مدرسه بیزنس hec پاریس

رشته های مدیریتی و بیزنسی به دلیل شرایط کاری و بازار کار جامعه، طرافداران به خصوصی دارد. از این رو دانشگاه ها و موسسات بسیاری برای این امر شروع به فعالیت گرده اند. از جمله این موسسات می توان به مدرسه hec پاریس اشاره نمود. موضوع ما در این مقاله در ارتلاط با این مدرسه است.‌ فرانسه که در اروپای غربی واقع شده، یکی از کشور هایی است که در کنار اسپانیا و مراکش در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس سواحلی دارد. مساحت کشور فرانسه ششصد و چهل هزار و ششصد و هفتاد و نه کیلومتر مربع می باشد و از این حیث بزرگترین کشور اروپای غربی و اتحادیه اروپا می باشد. جمعیت این کشور بزرگ بیش از شصت و هفت میلیون نفر است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

پایتخت کشور فرانسه که بزرگترین شهر آن نیز است، پاریس می باشد و مرکز اصلی تجارت ها و فعالیت های این کشور است. زبان رسمی مردم در فرانسه، فرانسوی است و پول رایج این کشور یورو می باشد. فرانسه کشوری است پیشرفته که صنایع بسیاری دارد. این کشور به دلیل ادبیات غنی و فرهنگ پربار خود نیز معروفیت زیادی دارد، تا جایی که چهارمین کشور دارای بیشترین آثار ثبت شده در یونسکو، فرانسه می باشد. فرانسه یکی از کشور های پیشرو در زمینه استاندارد های بین المللی است. تحصیل در فرانسه نیز به دلیل وجود دانشگاه های بسیار طرفداران زیادی دارد. اگر تمایل دارید برای مهاجرت به فرانسه اقدام کنید، می توانید از طریق نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، مشهد، اصفهان و تبریز برای خود برنامه ریزی نمایید.

مدرسه بیزنس hec پاریس

تحصیل در کشور فرانسه به دلیل وجود دانشگاه های معتبر که جزو قدیمی ترین دانشگاه ها هستند، مانند دانشگاه سوربن فرانسه و دانشگاه پل ساباتیه فرانسه، اعتبار بسیار بالایی دارد. از این رو افراد زیادی برای تحصیل در فرانسه، جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه اقدام می کنند. البته روش های مهاجرتی به فرانسه متفاوت است و افراد زیادی با روش هایی همچون کار در فرانسه، سرمایه گذاری در فرانسه و … برای مهاجرت به این کشور اقدام می کنند. در این مقاله ما قصد داریم به بررسی موارد مختلف و جزئیات تحصیلی در مدرسه بیزنس hec پاریس بپردازیم.

در ابتدا با ارائه نکات ویژه در ارتباط با تاریخچه این مدرسه شروع می‌ کنیم. مدرسه اچ ای سی پاریس عضو موسس CEMS یعنی اتحاد جهانی در آموزش مدیریت است و به عبارتی پرچمدار زمینه های مدیریتی MBA و EMBA در برنامه های تخصصی کارشناسی ارشد، دکتری و آموزش های اجرایی است. مدرسه بیزنس اچ ای سی پاریس اعتبار نامه ای سه گانه در اختیار دارد و با ESSEC و ESCP گروهی غیر رسمی را تشکیل می دهند که با نام سه پاریسی یا PARISIENNES 3 شناخته می شود. اما ببینیم تاریخچه این مدرسه چگونه است؟!

تاریخچه مدرسه بیزنس hec پاریس

این مدرسه که با نام کامل incole des hautes etudes commericales de paris شناخته می شود، در سال هزار و هشتصد و هشتاد و یک میلادی توسط اتاق بازرگانی پاریس یعنی CCIP تاسیس شد و از همان ابتدا بر مبنای تحصیل و فعالیت در زمینه مدیریت و تجارت کار خود را آغاز کرد. این مدرسه در جوی جوزاس فرانسه واقع شده است. در سال هزار و نهصد و بیست و یک میلادی این مدرسه روشی مبتنی بر تدریس در دانشکده تجارت دانشگاه هاروارد معرفی کرد که بیشتر سخنرانی های آن زمان از نظر تئوری باقی مانده است. در سال هزار و نهصد و سی و هشت میلادی برنامه های موجود در اچ ای سی به سه سال افزایش یافت.

با توجه به تقاضای شرکت های فرانسوی برای آموزش مدیریت به سبک آمریکای شمالی در اواخر دهه هزار و نهصد و پنجاه میلادی، روش هایی مبتنی بر این سبک تعمیم یافت. در سال هزار و نهصد و شصت و چهار میلادی رئیس جمهور فرانسه چارلز دوگل، پردیس جدید دویست و پنجاه هکتاری جدید این مدرسه را افتتاح کرد. در سال هزار و نهصد و شصت و هفت میلادی مدرسه بیزنس اچ ای سی برنامه های آموزشی اجرایی خود را آغاز کرد. از سال هزار و نهصد و هفتاد و سه پذیرش بانوان در این موسسه نیز انجام گرفت. در آن سال تنها بیست و هفت زن پذیرفته شدند.

یگی از فارغ التحصیلان این مدرسه ادیث کرستون اولین و تا به امروز تنها زنی است که مسئولیت نخست وزیری فرانسه را به عهده داشته است. در سال دو هزار و پانزده میلادی مدرسه بیزنس اچ ای سی پاریس، وضعیت خاصی را ایجاد کرد تا به سرمایه گذاران خصوصی اجازه ورود به هیئت مدیره را بدهد. در سال دو هزار و هفده میلادی مدرس بیزنس hec پاریس، مجموعه ای از برنامه های جدید درجه دو را با نام m2m با ییل، HKUST و FGV راه اندازی کرد.

رتبه های بین المللی مدرسه بیزنس hec پاریس

ما تا به این جای مقاله در ارتباط با تاریخچه این دانشگاه صحبت کردیم، اما یک نکته اساسی دیگر که باید به آن تامل کرد و برای آینده دانشجویان بسیار مهم است، رتبه بین الملل دانشگاه مورد نظر می باشد. در این بخش از مقاله رتبه بندی مربوط به این مدرسه را از شاخص های مختلف بررسی می کنیم.

این مدرسه در بین موسسات و مدارس بیزنسی اروپا رتبه یک را دارد و در رتبه بندی QS مربوط به رشته های مدیریتی و بیزنسی در رتبه یازدهم قرار گرفته. این دانشگاه در رتبه بندی QS رتبه اول مستری مدیریت را دارد. این در حالی است که در فایننس، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. مدرسه بیزنس hec پاریس در رشته تمام وقت ام بی اِی رتبه هفتم را در رده بندی QS دارد.

برنامه های تحصیلی مدرسه بیزنس hec پاریس

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به بررسی برنامه های تحصیلی مدرسه بیزنس اچ ای سی پاریس بپردازیم. دانش آموزان و متقاضیان فرانسوی که در برنامه های کلاسی این مدرسه شرکت می کنند در سال اول تحصیلی خود لازم است تا علوم پایه اصول مدیریتی را در اچ ای سی بیاموزند. دوره های مختلف شامل اقتصاد، حسابداری، امور مالی، حقوق، روانشناسی، جامعه شناسی و ریاضیات در شاخه های مدل سازی، تحقیق در عملیات و آمار می باشد. در طی دوره تحصیلی یک ساله اول داوطلبان می توانند یک‌ ترم خود را در یک دانشگاه خارجی بگذرانند. به عنوان مثال در دانشگاه های وارتون، دانشگاه بوکونی، دانشگاه تریتی کالج دوبلین، دانشگاه بریتیش کلمبیا و … . داوطلبان همچنین می توانند برای دریافت لیسانس از دانشگاه فرانسه در یک برنامه خاص یک ساله ثبت نام کنند.

برنامه های تحصیلی مدرسه بیزنس hec پاریس

برنامه های تحصیلی مدرسه بیزنس hec پاریس

برای پذیرش مستقیم، داوطلبان و دانشجویان بین المللی مستقیما از سال دوم وارد می شوند و یک بزنامه فشرده آموزش تجارتی برای آن ها آغاز می گردد. دوره ها در سال دوم شامل امور پالی شرکت و بازار، حسابداری، بازاریابی، قانون، ریاضیات، مدیریت، منابع انسانی و زنجیره تامین می باشد. به دانشجویان سال دوم نیز امکان گذراندن یک ترم در یک دانشگاه خارجی داده می شود. در پایان سال دوم تحصیل، دانش اموزان باید رشته های خاص خود را انتخاب کنند و باید از یک فرایند تقاضای رقابتی عبور نمایند. برای فارغ التحصیلی لازم است تا دانشجویان هشت ماه کارآموزی داشته باشند. مدرسه بیزنس hec پاریس با موسسات فرانسوی و خارجی بسیاری توافق نامه هایی دارد.‌ مانند science ENC paris, po paris, Ecole Polyteqhniqe در فرانسه و دانشگاخ ییل و HKUST و FGV در خارج از کشور.

دوره های تحصیلی که در این دانشگاه وجود دارد، عبارتند از: کارشناسی ارشد امور مالی بین الملل، کارشناسی ارشد و مدیریت اقتصادی و مالی، کارشناسی ارشد مدیریت استرانژیک، کارشناسی ارشد بازاریابی، کارشناسی ارشد پایداری و نوآوری اجتماعی، کارشناسی ارشد نوآوری و کار آفرینی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی. برنامه اموزشی MBA در این دانشگاه از سال هزار و نهصد و شصت و نه میلادی شروع به کار کرده است و در دوره با آغاز ماه های سپتامبر و ژانویه فعال می شود. دوره ام بی ای در مدرسه بیزنس اچ ای سی پاریس شانزده ماهه است که هشت ماه آن برنامه اختصاصی و هشت ماه آن دوره اصلی می باشد.

در برنامه های اختصاصی کار های مبادله ای و پروژه های کار میدانی توسط دانشجو باید صورت بپذیرد. این دانشگاه پذیرای دانشجویان بین المللی بسیاری است به طوری که می توان گفت از بین دویست و پنجاه دانش جو، نود درصد آن ها دانشجویان بین المللی هستند که از ملیت های گوناگون در این مدرسه حضور دارند. دانستن زبان فرانسه، جزو الزامات ورود به این سیستم نیست اما به شدت توصیه می شود که داوطلبان همزمان با شروع برنامه های تحصیلی خود، دانش پایه ای در ارتباط با زبان فرانسه داشته باشند.

رشته ام بی ای اجرایی در مدرسه بیزنس اچ ای سی پاریس برنامه ای برای مدیران ارشد با حداقل هشت سال تجربه شرکتی است که آن ها را برای سمت های مدیریتی خاص آماده می کند. مدیریت اجرایی دوره ای است که در پاریس، پکن چین، سن پترزبورگ روسیه و دوحه قطر اجرا می شود. این دوره شامل موارد تئوری، مطالعات موردی، پروژه های استرانژیک، آموزش های رهبری و مدیریت و … می باشد. مدرسه بیزنس اچ ای سی همچنین برنامه ام بی ای اجرایی را به طور مشترک با دانشکده بازرگانی استرن از NYU و دانشکده اقتصاد لندن ارائه می دهد. این بخش به شش ماژول تقسیم شده است که در یک دوره شانزده ماهه و در پنج مکان تجاری بین المللی برگزار می گردد.‌

برنامه های دوره دکتری در مدرسه بیزنس hec پاریس

به دلیل ویژگی های خاص این مدرسه در زمینه تحصیل قصد داریم تا بزنامه دکتری در این موسسه را جداگانه و به طور کاملی در این بخش توضیح دهیم. البته مهاجرت به قرانسه از طریق تحصیلی برای تحصیل پزشکی در فرانسه یا تحصیل دندانپزشکی در فرانسه امکان پذیر است. برنامه های آموزشی دکتری در اچ ای سی پاریس آموزش هایی را برای مشاغل در تحقیقات و دانشگاه ها فراهم می آورد.

زمان تحصیل در این مدرسه برای مقطع دکتری معمولا چهار یا پنج سال زمان می برد.‌ تخصص های ارائه شده در مقطع دکتری عبارتند از: حسابداری و کنترل مدیریت، اقتصاد، امور مالی، سیستم های اطلاعاتی و مدیریت عملیات، مدیریت و منابع انسانی ، بازاریابی و استرانژی و سیاست گذاری تجاری.‌ این مدرسه به طور کل دارای صد و بیست استاد در کلاس جهانی می باشد که باعث رشد روز افزون مدرسه اچ ای سی پاریس شده است.

هزینه تحصیل در مدرسه بیزنس hec پاریس

در این بخش از مقاله قصد داریم هزینه تحصیل در فرانسه برای مدرسه بیزنس اچ ای سی را بیان کنیم. که البته دقت کنید هزینه زندگی در فرانسه را باید به این هزینه ها افزود. هزینه های تحصیلی بر مبنای رشته، دوره، مقطع و .‌. متفاوت می باشد‌ اما تقریبا از تمام دانشجویان شهریه گرفته می شود.

هزینه تحصیل در مدرسه اچ ای سی پاریس سالیانه حدودا بیست و دو هزار و پانصد یورو می باشد که نسیت به مدارس بیزنس دیگر در لندن و ISEAD کمتر می باشد. دقت کنید که این مدرسه برای دانشجویان بین المللی خود خوابگاه در نطر گرفته است که همین مسئله باعث امنیت خاطر افراد خواهد شد. این مدرسه همچنین بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان در نظر گرفته است. بورسیه های شامل بورسیه برتری ایفل، بورسیه های محلی و نیز وام های دانشجوئی می باشند.

هزینه تحصیل در مدرسه بیزنس hec پاریس

هزینه تحصیل در مدرسه بیزنس hec پاریس

سوالات متداول در ارتباط با مدرسه بیزنس hec پاریس

  1. آیا مدرسه بیزنس hec پاریس اعتبار مناسبی از نظر مدرک دارد؟

    بله این مدرسه یکی ار معتبر ترین مدارس بیزنسی جهان است.

  2. رتبه مدرسه بیزنس hec پاریس در رده بندی جهانی چگونه است؟

    این مدرسه در بین موسسات و مدارس بیزنسی اروپا رتبه یک را دارد و در رتبه بندی QS مربوط به رشته های مدیریتی و بیزنسی در رتبه یازدهم قرار گرفته. این دانشگاه در رتبه بندی QS رتبه اول مستری مدیریت را دارد. این در حالی است که در فایننس، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

  3. مدرسه بیزنس hec پاریس در چه سالی تاسیس شده است؟

    این مدرسه که با نام کامل incole des hautes etudes commericales de paris شناخته می شود، در سال هزار و هشتصد و هشتاد و یک میلادی توسط اتاق بازرگانی پاریس یعنی CCIP تاسیس شد و از همان ابتدا بر مبنای تحصیل و فعالیت در زمینه مدیریت و تجارت کار خود را آغاز کرد.

  4. چه دوره های مختلفی در مدرسه بیزنس hec پاریس برگزار می شود؟

    دوره های تحصیلی که در این دانشگاه وجود دارد، عبارتند از: کارشناسی ارشد امور مالی بین الملل، کارشناسی ارشد و مدیریت اقتصادی و مالی، کارشناسی ارشد مدیریت استرانژیک، کارشناسی ارشد بازاریابی، کارشناسی ارشد پایداری و نوآوری اجتماعی، کارشناسی ارشد نوآوری و کار آفرینی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی.

  5. در سال اول تحصیل دانشجویان مدرسه بیزنس hec پاریس چه دروسی را می گذرانند؟

    دوره های مختلف سال اول شامل اقتصاد، حسابداری، امور مالی، حقوق، روانشناسی، جامعه شناسی و ریاضیات در شاخه های مدل سازی، تحقیق در عملیات و آمار می باشد.

  6. هزینه تحصیل در مدرسه بیزنس hec پاریس چقدر است؟

    هزینه تحصیل در مدرسه اچ ای سی پاریس سالیانه حدودا بیست و دو هزار و پانصد یورو می باشد که نسیت به مدارس بیزنس دیگر در لندن و ISEAD کمتر می باشد.

  7. آیا در مدرسه بیزنس hec پاریس برای دانشجویان بین المللی امکانات خوابگاهی در نظر گرفته می شود؟

    بله. این مدرسه برای دتنشجویان بین المللی خود خوابگاه در نطر گرفته است که همین مسئله باعث امنیت خاطر افراد خواهد شد.

  8. تخصص های ارائه شده مقطه دکتری در مدرسه بیزنس hec پاریس چه هستند؟

    تخصص های ارائه شده در مقطع دکتری عبارتند از: حسابداری و کنترل مدیریت، اقتصاد، امور مالی، سیستم های اطلاعاتی و مدیریت عملیات، مدیریت و منابع انسانی ، بازاریابی و استرانژی و سیاست گذاری تجاری.‌

  9. مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری در مدرسه بیزنس hec پاریس چقدر است؟

    زمان تحصیل در این مدرسه برای مقطع دکتری معمولا چهار یا پنج سال زمان می برد.‌

  10. آیا در مدرسه بیزنس hec پاریس برای دانشجویان بورسیه تحصیلی در نظر گرفته می شود؟

    بله. این مدرسه همچنین بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان در نظر گرفته است. بورسیه های شامل بورسیه برتری ایفل، بورسیه های محلی و نیز وام های دانشجوئی می باشند.

  11. تحصیل مدیریت اجرایی در مدرسه بیزنس hec پاریس شامل چه دوره هایی است؟

    این دوره شامل موارد تئوری، مطالعات موردی، پروژه های استرانژیک، آموزش های رهبری و مدیریت و … می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *