مهندسی صنایع در آلمان

یکی از آن رشته های بسیار مورد توجه در آلمان و دانشگاه های این کشور رشته مهندسی صنایع می باشد. آلمان یکی از کشورهایی است که در حوزه علوم مهندسی بسیار قوی می باشد. اگر می خواهید درمورد مدرک مهندسی صنایع در آلمان اطلاعات کسب کنید، با ما همراه باشید و برای اطلاعات بیشتر از تحصیل مهندسی صنایع در آلمان به سایت موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

 

اگر مایلید در مورد مهندسی صنایع در آلمان بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنیم حتما این پادکست را گوش کنید!

معرفی رشته مهندسی صنایع در آلمان

مهندسی صنایع یکی از متنوع ترین رشته های مهندسی است. مهندسان صنایع طراحی، توسعه، آزمایش و ارزیابی سیستم های یکپارچه را به منظور مدیریت فرایندهای تولید صنعتی بر عهده دارند. آنها همچنین مسئولیت کنترل کیفیت و موجودی، تدارکات، جریان مواد، تجزیه و تحلیل هزینه و موارد دیگر را بر عهده دارند. در واقع این یک رشته کمتر فنی از سایر رشته های فنی است؛ زیرا بیشتر به فرآیندها و بهبود فرایندها می پردازد.

 آلمان دارای یک سیستم آموزشی مورد توجه است و برخی از دانشگاه های این کشور در بالاترین رتبه در جهان قرار دارند. به همین دلیل است که هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی در دانشگاه های آلمان ثبت نام می کنند. برای دریافت مدرکی با ارزش جهانی، دسترسی به آموزش بیشتر (رایگان)، لذت بردن از تجربه بی نظیر بودن در آلمان و موارد دیگر. وقتی صحبت از مهندسی صنایع در آلمان می شود، می توان اذعان کرد که این یک کار بسیار بزرگ است. شما می توانید برای دریافت مدرک مهندسی صنایع آلمان در دانشگاه های متعدد آلمان ثبت نام کنید.

شرایط تحصیل در رشته مهندسی صنایع در آلمان

مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع در آلمان برای دانشجویانی هدف قرار می گیرد که اولین مدرک دانشگاهی را در یک رشته مشابه از تحصیل کسب کرده اند. به دلیل ماهیت میان رشته ای این رشته، مدرک مدیریت یا تجارت و همچنین برخی از مدارک مهندسی مرتبط ممکن است پذیرفته شود. برای اکثر برنامه ها، آزمون ورودی یا مصاحبه بخشی از مراحل پذیرش نیست، فقط باید گواهینامه های استاندارد (گواهینامه درجه اول، رونوشت مدارک و سوابق) را تحویل دهید. اینها معمولاً شامل CV، انگیزه نامه و گاهی مقاله علمی است. بعلاوه، ممکن است مجبور باشید توانایی های زبان انگلیسی خود را با گواهی زبان نشان دهید. نمره آیلتس حداقل باید 5 و نمره تافل حداقل 70 باشد.

شرایط تحصیل در رشته مهندسی صنایع در آلمان

شرایط تحصیل در رشته مهندسی صنایع در آلمان

شرط معدل تحصیل مهندسی صنایع در آلمان

شرط معدل برای تحصیل مهندسی صنایع آلمان حداقل 60٪ می باشد، با حداقل 60٪ می توانید در دانشگاه های آلمان پذیرش بگیرید. اگر به دنبال دانشگاه های برتر هستید، حداقل 75٪ یا بیشتر مورد نیاز است. برای تعداد کمی از دانشگاه ها ممکن است تا 85٪ نیاز باشد.

شرایط ورود به مهندسی صنایع در آلمان

شرایط ورود، با توجه به دانشگاه و دوره انتخابی شما متفاوت است. دانشجویان خارجی ممکن است ملزم به ارائه اسناد اضافی شوند. برخی از این اسناد عبارتند از:

  • مدارک تحصیلی تایید شده
  • گواهینامه ها
  • مهارت زبانی
  • رزومه
  • کاور لتر
  • اثبات بیمه درمانی

دانشگاه های مهندسی صنایع در آلمان

 دانشگاه فنی کلاوستال

دانشگاه فنی کلاوستال یکی از بهترین دانشگاههای آلمان برای مهندسی است. دوره های مهندسی در این دانشگاه، کامل و با کیفیت است. دانشگاه فنی کلاوستال یک دانشگاه شناخته شده در آلمان است. این دانشگاه برنامه های آموزشی، یادگیری و برنامه های مدارک برجسته را ارائه می دهد. دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع در این دانشگاه مربوط به آموزش مهندسین صنعتی است که قادر به تفکر انتقادی و ارائه راه حلهایی هستند که هم به تکنولوژی و هم به تجارت می رسد. درجه کارشناسی ارشد مهندسی صنایع در آلمان بر این است که دانشجویانی را پرورش دهد تا با هر چالشی که ممکن است در حرفه اشان با آنها روبرو شوند سازگار شوند و راه حل های خلاقانه پیدا کنند.

دانشجویان در دوره کارشناسی ارشد در سه زمینه تحصیلی با زمینه های تحقیقاتی فعلی آشنا می شوند: تولید و فرایندها، مدیریت انرژی و مواد اولیه و فناوری مواد. علاوه بر این، هر رشته تحصیلی همچنین شامل یک برنامه علوم اقتصادی است که به طور خاص برای رشته تحصیلی ساخته شده است. برنامه اقتصاد را می توان با موضوعات انتخابی و یک سمینار تکمیل کرد. این دوره همچنین یک برنامه کارآموزی 8 هفته ای را ارائه می دهد که می تواند به عنوان یک پیش کارآموزی تجاری یا فنی تکمیل شود.

دانشگاه فنی ایلمنو

این دانشگاه به خاطر برتری در تدریس و موفقیت شغلی مشهور است. به عنوان دانشجوی دانشگاه فنی ایلمنو، مهارت های لازم در زمینه مهندسی صنایع را کسب کرده و حرفه رویایی خود را دنبال خواهید کرد. این دانشگاه بهترین فضای دانشجویی را به دانشجویان خود ارائه می دهد. با ارائه آموزش با کیفیت، تجربه کارآمد عملی در یک محیط مطالعه راحت، شما یک تجربه منحصر به فرد دانشجویی را در یک جامعه متنوع و همفکر تجربه خواهید کرد.

این دانشگاه به دلیل داشتن مدرک مهندسی صنایع در آلمان شناخته شده است، اما همچنین در طول دوره های مهندسی خود، دانشجویان را مورد حمایت و تشویق قرار می دهد تا مهارت ها و دانش خود را توسعه دهند. هدف این است که آنها در کاری که انجام می دهند تبحر داشته باشند، در بازار کار سرآمد باشند و همچنین با مهارتهایی که در دانشگاه می آموزند، فرصت های شغلی برای خود ایجاد کنند. دانشگاه فنی ایلمنو در سال 1894 تأسیس شد. این دانشگاه نسبتاً کوچک، بهترین شرایط تحصیل را برای دانشجویان خود فراهم می کند.

دانشگاه فنی براونشویگ

عنوان یک دانشجوی مهندسی صنایع در دانشگاه فنی براونشویگ به این معنی است که شما این فرصت را خواهید داشت که هر دو فناوری و تجارت را برای ایجاد یک هدف بزرگتر ترکیب کنید. این شما هستید که می خواهید بیشتر به موضوعات فنی یا اقتصادی توجه کنید. با این حال، در ترم اول شما دروس مربوط به مهندسی برق و اقتصاد خواهید داشت، به روش هایی فکر می کنید که چگونه می توانید کارها را به طور موثر حل کنید، و در مورد روش های مختلف تفکر، رویکردهای مختلف و زبان های فنی یاد خواهید گرفت.

از طریق مشخصات میان رشته ای برنامه های تحصیلی این دانشگاه در زمینه مهندسی صنایع، مهارت های تفکر خارج از چارچوب و خارج شدن از منطقه راحتی را کسب خواهید کرد. شما همچنین باید بر مهارت های نرم مانند مانند فنون ارائه، مدیریت پروژه، کار گروهی و همکاری و سایر موارد نیز تمرکز کنید.

 دانشگاه دویسبورگ-اسن

دانشگاه دویسبورگ-اسن اگرچه یکی از جوانترین دانشگاههای آلمان است اما به دلیل مدرک مهندسی و تحصیلات با کیفیت بالا شناخته شده است. پس از گذراندن دوره لیسانس خود در رشته مهندسی صنایع در آلمان در این دانشگاه، به مهارت هایی در زمینه اقتصاد و همچنین مهندسی مجهز خواهید شد و دانش کاملی را در هر دو زمینه کسب خواهید کرد. این دوره دارای طیف گسترده ای از گزینه های تخصصی است و به دانشجویان کمک می کند تا مهارت حل مسئله را که هنگام پرداختن به طور همزمان با مسائل فنی و اقتصادی نیاز دارند، کسب کنند.

ترکیبی از ماژول ها تا حدودی 40٪ تجارت و 60٪ مهندسی خواهد بود که از بین آنها می توانید مهندسی مکانیک، مهندسی برق یا فناوری اطلاعات را انتخاب کنید. پس از ثبت نام، باید در مورد سه رشته زیر تصمیم بگیرید:

  • انرژی و اقتصاد
  • مهندسی مکانیک و اقتصاد با تخصص های قابل انتخاب
  • فناوری اطلاعات و اقتصاد

دانشجویان در حالی که در دوره کارشناسی ارشد مهندسی صنایع ثبت نام می کنند، فرصت پیدا می کنند که در دوره های بین رشته ای شرکت کنند و خود را برای آینده و دریافت مدرک دکتری مهندسی صنایع در آلمان آماده می کنند.

موسسه فناوری کارلسروهه – KIT

اگر می خواهید مدرکی را دنبال کنید که شما را هم از نظر اقتصادی و هم از نظر فنی واجد بسیار مورد توجه باشئ، می توانید برنامه مدرک مهندسی صنایع را در موسسه فناوری کارلسروهه انتخاب کنید. موسسه فناوری کارلسروهه با توجه کمی و روشمندی که دوره مهندسی صنایع باعث می شود فارغ التحصیلان ارشد مهندسی صنایع در آلمان و دکتری مهندسی صنایع در آلمان شانس زیادی برای اشتغال داشته باشند.

موسسه فناوری کارلسروهه - KIT

موسسه فناوری کارلسروهه – KIT

هنگام تحصیل در رشته مهندسی صنایع در موسسه فناوری کارلسروهه می توانید محتوای دوره خود را انتخاب کنید. این بدان معنی است که شما به یک موضوع فنی متعهد نیستید. دوره های اجباری در برنامه مقدماتی در KIT به دانشجویان یک نمای کلی از موضوع می دهد. علاوه بر این، شما می توانید محتوای دوره را در بخشهای فنی و اقتصادی در بخش تخصصی برنامه دوره انتخاب کنید.

هزینه تحصیل در مهندسی صنایع در آلمان

با توجه به نوع دانشگاهی که انتخاب می کنید هزینه شهریه متغیر می باشد. در بسیاری از دانشگاه ها رایگان می باشد و در بعضی ها شهریه دریافت می شود که بیشترین مقدار آن10،000 یورو در هر ترم می باشد. اما اکثر دانشگاه های آلمان تحصیلات عالی رایگان دارند. تنها هزینه دانشگاهی که شما به عنوان دانشجوی بین المللی در آلمان باید پرداخت کنید، اصطلاحاً کمک هزینه ترم است. مبلغ ثابتی که برای خدمات خاص دانشگاه مانند حمل و نقل با اتوبوس، کمک اداری، اماکن ورزشی، سالن غذاخوری و موارد دیگر پرداخت می کنید. همچنین این نکته را در نظر بگیرید که مهلت درخواست ترم زمستان بین 1 مارس و 15 اکتبر و ترم تابستان بین 30 آوریل و 15 اکتبر می باشد.

هزینه های زندگی در آلمان

هزینه های زندگی در آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مناسب تر است. برای تأمین هزینه های زندگی خود در آلمان از سال 2021 حدود 861 یورو در ماه نیاز دارید. به طور متوسط برای تأمین هزینه های زندگی خود در آلمان به حدود 861 یورو در ماه (حدود 1002 دلار) نیاز دارید. قیمت مواد غذایی، محل اقامت، صورتحساب ها، لباس و سرگرمی اساساً مطابق با میانگین اتحادیه اروپا است. اجاره منزل بیشترین هزینه شما در آلمان است.

هزینه مسکن در آلمان برای دانشجویان

تقریباً تمام دانشگاه های آلمان مسکن دانشجویی را ارائه می دهند. مسکن دانشجویان رایگان نیست اما در مقایسه با متوسط ​​هزینه های زندگی در هر شهر بسیار تخفیف دارد. دانشجویان در انتخاب مسکن خود گزینه های مختلفی دارند. برای زندگی، محل اقامت دانشجویی بسته به شرایط و مکانی که انتخاب می کنید می تواند به طور متوسط ​​از 250 تا 350 یورو باشد. به یاد داشته باشید که مسکن دانشگاه همیشه تقاضای بسیار بالایی دارد، بنابراین مطمئن شوید که در لحظه دریافت نامه پذیرش خود برای یک مکان درخواست می کنید؛ زیرا دانشجویان به طور معمول ماه ها منتظر دریافت پیشنهاد مسکن می مانند.

 در آلمان کلمه یک آپارتمان مشترک “Wohnungsgemeinschaft” است که به معنی “زندگی گروهی” یا “مسکن گروهی” است. این به اختصار “WG” است و سیستم عامل های آنلاین وجود دارد که می توانید یک اتاق باز را در WG جستجو کنید. این یک گزینه بسیار عادی و محبوب در بین دانشجویانی است که زندگی در خوابگاه های دانشگاه را انتخاب نمی کنند. قیمت اتاق در WG متفاوت است و به موقعیت، شهر و خانه بستگی دارد. به عنوان مثال، در برلین ، یک اتاق WG می تواند از 350 – 600  یورو باشد در حالی که در شهرهای کوچکتر مانند برمن، قیمت بین 300 – 400 یورو است. متناوباً، یک اتاق WG در مونیخ به طور متوسط ​​بین 500 تا 700 یورو هزینه دارد.

سخن پایانی

دو ویژگی عالی برای کسانی که مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع در آلمان یا دکتری مهندسی صنایع در آلمان را دنبال می کنند این است که اولاً دوره ها به زبان انگلیسی ارائه می شود و دانشجویان را از سراسر جهان جذب می کنند و به طور فزاینده ای شامل موضوعات جدیدتر تحصیلی هستند.

ثانیاً، برای دانشجویان رشته مهندسی صنایع در آلمان، فرصت های زیادی برای کارآموزی یا مشاغل جانبی در سراسر کشور فراهم است. صنایع بزرگ تولیدی در جنوب، بندرهای شلوغ در شمال یا شرکت های فناوری فرصت های کاری را برای افراد با علایق مختلف در این زمینه گسترده و میان رشته ای فراهم می کنند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در مهندسی صنایع در آلمان با موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی ارتباط برقرار کنید. تا بتوانید بهترین راهنمایی ها را از مشاوران حرفه ای ما دریافت نمایید.

سوالات متداول در ارتباط با مهندسی صنایع در آلمان

  1. زبان تحصیلی در رشته مهندسی صنایع در آلمان چه می باشد؟

با توجه به نوع دوره و رشته بین زبان انگلیسی و آلمانی متغیر می باشد. اما بیشتر دوره های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی است.

  1. شرط معدل تحصیل در مهندسی صنایع در آلمان چند می باشد؟

برای تحصیل در مهندسی صنایع آلمان داشتن حداقل  60٪ می باشد.

  1. شهریه دانشگاه برای مهندسی صنایع در آلمان چقدر می باشد؟

بستگی به نوع دانشگاهی دارد که انتخاب می کنید اما در بسیاری از دانشگاه ها شهریه ای دریافت نمی شود

  1. هزینه های زندگی در آلمان برای تحصیل در رشته مهندسی صنایع چقدر است؟

برای تأمین هزینه های زندگی خود در آلمان در حدود 861 یورو در ماه نیاز دارید.

  1. نمره زبان انگلیسی لازم برای مهندسی صنایع در آلمان چند است؟

نمره آیلتس حداقل باید 5 و نمره تافل حداقل 70 باشد.

  1. موقعیت کار پس از تحصیل در مهندسی صنایع در آلمان چگونه است؟

به دلیل سابقه و اعتبار بسیار خوب دانشگاه و همچنین صنعتی بودن کشور آلمان، بازار کار برای دانشجویان پس از تحصیل بسیار خوب می باشد.

  1. بهترین دانشگاه های رشته مهندسی صنایع در آلمان را معرفی کنید؟

دانشگاه فنی کلاوستال، دانشگاه فنی ایلمنو، دانشگاه فنی براونشویگ، دانشگاه دویسبورگ-اسن، موسسه فناوری کارلسروهه

  1. مهلت درخواست پذیرش در مهندسی صنایع در آلمان چه تاریخی می باشد؟

درخواست ترم زمستان بین 1 مارس و 15 اکتبر و ترم تابستان بین 30 آوریل و 15 اکتبر می باشد.

  1. هزینه اجاره منزل در آلمان برای نحصیل در رشته مهندسی صنایع چقدر می باشد؟

با توجه به مکانی که انتخاب می کنید بین 250 تا 700 یورو متغیر است.

  1. آیا برای رشته مهندسی صنایع در آلمان کارآموزی وجود دارد؟

بله، در بعضی از دانشگاه ها تا 8 هفته کارآموزی وجود دارد.

  1. بهترین دانشگاه آلمان که مهندسی صنایع را ارائه می دهد، چه می باشد؟

دانشگاه دویسبورگ-اسن

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *