هزینه زندگی در اسلوونی

یکی از کشور های اروپایی اسلوونی است. این کشور در جنوب اروپای مرکزی قرار دارد و با کشور های ایتالیا، اتریش، کرواسی و مجارستان هم مرز است. اقتصاد و وضعیت اقتصادی این کشور بسیار پیشرفته است، از این رو دانستن هزینه های زندگی در کشور اسلوونی می تواند کمک بسیار زیادی به ما کند. جمعیت کشور اسلوونی دو میلیون و شصت هزار نفر است. واحد پولی این کشور یورو می باشد و عضو اتحادیه اروپا و ناتو می باشد. پایتخت کشور اسلوونی شهر لیوبلیانا است. لیوبلیانا بزرگترین شهر این کشور است و بیشتر جمعیت کشور را در خود جای داده است. این کشور بیست هزار و دویست و هفتاد و سه کیلومتر مربع مساحت دارد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

روش هایی که برای مهاجرت به اسلوونی موجود است بسیار متفاوت می باشد و شپا می توانید برای اطلاع از روند های مهاجرتی به نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه کنید. در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با هزینه های زندگی در اسلوونی مطالبی ارائه کنیم.

هزینه زندگی اسلوونی

یکی از اساسی ترین مسائلی که در طول روند مهاحرتی باید بررسی گردد، میزان هزینه های زندگی در هر کشوری است. یقینا عده زیادی روش های تحصیل در اسلوونی، کار در اسلوونی، سرمایه گذاری در اسلوونی و … را برای مهاجرت انتخاب می کنند. پس باید برای بهبود روند مهاجرت شان از هزینه های زندگی در این کشور مطلع شوند. هزینه های زندگی شامل هزینه مسکن، هزینه خورد و خوراک، هزینه پوشاک، هزینه حمل و نقل و … می باشد. در بخش های بعد ما تمام این هزینه ها را با جزئیات بررسی می کنیم.

هزینه مسکن در اسلوونی

یکی از مهم ترین هزینه های موجود برای زندگی، هزینه مسکن است. فرض کنید شما قصد دارید برای تحصیل در اسلوونی اقدام کنید، از این رو لازم است تا بدانید برای مسکن یا خوابگاه خود چه کار کنید. به همین دلیل است که فهمیدن هزینه مسکن می تواند کمک زیادی به شما کند. هزینه مسکن شامل هزینه اجاره مسکن و هزینه خرید مسکن می باشد. در ابتدا از هزینه اجاره مسکن شروع می کنیم.

هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر های کشور اسلوونی بین قیمت سیصد و بیست یورو تا هفتصد و پنجاه یورو متفاوت است. به طور میانگین برای اجاره این آپارتمان یک خوابه باید چهارصد و هشتاد و هفت و بیست و یک صدم یورو هزینه پرداخت کرد. این در حالی است که هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر بین دویست و هشتاد یورو تا پانصد و پنجاه یورو متغیر است. این هزینه به طور میانگین سیصد و هشتاد و هفت و شصت و شش صدم یورو است. هزینه اجاره برای آپارتمان هایی با وسعت بیشتر و بزرگتر یقینا بیشتر خواهد بود. هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر های کشور اسلوونی بین پانصد و پنجاه تا هزار و پانصد یورو متغیر است. می توان گفت به طور میانگین برای اجاره این واحد مسکونی سه خوابه، باید نهصد و چهار ده و هصتاد و هشت صدم یورو هزینه پرداخت نمود. همانند واحد های یک خوابه، هزینه اجاره این واحد آپارتمانی در خارج از محدوده مرکز شهر کمتر خواهد بود. برای اجاره یک آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر های کشور اسلوونی باید بین چهارصد و پنجاه تا هزار یورو هزینه کرد. به طور میانگین این هزینه ششصد و شصت و هشت و پنجاه و نه صدم یورو خواهد بود.

هزینه خرید مسکن در اسلوونی

هزینه خرید مسکن در اسلوونی

اما ببینیم شرایط برای خرید مسکن در کشور اسلوونی چگونه خواهد بود. از آن جایی که یکی از روش های سرمایه گذاری در اسلوونی، خرید مسکن در این کشور است، از این رو بهتر این است که هزینه خرید مسکن را در این کشور بررسی کرد. هزینه خرید واحد آپارتمانی در مرکز شهر های کشور اسلوونی بین هزار و پانصد تا چهار هزار و پانصد یورو متفاوت است. به طور میانگین می توان گفت هزینه خرید آپارتمان برای هر متر مربع دو هزار و هشتصد و نود و شش و پنجاه و هشت صدم یورو باید هزینه کرد. قیمت خرید آپارتمان برای هر متر مربع، در خارج از مرکز شهر بین هزار و دویست و سه هزار یورو است.‌ برای خرید آپارتمان در این کشور و خارج از مرکز باید با طور میانگین دو هزار و صد و هفتاد و شش و شصت و چهار صدم یورو است.

هزینه خورد و خوراک در کشور اسلوونی

یکی دیگر از هزینه هایی که باید در طول زندگی پرداخت شود، هزینه خورد و خوراک است. در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی هزینه خورد و خوراک در کشور اسلوونی بپردازیم. این هزینه شامل هزینه های رستورانی و همین طور هزینه خرید وسایل روزمره فروشگاهی است. فرض کنید شخصی برای کار در اسلوونی به این کشور مهاجرت کرده است و قصد اقامت در اسلوونی را دارد. از این رو باید بداند که هزینه خورد و خوراک در این کشور چگونه است. ما ابتدا از هزینه رستوران شروع می کنیم.

هزینه یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت در شهر های مختلف کشور اسلوونی بین پنج و نیم تا پانزده یورو است و به طور میانگین هشت یورو باید هزینه کرد. هزینه وعده غذایی در اسلوونی دو نفر و هر سه وعده در رستورانی معمولی بین بیست و هشت تا پنجاه یورو است و به طور میانگین باید سی و پنج یورو هزینه کرد. هزینه یک وعده مک دونالد در این کشور بین چهار و هشتاد تا هفت یورو است و به طور میانگین باید پنج و نیم یورو هزینه کرد. هزینه یک لیوان کاپوچینو بین یک و ده صدم تا دو یورو است و باید به طور میانگین یک و چهل و هشت صدم یورو پرداخت نمود. هزینه یک بطری پپسی بین یک و هشتاد صدم تا دو و نود شدم یورو است و به طور میانگین باید دو و هشت صدم یورو پرداخت نمود.‌ هزینه بطری کوچک آب نیز حدودا یک و نیم یورو است.

هزینه غذا در اسلوونی

هزینه غذا در اسلوونی

اما ببینیم هزینه خرید مواد اولیه غذایی چقدر است. هزینه یک لیتر شیر در کشور اسلوونی حدود یک یورو است. یک کیلوگرم برنج در کشور اسلوونی هزینه ای برابر با یک ممیز بیست و چهار صدم یورو خواهد داشت. برای خرید یک بسته دوازده تایی تخم مرغ در این کشور باید دو و بیست و سه صدم یورو هزینه کرد.‌ هزینه یک کیلوگرم پنیر محلی حدودا ده و نیم یورو است. برای خرید یک کیلوگرم فیله مرغ باید هفت و بیست و سه صدم یورو هزینه نمود. هزینه ای که برای خرید یک کیلوگرم فیله گوشت مرداخت می شود نه و هشتاد و چهار صدم یورو است. برای خرید یک کیلوگرم سیب باید حدود یک و نیم یورو پرداخت. خرید یک کیلوگرم پرتقال هزینه حدودا یک و نیم یورویی دارد و برای خرید یک کیلوگرم موز باید یک و بیست و هشت صدم یورو پرداخت. هزینه خرید یک کیلوگرم گوجه حدودا دو یورو است و برای خرید یک کیلوگرم سیب زمینی باید حدودا هشتاد و شش صدم یورو پرداخت نمود. برای خرید یک کیلوگرم پیاز نیز باید یک و سیزده صدم یورو پرداخت کرد. هزینه خرید یک بطری آب یک و نیم لیتری یک و بیست و هفت صدم یورو است.‌ برای یک پاکت بیست تایی سیگار مارلبرو نیز باید چهار و ده صدم یورو هزینه نمود.‌

هزینه حمل و نقل در کشور اسلوونی

یکی از مهم ترین هزینه های زندگی، هزینه حمل و نقل می باشد. فرض کنید شخصی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی وارد این کشور شده است و در یکی از دانشگاه های اسلوونی مشغول به تحصیل شده است.‌ او باید هزینه های حمل و نقل را بداند، تا بتواند برای زندگی خود برنامه ریزی کند.‌ از این رو در این بخش از مقاله ما به بررسی هزینه حمل و نقل در کشور اسلوونی می پردازیم.

هزینه بلیط یک طرفه برای رفت و آمد های محلی در کشور اسلوونی حدودا یک و نیم یورو است. هزینه پاس ماهانه در این کشور بین بیست و پنج تا چهل یورو است. و به طور میانگین باید هزینه ای معادل سی و هفت یورو پرداخت کرد. تعرفه شروع تاکسی در ترافیک نرمال معمولا یک یورو است و به ازای هر یک کیلومتر هزینه ای به مبلغ یک یورو در این کشور دریافت می شود. برای هر یک ساعت توقف در کشور اسلوونی باید هزینه ای به اندازه پانزده یورو در این کشور پرداخت نمود. هزینه بنزین در کشور اسلوونی بین یک و بیست و پنج صدم یورو تا یک و چهل صدم یورو متغیر است و در حقیقت باید به طور میانگین هزینه ای برابر با یک و سی و یک صدم یورو پرداخت نمود. برای خرید یک خودرو فولکس واگن جدید یا چیزی شبیه به آن باید حدود بیست هزار یورو هزینه کرد‌. برای خرید یک تویوتا کرولای سدان نیز باید حدود هجده هزار و ششصد یورو هزینه نمود.

هزینه تعرفه های خاص مسکن در اسلوونی

یکی از نکات مهمی که باید در نظر گرفت برخی هزینه های پنهان در کشور اسلوونی و زمان زندگی در این کشور است. یکی از این هزینه های پنهان، هزینه تعرفه های مربوط به مسکن است. به طور مثال می توان تعرفه های آب، برق، گاز و … را در نظر گرفت. در این بخش از مقاله تمام تعرفه ها را بررسی می کنیم. تعرفه برق، آب، سرمایش، گرمایش و زباله در کشور اسلوونی برای یک آپارتمان هشتاد و پنج متر مربعی بین صد و سی تا سیصد و شش متر مربع است و به طور میانگین صد و نود و نه و هشتاد و پنج صدم یورو است. برای یک دقیقه مکالمه در شبکه های محلی بدون هیچ گونه تخفیفی هزینه بین چهار صدم یورو تا پانزده صدم یورو است و به طور میانگین هزینه هشت صدم یورو می باشد. تعرفه اینترنت در این کشور برای سرعت شصت مگاپیکسل و بیشتر سی و سه و هفتاد و هشت صدم یورو می باشد.‌

هزینه تفریح در کشور اسلوونی

از جمله هزینه هایی که برای هر فرد در زندگی است، هزینه های تفریحی می باشد. از جمله هزینه های تفریحی می توان به هزینه ورزش، سینما و حتی خرید پوشاک اشاره نمود‌. در این بخش این هزینه ها را بررسی می کنیم. برای یک ماه فعالیت در کلاب ورزشی برای یک نفر باید بین بیست تا شصت یورو هزینه کرد. این هزینه حدودا چهل و هفتاد و سه صدم یورو است. برای یک ساعت اجاره زمین تنیس در آخر هفته های این کشور باید بین نه تا بیست یورو هزینه کرد و به طور میانگین باید چهارده یورو پرداخت نمود. برای بلیط سینما در کشور اسلوونی باید بین شش تا هشت یورو پرداخت نمود.

هزینه کلوب ورزشی در اسلوونی

هزینه کلوب ورزشی در اسلوونی

اما ببینیم هزینه خرید پوشاک در این کشور چقدر است؟ برای خرید یک جفت جین مارک لوویس یا مارک های مشابه باید حدود شصت و هفت و نیم یورو هزینه کرد‌.‌ هزینه خرید یک لباس تابستانه از برند های زارا، اچ اند ام و … باید سی و شصت و نه صدم یورو هزینه پرداخت کرد. هزینه یک جفت کفش نایک مخصوص دو هفتاد و سه ممیز چهل و هشت صدم یورو است. برای خرید یک جفت کفش چرم در کشور اسلوونی باید هشتاد و هشت و بیست و پنج صدم یورو هزینه کرد.‌

سوالات متداول در ارتباط با هزینه زندگی در اسلوونی

  1. آیا اسلوونی کشوری گران برای زندگی است؟

    اسلوونی در مقایسه با سوئیس ، اتریش و ایتالیا در نزدیکی کاملاً ارزان است اما نسبت به اکثر کشورهای اروپای شرقی گران تر است.

  2. آیا اسلوونی مکان مناسبی برای زندگی است؟

    علاوه بر جنگل ها ، این کشور دارای کوه های بلند کوهستانی آلپ ، شهرهای جذاب و یک بخش زیبا در ساحل دریای آدریاتیک است. اسلوونی کشوری امن و با ثبات برای سرمایه گذاری یا زندگی است.  اسلوونی از میزان جرم و جنایت پایینی برخوردار است و مردم این کشور از توریست ها دوستانه  استقبال می کنند.

  3. متوسط میزان حقوق دریافتی در اسلوونی چقدر است؟

    متوسط دستمزدها در اسلوونی بسته به موقعیت و زمینه کاری متفاوت است. مشاغل حقوقی ، بازاریابی و مدیریت از جمله پردرآمدترین ها هستند. متوسط حقوق در لیوبلیانا حدود 1100 یورو است.

  4. هزینه خرید بلیط سینما در کشور اسلوونی چقدر است؟

    برای بلیط سینما در کشور اسلوونی باید بین شش تا هشت یورو پرداخت نمود.

  5. هزینه یک لیتر بنزین در کشور اسلوونی چقدر است؟

    هزینه بنزین در کشور اسلوونی بین یک و بیست و پنج صدم یورو تا یک و چهل صدم یورو متغیر است و در حقیقت باید به طور میانگین هزینه ای برابر با یک و سی و یک صدم یورو پرداخت نمود.

  6. هزینه اجاره یک واحد آپارتمانی یک خوابه در مرکز شهر اسلوونی چقدر است؟

    هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر های کشور اسلوونی بین قیمت سیصد و بیست یورو تا هفتصد و پنجاه یورو متفاوت است. به طور میانگین برای اجاره این آپارتمان یک خوابه باید چهارصد و هشتاد و هفت و بیست و یک صدم یورو هزینه پرداخت کرد.

  7. هزینه خرید مسکن در مرکز شهر های اسلوونی برای هر متر مربع چقدر است؟

    هزینه خرید واحد آپارتمانی در مرکز شهر های کشور اسلوونی بین هزار و پانصد تا چهار هزار و پانصد یورو متفاوت است.

  8. هزینه یک وعده غذایی در رستورانی ارزان قیمت در کشور اسلوونی چقدر است؟

    هزینه یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت در شهر های مختلف کشور اسلوونی بین پنج و نیم تا پانزده یورو است و به طور میانگین هشت یورو باید هزینه کرد.

  9. هزینه تعرفه های خاص مسکن ماان آب و برق در کشور اسلوونی چقدر است؟

    تعرفه برق، آب، سرمایش، گرمایش و زباله در کشور اسلوونی برای یک آپارتمان هشتاد و پنج متر مربعی بین صد و سی تا سیصد و شش متر مربع است.

  10. برای استفاده یک ماهه از کلاب های ورزشی در کشور اسلوونی باید چقدر هزینه پرداخت کرد؟

    برای یک ماه فعالیت در کلاب ورزشی برای یک نفر باید بین بیست تا شصت یورو هزینه کرد. این هزینه حدودا چهل و هفتاد و سه صدم یورو است.

  11. تعرفه اینترنت در کشور اسلوونی چقدر است؟

    تعرفه اینترنت در این کشور برای سرعت شصت مگاپیکسل و بیشتر سی و سه و هفتاد و هشت صدم یورو می باشد.‌

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *