی و سنجیده می شوند. به طور کلی برای راه اندازی در مالزی بعد از دریافت ویزای استارتاپ این کشور، باید به دنبال اخذ مجوز کار از نوع DP10 بروید.

برای این که مجوز DP10 را دریافت کنید باید اصالت استارتاپ شما تایید شود و در مرحله بعد تمامی معیارها و استانداردهای مورد نظر اداره کار این کشور را دارا باشید. اگر می خواهید از طریق ویزای استارتاپ مالزی به این کشور وارد شوید نگران نباشید زیرا موسسه مهاجرتی اصطهباناتی، در تامی مراحل اخذ، ثبت شرکت و دریافت مجوز کار در کنار شماست تا به این ترتیب بدون آزمون و خطا و اتلاف وقت و انرژی، مجوزهای لازم را دریافت کرده و بتوانید استارتاپ خود را راه اندازی کنید.

حضور یک مشاور و یک تیم باتجربه و آگاه به تمامی پروسه های مالی و اداری ویزای استارتاپ مالزی، کمک بزرگی ست تا هم در وقت و زمان صرفه جویی شود و هم در سریعترین زمان ممکن به برنامه مهاجرتی خود برسید.

مرحله دوم: ثبت استارتاپ در مالزی

بعد از آن که موفق به اثبات اصالت استارتاپ خود شدید و توانستید مجوز کار را دریافت کنید وقت آن است که استارتاپ خود را در مالزی به ثبت برسانید.

به این منظور باید استارتاپ خود را با حداقل 1 میلیون رینگیت مالزی سرمایه، ثبت نمایید. در زمینه ثبت استارتاپ می توانید از شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند نیز کمک بگیرید. در واقع شرکت هایی در مالزی اختصاصا در زمینه ثبت استارتاپ فعالیت می کنند و تمامی مراحل را تا زمان دریافت مجوزهای نهایی انجام می دهند. البته خودتان نیز می توانید نسبت به دریافت این مجوزهای دولتی اقدام کنید.

مرحله سوم: خرید یا اجاره دفتر در مالزی

در مرحله سوم باید برای شروع به کارتان یک دفتر یا محل کار اجاره یا خرید کنید. از نظر قیمت و هزینه، خوشبختانه این امکان وجود دارد که دفاتر کاری قیمت مناسب را اجاره کنید. اجاره ها در مالزی از حدود20 هزار رینگیت مالزی آغاز می شود.

گرچه قیمت ها در همه شهرهای مالزی مناسب است اما اگر قصد اجاره دفتر در مالزی را دارید شهر کوالالامپور نسبت به سایر شهرهای این کشور شرایط بهتری دارد. بعد از طی این مراحل، استارتاپ شما آماده کار است و می توانید تمامی فعالیت های خود را به طور قانونی انجام دهید.

صدور ویزای استارتاپ مالزی چقدر طول می کشد؟

به طور کلی از زمان تکمیل مدارک و ارسال درخواست تا بررسی شدن و اخذ تاییدیه ها حدود یک ماه و دریافت ویزا 3 الی 4 هفته به طول می انجامد. البته مدت زمانی که باید صرف ایده یابی و تهیه بیزنس پلن شود را نیز باید جداگانه در نظر بگیرید.

در مجموع از ابتدا تا اخذ ویزای استارتاپ مالزی، حدود 4 تا 5 ماه زمان لازم است.

بیزینس ‌پلن باید دارای چه خصوصیاتی باشد؟

همانطور که گفتیم بیزنس پلن مهمترین بخش از کار شما در مسیر اخذ ویزای استارتاپ مالزی است تا حدی که حتی اگر بهترین اایده را نیز داشته باشید اما نتوانید به خوبی آن را در بیزنس پلن تشریح کنید، اخذ ویزای مالزی بعید خواهد بود.

بنابراین بیزنس پلنی که تهیه می کنید باید به خوبی طرح و ایده شما را توضیح دهد و از طرفی نشان دهد که شما این ایده را از نظر عملکرد و شرایط بازار به خوبی ارزیابی کرده اید. بنابراین حتما در بیزنس پلن خود شرایط بازارهای جهانی و بازار مالزی درباره استارتاپ مورد نظرتان را توصیف کنید. همچنین از کمک و مشاوره های از کارشناسان و فعالان این حوزه در راستای تهیه بیزنس پلن غافل نشوید تا بتوانید یک طرح تجاری قابل قبول بنویسید.

مدت زمان اعتبار ویزای start up مالزی چقدر است؟

ویزایی که برای متقاضیان تحت عنوان ویزای استارتاپ مالزی صادر می شود، یک ساله است یعنی دارنده آن می تواند به مدت یک سال در کشور مالزی اقامت داشته باشد.

شرایط تمدید استارتاپ ویزای مالزی چیست؟

بعد از یک سال اعتبار ویزای استارتاپ به پایان می رسد در این حالت شما می توانید با اثبات این که استارتاپ شما برای کشور مالزی، سود به همراه داشته و موجب استخدام افراد بومی این کشور شده است می توانید ویزای خود را برای بازه های زمانی سه ساله یا 5 ساله تمدید کنید.

مزایای دریافت ویزای استارت آپ مالزی

اخذ ویزای استارتاپ مالزی، مزایای زیادی دارد و به همین دلیل بسیاری از افراد این شیوه را برای مهاجرت انتخاب می کند. شما نیز می توانید شرایط دریافت ویزای استارت آپ مالزی را بررسی کرده و در صورتی که واجد شرایط باشید این شیوه را برای مهاجرت انتخاب نمایید. در این قسمت به مزایای مهم و پررنگ مهاجرت از طریق ویزای استارت آپ مالزی می پردازیم. مهم ترین این مزایا عبارت اند از؛

مزایای دریافت ویزای استارت آپ مالزی

مزایای دریافت ویزای استارت آپ مالزی

  • شما این امکان را دارید که همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به عنوان همراه به مالزی ببرید.
  • با دریافت این ویزا، همسر شما حق کار در مالزی را خواهند داشت.
  • با دریافت این ویزا فرزندان شما حق تحصیل در مالزی را خواهند داشت.
  • بدون نیاز به مدرک زبان یا سرمایه زیاد می توانید ویزای مالزی را دریافت کنید.
  • می توانید از خدمات سلامت و درمان این کشور برخوردار شوید.
  • در اکوسیستم رو به رشد مالزی فعالیت خواهید کرد.
  • به بازار کار عالی و نیروهای متخصص دسترسی دارید.

نحوه گرفتن ویزا برای اعضای خانواده به عنوان همراه

همانطور که گفتیم شما می توانید اعضای خانواده خود یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سالتان را به عنوان همراه به مالزی ببرید. برای این کار نیاز به مدارکی همچون مدرک زبان یا رزومه قوی نیست و اعضای خانواده به راحتی می توانند ویزای مالزی را دریافت کنند. به این منظور باید بعد از آن که ویزای استارت آپ شما صادر شد، درخواست خود مبنی بر به همراه بردن اعضای خانواده را به سفارت مالزی ارسال کنید.

آیا امکان تبدیل استارتاپ ویزای مالزی به ویزای دائم وجود دارد؟

بسیاری از افرادی که به یک کشور مهاجرت می کنند در نهایت می خواهند ویزای دایم یا اقامت آن کشور را نیز دریافت نمایند. کسانی که از طریق استارتاپ ویزا وارد مالزی می شوند نیز این امکان را دارند که با ارائه مدارک و مستنداتی که نشان دهد استارتاپ آنها سودآور بوده و منافع زیادی را برای مالزی به همراه داشته است و همچنین تایید مدارک و شرایط آنان، اقامت این کشور را دریافت کنند.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم شما را با همه ابعاد اخذ ویزای استارتاپ مالزی و مراحل آن آشنا کنیم. در پایان نیز توصیه می کنیم حتما در این مسیر از افراد و تیم های متخصص و کارشناسان زبده مشورت بگیرید تا بتوانید بدون اتلاف وقت و انرژی ویزای استارت آپ مالزی را دریافت کنید.

ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی، همواره آماده ارائه مشاوره تخصصی و انجام امور اخذ انواع ویزا برای شما عزیزان هستیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *