ویزای استارت آپ شیلی

کشور شیلی یکی از باثبات ترین اقتصادهای آمریکای لاتین و به عنوان پیشتاز برنامه های استارتاپی در آمریکای جنوبی محسوب می شود. این کشور به دلیل وجود سیاست های مالیاتی مطلوب یکی از گزینه های مناسب برای ثبت و راه اندازی استارتاپ در جهان می باشد. کشور شیلی با بیش از 30 کشور جهان توافق نامه های تجارت آزاد و موافقت نامه های حذف مالیات مضاعف امضا کرده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کشور شیلی در شاخص کارآفرینی در سال 2020 در میان کشورهای آمریکای لاتین در جایگاه اول و در میان کشورهای جهان در جایگاه 19 قرار دارد. آمریکای لاتین یک منطقه استارتاپی با رشد سریع و یکی از امیدوارکننده ترین بازارهای جهان است. کشور شیلی در این منطقه یک مکان عالی برای راه اندازی طرح های تجاری استارتاپی به شمار می آید. اقتصاد شیلی امیدوارکننده و دارای شاخص توسعه انسانی بالایی است. علاوه بر این موقعیت جغرافیایی این کشور و نزدیکی به قطب جنوب مناظر خیره کننده و منحصر به فردی را به وجود آورده است که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

بر این اساس در این مقاله به ارائه اطلاعات و جزئیات لازم در مورد ویزای استارت آپ شیلی و نحوه دریافت آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

خبر خوب برای متقاضیان اخذ اقامت شیلی

یکی از روش های اخذ اقامت کشور آمریکای جنوبی شیلی اخذ ویزای استارت آپ این کشور است. در واقع متقاضیان با دریافت ویزای استارتاپ کشور شیلی می توانند در نهایت مجوز اقامت دائم این کشور را دریافت کنند و از مزایای شگفت انگیز اقامت و کار و زندگی در یکی از بهترین کشورهای آمریکای جنوبی برخوردار شوند. البته روند اخذ اقامت دائم شیلی می تواند به اخذ مجوز تابعیت و شهروندی و حتی پاسپورت این کشور نیز منتهی شود. در این راستا کارشناسان با تجربه موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با دارا بودن سوابق درخشان در اخذ اقامت کشورهای برتر جهان از طریق ویزای استارت آپ شرایط لازم برای اخذ این ویزا و مجوز اقامت این کشور را فراهم می کنند.

یکی از مزیت های عالی و شگفت انگیز اخذ ویزای استارت آپ شیلی از طریق این موسسه مهاجرتی این است که متقاضیان برای اخذ این ویزا نیاز به دارا بودن بیزینس پلن و طرح تجاری مورد تایید نمی باشند و مشاوران و کارشناسان این موسسه بر اساس شرایط متقاضی بیزینس پلن مناسب را تهیه می کنند.

اخذ اقامت از طریق ویزای استارتاپ شیلی

اخذ اقامت از طریق ویزای استارتاپ شیلی

در واقع اگر متقاضی قصد اخذ اقامت کشور شیلی را داشته باشد و فاقد طرح تجاری استارت آپی مناسب و مورد تایید دولت این کشور باشد، مشاوران این موسسه با دارا بودن آگاهی های لازم و تجربه کار در این حوزه به راحتی می توانند ایده و بیزنس پلن تجاری مناسب را برای متقاضی انتخاب و سپس برای اخذ ویزای استارت آپ این کشور ارسال کنند. در حالی که برای اخذ این ویزا بسیاری از موسسه های مهاجرتی دارا بودن بیزینس پلن تجاری را شرط مهم و لازم اخذ ویزای استارت آپ می دانند و بدون ارائه بیزینس پلن تجاری اخذ ویزای استارتاپ کشور شیلی در آمریکای جنوبی را امری غیر ممکن می دانند.

در یک کلام این موسسه مهاجرتی نه تنها ویزای استارتاپ کشور شیلی و در نهایت مجوز اقامت این کشور را برای متقاضیان دریافت می کند بلکه برای متقاضیانی که دارای ایده و بیزنس پلن تجاری نمی باشند، یک بیزینس پلن مناسب تهیه و تاییدیه های لازم را دریافت می کند.

معرفی برنامه استارتاپ ویزای شیلی

دولت شیلی با اجرای برنامه استارتاپ ویزای این کشور به رونق تجاری و اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی متنوع و همچنین سرمایه گذاری خارجی کمک بسیاری کرده است. برنامه استارتاپ ویزای کشور شیلی با نام SUP از سال 2010 برای جذب متقاضیان دارای طرح تجاری استارتاپی با قابلیت توسعه و رشد در این کشور اجرا شده است. از سال 2010 تاکنون بیش از 1500 استارت آپ از بیش از 80 کشور جهان در این کشور ثبت و راه اندازی شده و دارایی خالص بیش از 2.1 میلیارد دلاری را ایجاد کرده است.

دولت شیلی از طریق این برنامه استارتاپی کمک های بلاعوض بدون سهام را برای جذب متقاضیان دارای طرح های استارتاپی ارائه می دهد. علاوه بر این دولت شیلی در راستای جذب متقاضیان مستعد با طرح های تجاری نوآورانه کارگاه های آموزشی و فضاهای همکاری مشترک و دسترسی به سرمایه گذاران را برای متقاضیان فراهم می کند. از دیگر مشوق های مطلوب برای ثبت و راه اندازی طرح های تجاری استارتاپی در کشور شیلی می توان به تامین مالی از طرف سرمایه گذاران و معرفی سرمایه گذاران و مشاوره های تجاری نام برد.

برنامه استارتاپ ویزای شیلی با بیش از 2200 استارتاپ سهم عمده ای از بازار این کشور را در دست گرفته است و تاکنون بیش از 2 میلیون دلار از تولیدات و کالاهای این شرکت های استارتاپی در جهان را به فروش رسانده است.

برنامه استارتاپ ویزای شیلی

برنامه استارتاپ ویزای شیلی

بهترین ویزای استارت آپ در آمریکای لاتین

آمریکای لاتین ویزاهای استارتاپی عالی را برای کارآفرینان و دارندگان طرح های تجاری استارتاپی ارائه می دهند. کشورهای شیلی، برزیل و نیکاراگوئه در آمریکای لاتین شرایط لازم برای صدور این ویزاهای استارتاپی عالی را برای متقاضیان فراهم کرده اند.

دولت شیلی در سال 2017 برنامه ویزای جدیدی به نام Visa Tech را اجرا کرد که به کارآفرینان، متقاضیان دارای طرح های تجاری استارتاپی در حوزه فناوری و سرمایه گذاران اجازه می دهد تا در عرض 15 روز این ویزا را دریافت کنند. این برنامه موجب جذب سرمایه های خارجی و راه اندازی طرح های تجاری نوآورانه در حوزه های تکنولوژی و فناوری شد. هدف از صدور این ویزا سهولت در اخذ ویزای کار شیلی و ساده سازی فرآیندهای استخدام در شرکت های محلی و بین المللی در حوزه های فناوری و استارتاپی می باشد.

اکوسیستم استارتاپی شیلی

اکوسیستم استارتاپی کشور شیلی به طور مداوم توسط دولت و سیاست ها و نوآوری های قانونی حمایت می شود. این اکوسیستم در حال حاضر دارای ارزش معادل 661 میلیون دلار است. در حدود 35% از متقاضیان ثبت و راه اندازی شرکت های استارتاپی از کشور شیلی و در حدود 65% از دیگر کشورهای جهان هستند. در مدت زمان 4 سال، برنامه استارت آپ در کشور شیلی به عنوان یکی از معتبرترین برنامه های تجاری در آمریکای لاتین شناخته شده است. اکوسیستم فعال استارتاپی این کشور موجب افزایش فرصت های شغلی و کاهش نرخ بیکاری و افزایش نیروی کاری بسیار ماهر شده است.

استارت آپ شیلی از بیش از 2200 سرمایه گذاری جدید در بخش های مختلف و بیش از 5500 کارآفرین در سراسر جهان حمایت کرده و بیش از 75 میلیون دلار از منابع عمومی را تامین کرده است. از زمان راه اندازی ویزای استارتاپ کشور شیلی این کشور به عنوان یک مرکز استارت آپ در آمریکای لاتین برای فناوری هایی با پتانسیل بالا برای رشد و توسعه شناخته شده است.

ویژگی های اقتصادی برتر شیلی برای ثبت استارتاپ

کشور شیلی واقع در آمریکای جنوبی یکی از گزینه های ایده آل برای ثبت و راه اندازی طرح های تجاری استارتاپی است. بر اساس گزارش های بانک جهانی اقتصاد کشور شیلی اقتصادی با درآمد بالا است که نه تنها رکورد جهانی حاصل از بحران همه گیری کرونا مانعی در رشد آن ایجاد نکرده است بلکه همچنان به رشد خود ادامه می دهد. از مهم ترین ویژگی های اقتصادی برتر شیلی برای ثبت استارتاپ در سال 2021 موارد زیر را می توان نام برد:

  • میزان ناخالص داخلی در حدود 280.17 میلیارد دلار
  • میزان بازیابی اقتصادی در حدود 4.5
  • میزان شاخص فساد اقتصادی در حدود 67 امتیاز (نظام اقتصادی سالم و مطمئن)
  • میزان شاخص آزادی اقتصادی در حدود 75.2 امتیاز (در رتبه 19 جهان و رتبه 2 آمریکای جنوبی و شمالی)

معرفی استارت اپ های موفق کشور شیلی

اولین استارت آپ های موفق در بازار کشور شیلی AL، Big Data و Analytics است که با روند جدید در حوزه هوش مصنوعی نقشه راه شیلی برای پذیرش این نوع سیستم ها را هموار کرده اند. علاوه بر این شرکت های استارتاپی در حوزه های فین تک در این کشور بسیار موفق عمل کرده اند.

از سال 2019 تا 2021 شرکت های استارتاپی در کشور شیلی در حوزه فین تک در حدود 60% افزایش یافته اند. از دیگر استارت اپ های موفق کشور شیلی Agtech و New food است که روز به روز در حال رونق بیشتر می باشد. از دیگر حوزه های استارتاپی موفق در کشور شیلی در سال 2021 موارد زیر را می توان نام برد:

  • حوزه های تجارت الکترونیک
  • حوزه های نرم افزار و داده ها
  • حوزه های فناوری و تکنولوژی های پیشرفته
  • حوزه های فروش و بازاریابی
  • حوزه های شبکه های اجتماعی
  • حوزه های محیط زیست و انرژی
  • حوزه های بهداشت و آموزش

شرایط لازم برای راه اندازی استارت آپ شیلی

متقاضیان به عنوان بنیانگذاران شرکت های استارتاپی برای اخذ ویزای استارت آپ شیلی و راه اندازی کسب و کار نوآورانه در این کشور باید دارای شرایط لازم باشد. از مهم ترین شرایط لازم برای اخذ ویزای استارتاپ کشور شیلی موارد زیر را می توان نام برد:

  • ارائه طرح تجاری نوآورانه و خلاقانه با قابلیت اجرا در شیلی و همچنین قابلیت توسعه پذیری و رشد مداوم در سطوح ملی و بین المللی
  • عدم سوءپیشینه و سوابق جرم و بزهکاری
  • دارا بودن گواهی های مالی معتبر برای سرمایه گذاری در اجرای طرح تجاری
  • دارا بودن پست شغلی متقاضی به عنوان مالک، کارمند، شریک یا سرمایه گذاری شرکت استارتاپی
  • دارا بودن تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در شیلی
  • دارا بودن بودجه کافی برای حفظ و نگهداری کسب و کار خود پس از راه اندازی در شیلی
  • دارا بودن دعوتنامه یا گواهی حمایت و پشتیبانی مالی از سازمان های حمایت کننده و یا سرمایه گذاران

مدارک مورد نیاز برای ویزای استارتاپی شیلی

متقاضیان برای راه اندازی طرح های تجاری استارتاپ در کشور شیلی باید در ابتدا ویزای استارتاپ این کشور را دریافت کنند.

متقاضیان باید دارای الزامات و شرایط لازم باشند و مدارک مورد نیاز زیر را ارائه دهند:

  • پاسپورت دارای اعتبار لازم
  • کارت شناسایی ملی شیلی
  • مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی، گواهی ازدواج یا طلاق)
  • 18 سال به بالا بودن متقاضی یا گروه کاری
  • توصیه نامه از سرمایه گذار یا مدیر شرکت برای تایید صلاحیت متقاضی
  • دعوتنامه از startup Chile یا invest Chile یا شرکت های فناوری عضو chiletec
  • گواهی سلامت جسمی متقاضی
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • رزومه کاری و سوابق حرفه ای
  • گواهی عدم سوء پیشینه و عدم ارتکاب جرم و جنایت
  • اطلاعات لازم در مورد سهامداران و فعالیت های شرکت استارتاپی
  • پرداخت همه هزینه های اخذ ویزای استارتاپ
  • طرح تجاری مورد قبول و تایید سازمان های حمایت کننده و سرمایه گذاران
  • گواهی تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی در شیلی
  • سرمایه لازم برای راه اندازی طرح تجاری استارتاپ در شیلی
  • ویدئو 3 دقیقه ای برای معرفی طرح تجاری استارتاپی

سرمایه مورد نیاز برای ثبت استارتاپ در شیلی چقدر است؟

سرمایه و بودجه لازم برای راه اندازی طرح تجاری یا بیزینس پلن استارتاپی در شیلی بر اساس نوع کسب و کار و بزرگی یا کوچکی آن تجارت متفاوت است. متقاضیان نیاز به تهیه بودجه لازم برای سرمایه گذاری در طرح های تجاری استارتاپی در شیلی ندارند. متقاضیان می توانند سرمایه مورد نیاز را از شرکت های سرمایه گذاری ریسک پذیر تهیه کنند که میزان آن در حدود 200.000 دلار می باشد. اگر متقاضی قصد تامین سرمایه مورد نیاز از سرمایه گذاران Angel داشته باشد نیازمند 75.000 دلار می باشد.

ویژگی های بیزینس پلن برای اخذ ویزای استارتاپ شیلی

به طور کلی اصلی ترین شرط اخذ ویزای استارتاپ کشور شیلی دارا بودن یک طرح تجاری یا در اصطلاح بیزنس پلن خوب است.

بیزنس پلن استارتاپ باید آنقدر کامل و جامع و دقیق باشد که مورد تایید سازمان های تاییدکننده شیلی قرار گیرد و سرمایه گذاران را برای حمایت مالی به منظور راه اندازی آن ترغیب کند. از مهم ترین ویژگی های یک طرح تجاری استارتاپی شیلی موارد زیر را می توان نام برد:

  • دارا بودن قابلیت رقابت در بازارهای شیلی و خارج از این کشور
  • ایجاد رونق اقتصادی و بازار فعال رقابتی در کشور شیلی
  • تولید محصولات یا کالاهای تجاری جدید و یا ارائه خدمات نوآورانه و خلاقانه
  • ارائه اطلاعات و جزئیات کامل در مورد محصولات یا کالاها یا خدمات ارائه شده در نتیجه راه اندازی طرح تجاری
  • ارائه میزان سرمایه و منابع مالی برای راه اندازی و اجرای طرح تجاری
  • توضیح پروژه طرح تجاری، فعالیت های تجاری، زمان شروع استارتاپ، تاثیر اقتصادی احتمالی استارتاپ بر سرمایه، تعداد فرصت های شغلی احتمالی ایجاد شده، برنامه رشد و توسعه شرکت استارتاپ و کیفیت کالاها و خدمات ارائه شده
  • ایجاد فرصت های شغلی متنوع با راه اندازی طرح تجاری برای شهروندان شیلی
  • دارا بودن توجیه اقتصادی و نوآورانه بودن طرح تجاری استارتاپی
  • دارا بودن ویژگی توسعه پذیری طرح تجاری، به معنای ارائه کالاها و خدمات بیشتر در مکان های مختلف
  • دارا بودن ویژگی توجیه اقتصادی، به معنای اجرا و راه اندازی با کمترین سرمایه گذاری
  • دارا بودن ویژگی واقع بینانه و قابلیت دسترسی با منابع موجود
  • دارا بودن برنامه ریزی ساختار یافته و دارای قابلیت رشد و توسعه در بازارهای ملی و بین المللی

صدور ویزای استارتاپ شیلی چقدر زمان می برد؟

دولت شیلی در اقدامی منحصر به فرد در کوتاه ترین زمان ممکن ویزای استارتاپ را برای متقاضیان صادر می کند. دولت شیلی از طریق برنامه استارتاپ فقط در مدت 15 روز از زمان ارائه درخواست ویزای یک ساله استارتاپ را برای متقاضیان واجد شرایط صادر می کند. زمان صدور ویزای استارتاپ شیلی در نوع خود از سریع ترین زمان های اخذ دریافت ویزای استارت اپ است.

مراحل دریافت ویزای استارت آپ شیلی

متقاضی به منظور اخذ ویزای استارت آپ کشور شیلی باید واجد شرایط و الزامات این نوع ویزا باشد و مراحل دریافت آن را به ترتیب طی کند. به طور کلی مراحل قدم به قدم اخذ ویزای startup شیلی عبارت است از:

  • ارائه مدارک لازم هویتی، سوابق کار، مدرک تحصیلی و مدرک زبان مورد نیاز
  • ارائه طرح تجاری یا بیزینس پلن تجاری برای سازمان های حمایت کننده
  • اخذ تاییدیه های لازم از سازمان های حمایت کننده به شرط نوآورانه و خلاقانه بودن طرح تجاری
  • انجام مصاحبه و مکاتبه های لازم از طرف سازمان های حمایت کننده با متقاضی دارنده طرح تجاری استارتاپی
  • انتقال سرمایه لازم برای راه اندازی استارتاپ به بانک های شیلی
  • انجام مصاحبه برای درخواست ویزا در کنسولگری یا سفارت شیلی در کشور متقاضی
  • دریافت ویزای استارتاپ کشور شیلی و سفر به این کشور
  • فراهم کردن مقدمات و شرایط لازم برای راه اندازی طرح تجاری استارتاپی در شیلی
  • انتخاب نام شرکت، ارائه توضیحات در مورد فعالیت های شرکت و جزئیات مربوط به سهامداران و آدرس دفتر شرکت در شیلی
  • تهیه و تنظیم توافقنامه شرکت استارت آپ، ارائه اساسنامه شرکت و ثبت شرکت استارتاپی در شیلی و اخذ تاییدیه های لازم از اداره Conservador de Comercio
  • ارائه مدارک لازم برای ثبت شرکت استارتاپ در شیلی شامل طرح تجاری استارت آپ، شماره مالیاتی، شماره مالیات بر ارزش افزوده و اسناد و مدارک شرکتی
  • دریافت شماره شناسه مالیاتی از اداره مالیات شیلی
  • ثبت شرکت استارتاپی در اداره ثبت دولتی شیلی Registro de Comercio
  • راه اندازی طرح تجاری در شرکت ثبت شده استارتاپی در کشور شیلی

مهم ترین نکات برای اخذ ویزای استارتاپ کشور شیلی

متقاضیان برای اخذ ویزای استارت آپ شیلی علاوه بر ارائه همه مدارک و طی کردن مراحل دریافت ویزای استارتاپ به نکات زیر و پاسخ پرسش های رایج در مورد این ویزا نیز باید توجه کنند:

تمکن مالی متقاضی دریافت استارتاپ ویزای شیلی چقدر است؟

تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی در کشور شیلی بر اساس تعداد متقاضیان متفاوت است. به طور کلی هزینه های زندگی در شیلی در حدود 17% بالاتر از ایران است. هزینه های زندگی متقاضی در کشور شیلی بدون احتساب کرایه خانه در حدود 497.000 دلار آمریکا است و تمکن مالی متقاضی نیز برای اثبات توانایی تامین هزینه های زندگی در این کشور باید در این حدود باشد.

مدارک تحصیلی مورد نیاز ویزای startup شیلی چیست؟

برای دریافت ویزای استارتاپ کشور شیلی دارا بودن مدرک تحصیلی خاصی مد نظر نمی باشد اما هر چه مدرک تحصیلی متقاضی در سطح بالاتر و مرتبط با حوزه طرح تجاری باشد، احتمال صدور ویزای استارتاپ افزایش می یابد.

مدرک زبان برای اخذ ویزای استارتاپی شیلی کدام است؟

متقاضی برای اخذ استارتاپ ویزای کشور شیلی نیاز به مدرک زبان اسپانیایی و یا انگلیسی دارد.

طرح تجاری مورد تایید برای دریافت ویزای startup شیلی کدام است؟

طرح تجاری مورد تایید باید دارای قابلیت رشد ملی و بین المللی را با رقبای داخلی و خارجی داشته باشد و موجب اشتغال برای شهروندان شیلی شود.

شرایط سنی دریافت ویزای startup شیلی چگونه است؟

متقاضیان برای دریافت ویزای استارتاپ کشور شیلی باید بالاتر از 18 سال داشته باشند.

ویزای استارتاپ شیلی چه مدت اعتبار دارد؟

مدت زمان اعتبار ویزای استارتاپ کشور شیلی یک سال است و متقاضی باید در این مدت زمان مشخص طرح تجاری استارت آپ خود را در این کشور راه اندازی کند. متقاضی با دارا بودن شرایط تمدید ویزای استارتاپ کشور شیلی می تواند مجوز اقامت یک ساله خود را تا یک سال دیگر تمدید کند.

از شرایط تمدید ویزای استارتاپ کشور شیلی می توان به موفقیت راه اندازی طرح تجاری، گردش مالی مطلوب شرکت استارتاپی و سوددهی تولیدات و خدمات ارائه شده از راه اندازی طرح تجاری استارتاپی اشاره کرد. متقاضی باید کسب و کار استارتاپی خود را در این مدت یک سال حفظ یا توسعه داده باشد تا واجد شرایط تمدید اعتبار ویزای استارتاپ این کشور باشد.

آیا می توان استارتاپ ویزای شیلی را تمدید کرد؟

متقاضیان با اثبات حفظ یا رشد و توسعه شرکت استارتاپی خود در کشور شیلی می توانند ویزای استارتاپ این کشور را تا یک سال دیگر تمدید کنند. متقاضی برای تمدید استارتاپ ویزای شیلی باید ثابت کند که حداقل 185 روز بی وقفه را در بازه زمانی یک سال در این کشور اقامت داشته است.

آیا امکان اخذ ویزا برای خانواده به عنوان همراه وجود دارد؟

متقاضی با دریافت ویزای استارتاپ کشور شیلی می تواند برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه این کشور را اخذ کند. در واقع همسر متقاضی اصلی و فرزندان زیر 18 سال می توانند تا زمان پایان ویزای اقامت متقاضی در کشور شیلی اقامت کننند.

مهم ترین شرط اخذ ویزای همراه برای خانواده متقاضی اثبات دارا بودن تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی خود و همسر و فرزندان در مدت اقامت در کشور شیلی می باشد. همسر و فرزندان متقاضی با اخذ ویزای همراه شیلی اجازه کار در این کشور را فقط با دریافت مجوز کار خواهند داشت.

نحوه تبدیل استارتاپ ویزا به اقامت شیلی

متقاضی با اخذ ویزای استارتاپ کشور شیلی می تواند مجوز اقامت موقت یک ساله این کشور را دریافت و پس از تمدید این ویزا برای دریافت مجوز اقامت دائم این کشور اقدام کند. متقاضی برای تبدیل استارتاپ ویزای شیلی به اقامت دائم این کشور باید با ارسال نامه ای دلایل اخذ مجوز اقامت دائم شیلی را توضیح دهد. مجوز اقامت دائم شیلی 5 سال اعتبار دارد و متقاضی با تمام شدن این 5 سال می تواند برای اخذ تابعیت و شهروندی شیلی اقدام کند. در مجموع مدت زمان اقامت در کشور شیلی برای اخذ تابعیت و شهروندی حدود 7 سال است. از مهم ترین شرایط اخذ تابعیت و شهروندی شیلی موارد زیر را می توان نام برد:

  • شرکت در مصاحبه و اخذ امتیاز لازم
  • دارا بودن مهارت زبان اسپانیایی
  • آشنایی با فرهنگ و تاریخ کشور شیلی
  • پرداخت مرتب همه مالیات ها

ویزای استارتاپ شیلی چه مزایا و معایبی دارد؟

متقاضیانی که با اخذ ویزای استارتاپ کشور شیلی از پیشتازان استارتاپ در آمریکای جنوبی موفق به راه اندازی طرح استارتاپی خود در این کشور می شوند از مزایای بی شماری برخوردار می شوند. برخی از مهم ترین مزایای اخذ ویزای استارتاپ کشور شیلی عبارت است از:

مزایا و معایب ویزای استارتاپ شیلی

مزایا و معایب ویزای استارتاپ شیلی

  • دریافت گرانت دولتی در حدود 40.000 دلار برای راه اندازی طرح تجاری
  • وجود نیروی کاری ماهر و حرفه ای برای راه اندازی طرح تجاری
  • دریافت مجوز یک ساله کار در شیلی
  • اقامت در کشوری امن و سالم برای زندگی خانوادگی
  • امکان رفت و آمد به 175 کشور جهان از جمله آمریکا و روسیه بدون اخذ ویزا
  • تهیه فضای مناسب برای کار و اشتغال
  • اخذ ویزای استارتاپ شیلی در کوتاه ترین زمان ممکن (15 روز)
  • زندگی در کشوری طرفدار صلح، دموکراتیک و با ثبات سیاسی و اقتصادی
  • پایین بودن هزینه های زندگی و مطلوب بودن آب و هوا
  • وجود قوانین و مقررات منسجم و راحت برای زندگی
  • پایین بودن نرخ تورم و بیکاری و وجود فرصت های شغلی مختلف
  • امکان تحصیل رایگان و استفاده از خدمات پزشکی رایگان
  • وجود قوانین ساده برای شروع کسب و کار استارتاپی
  • امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان متقاضی
  • امکان اخذ مجوز اقامت دائم و در نهایت تابعیت شیلی
  • امکان اخذ پاسپورت معتبر شیلی

سخن آخر

در این مقاله شرایط ویزای استارتاپ کشور شیلی مورد بررسی دقیق قرار گرفت. دارا بودن تمکن مالی لازم برای اقامت یک ساله در این کشور و دارا بودن طرح و ایده تجاری نوآورانه از مهم ترین شرایط اخذ ویزای استارتاپ این کشور است. اگر متقاضی بتواند طرح تجاری استارت آپی را با موفقیت در این کشور راه اندازی کند، می تواند مجوز اقامت دائم و در نهایت تابعیت شیلی را با رعایت شرایط و الزامات دریافت کند.

متقاضیان فاقد بیزینس پلن یا طرح تجاری از این مزیت مهم و شگفت انگیز برخوردارند که می توانند با کمک مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی طرح و ایده تجاری مناسب را آماده کنند و برای اخذ ویزای استارت آپ شیلی ارائه دهند.

سوالات متداول در مورد ویزای استارت آپ شیلی

1- سرمایه مورد نیاز برای ثبت استارتاپ در شیلی چقدر است؟

سرمایه و بودجه لازم برای راه اندازی طرح تجاری یا بیزینس پلن استارتاپی در شیلی بر اساس نوع کسب و کار و بزرگی یا کوچکی آن تجارت متفاوت است. متقاضیان نیاز به تهیه بودجه لازم برای سرمایه گذاری در طرح های تجاری استارتاپی در شیلی نیستند. متقاضیان می توانند سرمایه مورد نیاز را از شرکت های سرمایه گذاری ریسک پذیر تهیه کنند که در حدود 200.000 دلار می باشد. اگر متقاضی قصد تامین سرمایه مورد نیاز از سرمایه گذاران Angel داشته باشد نیازمند 75.000 دلار می باشد.

2- مدت زمان و شرایط تمدید ویزای استارتاپ شیلی چیست؟

مدت زمان اعتبار ویزای استارتاپ کشور شیلی یک سال است و متقاضی باید در این مدت زمان مشخص طرح تجاری استارت آپ خود را در این کشور راه اندازی کند. متقاضی با دارا بودن شرایط تمدید ویزای استارتاپ کشور شیلی می تواند مجوز اقامت یک ساله خود را تا یک سال دیگر تمدید کند. از شرایط تمدید ویزای استارتاپ کشور شیلی می توان به موفقیت راه اندازی طرح تجاری، گردش مالی مطلوب شرکت استارتاپی و سوددهی تولیدات و خدمات ارائه شده از راه اندازی طرح تجاری استارتاپی اشاره کرد. متقاضی باید کسب و کار استارتاپی خود را در این مدت یک سال حفظ یا توسعه داده باشد تا واجد شرایط تمدید اعتبار ویزای استارتاپ این کشور باشد.

3- آیا امکان دریافت ویزای همراه با اخذ ویزای استارتاپ کشور شیلی وجود دارد؟

بله. متقاضی با دریافت ویزای استارتاپ کشور شیلی می تواند برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه این کشور را اخذ کند. در واقع همسر متقاضی اصلی و فرزندان زیر 18 سال می توانند تا زمان پایان ویزای اقامت متقاضی در کشور شیلی اقامت کننند.

4- تمکن مالی برای اخذ استارتاپ ویزای شیلی چقدر است؟

تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی در کشور شیلی بر اساس تعداد متقاضیان متفاوت است. به طور کلی هزینه های زندگی در شیلی در حدود 17% بالاتر از ایران است. هزینه های زندگی متقاضی برای یک ماه در کشور شیلی بدون کرایه خانه در حدود 497.000 دلار آمریکا است و تمکن مالی متقاضی نیز برای اثبات توانایی تامین هزینه های زندگی در این کشور باید در این حدود باشد.

5- مدت زمان صدور ویزای استارتاپ شیلی چقدر است؟

دولت شیلی از طریق برنامه استارتاپ فقط در مدت 15 روز از زمان ارائه درخواست ویزای یک ساله استارتاپ را برای متقاضیان واجد شرایط صادر می کند.

1.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *