نتایج بورسیه ترکیه

نتایج بورسیه ترکیه و زمان اعلام نتایج بورسیه ترکیه از نکات مهم برای متقاضیان ایرانی است که قصد تحصیل در ترکیه و اخذ بورسیه های تحصیلی این کشور را دارند. بر این اساس متخصصان مهاجرت و کارشناسان موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با تهیه این مقاله به بررسی شرایط بورسیه ترکیه و جواب بورسیه ترکیه پرداخته اند. اگر قصد اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه را دارید و چندان از شرایط آن آگاه نیستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

نتایج بورسیه ترکیه و انواع بورسیه

دانشگاه های ترکیه شرایط اخذ انواع بورسیه های تحصیلی را برای متقاضیان مستعد اما با تمکن مالی ناکافی فراهم می کنند. بورسیه ها در ترکیه به دو نوع بورسیه فول فاند و بورسیه درصدی می باشد. سازمان بورسیه ترکیه در حدود 10.000 بورسیه تحصیلی را در مقاطع مختلف و رشته های متنوع به متقاضیان واجد شرایط ارائه می دهد.

بورسیه فول فاند

بورسیه های فول فاند در ترکیه بسیاری از هزینه های تحصیلی و زندگی متقاضیان در ترکیه را تأمین می کنند. متقاضیان با اخذ بورسیه های فول فاند ترکیه نیاز به پرداخت هزینه های خوابگاه دانشجویی، هزینه های شهریه و هزینه های بیمه دانشجویی ندارند.

  • بورسیه فول فاند از بهترین بورسیه های تحصیلی می باشند.
  • متقاضیان با اخذ بورسیه فول فاند ترکیه می توانند در کلاس های آمادگی زبان ترکی به رایگان شرکت کنند.
  • متقاضیان برای درخواست اخذ بورسیه فول فاند ترکیه می توانند از اواخر دی ماه تا اوایل اسفند ماه اقدام کنند.

بورسیه درصدی

متقاضیانی که دارای شرایط پذیرش مستقیم از دانشگاه های ترکیه می باشند، می توانند از بورسیه های درصدی ترکیه برخوردار شوند. پذیرش مستقیم دانشگاه های ترکیه همان پذیرش بدون شرکت در آزمون ورودی می باشد. متقاضیان برای اخذ بورسیه درصدی دانشگاه های ترکیه باید واجد شرایط باشند.

  • شرایط اخذ بورسیه درصدی ترکیه دارا بودن معدل بالای درسی، دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی با نمره بالا و دارا بودن مقاله های منتشر شده در ژورنال های علمی جهان می باشد.
  • متقاضیان با اخذ بورسیه درصدی ترکیه می توانند از کاهش 20% یا 50% یا 100% درصدی هزینه های تحصیلی برخوردار شوند.

نتایج بورسیه ترکیه و شرایط اخذ بورسیه

متقاضیان برای اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه باید دارای شرایط سنی مناسب باشند. دارا بودن سن مناسب برای اخذ بورسیه ها حائز اهمیت فراوانی است. اهمیت دارا بودن سن مناسب آن قدر زیاد است که اگر متقاضی دارای شرایط مناسب باشد، در آزمون های مربوط نمره لازم را کسب کند و مدارک لازم را ارسال کند اما دارای شرایط سنی مناسب نباشد، بورسیه به وی تعلق نمی گیرد.

نتایج بورسیه ترکیه و شرایط اخذ بورسیه

نتایج بورسیه ترکیه و شرایط اخذ بورسیه

  • شرایط سنی مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی زیر 20 سال می باشد.
  • شرایط سنی مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد زیر 29 سال و برای مقطع دکتری زیر 34 سال می باشد.

آیا همه دانشگاه های ترکیه بورسیه تحصیلی را اعطا می کنند؟

متقاضیان برای اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه فقط می توانند در دانشگاه هایی ثبت نام کنند که از جمله سیستم دانشگاه ها و سازمان های ارائه کننده بورسیه تحصیلی ترکیه باشند. بر این اساس متقاضیان باید دانشگاه هایی را انتخاب کنند که در فهرست دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه های تحصیلی ترکیه باشند.

مزیت های اخذ بورسیه

متقاضیان با اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه از مزیت های فراوانی برخوردار می شوند. تخفیف در شهریه تحصیلی و یا معاف بودن از پرداخت شهریه تحصلی از مهم ترین مزیت های اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه می باشد. متقاضیان با اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه نیازمند پرداخت هزینه خوابگاه دانشجویی و بیمه سلامت دانشجویی نمی باشند.

  • علاوه بر این هزینه های بلیط رفت و برگشت به ترکیه نیز تحت پوشش بورسیه تحصیلی ترکیه و به طور رایگان می باشد.
  • متقاضیانی که واجد شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه می باشند اما دارای مدرک زبان ترکی نیستند، باید در دوره های آمادگی زبان ترکی در کالج های ترکیه شرکت کنند تا مهارت لازم زبان ترکی را کسب کنند.
  • شرکت در دوره های یک ساله زبان ترکی در کالج های زبان ترکیه به طور رایگان است.
  • تخفیف در هزینه های حمل و نقل عمومی از دیگر مزیت های اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه است.

میزان بورسیه های ترکیه چقدر است؟

متقاضیانی که واجد شرایط دریافت بورسیه های تحصیلی ترکیه می باشند، ماهانه بورسیه های تحصیلی را دریافت می کنند. میزان بورسیه های تحصیلی در مقطع کارشناسی ترکیه ماهانه در حدود 800 لیر یا معادل حدود 3 میلیون تومان می باشد.

  • میزان بورسیه های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ترکیه ماهانه در حدود 1100 لیر یا معادل 4 میلیون تومان می باشد.
  • متقاضیان در مقطع دکتری ماهانه در حدود 1600 لیر عادل 6 میلیون تومان یا مبرای بورسیه تحصیلی ترکیه دریافت می کنند.
  • لازم به ذکر است که این مبالغ با قیمت لیر روز حساب شده است. قیمت لیر در حال حاضر در حدود 3700 می باشد.

مراحل اخذ بورسیه ترکیه

روند اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه شامل دو مرحله می باشد. در مرحله اول متقاضیان باید مدارک لازم را به سایت مربوطه ارسال کنند. در این مرحله مدارک متقاضیان مورد بررسی و ارزیابی های دقیق قرار می گیرد. دارا بودن شرایط لازم متقاضی و همچنین بررسی سوابق تحصیلی و رزومه علمی تحصیلی متقاضی در مرحله اول انجام می شود.

مراحل اخذ بورسیه ترکیه

مراحل اخذ بورسیه ترکیه

  • پس از تأیید مدارک متقاضی، مرحله دوم شامل مصاحبه حضوری و یا آنلاین است.
  • متقاضی با اخذ امتیاز لازم در مصاحبه های حضوری و یا آنلاین می تواند برای اخذ این بورسیه ها اقدام کند.

شرایط بورسیه  Turkey 2021

دولت این کشور در راستای جذب متقاضیان بین المللی برای تحصیل در ترکیه و دانشگاه های آن، شرایط اخذ بورسیه 2021 را فراهم کرده است. بر اساس قوانین جدید دانشگاه های ترکیه شرایط تحصیل با اعطای بورسیه های تحصیلی راحت تر و ساده تر می شود و امکان مهاجرت تحصیلی متقاضیان بین المللی به ترکیه افزایش می یابد.

  • متقاضیان بر اساس رشته و مقطع تحصیلی بورسیه 2021 را دریافت خواهند کرد.
  • متقاضیان برای اخذ بورسیه تحصیلی 2021 باید مقطع قبلی تحصیلی را تمام کرده باشند و برای اخذ بورسیه در مقطع جدید اقدام کنند.
  • از دیگر شرایط مهم در اخذ بورسیه تحصیلی 2021 دارا بودن مدرک آزمون زبان ترکی تومر TOMER می باشد.
  • حتی اگر متقاضی قصد تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه را داشته باشد، دارا بودن مدرک آزمون زبان ترکی تومر TOMER برای اخذ بورسیه تحصیلی 2021 الزامی است.

زمان ثبت نام بورسیه ترکیه

متقاضیان برای ثبت نام بورسیه های فول فاند ترکیه باید به ددلاین درخواست و زمان ثبت نام توجه کافی کنند. البته ثبت نام بورسیه درصدی ترکیه در مقایسه با بورسیه فول فاند راحت تر است؛ زیرا بورسیه تحصیلی درصدی زمان خاصی برای ثبت نام ندارد و متقاضی فقط با ارائه رزومه علمی تحصیلی خود به هنگام ثبت نام دانشگاه می تواند برای این بورسیه ثبت نام کند.

  • زمان شروع ثبت نام برای بورسیه تحصیلی ترکیه در سال 2021 از 25 دی ماه تا اول اسفند 1399 می باشد.
  • زمان ارزیابی مدارک ارسالی متقاضیان برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه در سال 2021 در اپریل 2021 یا اواخر فروردین 1400 می باشد.
  • زمان اعلام نتایج بورسیه ترکیه در سال 2021 در ماه جولای 2021 یا تیر ماه 1400 می باشد.

آیا دارا بودن مدرک زبان ترکی برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه الزامی است؟

متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه باید قبل از شروع تحصیل در آزمون های تعیین سطح زبان ترکی یا انگلیسی شرکت کنند. اگر متقاضیان نمره لازم زبانی را در این آزمون ها کسب نکنند، باید در دوره های یک ساله آمادگی زبان ترکی یا انگلیسی در کالج های ترکیه شرکت کنند.

  • ذکر این نکته ضروری است که دوره های یک ساله آمادگی زبان انگلیسی یا ترکی در ترکیه بدون پرداخت هزینه و به طور رایگان می باشد.
  • متقاضیان پس از تمام شدن این دوره آمادگی زبانی در صورتی که نمره لازم را اخذ کنند، می توانند برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه اقدام کنند.

نحوه ثبت نام بورسیه تحصیلی ترکیه در سال 2021

متقاضیان برای اطلاع از شرایط ثبت نام بورسیه ترکیه در سال 2021 می توانند به وب سایت www.turkiyeburslari.gov.tr مراجعه کنند. متقاضیان با مراجعه به این وب سایت و ارسال مدارک لازم می توانند برای اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه ثبت نام کنند. البته ممکن است متقاضیان پس از ارسال مدارک لازم جواب بورسیه ترکیه را دریافت نکنند که این امر به دلیل عدم ارسال مدارک لازم می باشد.

نحوه ثبت نام بورسیه تحصیلی ترکیه در سال 2021

نحوه ثبت نام بورسیه تحصیلی ترکیه در سال 2021

زمان اعلام نتایج

زمان اعلام نتایج بورسیه ترکیه به مدارک ارسالی متقاضیان و همچنین شرایط رزومه علمی تحصیلی و امتیاز مصاحبه بستگی دارد. به طور کلی جواب بورسیه ترکیه در حدود 2 تا 3 ماه پس از پایان مهلت ثبت نام بورسیه می باشد.

آیا با مدرک دیپلم می توان بورسیه تحصیلی ترکیه را اخذ کرد؟

متقاضیان با دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان می توانند برای اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه اقدام کنند. متقاضیان دیپلم برای ثبت نام بورسیه ترکیه باید مدرک تحصیلی دیپلم و ریزنمره های تحصیلی را ارسال کنند. اگر متقاضی، مشغول تحصیل در سال آخر دبیرستان باشد، برای ثبت نام می تواند نمره های ترم اول تحصیلی را ارسال کند. متقاضیان برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه با مدرک دیپلم باید دارای معدل درسی بالا باشند.

شرط معدل

به طور کلی می توان گفت که شرط معدل و شرط سن از مهم ترین شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه است. متقاضیان برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه باید دارای معدل بالای 18 باشند. البته اگر متقاضیان دارای شرایط ویژه تحصیلی باشند ممکن است معدل های کمتر از 18 نیز مورد پذیرش می باشد.

  • برای اخذ بورسیه های تحصیلی دوره پزشکی و دندانپزشکی ترکیه معدل متقاضیان باید بین 18 تا 20 باشد.
  • بر اساس آمار سال 2020 بیشترین متقاضیانی که بورسیه های تحصیل پزشکی ترکیه را دریافت کرده اند دارای معدل بالای 19 بوده اند.

خدمات موسسه مهاجرتی اصطهباناتی

متقاضیان برای اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه باید از شرایط و مدارک لازم اطلاع کامل داشته باشند. آگاهی از شرایط و مدارک بورسیه تحصیلی ترکیه در حوزه کاری مشاوران موسسه های مهاجرتی است. متخصصان مهاجرت موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با اطلاع از شرایط بورسیه هر دانشگاه ترکیه به متقاضیان کمک می کنند تا مدارک لازم و درست را ارسال کنند. ممکن است متقاضیان خود به تنهایی برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه اقدام کنند، اما کمتر با موفقیت مواجه شده اند.

بررسی صحت مدارک متقاضیان و ارسال دقیق آن ها در سایت های تخصصی بورسیه ترکیه از مهارت های کاری کارشناسان مهاجرت این موسسه مهاجرتی مطرح در سطح کشور است.

از آن جا که ثبت نام و ارسال مدارک و تکمیل فرم های ثبت نام بورسیه ترکیه به زبان انگلیسی و ترکی است، مشاوران این موسسه با آگاهی از شرایط ثبت نام و تسلط به زبان انگلیسی و ترکی می توانند ارسال مدارک را با موفقیت انجام دهند.

مدارک لازم برای اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه

متقاضیان برای اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه باید مدارک لازم را به همراه ترجمه آن ها ارسال کنند. از جمله مدارک لازم برای اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر و یا گواهی تمام شدن مقطع تحصیلی قبلی می باشد.

  • از جمله مدارک لازم برای اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه می توان به مدارک و سوابق تحصیلی از دیپلم تا آخرین مقطع تحصیلی و همچنین مدارک شناسایی و پاسپورت را نام برد.
  • دارا بودن مدارک آزمون های بین المللی مانند GRE، GMAT، آیلتس و تافل برای اخذ بورسیه های ترکیه به عنوان یک امتیاز مثبت در نظر گرفته می شود.
  • توصیه نامه های تحصیلی از اساتید مقطع قبل و گواهی پذیرش در کنکور سراسری ایران در صورتی که متقاضی در کنکور سراسری ایران شرکت کرده باشد، از دیگر مدارک لازم برای اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه است.
مدارک لازم برای اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه

مدارک لازم برای اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه

آیا برای اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه مصاحبه الزامی است؟

متقاضیان پس از ارسال مدارک لازم به دانشگاه مورد نظر برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه باید منتظر جواب بورسیه ترکیه باشند. پس از اینکه مراحل بررسی مدارک متقاضیان طی شد و نحوه ارسال مدارک مورد تایید دانشگاه قرار گرفت، متقاضیان باید در مصاحبه نیز امتیاز لازم را کسب کنند.

  • مصاحبه برای اخذ بورسیه در برخی مواقع به صورت حضوری و در دانشگاه ترکیه انجام می شود. در مصاحبه حضوری در مورد دلایل اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه سوال هایی از متقاضی پرسیده می شود.
  • در حالتی که مصاحبه برای اخذ بورسیه به صورت آنلاین و یا حضور در سفارت انجام می شود، متقاضی باید به سوال های تستی و البته دشوارتر از مصاحبه حضوری پاسخ دهد.

سخن آخر

در این مقاله نتایج بورسیه ترکیه و زمان اعلام نتایج بورسیه ترکیه مورد بررسی قرار گرفت. اگر متقاضیان ارسال مدارک و تکمیل فرم های ثبت نام بورسیه تحصیلی ترکیه را به متخصصان این کار بسپارند، می توانند از مزیت اخذ این بورسیه ها برخوردار شوند. اگر برای ثبت نام بورسیه های تحصیلی ترکیه نیازمند مشاوره های کارشناسانه می باشید، می توانید به موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید.

کارشناسان برجسته این موسسه برتر در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و رشت آماده ارائه خدمات مشاوره ای مهاجرتی به متقاضیان گرامی می باشند.

سوال های متداول در مورد نتایج بورسیه ترکیه

  1. بورسیه های ترکیه چه هزینه هایی را پوشش می دهند؟

    هزینه های تحصیلی، هزینه های خوابگاه دانشجویی، هزینه های بیمه دانشجویی و هزینه های بلیط رفت و برگشت به ترکیه

  1. آیا بورسیه های تحصیلی ترکیه برای همه مقاطع تحصیلی است؟

    بله، بورسیه های تحصیلی ترکیه برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و رشته های پزشکی و دندانپزشکی است.

  1. کدام مقطع تحصیلی دارای بورسیه های بیشتری است؟

    مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری ترکیه دارای بورسیه های بیشتری است. در این مقاطع بیش از 3000 نفر بورسیه می شوند.

  1. آیا متقاضیان می توانند خود به تنهایی برای اخذ بورسیه های ترکیه اقدام کنند؟

    متقاضیان می توانند خود به تنهایی اقدام کنند اما ممکن است به دلیل ناآشنایی با شرایط و مدارک لازم جواب بورسیه ترکیه را با موفقیت دریافت نکنند.

  1. آیا دارا بودن مدرک زبان ترکی یا انگلیسی برای اخذ بورسیه ترکیه الزامی است؟

    خیر، متقاضیانی که دارای مدرک زبان نمی باشند می توانند در دوره های آمادگی زبان شرکت کنند و با اخذ مدرک زبان برای اخذ بورسیه اقدام کنند.

  1. آیا متقاضیان پی از اخذ بورسیه می توانند برای اخذ پذیرش دانشگاه ترکیه اقدام کنند؟

    بله، اگر مدارک و شرایط متقاضی مورد تأیید قرار گیرند، همه مدارک و نامه پذیرش دانشگاه به دانشگاه مورد نظر ارسال می شود.

  1. زمان اعلام نتایج بورسیه ترکیه چه زمانی است؟

    به طور کلی پس از 2 تا 3 ماه پس از پایان مهلت ثبت نام است.

  1. زمان اعلام نتایج بورسیه ترکیه به چه چیزی بستگی دارد؟

    هر چه رزومه علمی تحصیلی و مدارک ارسالی متقاضی کامل تر باشد، احتمال پذیرش بورسیه بیشتر و زمان جواب بورسیه ترکیه کوتاه تر خواهد بود.

  1. مهم ترین شرط اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه چیست؟

    متقاضیان برای اخذ بورسیه تحصیلی 2021 باید مقطع قبلی تحصیلی را تمام کرده باشند و برای اخذ بورسیه در مقطع جدید اقدام کنند.

  2. دارا بودن کدام مدرک آزمون زبانی برای بورسیه ترکیه الزامی است؟

    از شرایط مهم در اخذ بورسیه تحصیلی 2021 دارا بودن مدرک آزمون زبان ترکی تومر TOMER می باشد.

  3. آیا با تحصیل به زبان انگلیسی نیز مدرک آزمون تومر الزامی است؟

    بله، حتی اگر متقاضی قصد تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه را داشته باشد، دارا بودن مدرک آزمون زبان ترکی تومر TOMER برای اخذ بورسیه تحصیلی 2021 الزامی است.

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “نتایج بورسیه ترکیه | زمان اعلام نتایج بورسیه ترکیه

  1. سلام نتایج بورس تحصلی دولتی ترکیه چه زمانی اعلام
    میشود

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      اعلام نتایج نهایی در مرداد ماه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *