هزینه ی تحصیل در رشته ی داروسازی در مجارستان

علاوه بر پرداخت هزینه ی تحصیل در رشته ی داروسازی در مجارستان ، دانشجویان در دانشگاه های این کشور ملزم به پرداخت هزینه فرم درخواست، هزینه آزمون و هزینه ثبت نام، هر یک از مبلغ 100 تا 150 € می باشند. آیا برای پیدا کردن یک بورس تحصیلی نیازمند کمک هستید؟ یک راهنمای جامع کمک هزینه تحصیلی توسط موسسه توسعه گران مهر به شما ارائه می شود تا بتوانید به راحتی به تحصیل بپردازید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

هزینه تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان

  • هزینه های رشته داروسازی: 4700 دلار آمریکا+3300 دلار آمریکا= 8000 دلار آمریکا

هزینه تحصیل دانشگاه ها( به مدت 6 سال)

دانشگاه پزشکی semmleweis برای رشته داروسازی 17.500 دلار آمریکا در سال با توجه به استانداردهای اروپایی، هزینه زندگی در مجارستان کم است که همین امر باعث میشود مکانی مقرون به صرفه برای تحصیلات تکمیلی باشد.  مجارستان بخشی از منطقه اروپا نیست و واحد پول رسمی مجارستان(forint(HUF/ft است. این توصیه دانشگاه ها نیز می باشد،اگرچه مبلغ مورد نیاز شما به استانداردهای زندگی فردی شما بستگی دارد. اگر بودجه دارید، به یاد داشته باشید که به عنوان دانشجو میتوانید از تخفیف در رستوران های دانشگاه و کافه تریا،سینماها،و حمل و نقل عمومی و غیره استفاده کنید.

 در برنامه ریزی مالی بهتر است که هرگونه درآمد پیش بینی شده کار پاره وقت را حذف کنید، زیرا اگر شما به زبان مجاری صحبت نمیکنید پیدا کردن شغل کار سختی است. 

شرایط تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان

شرایط تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان

شرایط تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان

تحصیل در رشته داروسازی 5 سال زمان می برد و برنامه دروس این رشته بین 10 ترم تقسیم شده است. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه می توانید به عنوان یک داروساز حرفه ای به کار مشغول شوید. آموزشات لازم برای استفاده پزشکی از داروها و به کارگیری آنها، ترکیبات داروها، عوارض جانبی و تداخلات دارویی ممکن به شما داده میشود. داروسازان در مراقبت های اولیه از بیماران نیز نقش موثری دارند مانند نظارت بر فشار خود، درمان با محصولات داروخانه و نظارت بر رژیم های دارویی.

مباحث رشته داروسازی

رشته داروسازی در میان سایر مباحث موجود شامل موارد زیر نیز میشود:

  • زیست شناسی دارویی
  • شیمی عمومی ( تئوری و عملی )
  • گیاهشناسی دارویی
  • فناوری دارویی
  • شناسایی دارو ( تئوری و عملی)
  • نوروبیولوژی دارویی
  • ایمونولوژی

فارغ التحصیلان رشته داروسازی فرصت های شغلی بی شماری را مقابل خود خواهند داشت. داروسازان پس از اتمام تحصیلات تصمیم به کار در داروخانه های بیمارستان های عمومی و خصوصی، صنایع داروسازی، مراکز بهداشتی، آژانس ها، بخش های آکادمیک و یا بخش آماری میگیرند. اما صرف نظر از تصمیم آنها برای کار در هر یک از این شاخه ها، آمار و ارقام نشان می دهند که فارغ التحصیلان ظرف مدت 21 روز پس از اتمام دانشگاه، می توانند شغل مورد علاقه خود را پیدا کنند.

مدارک لازم جهت تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان

  • تکمیل آزمون ورودی دانشگاه
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • دیپلم دبیرستان یا کالج و ریزنمرات (ریز نمرات باید به طور رسمی به انگلیسی ترجمه شود) 

برای یک درخواست نامه کامل شده، دانشجویان آینده باید موارد زیر را ارسال کنند:

  1. گزارش واکسیناسیون هپاتیت B، سرخچه (روبلا)، اوریون (پاروتیت اپیدمیکا) و سرخک ( موربیلی)
  2. اثبات توانایی مالی ثبت شده در دفتر اسناد رسمی
  3. رزومه کوتاه به زبان انگلیسی
  4. نسخه های مربوط به گذرنامه تان
  5. عکس به اندازه گذرنامه

دانشگاه های برتر رشته داروسازی در مجارستان

  • دانشگاه Semmelweis

دانشگاه Semmelweis (مجارستانی: Semmelweis Egyetem) یک دانشکده پزشکی تحت هدایت تحقیقات در بوداپست مجارستان است که در سال 1769 تأسیس شده است. 250 سال سن و تمرکز بی نظیر آن در مراقبت های بهداشتی، آن را به یکی از دانشگاه های برتر پزشکی و علوم بهداشتی مجارستان و منطقه اروپای مرکزی تبدیل کرده است. با شش دانشکده و دانشکده دکتری خود، کلیه جنبه های علوم پزشکی و علوم بهداشتی اعم از آسیب شناسی از طریق ژنتیک، کودکان و زایمان، داروخانه، فیزیوتراپی، رژیم غذایی دندانپزشکی و مدیریت بهداشتی، پرستاری تا آموزش های برتر را در بر میگیرد.

علاوه بر تدریس، دانشگاه Semmelweis بزرگترین ارائه دهنده خدمات مراقبت های بهداشتی در مجارستان است. اکثر بخش ها برای مواد بسیار ضروری و بیماران نیاز به درمان پیچیده ارایه خدمات میکنند، از این رو دانشگاه را به عنوان ارایه دهنده خدمات درمانی ملی تبدیل کرده است.

پیشرفت و نوآوری و تحقیقات بخش مهمی از هدف سه گانه دانشگاه را تشکیل می دهد. هدف از پژوهش در دانشگاه، تشخیص زودرس و درمان آن، پیشگیری از بیماری ها و پیری فعال است.  در حال حاضر 300 گروه تحقیقاتی در این دانشگاه وجود دارد از جمله 31 کمک هزینه تحقیقاتی بین المللی و 94 کمک هزینه تحقیقاتی مجارستانی.

  • دانشکده پزشکی دانشگاه Debrecen

دانشگاه Debrecen (مجارستانی: Debreceni Egyetem) دانشگاهی است که در Debrecen مجارستان واقع شده است. این دانشگاه قدیمی ترین مؤسسه آموزش مداوم در مجارستان است (از سال 1538). این دانشگاه دارای یک برنامه بسیار معتبر به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی بخصوص در رشته های پزشکی برقرار کرده است، که تقریباً 5000 دانشجوی بین المللی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. تا سال 2014 جوایز فنی علمی (اسکار) به پنج دانشجوی سابق اعطا شده است.

رنکینگ دانشگاه های مجارستان در رشته داروسازی

رنکینگ دانشگاه های مجارستان در رشته داروسازی

رنکینگ دانشگاه های مجارستان در رشته داروسازی

رتبه بندی دانشگاه های جهانی آموزش عالی تایمز 2019 شامل بیش از 1،250 دانشگاه است که آن را به بزرگترین جدول لیگ بین المللی تا به امروز تبدیل کرده است.

این تنها جدول جهانی عملکرد دانشگاهی است که در مورد همه وظایف های اصلی دانشگاه های فعال در تحقیقات قضاوت می کند. این وظایف شامل تدریس، تحقیقات، انتقال دانش و چشم انداز بین المللی میباشد. ما از 13 شاخص عملکرد با دقت کالیبره شده استفاده می کنیم تا جامع ترین و متعادل ترین مقایسه های مورد اعتماد دانشجویان، دانشگاهیان، روسای دانشگاه ها، صنعت ها و دولت ها را انجام دهیم.

محاسبه رتبه بندی های سال 2019 توسط شرکت خدمات حرفه ای PricewaterhouseCoopers حسابرسی شده است، و این تنها رتبه بندی دانشگاه های جهانی است که باید تحت نظارت کامل قرار گیرد و بطور مستقل بررسی دقیق روی این موضوع صورت میگیرد.

رتبه بندی های موضوعی دانشگاه 2019

  • Semmelweis: پزشکی 301 -350

کمک هزینه تحصیلی در رشته داروسازی در مجارستان

بورسیه های تحصیلی با تامین مالی کامل توسط دانشگاه های مجارستان ارائه میشود، متقاضیان بین المللی را دعوت می کند تا برای برنامه های لیسانس در دانشگاه های مجارستان تحت برنامه بورس تحصیلی stipendium Hungaricum 2020-2021 ثبت نام کنند. 

روند درخواست ثبت نام برنامه بورسیه تحصیلی Stipendium Hungaricum مشابه بورسیه های CSC دقیقاً مانند بورسیه تحصیلی CSC دانشگاه جیانگ سو، بورسیه تحصیلی CSC دانشگاه تیانجین، بورسیه تحصیلی CSC دانشگاه ووهان و بورسیه تحصیلی CSC برای دانشگاه چونگ کینگ میباشد.

روند بورسیه های تحصیلی مجارستان مشابه بورسیه CSC است زیرا داوطلبان باید درخواست های خود را به شورای بورسیه تحصیلی دولت مجارستان ارسال کنند و سپس میبایست درخواست نامه خود را در دانشگاهی که می خواهند تحصیل کنند، وارد کنند. این بورسیه تحصیلی مجارستانی برای کلیه برنامه های کارشناسی پزشکی، مدرک کارشناسی ارشد و تحقیقات دکترا باز است. مزایای Stipendium مجارستان به شرح زیر است:

  • هیچ هزینه ای برای درخواست نامه بورسیه تحصیلی اخذ نمیشود
  • ماهانه مبلغ 150 یورو به برندگان بورس تحصیلی مجارستان برای BS یا MS صادر می شود و مبلغ 450 یورو به محققان ثبت نام شده در برنامه دکترا اهدا می شود.
  • یک بیمه آموزشی و یک بیمه زندگی رایگان توسط دانشگاه های وابسته به برنامه بورسیه تحصیلی stipendium در مجارستان برای شما ارائه شود 
  • یک اتاق مشترک رایگان توسط هر دانشگاه مجارستانی که در آن تحصیل کنید به شما ارائه میشود.

مشاورین ارشد ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) از شرایط تحصیل رادوسازی در مجارستان و همچنین شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان به صورت کامل اطلاع دارند پس با ما در ارتباط باشید تا در زمینه هزینه ی تحصیل در رشته ی داروسازی در مجارستان شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *