دانشگاه کیسی

یکی از کشور های اروپای شرقی اوکراین است که با کشور های روسیه، بلاروس، لهستان، اسلوواکی، مجارستان، رومانی و مولداوی هم مرز است. علاوه بر آن در جنوب این کشور دریای سیاه و دریای آزوف نیز قرار دارد. پایتخت کشور اوکراین، شهر کی اف می باشد و مردم این کشور به زبان اوکراینی صحبت می کنند. افراد زیادی به دلیل شرایط مناسب کشور اوکراین برای مهاجرت به اوکراین اقدام می کنند. تعداد زیادی نیز برای تحصیل در اوکراین اقدام می کنند. از این رو ما قصد داریم در این مقاله به معرفی دانشگاه کیسی کشور اوکراین بپردازیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مهاجرت به اوکراین می توانید با همکاران ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مشورت کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

معرفی دانشگاه کیسی اوکراین

دانشگاه کیسی یک دانشگاه بزرگ و مجهز در شهر کیسی کشور اوکراین است. این دانشگاه بزرگترین دانشگاه ساخت و ساز و معماری در کشور اوکراین محسوب می شود و در سال ۱۹۳۰ تاسیس شده است. در ابتدای این بخش قصد داریم تاریخچه ای از این دانشگاه برای شما ارائه کنیم.

تاریخچه دانشگاه کیسی اوکراین

دانشگاه کیسی در سال هزار و نهصد و سی میلادی به عنوان یک کلینیک با موضوع مهندسی عمران در کی اف با توجه به وجود کارخانجات مختلف و ساخت و ساز های عمومی و مهندسی معماری تاسیس شد. این دانشگاه به طور چشمگیری در طول سالیان متمادی پیشرفت کرده است تا جایی که اکنون به یک دانشگاه جهانی در زمینه پیشرفت علمی، رفاه اجتماعی و تحقیق و تعالی دانشگاهی است‌. در سال هزار و نهصد و نود و سه نام این دانشگاه تبدیل بادانشگاه فنی دولتی ساختمان و معماری تبدیل شد و در بیست و هشتم فوریه سال هزار و نهصد و نود و نه میلادی ریاست جمهوری اوکراین حکمی به این دانشگاه داد و طبق آن حکم عنوان ملی به دانشگاه داده شد. در این سال نام دانشگاه به دانشگاه ملی ساختمان و معماری کیف تغییر نام داد. دلیل عمده شهرت این دانشگاه به خاطر ترکیب موفقیت امیز سنت با دیدگاه های جدید و مدرن استادان دانشگاه است. این دانشگاه از ابتدای تاسیس خود اساتید بسیار عالی به چشم دیده است.

دانشگاه کیسی اوکراین

دانشگاه کیسی اوکراین یکی از دانشگاه های معروف این کشور است و از سال ۱۹۳۱ تا سال ۲۰۰۵ حدود ۶۴ هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند که امروزه این تعداد افزایش یافته است. این دانشگاه با روند مثبت و رو به رشد خود دانشجویان بسیاری را در کشور اوکراین با ساخت و ساز ساختمانی و عمرانی آشنا کرده است و آن ها را در این زمینه آموزش می دهد. این دانشگاه از سال هزار و نهصد و چهل و هشت میلادی دانشجویان کشور های دیگر را برای آموزش پذیرش کرد و توانست بیش از شش هزار متخصص از هشتاد و دو کشور مختلف جهان فارغ التحصیل کند‌.

امروزه در این دانشگاه معتبر و بزرگ کشور اوکراین بیش از هشتصد استاد و مدرس بزرگ در حال فعالیت و تدریس هستند. تعداد دانش جویان که در این دانشگاه و مقاطع مختلف تحصیلی آن مشغول هستند حدودا ده هزار و پانصد نفر است. بسیاری از مکان های موجود در کشور اوکراین و شهر های مختلف این کشور توسط دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه معماری کیسی طراحی و ساخته شده است. این دانشگاه با بیش از هفتاد جایزه دولتی و افتخارات زیاد دیگر در بین مردم و دانش جویان طرفداران زیادی دارد.

دانشگاه ملی کیسی در کشور اوکراین با بیش از هشت هزار متر مربع مساحت دارای پنجاه کرسی تحصیلی است. در این دانشگاه تمام دوره های تخصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می گردد. طول دوره تحصیل در دوره کارشناسی بین چهار تا چهار سال و نیم است و برای دوره کارشناسی ارشد بین دو تا دو و نیم سال می باشد که این تفاوت بسته به رشته های مختلف خواهد بود.

دانشگاه کیسی اوکراین

دانشگاه کیسی اوکراین

در دوره های تحصیلات تکمیلی داوطلبان و دانش جویان می توانند در بیش از سی برنامه مختلف علمی و تحصیلی شرکت کنند. سال تحصیلی در این دانشگاه از دو سیستم تشکیل شده است که یک سیستم هشت هفته و سیستم دیگر نه هفته تحصیلی را در پی دارد‌. در هر گروه تحصیلی تعداد دانشجویان بین بیست تا بیست و پنج نفر است. در این دانشگاه تدریس به دو زبان روسی و اوکراینی صورت می گیرد. دانشکده های مختلف موجود در این دانشگاه به ارائه دروس مختلف می پردازند و برای دانشجویان دروس مختلفی پیشنهاد دارند.

از جمله این دانشکده ها عبارتند از: دانشکده عمران، دانشکده سیستم های ژئو انفورماتیک و کنترل محوطه ها، دانشکده فنی- عمرانی، دانشکده معماری، دانشکده بهداری- فنی و دانشکده اتوماسیون و تکنولوژی اطلاعات. گروه های مختلف درسی در دانشکده های این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

از جمله این گروه ها می توان به گروه نقاشی و ترکیب، گروه هنر های گرافیکی، گروه مجسمه سازی، گروه تکنیک‌ و مرمت آثار هنری، گروه هنر های اسکرین، گروه طراحی معماری، گروه تئوری و تاریخ معماری، گروه سازه های معماری، گروه فرهنگ و مطالعات اجتماعی، گروه زبان های خارجه، گروه تربیت بدتی، گروه هنرهای تجسمی و گروه تئوری معماری و حفاظت از بناها اشاره کرد. این دانشگاه با پیشرفت روز افزون خود در تمام دوران فعالیتش توانسته است امکانات زیادی برای دانشجویان خود فراهم آورد.

از جمله آن می توان به سیستم قوی خوابگاهی این دانشگاه اشاره نمود که برای دانشجویان خود هشت مجتمع خوابگاهی در نظر گرفته است. علاوه بر آن می توان به امکاناتی از قبیل مرکز فناوری اطلاعات یا آی تی، آزمایشگاه های تخصصی ویژه همراه با رایانه های به روز، مجموعه های ورزشی با امکانات بسیار عالی و پیشرفته، مجموعه کتاب خانه های دانشکاه و سالن مطالعه های پیشرفته با بیش از یک میلیون نشریه معتبز، هتل، آسایشگاه، اردوگاه های آموزشی و توانبخشی، شرکت های مواد غذایی و … اشاره نمود.

مجموعه های ورزشی موجود در این دانشگاه امکانات بسیار زیادی دارند و می توان گفت تمام امکانات ورزشی از قبیل زمین چمن، باشگاه های ورزشی مختلف، استخر شنا و … در این دانشگاه موجود است.

امکانات دانشگاه کیسی

امکانات دانشگاه کیسی

این دانشگاه خط مشی فعالیت های خود را پاسخگویی به نیاز ها و انتظارات دانشگاه، رعایت الزامات قانونی، تضمین کیفیت ارائه هر گونه خدمات، رویکرد سیستماتیک در ارائه خدمات، سازگاری دانشگاه با تغییرات در محیط، معرفی نو آوری ها ، کاهش خطرات، بهبود مستمر سیستم مدیریت دانشگاه با مشارکت کارکنان، دانشجویان و سایر ذینفعان، افزایش صلاحدید و انگیزه کارکنان، ایجاد شرایط مطلوب در دانشگاه برای تحقق برنامه ها و وظایف حرفه ای و شخصی و تبدیل شدن به موسسه ای کاملا پیشرو در زمینه آموزش عالی در اوکراین با اتکا با آموزش متخصصان در زمینه های ساختمانی بیان کرده است. اقتدار دانشگاه کیسی بر پایه موفقیت در بسیاری از فعالیت ها است که با بیش از نود سال تجربه آموزشی و دستاورد های دانشمندان دانشگاه ایجاد شده است، بنا شده.

هفت دانشکده در این دانشگاه بیش از چهل تخصص را ارائه می دهند. در این دانشگاه تحصیلات به صورت تمام وقت و پاره وقت ارائه می گردد. این دانشگاه با امکانات زیاد دانشجویان خود را به گونه ای پرورش می دهد که بتوانند در هر زمانی شغل دلخواه خود را بیابند. علاوه بر آن این دانشگاه با دانشکده افسری همکاری می کنند و دانشجویان علاوه بر دوره های تحصیلی خود می توانند در دوره های نظامی هم شرکت کنند. در این دانشگاه نه شورای تخصصی برای اعطای مدرک دکتری وجود دارد و دارای شش انستیتوی تحقیقاتی و چهارده مرکز تست و آزمایشگاه است.

حدود هفتصد دانشمند در این مراکز مشغول به فعالیت و پژوهش هستند تا بتوانند علم را گسترش دهند. این دانشگاه در زمینه بورسیه اراسموس بسیار فعال است و تعدادی از مطالعات برنامه horizone2020 را انجام می دهد. دانشگاه با پیشنهادات مالی بسیاری از انجمن های تحقیقاتی حمایت می کند.‌سالیانه مسابقات بسیاری در این دانشگاه برگزار می شود و ورزش کاران زیادی در دانشگاه مشغول فعالیت های ورزشی هستند.

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه کیسی اوکراین

از آنجایی که این دانشگاه سالیان سال است که در زمینه پرورش دانشجویان بین المللی هم فعالیت می کند، افراد زیادی هستند که به دلیل علاقه به معماری، برای ادامه تحصیلات خود به کشور اوکراین می روند و یا با بورسیه تحصیلی اوکراین یا به طور آزاد مهاجرت تحصیلی به اوکراین را انتخاب می کنند‌. این دانشگاه از دانشجویان می خواهد که به زبان روسی یا زبان اوکراینی مسلط باشند چرا که تمام کورس های درسی در این دانشگاه به زبان روسی یا اوکراینی است. اما اگر فردی تمایل به ادامه تحصیل در این دانشگاه داشته باشد ولی نتواند مدرک زبان روسی یا اوکراینی ارائه کند باید در دوره های تخصصی زبان که قبل از شروع دانشگاه است شرکت داشته باشند. این دوره یک سال به طول خواهد انجامید و پس از آن دانشجویان می توانند تحصیلات خود را در دانشگاه کیسی ادامه دهند. پذیرش در این دانشگاه تنها یک بار در سال اتفاق می افتد‌. تاریخ پذیرش دانشگاه اول سپتامبر است. البته برای پذیرش های اولیه باید از پانزده سپتامبر اقدام کنند. مدارک اصلی و مهم برای اخذ پذیرش از این دانشگاه عبارتند از تمامی اسناد دانشگاهی و ریز نمرات تحصیلی ترجمه شده، پاسپورت معتبر، اطلاعات شخصی، عکس، رسید پرداخت هزینه، ویزا، گواهی سلامت پزشکی، گواهی تمکن مالی، شناسنامه، نامه پذیرش، انگیزه نانه، گواهی ازمایش ایدز و … لازم است.‌

هزینه تحصیل در دانشگاه کیسی اوکراین

اما یکی از نکات مهمی که هر فردی برای مهاجرت تحصیلی باد بداند هزینه های تحصیل است. هزینه زندگی در اوکراین را نیز باید به هزینه های تحصیلی اضافه نمود. اما در این بخش قصد داریم هزینه تحصیل در دانشگاه کیسی ، یکی از بهترین دانشگاه های اوکراین را بیان کنیم. هزینه تحصیل در دانشگاه کیسی اوکراین برای رشته معماری سالیانه بین سه هزار تا سه هزار و سیصد دلار است. هزینه تحصیل در سایر دانشکده های فنی این دانشگاه بین دو هزار و صد تا دو هزار و دویست دلار در سال متغیر می باشد که با توجه به شرایط تحصیل و امکانات بسیار عالی این دانشگاه هزینه کاملا مناسبی خواهد بود و دانشجویان با توجه به شرایط خود می توانند این هزینه را پرداخت کنند. حتی اگر دانشجویی پشتوانه مالی مناسبی نداشته باشد با انجام کار در زمان تحصیل می تواند هزینه های خود را پرداخت نماید. علاوه بر آن بورسیه های تحصیلی مختلفی هم برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی وجود دارد که در آن به دانشجو کمک خواهد شد تا بتواند هزینه های تحصیل و زندگی خود را پرداخت نماید.

هزینه تحصیل در دانشگاه کیسی

هزینه تحصیل در دانشگاه کیسی

سایر نکات مربوط به دانشگاه کیسی اوکراین

هزینه خوابگاه های دانشجویی در کشور اوکراین نهایتا ماهی صد و بیست دلار است و در کمترین میزان خود ماهی پنجاه دلار خواهد بود. این در حالی است که هزینه اجاره سوئیت های مبله با امکانات رفاهی با توجه به موقعیت و شرایط آن ماهیانه بین سیصد تا هشتصد دلار متغیر است.‌
مدرکی که در دانشگاه ها برای پایان دوره زبان روسی به داوطلبان داده می شود، پاتفک نام دارد که معادل دیپلم اوکراینی، روسی و دیپلم ایرانی است. شهریه دوره های پاتفک متفاوت خواهد بود و بستگی به دانشگاه دارد. پاتفک مهندسی برای ورود به رشته های مختلف مهندسی به افراد و داوطلبان آموزش زبان اوکراینی اعطا خواهد شد‌.

سوالات متداول در ارتباط با دانشگاه کیسی اوکراین

  1.  ایا دانشگاه کیسی اوکراین جزو دانشگاه های معتبر این کشور است؟

    بله دانشگاه کیسی اوکراین در این کشور از اعتبار و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

  2. آیا دانشجویان از کشور های دیگر می توانند در دانشگاه کیسی اوکراین تحصیل کنند؟

    بله دانشگاه کیسی اوکراین از ابتدای فعالیت خود شروع به پذیرش دانشجویان بین المللی از کشور های مختلف نموده است.

  3. آیا امکانات دانشگاه کیسی اوکراین مناسب است؟

    بله این دانشگاه امکانات بسیار مناسبی از جمله خوابگاه های مساعد، امکانات ورزشی و … را به طور کامل در اختیار دانشجویان قرار داده است.

  4. هزینه تحصیل در دانشگاه کیسی اوکراین چگونه است؟

    هزینه تحصیل در دانشگاه کیسی بسته به رشته تحصیلی متفاوت است و سالیانه به طور میانگین بین دو هزار تا سه هزار و سیصد دلار متغیر خواهد بود‌.

  5. آیا تحصیل در دانشگاه کیسی به زبان انگلیسی است؟

    خیر تحصیل در این دانشگاخ به زبان های روسی و اوکراینی خواهد بود.

  6. آیا در دانشگاه کیسی اوکراین تمام مقاطع تحصیلی ارائه می شوند؟

    بله در این دانشگاه مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه خواهد شد.

  7. چه دانشکده هایی در دانشگاه کیسی اوکراین مشغول به فعالیت هستند؟

    در این دانشگاه دانشکده های عمران، ژئو انفورماتیک، فنی، معماری، اتوماسیون و بهداری مشغول به فعالیت هستند.

  8. آیا دانشگاه کیسی اوکراین فعالیت های کاری معماری و ساختمان سازی دارد؟

    بله این دانشگاه پروژه های بسیاری را در کشور اوکراین اجرا کرده است.

  9. آیا پس از تحصیل در دانشگاه کیسی اوکراین می توان مشغول به کار شد؟

    بله به دلیل روند فعالیت ها و اموزش در دانشگاه کیسی اوکراین دانشجویان پس از تحصیل به راحتی می توانند مشغول به کار شوند.

  10. طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه کیسی اوکراین چقدر است؟

    طول دوره تحصیلی در دانشگاه کیسی اوکراین بین چهار سال تا چهار سال و نیم خواهد بود.

  11. دانشگاه کیسی اوکراین در چه سالی مشغول به فعالیت شده است؟

    دانشگاه کیسی اوکراین در سال هزار و نهصد و سی تاسیس شده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *