مکان های دیدنی پاریس

پاریس مقصدی رویایی و زیبا برای گردشگران در هر کجای جهان است. افراد از کشورهای مختلفی برای تعطیلات، تحصیل، کار یا اقامت به این شهر دوست‌داشتنی سفر می‌کنند. جاذبه‌های گردشگری و مکان های دیدنی پاریس بسیار معروف هستند. از بهترین موزه‌ها و سالن های اجرای موسیقی تا آرامش‌بخش‌ترین طبیعت و سرسبزی را می‌توانید در پاریس بیابید. پاریس شهری بسیار فرهنگی و مدرن است؛ اما حفظ میراث فرهنگی و تاریخ این شهر مثال‌زدنی است. اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد به شهر زیبای پاریس علاقه‌مند هستید، یا قصد مهاجرت به پاریس را دارید، مطالعه مکان های دیدنی پاریس را از دست ندهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

6 مکان دیدنی محبوب گردشگران در پاریس

اگر شما نیز مانند اکثر مردم جهان به فرهنگ زندگی و شهر پاریس علاقه‌مند هستید، باید با مکان های دیدنی پاریس نیز آشنایی داشته باشید. در بخش زیر ما 6 مورد از مکان های گردشگری محبوب افراد را گردآوری کرده و بررسی می‌کنیم.

  1. برج ایفل
  2. موزه لوور
  3. کلیسای نوتردام
  4. باغ‌های لوکزامبورگ
  5. موزه پیکاسو
  6. رودخانه سن

برج ایفل، دیدنی ترین مکان در پاریس

برج ایفل نماد اصلی شهر پاریس است. وقتی نام پاریس بر زبان می‌آید، اول از همه تصویر برج ایفل در ذهن‌ها نقش می‌بندد. این برج فلزی در کنار رود سن بنا شده است. گوستاو ایفل معمار و طراح این برج در سال 1889 نمونه‌ای از این برج را برای نمایشگاه جهانی سال ساخته بود. طرح او در ابتدا با مخالفت‌های اعتراضی بسیاری رو به رو شد؛ اما در نهایت این طرح برنده و به عنوان نماد شهر پاریس ساخته شد.

این برج که مردم شهر پاریس شیفته آن شده بودند، تا سال 1931 بلندترین برج جهان شناخته می‌شد. همچنین بسیاری از نویسنده‌های معروف دنیا مانند: آپولینه و ژان کوکتو، این برج را در آثار خود تحسین کردند.

موزه لوور معروف‌ترین موزه جهان

مکان های دیدنی پاریس

موزه لوور پاریس

موزه محبوب و بزرگ لوور در مرکز شهر پاریس و در امتداد رود سن قرار گرفته است. این موزه که دارای وسعت نزدیک به 60000 متر مربع می‌باشد، حدود 35000 اثر تاریخی را در خود نگه‌داری می‌کند. این آثار از دوران بسیار قدیم و باستانی، تاکنون قدمت دارند. به این معنا که از قدیمی‌ترین اثرهای تاریخی تا مهم‌ترین آثار امروزی و مدرن را می‌توان در موزه لوور مشاهده کرد.

این موزه خود نیز بسیار قدیمی است. در ابتدا به عنوان قلعه‌ای محافظ در برابر حمله‌های وایکینگ‌ها به پاریس ساخته شده بود.

کلیسای نوتردام، از مکان های دیدنی پاریس

مکان های دیدنی پاریس

کلیسای نوتردام

کلیسای باشکوه و گوتیک نوتردام در سال 1345 به طور کامل ساخته شد. ساخت این کلیسا دو قرن به طول انجامید. آغاز بنای کلیسای نوتردام در سال 1163 میلادی، هم‌زمان با شروع سلطنت لویی هفتم بود. هدف از ساخت این کلیسا، ظهور آن به عنوان نماد قدرت سیاسی، فرهنگی، فکری و اقتصادی فرانسه در کل جهان بود.

این کلیسا بخاطر شیشه‌های رنگی بسیار زیبا، معماری و مجسمه‌های طبیعت‌گرایانه بسیار گوتیک‌اش معروف است. این کلیسا به حدی برای جهانیان مهم شد که در سال 1991 در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

کلیسای نوتردام در جزیره‌ای به نام “ایل دو لا سیته” بنا شده است. در قدیم در این جزیره شهری وجود داشت که امروزه به جای آن کلیسای نوتردام قرار دارد. نکته‌ای بسیار جالب در مورد این کلیسا وجود دارد. بزرگترین ارگ موجود در فرانسه که 8000 لوله صوتی دارد، در این کلیسا نهادینه شده است.

باغ‌های لوکزامبورگ پاریس

مکان های دیدنی پاریس

باغ های لوکزامبورگ

باغ های لوکزامبورگ در ناحیه چپ پاریس قرار دارند. این باغ‌ها در اطراف کاخ لوکزامبورگ هستند و به تصفیه هوای پاریس کمک بسیاری می‌کنند. فضاهای تفریحی و ورزشی بسیاری در این باغ‌ها وجود دارند که کودکان در آن‌ها لحظات خوشی را سپری می‌کنند.

در این باغ انواع درختان کاشته شده‌اند که بیشتر آن‌ها سیب و بلوط هستند. جشن عسل ماه سپتامبر شهر پاریس، در باغ‌های لوکزامبورگ برگزار می‌شوند.

این باغ در ابتدا زمین‌های خالی در پشت کاخ لوکزامبورگ بودند. سپس این باغ‌های زیبا برای همسر پادشاه هنری چهارم ساخته شد که اهل فلورانس بود.

فضای داخلی کاخ این باغ، از سال 1958 تبدیل به مجلس سنای فرانسه شد. البته همچنان می‌توانید از داخل کاخ نیز دیدن نمایید. برای این امر لازم است تا تورهای مخصوصی که برگزار می‌شوند را خریداری کنید.

موزه پیکاسو پاریس

مکان های دیدنی پاریس

موزه پیکاسو

موزه پیکاسو همان‌طور که از اسم‌اش پیداست، تمامی آثار پیکاسو اعم از نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و آثار هنری دیگرش را در خود جای داده است. مساحت این موزه در حدود 1600 متر مربع است و 5 طبقه دارد. خود این موزه از آثار هنری معماری بسیار زیبا می‌باشد. طراحی داخلی و چیدمان وسیله‌ها نیز به گونه‌ای است که شما را به دوران پیکاسو و نقاشی‌هایش می‌برد.

سرتاسر این موزه مجسمه‌های شگفت‌انگیزی وجود دارد که پیکاسو با دستان خودش آن‌ها را تجسم کرده است.

رودخانه سن

مکان های دیدنی پاریس

رودخانه سن

رودخانه سن در پاریس، در طول 776 کیلومتر امتداد شهر را از آن خود کرده است. در کناره این رودخانه بناهای تاریخی بسیار مهمی قرار گرفته‌اند. این رودخانه مانند نشان هویت شهر پاریس است. عرض رودخانه سن بسیار زیاد است، در حدی که قایق‌های تفریحی و تجاری بزرگی می‌توانند به راحتی در آن عبور و مرور کنند.

پل‌های تاریخی و بسیار زیبایی نیز بر روی این رودخانه تاسیس شده‌اند. بسیاری از بنا‌های تاریخی در نزدیکی رودخانه سن، از میراث فرهنگی‌های مهم جهانی ثبت شده در یونسکو می‌باشند.

شهر پاریس، شهری رویایی و رمانتیک است. بناهای تاریخی بسیار مهمی در جهان، در این شهر قرار دارند. از کلیساهای زیبا با معماری‌های خیره‌کننده گرفته، تا موزه‌های غنی از آثار تاریخی، از باغ‌ها و کاخ‌های عظیم و سلطنتی تا جاذبه‌های نمادینی چون برج ایفل و رودخانه سن، در این شهر بنا شده‌اند.

تاریخ و فرهنگ این شهر مثال‌زدنی است. همچنین داستان‌ها و افسانه‌های بسیاری درباره این بناهای قدیمی گفته شده است. اگر علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه‌های پاریس، کار در پاریس و یا مهاجرت به این شهر هستید، می‌توانید با مشاوران باتجربه موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس بگیرید. ما شما را تا رسیدن به هدف و مهاجرت به کشور مورد نظرتان همراهی خواهیم کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *