دانشگاه پزشکی آخن آلمان

از سال 2003، دانشگاه پزشکی آخن آلمان مسیر تحصیلی متفاوتی را انتخاب کرده است، آنها یک مدل آموزشی (the model course of study) معرفی کرده اند که در آن به طور سیستماتیک تحصیلات پیش بالینی را از ابتدا به حق بالینی ارتباط داده اند. موضوع ها به طور جداگانه آموزش داده نمی شوند، بلکه به هم متصل می شوند و در اطراف اندام های بدن متمرکز شده اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل در دانشگاه پزشکی آخن آلمان

دانشکده پزشکی آخن آلمان یکی از نه دانشکده RWTH دانشگاه آخن است، که در سال 1966 تاسیس شد.دانشگاه پزشکی آخن (Klinikum) شامل چند کلینیک تخصصی، موسسات نظری و بالینی و سایر امکانات تحقیقاتی، سالن های سخنرانی، مدارس پزشکی تخصصی و سایر امکانات اجباری برای یک بیمارستان مناسب و معقول است. دانشکده پزشکی آخن یکی از بهترین دانشکده ها جهت تحصیل در آلمان است که حدود 2،700 دانشجوی آینده نگر در این دانشکده مشغول تحصیل هستند، نتایج امتحانات فارغ التحصیلان تایید می کند که مدل آموزشی این دانشکده یک روش بسیار مناسب است.دانشکده آخن در چند سال گذشته درمیان برترین دانشکده های پزشکی آلمان قرار گرفته است.

آموزش در دانشگاه آخن آلمان

دانشکده آخن منابعی ارزشمند، با حضور کسانی که راهنمایی و مشاوره تحصیلی برای دانشجویان و همچنین سازماندهی کارآموزی دوره ها را فراهم می کنند، یا مرکز رسانه های صوتی و تصویری، که مطالب پیچیده ای را برای یادگیری الکترونیکی در میان سایر موارد را برای دانشجویان ارائه می دهد، می باشد. این مدل آموزشی دانشگاه آخن در سراسر کشور مورد توجه قرار گرفته است و چندین جایزه مشهور را به دست آورده است.

پذیرش دانشگاه آخن آلمان در رشته پزشکی به 10 ترم تقسیم می شود و در یک سال عملی به پایان می رسد. در دو ترم اول، دانشجویان همگن هستند و مطالب بالینی ابتدا در ترم سوم در قسمت دوم تحصیلات شروع می شود که این محتوای بالینی با دانش تئوری،پایه تدریس می باشد. بخش سوم صرفا به محتوای بالینی اختصاص داده می شود، که کارآموزی ستون اصلی این بخش است. بخش چهارم از سال عملی، همانند دوره معمول تحصیل در دانشگاه های دیگر، تشکیل شده است.

بیمارستان دانشگاهی آخن آلمان

دانشگاه پزشکی آخن آلمان در سال 2018 در رتبه 78 دنیا قرار گرفته است.دوره تحصیلی پزشکی در آلمان در این دانشگاه تنها در زمستان یعنی اوایل اکتبر اغاز می شود.بیمارستان دانشگاهی آخن (UKA) یک مرکز مدرن برای پزشکی با کارایی بالا است که از شهرت عالی برخوردار می باشد. درمان مداوم بیمار، آموزش کارآمد و تحقیقات ابتکاری در این مرکز انجام می شود. یک تیم بسیار واجد شرایط از پزشکان، پرستاران و محققان متعهد به سلامت بیماران در این بیمارستان مشغول به کار هستند.

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه آخن آلمان

هنگام شروع تحصیلات پزشکی ناامیدی های بسیاری وجود دارد. به جای انجام کارهای بالینی، دانشجویان در ابتدا با اصول پایه آشنا می شوند. به جای تمرین، نظریه: آناتومی، بیوشیمی و فیزیولوژی را فرا می گیرند. شور و شوق اولیه برای مطالعات و حرفه پزشکی اغلب در همان اوایل کار از بین می رود. از سال 2003، مسئولان در دانشگاه آخن مسیر دیگری را انتخاب کرده اند:  یک نمونه دوره آموزشی را معرفی شده، که در آن به طور سیستماتیک مطالعات پیش بالینی را با حق بالینی از ابتدا مرتبط می کند.

موضوعات دیگر به صورت جداگانه تدریس نمی شوند، بلکه با یکدیگر و اطراف اندام ها متمرکز هستند. اثر جانبی مطلوب: نه تنها دانشجویان بیشتر سرگرم هستند، بلکه استادان نیز استقبال می کنند. نظرسنجی های منظم برنامه ریزی شده نشان می دهد که رضایت دانشجویان و استادان به صورت مساوی بالا و رو به افزایش است.

نتایج آزمون های فارغ التحصیلان این دانشگاه تایید می کند که این مدل آموزشی، روشی مناسب است. از رمان انتخاب این مدل آموزشی، نتایج امتحانات بسیار بهتر شده است. آخن در سال های گذشته به صورت قاطع در میان دانشکده های پزشکی برتر آلمانی باقی مانده است. این امر در نتایج IMPP  در Staatsexamen کتبی واضح است. اخیرا، از پاییز 2012، دانشجویان آخن در کشور در رتبه دوم بوده اند.

تحصیل دندانپزشکی در آلمان و در دانشگاه آخن شامل یک رویکرد یکپارچه در دوره ترم اول دوره پیش بالینی می شود. از آنجا که از ترم زمستانی 2003/04 ، دوره پزشکی به این مدل تحصیل پزشکی در آلمان مورد استفاده قرار گرفته است، از این موقعیت استفاده شد تا دوره های آموزشی در ترم های اول با این مدل آموزشی تطبیق شوند. بلوک های سیستمی با مرکزیت اندامی، مانند سیستم های عصبی در ترم چهارم، نیز در زیر شاخه های دندانپزشکان برای تحصیل فیزیولوژی و آناتومی استفاده می شود.

اجرای چهار دوره بالینی و پلی کلینیکی در دندانپزشکی ترمیمی و پروتز در چند ترم متعدد در آخن به صورت دوره و پلی کلینیکی در دندانپزشکی ترمیمی در گروه دندانپزشکی ترمیمی، پریودنتولوژی و دندانپزشکی پیشگیرانه، و دپارتمان دندانپزشکی پروتزهای ایمپلنتولوژی و زیست ماده ها صورت می گیرد.

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه آخن آلمان

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه آخن آلمان

هزینه و شهریه دانشگاه پزشکی آخن آلمان

شهریه در RWTH آخن مانند دیگر دانشگاه های دولتی آلمان رایگان است. با این حال، “شهریه ترمی” بسیار کم حدود 240 یورو (برای شش ماه) دریافت می شود؛ که این شامل بلیط قطار برای سفر شما به سراسر شمال به جنوب می شود. در این بخش، برآوردی از حداقل هزینه های اقامت و هزینه های زندگی دانشجویان دانشگاه RWTH آخن ارائه شده است. برآورد شده است که یک دانشجو تنها در آخن حداقل یک هزار یورو در ماه برای هزینه های پایه زندگی نیاز دارد.

هزینه های ماهانه – حداقل هزینه ها در ماه

  • اقامت – تقریبا 330 یورو
  • مواد غذایی و هزینه های عمومی – حدود 400 یورو
  • بیمه درمانی – تقریبا 95 یورو
  • هزینه های دانشگاه (سهم ماهانه دانشجویان و هزینه های مشارکت اجتماعی) – حدود 47 یورو در ماه
  • کتاب و وسایل آموزشی –  تقریبا 80 یورو (اما این بستگی به دوره ی تحصیلی انتخابی دارد)
  • مجموع – حدود 952 یورو در هر ماه.

لطفا توجه داشته باشید که شما باید مدرکی برای حداقل درآمد شخصی 720 یورو در هر ماه در دفتر ثبت نام اقامت در آخن نشان دهید. این به این معنی است که برای پرداخت هزینه های زندگی سالانه در آلمان  حداقل 8،640 یورو نیاز دارید (از مارس 2019).

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی آخن آلمان

رتبه بندی های دانشگاه های جهانی FIFTH ANNUAL US News Best Global به این منظور راه اندازی شد تا نحوه مقایسه جهانی دانشگاه ها را فراهم کند. از آنجا که تعداد رو به افزونی از دانشجویان برای ثبت نام در دانشگاه هایی خارج از کشور خود برنامه ریزی می کنند، رتبه بندی های بهترین دانشگاه های جهانی – که به طور خاص بر تحقیق آکادمیک مدارس و شهرت کلی متمرکز است و نه بر برنامه های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد – می توانند به متقاضیان کمک کنند تا موسسه ها را با دقت در سراسر جهان مقایسه کنند.

رتبه بندی های بهترین دانشگاه های جهانی شامل 1.250 موسسه برتر، بدون تغییر از سال گذشته، در سرتاسر 75 کشور، بالاتر از 47 کشور در سال گذشته است. اولین قدم در تولید این رتبه بندی ها، که توسط Clarivate Analytics InCites قدرت می گیرد، شامل تولید دسته ای از 1.372 دانشگاه می شود که برای رتبه بندی 1.250 مدرسه برتر بکار می رفت.

  1. رتبه بندی منطقه ای؛ 76
  2. رتبه بندی کشوری؛ 11
  3. پزشکی بالینی؛ 239

دانشگاه پزشکی آخن مورد تایید وزارت بهداشت ایران است.مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر)آماده پاسخ گویی تمام سوالات شما عزیزان به صورت حضوری هستیم.

3.5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

10 دیدگاه برای “دانشگاه پزشکی و دندان پزشکی آخن آلمان | شرایط پذیرش + هزینه

  1. میترا گفت:

    باسلام و ممنون از زحمات شما
    برای تحصیلی در دانشگاه های پزشکی آلمان فرمودید که رایگان هست . آیا امتحان ورودی داره ؟ بر چه اساس میتونیم پذیرش بگیریم ؟ ممنون میشم از پاسخگویی

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای ورود به کالج های پزشکی آلمان باید رزومه علمی قوی ارائه دهید و همچنین با تسلط بر زبان آلمانی در ازمون ورودی شرکت نمایید.

  2. نوید گفت:

    سلام من دارای مدرک تحصیلی لیسانس در رشته مهندسی بهداشت محیط با سابقه کار نزدیک به ۲۵ سال در شرکت دولتی با پست سازمانی مدیریت هستم در سال ۲۰۱۰ میهمان شرکت آلمانی برای مدت کوتاهی بودم گواهی هم اخذ کردم در حال حاضر دارای سه فرزند و همسر جهت مهاجرت و کار در آن کشور متقاضی هستم با توجه به تخصص و تجربه مرتبط با محیط زیست در زمینه آب و فاضلاب احتمال پذیرش وجود دارد ضمناً فرزندانم ۷ و ۱۱ و ۲۰ ساله میباشند ممنون از حسن توجه و پاسخگویی شما

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بسته به شرایط سنی شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

    2. Ssabi گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      چند تا سوال داشتم: بدون مدرک زبان آلمانی امکان تحصیل رایگان در دانشگاه دولتی هست؟ اصن اکسپت میشم، تمام دانشگاه های دولتی به زبان آلمانی تدریس می‌کنند؟

      1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

        با سلام و احترام
        بله، برای تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی آلمان نیاز به ارائه مدرک زبان آلمانی دارید.

  3. Maedeghasemi گفت:

    سلام من ترم ۳مامایی دانشگاه تهران هستم و مدرک b2المانی دارم میتونم واسه دانشگاه آخن رایگان اقدام کنم؟ و من شنیدم که برای ورود به المان باید ۸۶۸۰ یورو در حسابمان باشد

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله می توانید اقدام کنید، تحصیل در دانشگاه های آلمان به زبان آلمانی رایگان است.
      داشتن اینچنین مبلغی رو بنده تایید نمیکنم، اما به منظور مصاحبه در سفارت، داشتن یک سری پیش شرط ها الزامی است که متخصصین ما شما را راهنمایی می کنند تا به موفقیت برسید.

  4. ساره گفت:

    سلام ببخشید سوالی داشتم اینکه بطورمیانگین کم هزینه ترین شهردرخارج ازکشور برای تحصیل پزشکی _سینما _بیوتکنولوژی کجاست?ازلحاظ شهریه دانشگاه (امکان پذیرش راحت باشه) مهم نیست ک مورد تاییدوزارت باشن یانه
    واینکه رشته نوروساینس آیا درخارج ازایران هم بعدلیسانس وبراارشده?یامسقیم لیسانس هم داره!?

    واینکه راجع رومانی بخارست مطالبتونوخوندم بنظر شما اگه هزینه یکسال دانشگاه و گذران زندگی روداشته باشیم امکانش هست با مشغول شدن ب کاری بتونیم هزینه های بعدرو پس انداز کنیم?چقدراحتمالشه?کجااین امکان بیشتره?

    بابت سوالات زیاد عذرخواهم :-)ممنون میشم پاسخ بدین

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      در برخی کشور ها، مثل آلمان و فرانسه تحصیل رایگان و مورد تایید وزارت علوم و بهداشت می باشد و در مقطع دکتری بسیاری از کشور ها، تحصیل تقریبا حکم کار را دارد و به دانشجو مبالغی تعلق می گیرد و به استناد آن پس از تحصیل می توانند اقامت بگیرند.
      مبحث نوروساینس، بحثی تخصصی ست و در مقاطع پایین تعریف نمی شود.
      در کشور رومانی، اجازه ی 20 ساعت کار حین تحصیل به دانشجو داده شده است که برای کسب اجازه ی بیشتر هم می توانید بر خلاف بسیاری از کشور ها درخواست نامه تنظیم نمایید و این درآمد ها درصد بالایی از هزینه های زندگی را برآورده خواهد کرد ولی مطمئنا کار زیاد حین تحصیل، تاثیر سوء، بر تحصیل خواهد گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *