دانشگاه دولتی برلین

دانشگاه دولتی برلین یکی از دانشگاه های بنام و مشهور در آلمان به حساب می آید. برلین، پایتخت آلمان بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور است. این شهر به عنوان قطب آموزش و تحقیقات نیز شناخته می شود. بیش از 30 دانشگاه تحقیقاتی دارد. در مقاله که توسط تیم موسسه مهاجرتی اصطهباناتی گردآوری شده است، به بررسی دانشگاه دولتی برلین و سایت دانشگاه دولتی برلین پرداخته شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دانشگاه های رایگان در برلین _ دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه هومبولت برلین که در مرکز برلین واقع شده است، یک دانشگاه دولتی برلین است. این دانشگاه در سال 1809 تأسیس شد. این دانشگاه به 9 دانشكده تقسیم می شود كه در بیش از 190 رشته، دوره های كارشناسی و كارشناسی ارشد را ارائه می دهد. علاوه بر این، دانشگاه هومبولت یک دانشکده پزشکی نیز دارد. در حال حاضر بیش از 33000 دانشجو از بیش از 150 کشور جهان در این دانشگاه ثبت نام کرده اند. دانشگاه هومبولت در سراسر جهان مشهور است و به عنوان مادر تمام دانشگاه های مدرن شناخته می شود. این دانش آموزان را از سراسر جهان جذب می کند.

دلیل اصلی ترجیح دانشجویان توسط دانشگاه هومبولت به دلیل تحصیل رایگان است. این یکی از دانشگاه های دولتی برلین و بدون شهریه است. این دانشگاه علاوه بر ارائه آموزش با کیفیت بالا و بدون شهریه، کمک هزینه ای نیز در اختیار دانشجویان قرار می دهد تا آنها بتوانند هزینه های زندگی خود را تأمین کنند.

دانشگاه دولتی برلین – دانشگاه فرای برلین

دانشگاه فرای برلین (معروف به FU Berlin یا FU) یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در برلین است. این دانشگاه در سال 1948 تأسیس شد. این دانشگاه در طی یک دوره زمانی پیشرفت کرده و اکنون به عنوان یکی از دانشگاه های با رده بالا در آلمان شناخته می شود. این دانشگاه به دلیل فعالیت بالای تحقیقاتی خود شهرت دارد. این دانشگاه از چهار پردیس تشکیل شده است. این دانشگاه با چهار مرکز عالی و بیش از 12 مدرسه، دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در زمینه های مختلف از پزشکی گرفته تا حقوق و علوم طبیعی ارائه می دهد. این شهرت بیشتر به خاطر برنامه هایش در علوم طبیعی، علوم زیستی و علوم اجتماعی است. این دانشگاه به عنوان برترین دانشگاه آلمان در زمینه تحقیقات علوم اجتماعی شناخته می شود. این دانشگاه در میان 100 دانشگاه برتر جهان و همچنین 50 دانشگاه برتر اروپا قرار دارد.

دانشگاه فرای برلین یکی از بهترین گزینه های دانشجویان بین المللی است که مایل به تحصیل در برلین هستند. به دلیل دانشگاه بدون شهریه است. مانند دانشگاه های دولتی برلین دیگر، دانشگاه فرای برلین نیز بورس تحصیلی به دانشجویان ارائه می دهد تا آنها بتوانند هزینه های خود را بدون مشکل مالی تأمین کنند.

دانشگاه فنی برلین

دانشگاه فنی برلین (همچنین موسسه فنی برلین یا TU Berlin شناخته می شود) یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در برلین واقع شده است. در سال 1879 به عنوان دانشگاه مهندسی تأسیس شد. این دانشگاه به هفت دانشکده تقسیم شده است که برنامه های تحصیلی را در زمینه های مهندسی، علوم زندگی، حقوق و فلسفه ارائه می دهد. این دانشگاه دولتی برلین به دلیل دانشکده مهندسی و دوره های مهندسی به ویژه مهندسی مکانیک شناخته شده است. این دانشگاه کمک زیادی به توسعه فناوری در سراسر جهان کرده است. ده برنده جایزه نوبل و چندین محقق و دانشمند دیگر تولید کرده است. دوره های معماری این دانشگاه دولتی برلین در سراسر جهان نیز بسیار مشهور است. طبق رتبه بندی QS، در بین 150 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

دانشجویان از سراسر جهان به دلیل تحصیل رایگان به دانشگاه فنی برلین می پیوندند. آنها فرصتی برای تحصیلات با کیفیت بالا از دانشگاه پیشرو جهان بدون پرداخت شهریه دریافت می کنند. دانشجویان در صورت عملکرد خوب در دانشگاه می توانند بورس تحصیلی و شایستگی مبتنی بر شایستگی را نیز بدست آورند. گرچه دانشگاه فنی برلین یک دانشگاه رایگان برلین است، اما ممکن است دانشجویان از نظر هزینه های اداری ملزم به پرداخت برخی حقوق باشند.

دانشگاه هنر برلین

دانشگاه هنر برلین یک مدرسه هنر عمومی در برلین است. این مدرسه در سال 1696 تأسیس شد و به عنوان قدیمی ترین و بزرگترین مدرسه هنری اروپا شناخته می شود. این دانشگاه به چهار مدرسه تقسیم شده است که دوره های هنری، معماری، موسیقی و طراحی و هنرهای زیبا را ارائه می دهند. دانشگاه هنر برلین به دلیل وجود یک دانشکده آکادمیک بسیار ماهر در سراسر جهان شناخته شده است. دانشجویان می توانند از بهترین هنرمندان و طراحان جهان در این دانشگاه بیاموزند. گروه هنرهای زیبا مدرکی در هنرهای تجسمی ارائه می دهد. انتخاب دانش آموزان برای تحصیل در رشته هنرهای تجسمی بسیار رقابتی است و فقط تعداد کمی از دانشجویان پس از شرکت در آزمون ورودی و مصاحبه انتخاب می شوند. فارغ التحصیلان دانشگاه هنر برلین مهارت های خود را در سراسر جهان انجام می دهند و به نفع انسان ها هستند.

دانشجویان علاقه مند به هنر و معماری جذب دانشگاه هنر برلین از سراسر جهان می شوند. به این دلیل است که این دانشگاه رایگان برلین امکانات آموزشی با کیفیت بالا را برای دانشجویانی که از سراسر جهان به صورت رایگان هزینه می کنند فراهم می کند. همچنین بسته به عملکرد علمی دانشجویان از طرف بورس تحصیلی سالانه به دانشجویان تعلق می گیرد. میزان اشتغال دانشگاه نیز بسیار بالا است.

دانشگاه پوتسدام

دانشگاه پوتسدام یکی دیگر از دانشگاه های تحقیقاتی عمومی است که در برلین واقع شده است. این دانشگاه در سال 1991 تأسیس شد. از هم اکنون، دانشگاه پوتسدام از چهار پردیس تشکیل شده است. این دانشگاه به پنج دانشکده تقسیم شده است. این دانشگاه دارای دوره هایی در زمینه حقوق، فلسفه، علوم انسانی و غیره است. این دانشگاه بیشتر به دلیل دوره های فلسفه خود شناخته شده است. تعداد زیادی دوره توسط دانشگاه به ویژه در مقاطع دکترا به زبان انگلیسی ارائه می شود. این دانشجویان را از سراسر جهان جذب می کند. این دانشگاه در کل بیش از 20،000 دانشجو از بیش از 70 کشور جهان ثبت نام کرده است. این بیش از 1900 عضو هیئت علمی بسیار واجد شرایط دارد.

دانشگاه پوتسدام

دانشگاه پوتسدام

دانشگاه پوتسدام پنجمین دانشگاه در لیست دانشگاه های دولتی برلین و دانشگاه های رایگان می باشد است. همچنین علاوه بر معافیت از شهریه، بورسیه تحصیلی نیز به دانشجویان ارائه می دهد. دانشجویان از سراسر جهان برای گرفتن پذیرش در دانشگاه پوتسدام هر ساله اقدام می کنند.

شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه دولتی برلین

روزی که تصمیم گرفتید تحصیل خود را در یکی از دانشگاه های دولتی برلین ادامه دهید، گام اول، پیدا کردن دوره مربوط به علاقه خود می باشد. در این مرحله گزینه های بی شماری برای انتخاب خواهید داشت. بنابراین، مطمئن شوید که تصمیم درستی گرفته اید، همه به علاقه شما بستگی دارد. دوره های آموزشی ماژول ها و ساختار دانشجویان بین المللی به راحتی در دسترس هستند تا دانشجویان ورودی مشکلی نداشته باشند.

 معیارهای واجد شرایط بودن دوره را بخوانید.

هنگام تصمیم گیری درباره انتخاب رشته، همیشه به محتوای دوره نگاه کنید. نگاهی دقیق به محتوای دوره به شما می گوید که می خواهید چه چیزهایی را بخوانید و چه مواردی را مطالعه نکنید. بسته به علاقه شما بسیاری از دوره ها ارائه می شود اما برنامه درسی ممکن است مطابق با مواردی که می خواهید مطالعه کنید نباشد.

شرایط پذیرش را بررسی کنید.

پس از انتخاب دوره در دانشگاه دولتی برلین، باید شروع به جستجوی شرایط پذیرش دوره مورد نظر خود کنید. تمام اطلاعات مربوط به شرایط پذیرش در وب سایت دانشگاه برلین آورده خواهد شد.

در وب سایت ها، اطلاعات زیادی در مورد دوره های مختلف و شرایط ورود آنها وجود دارد. برای داشتن همه اطلاعات، همیشه سعی کنید با مطالعه بخش هایی که با توجه به دوره مورد نظر شما دقیق هستند، اطلاعات را با دقت جستجو کنید.

تسلط به زبان آلمانی

بیشتر دوره های کارشناسی در آلمان به زبان آلمانی ارائه می شوند که شما باید برای آن ها دانش زبان آلمانی داشته باشید. بنابراین، برای دریافت پذیرش در یک دانشگاه آلمان برای دوره کارشناسی، باید مهارت در زبان آلمانی را نشان دهید. این مهارت زبان را می توان با نمرات آزمون استاندارد نشان داد.

با این وجود، دانشگاه های مختلف برلین به سطح متفاوتی از مهارت های زبان آلمانی بستگی دارند که همه آنها بستگی به دوره شما و آزمون شما دارد. به عنوان مثال، بسیاری از دانشگاه های رایگان برلین گواهینامه سطح C2 را که با آزمون دوره زبان آلمانی موسسه گوته به دست آمده است را می پذیرند.

ارسال درخواست پذیرش

حالا وقت آن است که درخواست پذیرش دانشگاه دولتی برلین خود را برای دوره مورد نظر خود ارسال کنید. پس از گذراندن کلیه شرایط یک دوره، اطمینان حاصل کنید که کلیه شرایط لازم را به دانشگاه مورد نظر را ارائه دهید. شما می توانید با ایجاد یک حساب کاربری در وب سایت رسمی آنلاین، درخواست خود را ارسال کنید.

دانشگاه ها از یک پلت فرم UniAssist.de برای گرفتن درخواست های آنلاین استفاده می کنند. شما می توانید یک حساب کاربری ایجاد کنید و اسناد خود را در قالب pdf بارگذاری کنید. با این حال، برخی از دانشگاه ها سیستم عامل های خاص خود را برای برنامه های آنلاین دارند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه های رایگان برلین

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه های رایگان برلین به شرح زیراند:

  • پاسپورت معتبر شما
  • عکس پاسپورت
  • ویزا یا اجازه اقامت شما
  • فرم درخواست تکمیل و امضا شده است
  • مدارک تحصیلی (مدارک اصلی یا کپی های معتبر)
  • نامه پذیرش
  • اثبات بیمه درمانی در آلمان
  • رسید پرداخت هزینه

تحصیل پزشکی در دانشگاه دولتی برلین

آلمان به عنوان یک مقصد بسیار مطلوب در بین دانشجویان بین المللی، به ویژه در مورد رشته های پزشکی و سایر زمینه های مرتبط مانند دندان پزشکی و پیراپزشکی، میزبان دانشگاه های متعددی است که آموزش پزشکی عالی ارائه می دهند. در بین دانشگاه های دولتی برلین، دانشگاه های هومبولت و دانشگاه فرای برلین از قوی ترین دانشگاه های آلمان در زمینه پزشکی و زمینه های معتبر در آن می باشند.

تحصیل داروسازی

یکی از بهترین دانشکده های داروسازی در بین دانشگاه دولتی برلین موسسه داروسازی در دانشگاه فرای برلین می باشد که یکی از بزرگترین امکانات آموزش دارویی در آلمان است. در دانشگاه دولتی برلین تدریس و تحقیق در زمینه های زیست شناسی دارویی، شیمی دارویی، داروسازی بالینی، داروسازی و فناوری دارویی انجام می شود. این موسسه بر توسعه و آزمایش دارو، تجزیه و تحلیل مواد طبیعی، روش های آزمایش جایگزین و سیستم های نوآورانه دارورسانی متمرکز است.

تحصیل در رشته های مهندسی در دانشگاه دولتی برلین

مدارک مهندسی در دانشگاه فنی برلین به شما آموزش کاملی راجع به مفاهیم اصلی در زمینه های مختلف مهندسی می دهد. دوره های نظری و جلسات تمرینی منظم در این دانشگاه با هدف آموزش روش های تئوری و عملی با یکدیگر صورت می گیرد. به لطف چنین آمادگی درخشان علمی، مهندسان فارغ التحصیل در این دانشگاه در بازار کار بسیار مورد توجه هستند.

تحصیل در رشته های مهندسی در دانشگاه دولتی برلین

تحصیل در رشته های مهندسی در دانشگاه دولتی برلین

در رابطه با شهر برلین

سطح زندگی در برلین بسیار بالا است، در حالی که برلین به طور قابل توجهی ارزان تر از بسیاری از شهرهای بزرگ دیگر است. ناگفته نماند که اکثر مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی برلین هیچ شهریه ای ندارند – فقط یک هزینه جزئی برای مدیریتی که برای آن بلیط حمل و نقل عمومی نیز دریافت خواهید کرد.

پیشنهادات فرهنگی و تفریحی برلین بی نظیر است. شما در این شهر بی شمار موزه و گالری هنری و طیف گسترده ای از کنسرت ها را در همه سبک ها خواهید یافت و تقریباً همیشه رویدادهای بین المللی بزرگ در جایی از شهر برگزار می شوند.

کار دانشجویی در دانشگاه رایگان برلین

شما می توانید به عنوان یک دانشجو 120 روز کامل یا 240 نیم روز در سال به انجام کار بپردازید.

هزینه زندگی در دانشگاه های دولتی برلین

هزینه زندگی در دانشگاه های رایگان برلین به دلیل اینکه هیچ شهریه ای پرداخت نمی شود، زیاد بالا نمی باشد و بیشتر هزینه ها برای اجاره منزل پرداخت می شود.

هزینه آپارتمان حدود 300-700 یورو است که به فضای اتاق بستگی دارد. از طرف دیگر خوابگاه های دانشجویی ارزان ترند =، 250 یورو با احتساب هزینه های کلی است.

هزینه های تحصیل از جمله حمل و نقل عمومی که توسط هر دانشگاه آلمانی اجباری است، در هر ترم حدود 250-300 یورو برای شما هزینه دارد.

هزینه های غذا بسته به عادت های شما متفاوت است. 300 یورو مقدار نهایی آن در ماه خواهد بود.

سخن آخر

اگر می خواهید در دانشگاه های دولتی برلین تحصیل کنید، می توانید از بین صدها دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در سایت دانشگاه دولتی رشته مورد نظر خود را در دانشگاه برلین انتخاب کنید. سه دانشگاه بزرگ عبارتند از: دانشگاه فرای برلین، دانشگاه هومبولت برلین و دانشگاه فنی برلین. هر یک از آنها کمی بیش از 30000 دانشجو دارند. دانشگاه دولتی برلین به دلیل کیفیت و سطح بالای آموزش بسیار مورد توجه همه می باشد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه دولتی برلین با موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی ارتباط برقرار کنید. تا بتوانید بهترین راهنمایی ها را از مشاوران حرفه ای ما دریافت نمایید.

سوالات متداول در ارتباط با دانشگاه دولتی برلین

  1. زبان تحصیلی در دانشگاه دولتی برلین چه می باشد؟

با توجه به نوع دوره و رشته بین زبان انگلیسی و آلمانی متغیر می باشد اما بیشتر به زبان آلمانی تدریس می شود.

  1. شهریه دانشگاه دولتی برلین چگونه می باشد؟

اکثر مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی برلین هیچ شهریه ای ندارند. فقط یک هزینه جزئی برای مدیریتی که برای آن بلیط حمل و نقل عمومی نیز دریافت خواهید کرد.

  1. زندگی در شهر برلین برای دانشگاه دولتی برلین چگونه می باشد؟

برلین پایتخت کشور آلمان است و زندگی در آن با جذابیت ها فراوانی همراه می باشد. یک شهر صعنتی و همزمان پر از جاذبه های تاریخی و توریستی.

  1. کدام دانشگاه های رایگان برلین رشته پزشکی را ارائه می دهند؟

دانشگاه هومبولت و دانشگاه فرای برلین.

  1. چه رشته هایی از پزشکی در دانشگاه های دولتی برلین آلمان ارائه می شود؟

تمام رشته های پزشکی از جمله، دندان پزشکی، داروسازی، پیراپزشکی ارائه می شوند.

  1. میزان کار دانشجویی هنگام تحصیل در دانشگاه رایگان برلین چقدر می باشد؟

شما می توانید به طور کلی 120 روز کامل یا 240 نیم روز در سال کار دانشجویی انجام دهید.

  1. رتبه علمی دانشگاه فرای برلین چگونه می باشد؟

این دانشگاه در میان 100 دانشگاه برتر جهان و همچنین 50 دانشگاه برتر اروپا قرار دارد.

  1. دانشکده فنی برلین در کدام رشته شناخته شده تر می باشد؟

دانشکده فنی برلین به عنوان یک دانشگاه رایگان برلین، به خاطر رشته مهندسی مکانیک بسیار معروف می باشد.

  1. کدام دانشگاه دولتی برلین در زمینه فلسفه قوی می باشد؟

دانشگاه پوتسدام در زمینه فلسفه بسیار قوی می باشد.

  1. گواهی زبان آلمانی لازم برای پذیرش در بسیاری از دانشگاه های رایگان برلین چه می باشد؟

گواهینامه سطح C2.

  1. هزینه اجاره منزل در برلین چقدر می باشد؟

میزان اجاره به طور عمده به منطقه آن بستگی دارد، از 250 تا 700 یورو متغیر می باشد.

 

4.2/5 - (4 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *