هزینه زندگی در هنگ کنگ

هنگ کنگ منطقه ای خود مختار در جنوب چین است که بیش از هفت میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است. این کشور را می توات مهم ترین بازار مالی و تجاری آسیا و حتی جهان دانست. کشور چین در کل دو منطقه تقسیماتی بسیار مهم دارد که یکی از آن ها هنگ کنگ است. زبان رسمی مردم این کشور زبان کانتونی است که یکی از گونه های زبان چینی می باشد که البته صحبت به زبان انگلیسی هم در آن مرسوم است. واحد رسمی پول این کشور دلار هنگ کنگ می باشد. این منطقه به آسمان خراش هایش معروف است و ارتفاع اسمان خراش ها و برج های آن به بیش از دویست متر می رسد‌. هنگ کنگ هزار و صد و چهار کیلومتر مربع وسعت دارد و بیشتر جمعیت آن چینی هستند‌. نام هنگ کنگ معنی بندرگاه عطرآگین می دهد و منطقه ای بسیار قدیمی محسوب می شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به کشور هنگ کنگ از روش های مختلفی امکان پذیر است. در این مقاله ما با بررسی های دقیق به توضیح نکات جامعی در ارتباط با هزینه های زندگی در هنگ کنگ پرداخته ایم. اگر تمایل دارید برای مهاجرت به هنگ کنگ اقدام کنید، بهتر این است که با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های مختلف ایران مشورت نمایید. نمایندگی های این موسسه در شهر های شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز فعال هستند.

هزینه زندگی در هنگ‌ کنگ

یقینا برای مهاجرت باید جوانب زیادی بررسی گردد. خصوصا این روز ها که شرایط مهاجرت به دلیل مسائل اقتصادی با سختی مواجه شده است. با این وجود علاقه مندان به این مقوله می توانند با افزایش اطلاعات خود راه مهاجرتی شان را آسان تر کنند. در ادامه این مقاله به بررسی هزینه های زندگی در هنگ کنگ مانند هزینه مسکن، هزینه خورد و خوراک، هزینه حمل و نقل، هزینه تفریح و … می پردازیم و جزئیات هر کدام را با دقت بیان می کنیم. دقت کنید که طبق بررسی های انجام شده و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور ایران و ارزش پول کشور، هزینه زندگی در هنگ کنگ به طور میانگین تمام شهر ها حدودا صد و یک برابر بیشتر از ایران و اجاره ها در آن حدودا سیصد و سی و نه برابر ایران است.

هزینه مسکن در هنگ کنگ

تصور کنید شخصی برای تحصیل در هنگ کنگ اقدام کرده باشد، از این رو باید برای مکان زندگی خود تصمیمات مهمی بگیرد. اگر دانشگاه امکانات خوابگاهی نداشته باشد، اجاره مسکن گزینه مناسبی خواهد بود. از طرفی ممکن است شخصی تمایل به سرمایه گذاری در هنگ کنگ داشته باشد، از این رو می تواند برای خرید مسکن اقدام کند. ما در این بخش از مقاله هم به بررسی اجاره ها می پردازیم و هم در ارتباط با خرید مسکن در هنگ کنگ نکات مهمی ارائه می کنیم. دقت کنید همانطور که گفتیم، واحد پولی کشور هنگ کنگ، دلار هنگ کنگ است. ابتدا به سراغ هزینه اجاره ها می رویم.

هزینه مسکن در هنگ کنگ

هزینه مسکن در هنگ کنگ

هزینه اجاره یک واحد آپارتمانی یک خوابه در مرکز شهر بین سیزده هزار تا بیست و پنج هزار دلار هنگ کنگ است و به طور میانگین باید هزینه ای معادل هفده هزار و هشتصد و بیست و هفت دلار هنگ کنگ پرداخت نمود. این هزینه ها برای خارج از محدوده مرکزیت شهری کاهش چشم گیری پیدا می کند، تا جایی که هزینه واحد آپارتمانی یک خوابه در خارج از محدوده مرکز شهر بین نه هزار دلار تا هجده هزار دلار هنگ کنگ خواهد شد و به طور میانگین برای اجاره این واحد باید دوازده هزار و سیصد و هشت دلار هنگ کنگ پرداخت نمود. اما مانند تمام شهر ها و کشور های دنیا با افزایش متراژ منزل و تعداد اتاق خواب ها، هزینه نیز افزایش می یابد. از این رو می توان گفت هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر بین بیست و شش هزار دلار تا شصت هزار دلار هنگ کنگ است. به طور میانگین برای این واحد های مسکونی باید سی و هشت هزار و هفتصد و شانزده دلار هنگ کنگ پرداخت کرد. هزینه اجاره برای آپارتمان خارج از مرکز شهر بین هجده هزار دلار تا سی و پنج هزار دلار هنگ کنگ است. به طور میانگین هزینه اجاره بیست و چهار هزار و ششصد و هفتاد و یک دلار هنگ کنگ است.‌

پس از بررسی هزینه های اجاره در هنگ کنگ هزینه های خرید مسکن در هنگ کنگ را بررسی می کنیم. این هزینه ها خصوصا برای افرادی که قصد دارند به سرمایه گذاری بپردازند بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود. هزینه خرید مسکن در مرکز شهر به ازای هر متر مربع بین صد و هشتا و دو هزار و نهصد و هشتاد و شش دلار تا سیصد و بیست و دو هزار و نهصد و هفده دلار است و به طور میانگین هزینه ای معادل دویست و چهل و چهار هزار و هفتصد و سی و دو دلار هنگ کنگ خواهد بود. برای خرید واحد های مسکونی خارج از مرکز شهر باید به طور میانگین هزینه ای برابر با صد و پنجاه و هفت هزار و نهصد و شصت و هفت دلار هنگ کنگ پرداخت کرد.

هزینه خورد و خوراک در هنگ کنگ

یکی دیگر از هزینه های مهم زندگی هزینه خورد و خوراک است. بخشی که به طور روزانه باید برای آن مبالغی در نظر گرفت. در این قسمت از مقاله به بررسی هزینه های دقیق با تمام جزئیات در ارتباط با هزینه خورد و خوراک در هنگ کنگ‌ می پردازیم.‌ تصور کنید شخصی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ یا تحصیل داروسازی در هنگ کنگ اقدام کرده باشد و قصد مهاجرت تحصیلی به هنگ کنگ داشته باشد، از این رو باید به بررسی تمام جوانب بپردازد. در ادامه هم هزینه های رستوران در هنگ کنگ و هم هزینه های خرید مواد اولیه خوراکی از فروشگاه های این کشور را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهیم.

در ابتدا با هزینه های رستوران شروع می کنیم. هزینه یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت در هنگ‌ کنگ بین چهل تا صد دلار هنگ کنگ است و به طور میانگین باید پنجاه و دو دلار پرداخت نمود. هزینه سه وعده غذایی برای دو نفر در رستوران معمولی در هنگ کنگ بین سیصد تا ششصد دلار هنگ کنگ است و به طور میانگین چهارصد دلار پرداخت می شود. برای یک وعده مک دونالد یا چیزی شبیه به آن باید بین سی و دو تا چهل و پنج دلار هنگ کنگ پرداخت کرد و هزینه میانگین آن سی و هفت دلار است. برای خرید کاپوچینو در هنگ کنگ هزینه پرداختی بین بیست و پنج تا چهل و پنج دلار هنگ کنگ است و به طور میانگین باید سی و شش و نیم دلار پرداخت نمود. برای خرید یک قوطی پپسی هزینه ای معادل ده دلار هنگ کنگ لازم است و هزینه لازم برای خرید یک بطری آب کوچک بین شش تا پانزده دلار هنگ کنگ است که به طور میانگین هزینه پرداختی هشت و بیست و یک صدم دلار خواهد بود.

هزینه غذا در هنگ کنگ

هزینه غذا در هنگ کنگ

حال باید دید برای تهیه غذا در منزل چقدر هزینه باید پرداخت نمود. این هزینه ها بطور میانگین از فروشگاه های مختلف جمع آوری شده است. برای خرید یک لیتر شیر هزینه ای معادل بیست و دو دلار هنگ کنگ لازم است. اگر تمایل به خرید نان تازه سفید پانصد گرمی داشته باشید، باید حدودا هفده و نیم دلار هزینه کنید. برای خرید یک کیلوگرم برنج سفید هزینه پرداختی نزدیک به هفده دلار هنگ کنگ خواهد بود. هزینه خرید یک بسته دوازده عددی تخم مرغ بیست و چهار دلار هنگ کنگ است. برای خرید یک کیلوگرم پنیر محلی باید صد و هفتاد و سه و نیم دلار هنگ کنگ هزینه کرد.‌ هزینه خرید یک کیلوگرم فیله مرغ تازه حدودا هشتاد و یک و نیم دلار است و برای خرید یک کیلوگرم گوشت باید صد و چهل و سه دلار هنگ کنگ هزینه کرد. جهت خرید یک کیلوگرم سیب شخص باید هزینه ای معادل بیست و نه دلار پرداخت نماید.‌

اگر تمایل به خرید یک کیلوگرم موز داشته باشید باید بدانید که برای هر کیلو موز هزینه حدودا هجده و نیم دلار هنگ کنگ است. هزینه برای هر کیلوگرم پرتقال بیست و هفت دلار است. برای خرید یک کیلوگرم گوجه فرنگی باید حدود بیست و شش دلار هنگ کنگ هزینه کرد و هزینه خرید یک کیلوگرم سیب زمینی بیست دلار می باشد. اگر تمایل به خرید پیاز داشته باشید باید برای هر کیلوگرم حدود بیست و دو دلار هنگ کنگ هزینه کنید. برای خرید یک بطری یک و نیم لیتری آب باید حدودا چهارده و نیم دلار هنگ کنگ هزینه پرداخت کرد. در انتها هزینه خرید یک پاکت بیست تایی سیگار مارلبرو بین پنجاه و هفت تا صد دلار هنگ‌ کنگ است و به طور میانگین باید شصت دلار هزینه نمود.

هزینه حمل و نقل در هنگ‌ کنگ

یکی دیگر از هزینه های مهم، هزینه حمل و نقل است. اگر شخصی متقاضی تحصیل پزشکی در هنگ کنگ باشد یا بورسیه تحصیلی هنگ کنگ را دریافت کرده باشد، علاوه بر هزینه مسکن و هزینه خورد و خوراک در هنگ کنگ باید هزینه حمل و نقل را نیز بداند. در این بخش از مقاله به طور کامل هزینه حمل و نقل در هنگ کنگ را بررسی می کنیم.

هزینه بلیت یک طرفه برای حمل و نقل محلی در هنگ کنگ بین هشت تا بیست دلار است و به طور متوسط باید ده دلار هنگ کنگ هزینه کرد. هزینه پاس ماهانه در هنگ ‌کنگ پانصد دلار است. برای تعرفه تاکسی در شروع آن و ترافیک معمولی باید بیست و چهار دلار هنگ کنگ پرداخت نمود. به ازای هر کیلومتر در تاکسی متر با ترافیک نرمال هزینه پرداختی هشت و نیم دلار هنگ‌ کنگ است. هزینه برای یک ساعت انتظار تاکسی در ترافیک نرمال صد و دو دلار هنگ کنگ است. برای یک لیتر بنزین نیز در هنگ کنگ باید حدودا هفده و نیم دلار هزینه نمود.

اما ببینیم هزینه خرید ماشین در هنگ کنگ چگونه است. برای خرید یک خودرو فولکس واگن گلف یا چیزی شبیه آن باید حدودا دویست و سی و نه و نهصد و نود و نه دلار هنگ کنگ‌ پرداخت کرد. اگر تمایل به خرید یک تویوتا کرولای سدان یا جیزی شبیه به آن داشته باشید باید حدودا دویست و نوزده هزار و صد و نود و دو دلار هنگ‌ کنگ پرداخت نمایید.

هزینه تعرفه های خاص مسکن در هنگ کنگ

یکی از نکات بسیار مهم در هزینه های روزمره زندگی، هزینه هایی مانند آب، برق، سیستم های سرمایش و گرمایش، زباله، اینترنت و … می باشد. ممکن است این هزینه ها فراموش شود اما جزو هزینه های مهم‌ و غیر قابل حذف زندگی محسوب می شود. در این بخش از مقاله به بررسی این هزینه های پنهان می پردازیم.

هزینه پایه برای برق، سیستم های سرمایش و گرمایش، آب و زباله برای یک آپارتمان حدودا هشتاد و پنج متر مربعی بین هشتصد و پنجاه تا سه هزار دلار هنگ‌ کنگ است که به طور میانگین باید هزار و پانصد و چهل و هشت دلار پرداخت کرد. هزینه یک دقیقه مکالمه با تلفن همراه با تعرفه محلی و بدون هیچ گونه تخفیفی هفتاد و پنج صدم دلار هنگ کنگ است. هزینه اینترنت در هنگ‌ کنگ نیز صد و نود و هفت دلار و شصت و دو صدم است.

هزینه تفریح در هنگ کنگ

در این بخش از مقاله قصد داریم هزینه تفریح در هنگ کنگ را بیان کنیم. در ابتدا از هزینه ورزش شروع می کنیم. هزینه یک ماه کلاب ورزشی برای بزرگسالان حدودا ششصد و نوزده دلار هنگ کنگ است. برای یک ساعت اجاره زمسن تنیس در آخر هفته ها باید حدودا هفتاد دلار هنگ کنگ پرداخت کرد‌.‌ بلیط سینما در هنگ کنگ هزینه ای معادل صد دلار دارد.‌ حال ببینیم هزینه خرید که خود به عنوان تفریح محسوب می شود چقدر است؟!

هزینه تفریح در هنگ کنگ

هزینه تفریح در هنگ کنگ

برای خرید یک جفت جین هزینه پرداختی حدودا ششصد و بیت و سه دلار است. اگر‌تمایل به خرید لباس تابستانه از برند هایی مانند زارا داشته باشید، هزینه پرداختی چیزی معادل دویست و هشتاد دلار هنگ‌ کنگ است. هزینه خرید یک جفت کفش نایک ورزشی هفتصد و یک دلار و خرید یک جفت کفش چرم طبیعی مردانه هزار و بیست دلار هنگ‌ کنگ است.‌

سوالات متداول در ارتباط با هزینه های زندگی در هنگ کنگ

  1. آیا زندگی در هنگ کنگ گران است؟

    هنگ کنگ دهمین مکان گرانقیمت در دنیا برای زندگی است. میزان اجاره ها هزینه زندگی را به میزان قابل توجهی بالا می برد.

  2. حقوق مناسب در هنگ کنگ چقدر است؟

    درآمد سالانه ۱و نیم میلیون دلار HK به معنای حقوق ماهانه 125،000 HK است. براساس سرشماری نفوس تنها 4.2 درصد از جمعیت شاغل در ماه بیش از 60 هزار دلار هنگ کنگ درآمد دارند. در کل به طور متوسط هنگ کنگی ها ماهانه 12800 دلار درآمد کسب می کنند.

  3. آیا زندگی در هنگ کنگ از لندن گرانتر است؟

    لندن نوزدهمین شهر گران قیمت دنیا است. اما هنگ کنگ در نظرسنجی ها جزو گرانترین شهرها برای مهاجران قرار گرفته است. توکیو و زوریخ به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار دارند.

  4. آیا یافتن کار در هنگ کنگ آسان است؟

    هنوز فرصت های شغلی در هنگ کنگ وجود دارد. با این حال ، با وجود وضعیت نسبتاً مثبت ، فرصت های شغلی در هنگ کنگ برای مهاجران به راحتی امکان پذیر نیست.

  5. هزینه اجاره مسکن در مرکز شهر هنگ کنگ چقدر است؟

    هزینه اجاره یک واحد آپارتمانی یک خوابه در مرکز شهر بین سیزده هزار تا بیست و پنج هزار دلار هنگ کنگ است و به طور میانگین باید هزینه ای معادل هفده هزار و هشتصد و بیست و هفت دلار هنگ کنگ پرداخت نمود. هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر بین بیست و شش هزار دلار تا شصت هزار دلار هنگ کنگ است.

  6. هزینه خرید مسکن در هنگ کنگ چقدر است؟

    هزینه خرید مسکن در مرکز شهر به ازای هر متر مربع بین صد و هشتا و دو هزار و نهصد و هشتاد و شش دلار تا سیصد و بیست و دو هزار و نهصد و هفده دلار است و به طور میانگین هزینه ای معادل دویست و چهل و چهار هزار و هفتصد و سی و دو دلار هنگ کنگ خواهد بود.

  7. هزینه پرداختی برای یک لیتر بنزین در هنگ کنگ چقدر است؟

    برای یک لیتر بنزین نیز در هنگ کنگ باید حدودا هفده و نیم دلار هنگ کنگ هزینه نمود.

  8. برای یک وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت در هنگ کنگ هزینه پرداختی چقدر است؟

    هزینه یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت در هنگ‌ کنگ بین چهل تا صد دلار هنگ کنگ است و به طور میانگین باید پنجاه و دو دلار پرداخت نمود.

  9. هزینه خرید بلیط سینما در هنگ کنگ برای هر صندلی چقدر است؟

    بلیط سینما در هنگ کنگ هزینه ای معادل صد دلار هنگ کنگ دارد.‌

  10. هزینه پرداختی جهت تعرفه های خاص مسکن مانند آب و برق در هنگ کنگ چقدر است؟

    هزینه پایه برای برق، سیستم های سرمایش و گرمایش، آب و زباله برای یک آپارتمان حدودا هشتاد و پنج متر مربعی بین هشتصد و پنجاه تا سه هزار دلار هنگ‌ کنگ است که به طور میانگین باید هزار و پانصد و چهل و هشت دلار پرداخت کرد.

  11. هزینه اینترنت در هنگ کنگ چقدر است؟

    هزینه اینترنت در هنگ‌ کنگ نیز صد و نود و هفت دلار و شصت و دو صدم است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *