همه چیز درباره مدارس فرانسوی ترکیه

در این مقاله همه چیز درباره مدارس فرانسوی ترکیه را بررسی نموده ایم و قصد داریم تا شما را با چارچوب های دیگر مانند هزینه ها و شرایط اقامت ترکیه آشنا کنیم. شما اگر تمایل دارید تا برای تحصیل در ترکیه اقدام کنید لازم است حتما در مورد دانشگاه ها و مدارس این کشور و هزینه تحصیل در ترکیه اطلاعات داشته باشید و برای اقدام، از تجربیات متخصصین ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر بهره ببرید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مدارس فرانسوی ترکیه

آموزش در ترکیه شامل شبکه ای از مدارس ابتدایی و متوسطه است که توسط دولت تامین می شود. تحصیل در این کشور به مدت 12 سال رایگان و اجباری است که به آن “4 + 4 + 4” گفته می شود. این یعنی 4 سال آموزش ابتدایی (سطح اول)، 4 سال آموزش ابتدایی (سطح 2) و 4 سال آموزش متوسطه. دانش آموزان به طور کلی به زبان ترکی آموزش داده می شوند.

کودکان تحصیلات ابتدایی خود را در ماه اول سپتامبر و پس از ششمین سالگرد تولد آغاز می کنند. دیپلم تحصیلات ابتدایی در سن 14 سالگی اعطا می شود. در پایان تحصیلات متوسطه به دانشجویان یک دیپلم دبیرستان ارائه می گردد و بدین معنی است که آنها می توانند در امتحان ملی شرکت کنند و برای آموزش عالی درخواست دهند.

مدارس بین المللی

مدارس بین المللی می توانند راه حل مناسبی برای دانش آموزان مهاجران (فرزندان مدیران شرکت های چند ملیتی، دیپلمات ها، کارمندان سازمان های غیردولتی) در ترکیه باشد. اگرچه این امکان وجود دارد که دانش آموزان بومی نیز در این مدارس شرکت کنند اما غالبا برای دانش آموزان بین المللی آماده شده اند. این مدارس معمولاً از یک الگوی درسی فرانسه و دستورالعمل های ابتدایی زبان فرانسه (معمولاً چندین زبان آموزش داده میشوند) پیروی می کنند. بسیاری از مدارس معیارهایی مشابه با آموزش در سراسر جهان دارند که موجب انتقال آسان میان مدارس خواه در فرانسه یا ویتنام فراهم می شود.

مراحل ورود و ثبت نام در مدرسه متفاوت است. ظرفیت اغلب محدود است و ممكن است براساس ملیت دانشجویان اولویت بندی شوند. شهریه براساس استانداردهای بومی گران است. اما استانداردهای بالا آموزش، کلاس های کوچکتر، امکانات درجه یک و کلاس های فوق برنامه ارائه می دهد. امکانات شبانه روزی در برخی مدارس وجود دارد اما بیشتر کلاس ها روزانه هستند.

لیست مدارس فرانسوی ترکیه

  •  دبیرستان سن بندیکت در استانبول (1783)
  • دبیرستان فرانسوی سنت پولچری، استانبول (1846)
  • دبیرستان فرانسوی نوتردام سیون، استانبول (1856)
  •  دبیرستان فرانسوی سنت جوزف استانبول (1870)
  • دبیرستان سنت جوزف در ازمیر (1880)
  • دبیرستان فرانسوی سنت میشل، استانبول (1886)
  • دبیرستان فرانسوی سنت افمی استانبول (1895)
لیست مدارس فرانسوی ترکیه

لیست مدارس فرانسوی ترکیه

سیستم آموزشی مدارس فرانسوی در ترکیه

دبیرستان ها مدرک دیپلم ارائه می دهند:

دانش آموزان برای یک سال در کلاس مقدماتی تحصیل می کنند، جایی که آموزش فشرده فرانسه ارائه می شود و سپس فرانسوی پیشرفته را به مدت چهار سال می آموزند. دبیرستان از برنامه و مقررات وزارت ملی آموزش ترکیه پیروی میکند و هم زمان ارتباط خود را با دولت فرانسه حفظ می کند و نامزد ها و معلمان واجد شرایط را از طریق دولت فرانسه می پذیرد. در تحصیلات سه زبان دبیرستان (انگلیسی، ترکی و فرانسه)، آنها ترکیه را انتخاب کردند و در خارج از کشور به دانشجویان این امکان را می دهد که تحصیلات عالی خود را در دانشگاه ها ادامه دهند.

آموزش متناسب با نیاز دانش آموزان

در کلاس مقدماتی، به دانش آموزان 28 درس به زبان فرانسه (دروس علوم و فرانسه) 4 درس به زبان ترکی، 4 درس به زبان انگلیسی، 2 درس تربیت بدنی و 1 درس جهت گیری ارائه می گردد. دانش آموزانی که دارای درجه معتبر در زبان فرانسه و ترکی هستند واجد شرایط شرکت در کلاس نهم هستند. در طول 4 سال آموزش متوسطه، ترکی،ادبیات،جغرافیا، تاریخ، فلسفه، جامعه شناسی، روانشناسی، دفاع ملی، دوره های دینی و تربیت بدنی به زبان ترکی، فرانسه، ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، دوره های هنر رایانه و تاریخ هنر به زبان فرانسوی تدریس می شود.

به دانش آموزانی که در کلاس نهم مشغول به تحصیل هستند گزینه های جهت راهنمایی وی برای کلاس های بعدی در چند مرحله ارائه می شود. پس از این مرحله او تصمیم می گیرد که کدام بخش را انتخاب کند: “علوم”. ” ریاضی به زبان ترکی ” یا “اجتماعی”. دانش آموزان می توانند در طول تحصیل گواهینامه های اروپایی دریافت کنند:

  • DELF: دیپلم بین المللی زبان فرانسه
  • آیلتس: دیپلم بین المللی زبان انگلیسی

آنها همچنین می توانند در رویدادهای ارائه شده توسط باشگاه MUN (الگوی ملل متحد) شرکت کنند و در زبان فرانسوی و انگلیسی خود از طریق کنفرانس های بین المللی به درجات بالایی برسند.

آموزش زبان فرانسه در مدارس فرانسوی ترکیه

DELF (دیپلم آموزش فرانسه) و DALF (دیپلم فرانسوی پیشرفته) جزء اولین دیپلمات فرانسوی شناخته شده بین المللی هستند. کمیسیون ملی DELF و DALF دیپلم هایی ارائه می دهد که متفاوت از یکدیگر هستند و مطابق با یکی از چارچوب هاب 6 برنامه است که مطابق با چارچوب متداول مرجع اروپایی برای زبانها سازماندهی شده است.

  1. دیپلم های DELF و DALF را می توان به طور مستقل از یکدیگر در کشورهای مشابه یا مختلف و بدون محدودیت زمانی دریافت کرد.
  2. کلیه اتباع خارجی که به دلایل شخصی یا حرفه ای مایل به ارزیابی مهارت های زبان فرانسه هستند می توانند در این امتحانات شرکت کنند.
  3.  یک نفر می تواند در یک جلسه در بیش از یک امتحان را شرکت کند.

در دبیرستان ها، دانش آموزان مقدماتی امتحان DELF A2 را پشت سر میگذرانند. هر ساله دانش آموزان بر اساس این مدرک 100 درصد به موفقیت می رسند.  دانش آموزان کلاس نهم امتحان DELF B1 را می گذرانند. در کلاس یازدهم دانش آموزان امتحان DELF B2 را می گذرانند. در کلاس دوازدهم برخی از دانشجویان امتحان DALF C1 را می گذرانند. طی دو سال گذشته براساس این دیپلم که بطور معمول در دانشگاه ارائه شده است، بیش از 60 درصد موفقیت کسب کرده اند.

هزینه تحصیل مدارس فرانسوی ترکیه

بیشتر مدارس بین المللی در آنکارا و استانبول مستقر هستند. این مدارس برنامه های درسی مختلف بین المللی را پوشش می دهند و به چندین زبان خارجی از جمله انگلیسی، آلمانی و فرانسوی تدریس می کنند. معمولاً در مدارس بین المللی ترکیه طرفیت محدود است. به ویژه این امر در آنکارا که به دلیل تعداد سفارتخانه های خارجی در این شهر دارای یک جامعه بزرگ دیپلماتیک است، صدق می کند. بنابراین، والدین مهاجران باید از قبل برنامه ریزی کنند تا جایی برای فرزندشان فراهم شود. بیشتر مدارس بین المللی این فرصت را برای دانش آموزان می کنند که زبان ترکی را یاد بگیرند. آنها همچنین برای آنکه کودکان بهتر با فرهنگ و جامعه ترکیه هماهنگ شوند سفرهای میدانی و فعالیتهای فرهنگی تدارک می بینند.

شهریه در مدارس خصوصی و بین المللی بسیار گران است و باید حتما این قضیه را در هنگام ارائه درخواست پذیرش در این مدارس در نظر بگیرید. شهریه سال تحصیلی 2019-2020، 10000 تا 30000 دلار + (8٪ مالیات بر ارزش افزوده) می باشد.

اگر شما نیز به دنبال این هستید که فرزندانتان تحصیلات خود را در مدارس بین المللی سپری کنند، کشور ترکیه با داشتن طیف وسیعی از گزینه های مختلف می تواند انتخابی بسیار مناسب باشد. این مدارس با ارائه خدماتی از قبیل سیستم آموزشی با کیفیت، محیط چند فرهنگی و امکان تحصیل به زبان های مختلف، باعث جذب بسیاری از متقاضیان به این کشور شده است. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی با داشتن شعب رسمی در شهرهای شیراز، تهران، مشهد و اصفهان آماده ارائه خدمات لازم در این زمینه و همچنین خدمات مربوط به برقراری شرایط زندگی در ترکیه به شما عزیزان می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *