در دوران کرونا از کدام کشور ها می توان وارد لیتوانی شد؟

کووید ۱۹ یا کرونا ویروس جدید بیماری که از سال گذشته با شروع از کشور چین، مشکلات بسیاری را برای کشور های مختلف به وجود آورد‌. همه گیری ویروس کرونا موجب شده تا کشور های بسیاری برای مقابله با آن اقدامات مختلفی را صورت دهند. لیتوانی هم یکی از کشور های اروپایی است که برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا اقدامات بسیاری صورت داده است. در این صورت، بهتر است بدانیم در دوران کرونا از کدام کشور ها می توان وارد لیتوانی شد؟!

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ورود به لیتوانی در کرونا

لیتوانی همانند سایر کشور های اروپایی برای رفع مشکلات ناشی از همه گیری ویروس کرونا اقداماتی را صورت داده است. از این رو اگر تمایل به مهاجرت به لیتوانی دارید، می بایست تمامی این قوانین را مورد بررسی قرار دهید. قوانین مربوط به مهاجرت لیتوانی در دوران کرونا فارغ از مدل مهاجرتی شما، یعنی مهاجرت تحصیلی به لیتوانی، مهاجرت کاری به لیتوانی یا هر روش دیگری است.

از این رو باید دقت داشته باشید که با هر روش مهاجرتی این قوانین ثابت هستند. اما کشور لیتوانی هم مانند سایر کشور های اروپایی برای جلوگیری از انتشار هر چه بیشتر بیماری کووید ۱۹، اقداماتی را صورت داده است. لیتوانی همانند سایر کشور های اروپایی، لیستی از کشور هایی خاص را تهیه کرده است و قوانین ورود و خروج به این کشور ها را ارائه نموده است.

کشور لیتوانی با الگوگیری از سایر کشور های اروپایی، گروه بندی کشور ها را انجام داده است. این تقسیم بندی در سیستم کشور های اروپایی یکسان می باشد. بر اساس این تقسیم بندی، کشور ها به گروه های سبز، زرد، قرمز و خاکستری تقسیم بندی می شوند‌. هر کدام از کشور های این گروه ها قوانین خاص خود را دارند و افرادی که از این کشور ها وارد لیتوانی می شوند، باید با توجه به قوانین گروه بندی خود اقدام کنند.

شرایط رنگ بندی های کشور ها برای ورود به لیتوانی

کشور هایی که در لیست خاکستری لیتوانی قرار دارند شامل کشور هایی هستند که در طی هفت روز، ۳۰۰ تنها حدود ۳۰۰ مثبت در تعداد ۱۰۰ هزار آزمایش داشته باشند. البته کشور هایی که داده های دقیق و طالاعات خود را به مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری هم ارائه نمی دهند، جزو لیست خاکستری کشور لیتوانی محسوب می شوند‌.

با این حال در بیانیه جدید کشور لیتوانی آمده است که حتی با نتیجه ازمایش منفی، توصیه می شود تعداد رفت و امد ها را محدود کرده و پس از رسیدن به لیتوانی از حضور در تجمعات خودداری شود. برخی از کشور هایی که در گروه خاکستری لیتوانی قرار دارند، عبارتند از: ایرلند شمالی، اسکاتلند، لیختن اشتاین، مالت، اسلواکی، اسلوونی و سوئیس.

افرادی که از کشور های قرمز وارد کشور لیتوانی می شوند، باید ده روز در قرنطینه باقی بمانند. یکی از نکات بسیار مهم در ارتباط با مهاجرت به لیتوانی این است که آزمایش کرونا ویروس را می توان در بدو ورود با لیتوانی انجام داد. با این حال قرنطینه فرد تا زمان اخذ نتیجه آزمایش کووید ۱۹ ادامه خواهد داشت. از این رو برای مهاجرت به لیتوانی باید ببینید شرایط ورود به چه صورت خواهد بود.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *