دانشگاه ملی سئول

شرایط پذیرش دانشگاه سئول روش های مخصوص به خود را دارد که کارشناسان ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در این مقاله به بررسی آنها پرداخته اند. ما آماده پاسخگوی تمام سوالات شما در زمینه دانشگاه ملی سئول هستیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

درباره دانشگاه ملی سئول

منشا دانشگاه ملی سئول (SNU) به اواخر قرن نوزدهم می رسد، زمانی که امپراتور کره ای گوجونگ مؤسسات آموزش عالی مدرن را تاسیس کرد که بعدها بخشی از SNU شد. دانشگاه ملی سئول در سال 1946 تأسیس شد. امروزه SNU به عنوان اولین دانشگاه ملی کره جنوبی شناخته می شود که شامل شش دانشکده و شش مدارس حرفه ای با حدود 30،000 دانشجو است. محل اصلی دانشگاه ملی کره جنوبی، دانشگاه گواناک در شهر سئول است. همچنین دارای یک پردیس پزشکی و یک محوطه دانشگاه برای تحصیلات و تحقیقات کشاورزی است.

38 ٪ از مدیرعاملان 100 شرکت کره ای برتر و 88٪ از قضات فوق العاده در دادگاه عالی و دیوان عالی کشور، فارغ التحصیلان SNU بودند. نزدیک به 60 درصد از وزرای دولت و حدود نیمی از اعضای مجلس ملی نیز بخشی از فارغ التحصیلان SNU در سال 2007 بودند. زبان اصلی آموزش در دانشگاه ملی سئول کره ای است، هرچند بین 10 تا 20 درصد دوره های دانشگاهی به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند. کالج های مهندسی و کسب و کار دارای بالاترین درصد دوره های آموزش داده شده به زبان انگلیسی هستند.

تقریبا تمام اعضای هیات علمی SNU – حدود 95 درصد – دارای مدرک دکترا هستند. تقویم تحصیلی دانشگاه بر اساس ترم با شروع سال تحصیلی در ماه مارس است. سازمان های پژوهشی دانشگاه شامل موسسه تحصیلات کره ای کیجینک، موسسه تحصیلات صلح و متحد سازی و موسسه Big Data هستند.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه ملی سئول

برای پذیرش از SNU، دو گروه از دانشجویان بین المللی واجد شرایط هستند:

  • والدین متقاضی و همچنین خود او شهروند کره نیستند و متقاضی فارغ التحصیل دبیرستان است یا تحصیلات معادل آن را به دست آورده است.
  • متقاضی دارای تابعیت کره ای (ازدواج بین المللی یک مهاجر با شهروند کره) یا خارجی است، و تمام تحصیلات خود را (تمام دوران ابتدایی و متوسطه) خارج از کره انجام داده است.

تصمیم گیری های پذیرش بر اساس یک ارزیابی کلی از چشم انداز آکادمیک متقاضی، و یک رویکرد جامع است. مبنای چنین ارزشیابی، مدارکی است که توسط متقاضی ارائه شده است که برای ارزیابی دستاوردهای آکادمیک متقاضی، فعالیت های مربوط به فعالیت های فوق برنامه، علاقه به دوره کاربردی، مهارت زبان، صلاحیت عملکرد و سایر عوامل استفاده می شود. با توجه به سیاست های خاص دپارتمان یا کالج مربوطه، ممکن است از متقاضی خواسته شود که در مصاحبه ها، امتحانات و / یا آزمون عملکرد شرکت کند. مدارک زیر به عنوان معیار پذیرش مورد بررسی قرار می گیرد.

  • رونوشت های علمی
  • بیانیه شخصی و برنامه تحصیلی
  • توصیه نامه/ مشاور
  • مرجع اثبات مهارت زبان

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه ملی سئول

متقاضیان باید حداقل یک گواهینامه اثبات مهارت زبان را در کره ای یا انگلیسی ارسال کنند. در صورت عدم ارائه یک مدرک اثبات شده ذکر شده در زیر، دیگر مدارک مستند ممکن است به جای آن ارائه شود. چنین اسنادی باید رسما تایید شوند که به وضوح سطح مهارت زبان را نشان می دهند.

  • کره ای: TOPIK ، KLAT ،KLPT
  • انگلیسی: TEPS ، TOEFL، IELTS، TOEIC

متقاضیان باید قبل از ورود به SNU، یک مدرک لیسانس از یک کالج یا دانشگاه معتبر داشته باشند. متقاضیان باید قبل از ورود به SNU، یک مدرک ارشد از یک کالج یا دانشگاه معتبر داشته باشند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه ملی سئول

رتبه بندی های اخیر SNU عبارتند از:

  • رتبه 1 دانشگاه های ملی کره
  • جز 10 دانشگاه برتر در آسیا
  • رتبه 36 برترین دانشگاه های جهان بر اساس رتبه بندی QS در سال 2019
  • رتبه 46 دارای شهرت دانشگاه های جهان در سال 2018
  • رتبه 44، بر اساس رتبه بندی دانشگاه بر اساس عملکرد علمی در سال 2017- 2018

رشته های دانشگاه ملی سئول

دانشگاه ملی سئول (SNU) دارای 16 دانشکده برای دانشجویان مقطع کارشناسی، یک دانشکده فارغ التحصیل است که برنامه های تحصیلی متعددی را برای کارشناسی ارشد و دکتری و 10 مدرسه حرفه ای را ارائه می دهد. مدارس حرفه ای ارائه کننده تحصیلات در کسب و کارتحصیلات محیط زیست، علم همگرایی و فن آوری، دندانپزشکی، فن آوری کشاورزی بین المللی، مطالعات بین المللی، حقوق، پزشکی، اداره عمومی و بهداشت عمومی است.

رشته های دانشگاه ملی سئول

دانشکده ها شامل: علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم انسانی، کشاورزی، علوم زندگی، مدیریت بازرگانی، آموزش و پرورش، مهندسی، هنرهای زیبا، اکولوژی انسانی، مطالعات آزاد، پزشکی، موسیقی، پرستاری، داروسازی و دامپزشکی می شوند.

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه ملی سئول

ثبت نام در دانشگاه ملی سئول شامل: پرداخت هزینه های تحصیل، ثبت نام دوره و ارسال یک فرم داده دانشجویی می شود. پس از اتمام تمام مراحل ثبت نام بر اساس دستورالعمل، ثبت نام کامل می شود. پس از ثبت نام کامل، متقاضی به یک دانشجو SNU تبدیل می شود. دانشگاه ملی سئول، به عنوان یک موسسه ملی، بهترین فرصت را برای تحصیل با هزینه کم فراهم می کند و هزینه تحصیل در آن به ترتیب 6000 دلار در هر ترم است. لطفا توجه داشته باشید که هزینه های تحصیل در دانشگاه بر اساس رشته تحصیلی دانشجو و تعداد اعتبارات گرفته شده متفاوت است.

هزینه های تحصیلی معمولا دو بار در سال قبل از هر دوره ترم تحصیلی پرداخت می شود. ثبت نام در ترم اول (ترم بهاره) در پایان ماه فوریه برگزار می شود و ترم دوم (ترم پاییزه) ثبت نام در هر ماه اوت در هر سال تحصیل می باشد. تاریخ های مشخصی در وب سایت دانشگاه مشاهده می شود.

این سیاست دانشگاه است که دانشجویان مسئول پرداخت شهریه دوره تحصیلی خود هستند. این مسئولیت شامل بازبینی بیانیه هزینه تحصیل خود به صورت آنلاین و اطمینان از اینکه هزینه های تحصیل خود را در تاریخ مشخص شده پرداخت می کنند. دانشگاه ممکن است دانشجویانی را که صورتحساب آنها در مهلت قانونی پرداخت نشده است، ثبت نام نکند. جهت دریافت بورسیه دانشگاه ملی سئول بهتر است که با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به گفت و گو بنشینید.

سوالات متداول در مورد دانشگاه ملی سئول

1- دانشگاه ملی سئول چند پردیس دارد؟

این دانشگاه سه پردیس دارد. پردیس اصلی در گواناک و دو پردیس دیگر در پیونگ چانگ و دیهنگنو واقع شده اند.

2- دانشگاه ملی سئول با کدام دانشگاه ها برنامه تبادل دانشجو دارد؟

دانشگاه سئول با دانشگاه پنسیلوانیا یک برنامه و قرارداد تبادل دانشجو امضاء کرده است.

3- دانشگاه ملی سئول در کجا واقع شده است؟

این دانشگاه در شهر سئول کره جنوبی قرار دارد.

4- آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه ملی سئول وجود دارد؟

بله، برخی رشته های تحصیلی در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شوند. اما بهتر از قبل از اخذ پذیرش از ارائه رشته مورد نظر خود به زبان انگلیسی اطمینان حاصل فرمایید.

5- دانشکده های دانشگاه سئول کدامند؟

دانشکده مهندسی، دامپزشکی، آموزش، داروسازی، پرستاری، علوم کشاورزی، موسیقی، هنر، پزشکی، علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی و غیره

6- در دانشگاه ملی سئول امکان تحصیل در کدام مقاطع تحصیلی وجود دارد؟

در دانشگاه سئول هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارئه می شود.

7- رتبه و رنکینگ دانشگاه ملی سئول چیست؟

این دانشگاه در سال 2020 در رتبه بندی جهانی QS در رتبه 37 جهان و رتبه اول کشور کره جنوبی قرار گرفته است.

8- هزینه تحصیل در دانشگاه ملی سئول چه میزان است؟

میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه ملی سئول، 6,000 دلار در هر ترم می باشد که این هزینه با توجه به رشته تحصیلی و مقطع انتخابی دانشجو متغیر است.

9- زمان ثبت نام در دانشگاه ملی سئول چه زمانی است؟

زمان ثبت نا جهت ترم بهار پایان ماه فوریه و زمان ثبت نام جهت ترم پاییز در ماه اوت می باشد.

10- آیا جهت تحصیل در دانشگاه ملی سئول امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی وجود دارد؟

بله، این دانشگاه جهت دانشجویان بین المللی بورسیه های مختلفی در نظر گرفته است که شرایط هریک با توجه به شرایط فردی هر شخص متفاوت است.

11- آیا جهت تحصیل در دانشگاه ملی سئول به مدرک زبان نیاز است؟

بله، داشتن مدرک زبان جهت تحصیل به زبان کره های و انگلیسی الزامی است.

3.1/5 - (7 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *