تحصیل داروسازی در هنگ کنگ

هنگ کنگ جزیره ای در چین که بیش از بیست سال پیش هنوز مستعمره بریتانیا بود اما درحال حاضر به عنوان کانون اصلی اقتصاد جهان محسوب می شود.این کشور جدا از اهمیت اقتصادی و مالی، دارای دانشگاه هایی است که مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشند. این مقاله که به کوشش مشاوران موسسه حقوقی وکلای برجسته اصطهباناتی تهیه شده است، به همه سوالات شما در مورد رشته داروسازی دانشگاه های این کشور پاسخ می دهد. مواردی مانند چگونگی تحصیل داروسازی در هنگ کنگ، شرایط تحصیل، شرایط و مدارک اخذ پذیرش، دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت ایران، میزان شهریه و آزمون های ورودی و … . با ما همراه باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته داروسازی در هنگ کنگ

برنامه کارشناسی داروسازی( BPHARM) در هنگ کنگ با هدف ارائه فارغ التحصیلان شایسته ای ارائه می شود که دارای دانش کامل از داروسازی باشند و همچنین توانایی به کارگیری دانش و مهارت های اصلی خود برای ارائه موثر، انسانی و اخلاقی مراقبت های دارویی را داشته باشند. فارغ التحصیلان با اتخاذ بالاترین استانداردهای مهارت عملی، به بخش داروسازی و همچنین سلامت کلی بدن بیمار کمک می کنند.

ویژگی های برنامه:

دانشجویان دوره داروسازی از مطالعات بخش بالینی و همچنین مزایای همکاری های تخصصی با داروسازان و پزشکان از طریق تدریس در بخش ها و کلینیک های سرپایی برخوردار می شوند.

آموزش جامعه محور:

دانشجویان آماده ارائه خدمات تخصصی در سطح جامعه می شوند و بزرگترین داروخانه های زنجیره ای هنگ کنگ متعهد به آموزش داروسازان با شایستگی بالا در جامعه هستند و برای دانشجویان موقعیت های شغلی ایجاد می کنند.

ارائه طب چینی و طب مکمل و جایگزین:

دانشجویان رشته داروسازی که در هنگ کنگ تحصیل میکنند با دانش طب چینی و همچنین طب مکمل و جایگزین( CAM) آشنا می شوند که شامل داروهای گیاهی، غذا دارو، محصولات بهداشتی، آرایشی و غیره می باشد که توسط اکثر بیماران در ترکیب با داروهای غربی استفاده می شود.

شرایط تحصیل رشته داروسازی هنگ کنگ

شرایط تحصیل رشته داروسازی هنگ کنگ

مهارت ها:

ویژگی مهم دوره کارشناسی داروسازی افزایش مهارت دانشجویان در فراهم کردن خدمات مراقبت های درمانی اولیه از جمله آموزش بیماران است. موقعیت های مختلفی برای کسب مهارت های مشاوره و ارتباط با بیمار با افزایش گام به گام تسلط در موقعیت های پیچیده وجود دارد.

آموزش داروسازی صنعتی:

دانشجویان برنامه داروسازی، فرصت کسب تجربه در زیر تخصص داروسازی صنعتی با توجه به افزایش تقاضا در صنعت داخلی خدمات داروسازی تخصصی را دارند. طیف وسیعی از موضوعات مربوط به داروسازی صنعتی توسط متخصصانی ارائه می شود که دارای تجربه کار در صنعت هستند.

شرایط و‌ مدارک اخذ پذیرش رشته داروسازی در هنگ کنگ

برنامه کارشناسی داروسازی با به کارگیری برنامه های درسی ارائه شده توسط دیگر دانشگاه های بین الملل، گرایش های بین المللی در آموزش داروسازی و نیازها و درخواست های خاص برای ترویج داروسازی در هنگ کنگ ارائه می شود. برنامه داروسازی بر اساس رویکرد نتیجه – محور طراحی شده است که با هدف ایجاد فارغ التحصیلان شایسته برگزار می شود که دارای دانش کامل از داروسازی هستند و همچنین توانایی بکارگیری دانش و مهارت های اصلی خود برای ارائه موثر، انسانی و اخلاقی مراقبت های دارویی را دارند.برنامه کارشناسی داروسازی توسط کمیسیون داروسازی و سم شناسی هنگ کنگ اعتبار گذاری شده است. دانشجویانی که برنامه چهار ساله کارشناسی تمام وقت و دوره یکساله کارآموزی را تکمیل می کنند به عنوان داروساز ثبت شده در هنگ کنگ واجد شرایط هستند. دوره کارشناسی داروسازی با هدف ارائه برنامه ای در سطح جهانی به نیازهای داخلی تخصص داروسازی در هنگ کنگ و مطالبات آینده پاسخ می دهد.

شرایط دوره تحصیلی داروسازی عبارت است از:

به طور کلی، متقاضیان باید دوره متوسطه را تکمیل کرده و نتایج خوبی در آزمون ها کسب کرده باشند. اگر انگلیسی زبان مادری داوطلبان نیست، آنها باید در آزمون TOEFL ( آزمون انگلیسی به عنوان زبان خارجی)، IELTS ( سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی ) یا آزمون های مشابه شرکت کنند. دانشجویان باید برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه مورد نظر خود تماس بگیرند. (UCAT (UKCAT سابق، آزمون پذیرشی است که توسط بسیاری از دانشکده های پزشکی برای تعیین صلاحیت دانشجویان برای تحصیل در هنگ کنگ در زمینه پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. نام کامل این آزمون، آزمون استعداد بالینی دانشگاه است. این آزمون همچنین برای دوره دندانپزشکی دانشکده های دندانپزشکی استفاده می شود، قبل از سال 2019، نام آزمون UKCAT بود که مخفف آزمون استعداد بالینی انگلستان است.

دانشگاه های داروسازی معتبر مورد تایید وزارت بهداشت در هنگ کنگ

متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی در خارج از کشور، که قصد دارند پس از پایان تحصیلاتشان به ایران بازگشته و در اینجا مشغول به کار شوند، می بایست دوران تحصیل خود را در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران سپری کنند. در این قسمت نام دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در هنگ کنگ، جهت سال تحصیلی 2020-2019 آورده شده است.

  • The University of Hong Kong
  • (The Chinese University of Hong Kong(CUHK
  • City University of Hong Kong
  • The Hong Kong Polytechnic University
  • Hong kong Baptist University
  • The Hong Kong University of Science and Technology

شهریه و هزینه تحصیل داروسازی در هنگ کنگ

شهریه تحصیل دارو سازی در هنگ کنگ سالیانه 42,100 دلار هنگ کنگ(5,411.21 دلار) است. خبر خوب این است که در این کشور بورسیه تحصیلی هنگ کنگ و بودجه زیادی برای تحصیل اعطا می شود. کمک های مالی و وام از طرح دارایی دانشجویی دوره سوم برای دانشجویان محلی تمام وقت بدون سوابق اقتصادی از دانشگاه های دارای بودجه عمومی در دسترس است.خارجی ها شاید فکر کنند که زندگی در کلان شهرهای شلوغ مثل هنگ کنگ ارزان نیست و هزینه مواد غذایی، پوشاک و سایر موارد مورد نیاز همانند نیویورک یا لندن است. این تا حدی درست است که می توانید حراجی ها، غذای ارزان اما خوشمزه را در بعضی مکان ها پیدا کنید. علاوه بر این، حمل و نقل، ارتباط از راه دور و مراقبت های بهداشتی عمومی در اینجا هزینه خیلی کمتری از بسیاری از کشورها در اروپا یا آمریکای شمالی دارد. علاوه بر این، تخفیفات دانشجویی لازم، از جمله کارت های اختاپوس برای شرکت در رویدادهای هنری و رویدادهای فرهنگی در دسترس است.

 هزینه تحصیل داروسازی در هنگ کنگ

هزینه تحصیل داروسازی در هنگ کنگ

با برنامه ریزی دقیق و کنترل هزینه ها، می توانید بیشترین تجربه را در هنگ کنگ کسب کنید و همچنان دلار های زیادی برای هزینه های دیگر مثل سفر و شام های فانتزی داشته باشید، شهریه تحصیل خود را پرداخت کنید، همچنین باید بودجه خود را برای دیگر هزینه ها مثل زندگی روزانه در هنگ کنگ آماده کنید. اگر در دانشگاه زندگی می کنید و در سالن ها یا خوابگاه ها اقامت می کنید، باید هزینه متوسطی بین 5,000 دلار هنگ کنگ (حدود 650 دلار) تا 15,000 دلار هنگ کنگ (حدود 2,000 دلار) در نیم سال پرداخت کنید، اگر بیرون از دانشگاه اقامت دارید باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. همچنین هر ساله باید بین 30,000 تا 50,000 دلار هنگ کنگ (3,900 تا 6,500 دلار) برای دیگر هزینه های زندگی از جمله، خورد و خوراک، اوقات فراغت، حمل و نقل و هزینه های شخصی بر طبق برنامه ی کار های اضافه خود در زندگی متقبل شوید.

آزمون ورودی رشته داروسازی در هنگ کنگ

تست استعداد بالینی دانشگاه (UCAT) یک آزمون پذیرش است که توسط یک کنسرسیوم از دانشگاه های انگلستان برای مدرک های پزشکی و دندانپزشکی استفاده می شود.یو سی ای تی (UCAT) به دانشگاه ها كمک می كند تا متقاضیانی را با مناسب ترین توانایی های ذهنی، عقاید و رفتارهای حرفه ای برای حرفه پزشکی و دندانپزشكی انتخاب كند تا در مشاغل بالینی خود موفق باشند. این کار با همکاری سایر فرایندهای پذیرش مانند برنامه UCAS و مدارک تحصیلی انجام می شود. همچنین این فرصت را دارید که از متقاضیان دیگر متمایز شوید و استعداد خود را در یکی از زمینه های تحصیلی مورد علاقه خود نشان دهید.

نمره های UCAT چگونه محاسبه میشود؟

با توجه بخش های مختلف آزمون، نمره ها به طور متفاوتی محاسبه می شوند. برای بخش های استدلال کلامی، استدلال کمیتی، استدلال مطلق و تصمیم گیری می توانید بین 300 تا 900 نمره کسب کنید، اما برای بخش قضاوت براساس موقعیت (Situational Judgement) نمره بین 1 تا 4 به شما تعلق می گیرد.

نمره ی خوب از UCAT در هنگ کنگ چند است؟

مره UCAT خوب برای پزشکی هر سال متغیر است، اما معمولاً بالاتر از 650 است. با این وجود، بیشتر دانشجویان نمره بین 620 – 630 می گیرند. نمره خوب، نمره بالاتر از 680 است. اگر موفق به کسب نمره عالی در UCAT شدید، عاقلانه تر است که برای دانشگاه هایی که تأکید بیشتری بر آزمون دارند، درخواست دهید تا شانس خود را برای مصاحبه افزایش دهید.

تحصیل دکترای داروسازی در هنگ کنگ

هدف این برنامه پژوهش- محور ارتقاء دانش داروسازی است که اصلی ترین نیازمندی آن، دفاع از پایان نامه دکتری است. در طی سال اول پس از ثبت نام، داوطلب باید یک طرح پیشنهادی از پایان نامه را برای تأیید به هیئت مدیره ارسال کند. این طرح پیشنهادی با همکاری نزدیک سرپرست تهیه می شود.داوطلبان همچنین ملزم به شرکت و همراهی در سمینارهای تحقیقاتی و سایر فعالیتهای سازماندهی شده توسط دانشکده داروسازی خواهند بود. دوره ها یا سایر دستورالعمل های تکمیلی متناسب با نیاز و علاقه پژوهشی داوطلب و براساس توافق با سرپرست توسط هیئت علمی فارغ التحصیلان است.

زمینه های تخصصی:

پایان نامه ارائه شده باید حاوی گزارش تحقیقات مستقل در یکی از زمینه های مورد نظر زیر باشد که ارتباط مستقیمی با علم و دانش داروخانه دارد:

  • علوم دارویی
  • داروسازی (داروسازی فیزیکی)،
  • بیوشیمیایی / فارماکوکینتیک،
  • فناوری دارویی،
  • دارویی و شیمی دارویی،
  • تحویل دارو و هدف گذاری،
  • فارماکوژنتیک / فارماکوژنومیک،
  • تمرین داروسازی،
  • داروسازی،
  • داروسازی بالینی.

شرایط پذیرش:

پذیرش مستقیم:

مقاطع عمومی پذیرش دانشکده تحصیلات تکمیلی از جمله مقطع مهارت زبان انگلیسی، و یا مقطع فوق لیسانس داروسازی یا رشته مربوطه(به عنوان مثال بیوشیمی، شیمی، مهندسی شیمی، فارماکولوژی و غیره) را گذرانده باشید. دانشجویان کارشناسی ارشد دارای مدرک فوق لیسانس برای ارائه درخواست دوره M.Phill در ابتدا یا افراد با مدرک لیسانس با افتخار در بخش بالاتر یا معادل آن تشویق می شوند و در یک دوره تحصیلی برای حداقل یک سال در این دانشگاه برای مدرک M.Phil ثبت نام می شوند و مهارت تحقیقاتی خود را نشان می دهند.

مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی وکلای برجسته اصطهباناتی با به روزترین قوانین مهاجرتی و حقوقی در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز برترین گزینه های مهاجرت تحصیلی را به شما ارائه می دهند. این مشاوران از ابتدای تشکیل پرونده مهاجرت تا رسیدن به مقصد در کنار شما خواهند بود تا این مسیر سخت و ناهموار را سهل و هموار سازند. با ما در تماس باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *